PDA

View Full Version : topsnelheid na modificatie??

jeffdekkers
30-03-2006, 20:28
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
opgeboorde in/uitlaat poorten
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
high performance benzinepomp
andere injectoren
onderblok aangepast en uitgewogen.

mijn top is momenteel
265 op de teller 246 echte km's
bij 8450 rpm

ben benieuwd hoe't bij jullie is?

RubenD
30-03-2006, 21:04
Wat voor een bak heb je? Een 2Y of bijvoorbeeld een ACD bak?

jeffdekkers
30-03-2006, 21:25
ik heb er een acd bak onder zitten, het enige nadeel was het aanpassen van het schakel mechanisme.
ik ben nu bezig om zelf een bak optebouwen,
ik heb een oude 2y bak op de kop getikt en nu is het w8en op de reeds bestelde
onderdelen(tandwielen,priseas, synchromesh,lagers)
ik ben er tevens achter gekomen dat je een bak kunt opbouwen
met het smc systeem van bmw(zit oa op de m3 en m5 m6)
ene roger steele in mairyland usa doet dit.
ben op het moment driftig aan het mailen met m want ik ben zeer benieuwd
hoe hij dat doet.
je hebt nl een veel langere bak nodig(omdat de tandwielen achter elkaar liggen)
of 2 priseassen.

golf mkII 16v
30-03-2006, 21:31
hoe haal je dat toerental???
bij die van mij slaat bij+-7000rpm de toerenbegrenzer er op?

martinus83
30-03-2006, 21:31
16v PL, spaghetti, verder standaard

mijn top is exact 200 en hij gaat er niet overheen..

kan iemand mij uitleggen waarom een kr soms wel 210 215 gaat en een PL niet?

Menace
30-03-2006, 21:35
KR heb net ff meer pktjes he :)

jeffdekkers
30-03-2006, 21:36
dat toerental haal ik doordat i gechipt is(andere brandstof grafiek ivm benzine pomp)
en dan gaat meteen je begrenser er af.
2e vraag
kr loopt harder doordat er minder weerstand in de uitlaat zit geen kat nl,
en omdat daardoor de uilaatpoort in de kop iets groter is(1.2mm)
dus ff crea met je vaders dremel, kop goed ik herhaal goed spoelen met dunne olie en gaan.

vwleusden
30-03-2006, 21:39
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
andere injectoren

mijn top is momenteel
bij 8450 rpm

Wat voor injectoren misbruik je ? en wat voor benzinepomp is het dan? en met welke benzinedruk rijd je ?

Ik krijg hopelijk over een maand de motor terug:

- Volledig bewerkte cilinderkop
- Uitlaatnokkenas als inlaat
- 4-1 Spaghetti
- 45mm throttle boddies
- DTA
- Injectoren nog onbekend :woowoo:
- 2Y bak

Voorzichtig geschat vermogen met deze setup is tegen de 200pk :chair:

golf mkII 16v
30-03-2006, 21:44
nokkenassen van een KR verschillen ook met een PL
ontstekingscomputer [bijrijderskant?]heb de ontsteking ook geen vervroeging meer

jeffdekkers
30-03-2006, 21:56
ik gebruik borg-warner porsche 928 injectors van het type 380cc.
in england te bestellen ik meen dat ik er rond de 100 euro p/s voor betaald heb.
mijn benzine druk is momenteel 8.7 bar, maar ik hoop binnenkort een
bosch pomp te hebben met bijbehorende verstuivers die 18 bar levert.
en vwleusden, als je je kop toch laat flowen, grotere kleppen is een must,
en alles laten uitwegen door een goed bedrijf(gaal tuning)
kost wel wat maar dan heb je ook wat.
volgende stap is de nwe bak en een nw vliegwiel dat 800 gram weegt(ex koppeling)
dan hoop ik de 10.000rpm te doorbreken en "hopelijk" een top te hebben van rond de 300 echte km's.
dan ga k de buitenkant eens aanpakken want op t moment is t een wolf in schaapskleren

Fred
30-03-2006, 21:56
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
andere injectoren

mijn top is momenteel
bij 8450 rpm

Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren...

Zestienkleppen
30-03-2006, 22:01
Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren...Ach laat 't toch Fred, hij gebruikt vast een doosje bougievonkjes, en dat is voor ons normale stervelingen onbetaalbaar.

De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk.

Fred
30-03-2006, 22:05
Ach laat 't toch Fred, hij gebruikt vast een doosje bougievonkjes, en dat is voor ons normale stervelingen onbetaalbaar.

De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk.

LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen :tongue:

jeffdekkers
30-03-2006, 22:08
nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn)
en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas
dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat
op de weegbrug 812 kilo woog........
tel het dan maar ff uit:)
tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's,
maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo:)

tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow.
maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen.

mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen.

Zestienkleppen
30-03-2006, 22:21
LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen :tongue:Ik las het ook ;)

Maar misschien dat Jeff het verhaal wil ondersteunen met wat foto's van bijvoorbeeld de motor, wat mij betreft zou het allemaal waar kunnen zijn, iedereen verdient een eerlijke kans. Ik heb slechts een standaard 16v-tje, dus waar praat ik eigenlijk over en ik juich alle technische discussies op het forum toe.

Zestienkleppen
30-03-2006, 22:30
En voordat Jeff zich afvraagt hoe hij foto's plaatst:
foto's post je zo (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486)

Fred
31-03-2006, 01:08
nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn)
en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas
dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat
op de weegbrug 812 kilo woog........
tel het dan maar ff uit:)
tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's,
maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo:)

tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow.
maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen.

mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen.

210 pk ....toemaar....en dat alleen door een bak?? Joh het is toch wat..

Je word steeds vermakelijker, zelfs een R32 met méér vermogen komt amper aan die snelheden....

Je moet je eigen aanmelden bij een Formule 1 team, want daar zitten ze te wachten op mensen als jij, dan halen ze met het vermogen en de gewichten die ze daar hebben zeker een top van 450 á 500.....met de juiste bak natuurlijk :woowoo:

Dream on

Pedaalemmer
31-03-2006, 06:46
dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid :D

16-ventiler
31-03-2006, 08:17
Misschien rijdt hij met 13" en platte banden?

Mijn 16v gti kr kwam niet verder dan 210km/u op de teller.
Had een vermogen van 137.8 pk (krukas) bij een kilometerstand van 278d. zonder revisie.

OakgreenVR6
31-03-2006, 08:18
dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid :D

En dan nog... M'n VR6'je haalt ook 255 op de teller, maar jij denkt toch ook niet dat dat de werkelijke snelheid is?? :rolleyes:

Wahnsinn
31-03-2006, 08:28
Ik heb ook al 200km/h gehad op de teller van mijn GTI 8v..

Op de teller he. Komt dus in het echt neer op 180 (volgens de navigatie dan).

vwleusden
31-03-2006, 08:52
ik gebruik borg-warner porsche 928 injectors van het type 380cc.
in england te bestellen ik meen dat ik er rond de 100 euro p/s voor betaald heb.
mijn benzine druk is momenteel 8.7 bar, maar ik hoop binnenkort een
bosch pomp te hebben met bijbehorende verstuivers die 18 bar levert.
en vwleusden, als je je kop toch laat flowen, grotere kleppen is een must,
en alles laten uitwegen door een goed bedrijf(gaal tuning)
kost wel wat maar dan heb je ook wat.
volgende stap is de nwe bak en een nw vliegwiel dat 800 gram weegt(ex koppeling)
dan hoop ik de 10.000rpm te doorbreken en "hopelijk" een top te hebben van rond de 300 echte km's.
dan ga k de buitenkant eens aanpakken want op t moment is t een wolf in schaapskleren

achlum... *kuch* noemt men dat ook wel eens....

Je vliegwiel kan je max 2 kilo afdraaien, dus ik denk dat je koppelingsplaat 800 gram weegt exclusief vliegwiel. Verder ploffen je injectoren eruit bij 18bar. Je heb nog een brandstofdrukregelaar erop zitten, deze regelt dus je druk en niet je pomp, je pomp heb alleen een max. capaciteit... ca 5 bar bij een standaard 16V pomp. Kop is al goed bewerkt (je ken er zo in met je vinger tot aan de klep, ook de geleiders zijn geflowed).

Gert
31-03-2006, 09:25
Ik heb een type 3 ( voor de een hand stuurders onder ons : een type 3 is geen Golf .. ) met heel veel PK's op papier maar ik kom echt niet harder dan 120 km/h
Ik ben ook een broekpoepert qau gasgeven . Dat doe ik heeeeeeeel soms bij het stoplicht anders blijf ik daar maar staan .

300 km per uur in een ietwat gestroomlijnde baksteen Golf genaamd . Kan iemand een natuurkundig rekenvoorbeeld hier op loslaten hoeveel PK's dat zouden moeten zijn in het luchtledige zonder wrijvingsweerstand ? Leuk vrijdagtopic :D
En als het vliegwiel van balsahout dat 800 gram weegt een beetje betaalbaar is dan wil ik er ook graag een . Doe er maar twee .. komt altijd van pas als ik eindelijk mijn raket naar de maan ga bouwen ..

Maar dan nodig ik je bij deze uit om het op een vliegveld met een GPS metertje aan te tonen . Elke km dat je harder dan 250 gaat dan krijg je van mij een euro . Elke km dat je onder de 300 blijft dan betaal je het Volksforum 10 euro als donatie .

Alex
31-03-2006, 09:33
Je weet het wel weer geweldig te brengen!! :D

Heb trouwens geen idee hoe hard m'n GTI gaat, meestal maar 110 en 1x in de 2 weken wat harder om em wakker te houden.

WilliamF
31-03-2006, 10:04
Ik wil er wel bij zijn als die motor voor het eerst 10.000 toeren gaat draaien, ik heb altijd al eens een drijfstang door het blok naar buiten willen zien komen...:D

Berserker
31-03-2006, 10:12
er is toch ook zo'n filmpje van een (geloof) franse golf 1 die 305 haalt op zo'n speciale teller...

is wel een dikke turbomotor wat daarin ligt geloof ik

maja indd t klinkt mij ook allemaal wat rooskleurig in de ogen, en ten 2de wat heb je aan topsnelheid??? Dan moet je al (zoals ik) aan de duitse grens wonen, want anders heb je er geen zak aan....

WilliamF
31-03-2006, 10:16
Mijn auto hoeft van mij niet eens harder dan 150, als ik er maar heel snel ben. Sprinten voor het stoplicht of een wedstrijdje op een bochtige polderweg is veel leuker dan kijken wie er op de snelweg vandoor gaat.

bolku
31-03-2006, 10:28
Ik durf te zeggen dat ik zelf ook wel een heel klein beetje van het sneller maken van motoren afweet, een klein beetje..
Wat hierboven staat beschreven is echt een jonge-jongens-droom....lekker fantaseren boven al die mooie boekjes die je in Essen hebt meegenomen.....

Ik wil een weddenschap met je aangaan:

Laten we afspreken bij Speedcentre te Geldermalsen om je auto op de rollenbank te laten meten, vermogen en topsnelheid.
Als je de opgegeven waardes haalt, bied ik je mijn verontschuldigingen aan en vraag ik Jaap om nog een uurtje extra, a € 140,- per uur, jouw auto te rollen en hem helemaal perfect af te stellen om er echt het maximale uit te halen.
Als je auto de waardes niet haalt, en dat doet -ie niet, zijn de kosten van de rollerbanksessie voor jou.

Deal?

Alex
31-03-2006, 10:45
Mijn auto hoeft van mij niet eens harder dan 150, als ik er maar heel snel ben. Sprinten voor het stoplicht of een wedstrijdje op een bochtige polderweg is veel leuker dan kijken wie er op de snelweg vandoor gaat.

Mee eens!

Dat ding tegen de bodem drukken kan iedereen, maar (juist) schakelen, sturen en (optijd) remmen, kan veel mooier zijn!

RubenD
31-03-2006, 11:24
Humm ik dacht al hoelang duurt het nog voordat er reacties komen. Naja mijn KR haalt de 210, heb ik zelf gereden maar er zou als het goed is nog 5km bij op kunnen. Heb het laatst getest eenmalig in Duitsland. Maar je hebt er inderdaad helemaal niks aan.

Setup:
- Powerrohr
- Dikke inlaatbuizen
- Wilde nokkenassen (waarschijnlijk 276 graden)
- Afgedraaid vliegwiel
- Spaghetti spruitstuk 4-2-1
- ACD -> alle versnellingengelijk aan de 2Y maar de 5e van de ACD is langer

Maar ik doe liever bochtige wegen enzo...

Maar ik ben benieuwd naar je setup.

Edit: En ik heb 16" velgen met 215/40 banden

VolkswagenRacing
31-03-2006, 11:44
Is dit niet het broertje van Wilmostar?

enige wat die 10.000rpm gaat is volgens mij de rechterhand onder de dekens. Kwijlend op de vw scene. ;)

Mad_Uwe
31-03-2006, 12:44
Ben het met Gert eens (en nog wel met meerderen trouwens..). Het gewicht van de auto is niet de variabele waarmee je moet spelen om een hoge topsnelheid te bereiken. De variabelen zijn:

*Vermogen,
*Eindoverbrenging,
*Frontaal opppervlak,
*Luchtweerstand coëfficient,
*Rolweerstand.

Toerental zegt niet alles. Indien je het maximale vermogen bij 5000 o/min haalt dan mag het blok wel 20.000 o/min kunnen halen maar in de hoogste versnellingen haal je dit toerental niet. Topsnelheid wordt met de juiste overbrenging bij het maximale vermogen gehaald. Uitgaande van het frontaal oppervlak icm met de CW waarde van de MK2 denk ik dat je wel een pk-tje of 400 nodig hebt om de 300km/h te halen........De Franse Golf 1 met een top van 305 heeft ook zeker een pk-tje of 400 onder de kap. Gezien de wijze waarop deze een Porsche partij biedt denk ik dat ie nog wel meer heeft.

OakgreenVR6
31-03-2006, 13:03
Het gewicht van de auto is niet de variabele waarmee je moet spelen om een hoge topsnelheid te bereiken. De variabelen zijn:

*Vermogen,
*Eindoverbrenging,
*Frontaal opppervlak,
*Rolweerstand.

:iamwithst

Over frontaal oppervlak en luchtweerstand coefficient gesproken, hoe snel ging de Boostbus van Stijn eigenlijk? :cool:

Gert
31-03-2006, 13:17
Acceleratie heel snel
Top zal maar op de 250 hebben gezeten ;)

Fred
31-03-2006, 14:03
Maarrrrrr, ik zal ook even vertellen hoe hard mijn Gti loopt, die loopt 275 echte kilometers, en dat komt door de geflowde ventiel doppies, á 3,95 bij Halfords...... :eek: :eek:

En nu serieus: Mijn Gti loopt op de klok 215 km/uur...maar ik weer dat daar een flinke afwijking in zit, vanwege de afwijkende maat wielen die er nu onder zitten. Volgens mijn navigatiesysteem loopt ie dan 194 km/uur...en dat lijkt me reeeler...

Bovendien zit er een bak van een diesel onder, en ik weet niet of de overbrenging van de snelheidsmeter daarin gelijk is aan die van de originele bak....

sanderz
31-03-2006, 15:28
het is morgen toch pas 1 april :confused:

bigmg60
31-03-2006, 15:47
eerst fotos dan geloven. mijn g60 loopt 235 op de teller en dat is met 174pk op de voor wielen en die zijn 16ins

indewarre
31-03-2006, 16:02
een maat van mij heeft een golfje 1 g60 met 250pk aan de wielen en een digitale klok en had bij 260 nog veel gas over, maar hij durfde niet harder echt ziek. maar als je dit halen wilt moet je wel een hele goede dag hebben weinig wind en een goeie autobahn en die zijn schaars in duitsland

vwlunatic
31-03-2006, 16:35
mijn 8v pf haalt 200 op de teller, maar ach je mag hier toch maar 120 dus hier heb je toch niet veel aan,DUSSSSSSSSSSSSSS laat m maar lekker wegdromen eerst keihard bewijs dan praten

Golf_1_gts
31-03-2006, 18:56
Mijne loopt 45 km/h precies zoals op de grote sticker op de achterkant vermeld staat :D

http://www.zuonline.ch/storys/img/140804_3.jpg

sjampoo
31-03-2006, 19:26
doet eens een google search naar:
vw-cult-movie.wmv

300pk plus en dan nog niet aan de 300 per uur..

1800 16v kr
01-04-2006, 09:31
mijn golf 2 16v motorcode kr loopt 230 op teller maar ik heb zowiezo 20 km afwijking in de teller zitten dus de top zal ook zo rond de 200 liggen
maar kameraad van me reed met golf 1 met sirocco 16v kr motor tuned naar 178,8 pk 260 km op teller en had nog geen eens de ventiel dompjes van de halfords

maar nogmaals wat werkelijk de top snelheden zijn is altijd gissen zodra de politie je flitst op top weet je het cker die corrigeren het zelfs voor je :D

jatoch
01-04-2006, 11:17
Mijne loopt 45 km/h precies zoals op de grote sticker op de achterkant vermeld staat :D

http://www.zuonline.ch/storys/img/140804_3.jpg

Mijn 16v ging 100 kilometer per uur :eek:

Stijn
01-04-2006, 12:15
:iamwithst

Over frontaal oppervlak en luchtweerstand coefficient gesproken, hoe snel ging de Boostbus van Stijn eigenlijk? :cool:

Hard zat, voor een bus. Geen idee eigenlijk, tellertje verticaal naar beneden was al eng genoeg. Iedereen ging wel netjes naar rechts.

saus
02-04-2006, 14:01
Ben het met Gert eens (en nog wel met meerderen trouwens..). Het gewicht van de auto is niet de variabele waarmee je moet spelen om een hoge topsnelheid te bereiken. De variabelen zijn:

*Vermogen,
*Eindoverbrenging,
*Frontaal opppervlak,
*Rolweerstand.

Dit is niet waar.
Het gewicht is wel degelijk een variabele voor de topsnelheid.

F.rolweerstand = C.rol *M*g*cos(a)

Mad_Uwe
02-04-2006, 14:13
@Saus: daar heb je natuurlijk gelijk in! Een verschil van 1000kg maakt natuurlijk echt wel uit icm met de rolweerstand.

Maarre.....ik ging eigenlijk uit van een bestaande MK2. Indien je het gewicht 50kg omlaag brengt dan wordt de topsnelheid echt niet 10km/h hoger. Monteer je daarentegen i.p.v. 185 banden 215 dan kost je dat wel gauw een paar kilometer.

saus
02-04-2006, 14:23
@Saus: daar heb je natuurlijk gelijk in! Een verschil van 1000kg maakt natuurlijk echt wel uit icm met de rolweerstand.

Maarre.....ik ging eigenlijk uit van een bestaande MK2. Indien je het gewicht 50kg omlaag brengt dan wordt de topsnelheid echt niet 10km/h hoger. Monteer je daarentegen i.p.v. 185 banden 215 dan kost je dat wel gauw een paar kilometer.

Dat is waar.
Maar als van een bestaande mk2 uitgaat kan je het frontaal oppervlakte en de Cw waarde net zo min als een variabele zien ( net zoals het gewicht ) .
Daar is net zo moelijk mee te spelen als met het gewicht. Toch noem je die ook als variabele.

Ach dit blijft een leuk topic :D.

Mad_Uwe
04-04-2006, 17:09
Gelukkig begrijp je precies wat ik bedoel Saus!

Richard
04-04-2006, 17:18
er is toch ook zo'n filmpje van een (geloof) franse golf 1 die 305 haalt op zo'n speciale teller...

is wel een dikke turbomotor wat daarin ligt geloof ik

maja indd t klinkt mij ook allemaal wat rooskleurig in de ogen, en ten 2de wat heb je aan topsnelheid??? Dan moet je al (zoals ik) aan de duitse grens wonen, want anders heb je er geen zak aan....

was op chimay... pompte volgens de rollenbankbriefje wat onder het ruit lag 466pk eruit.. en ja dat loopt heel hard..

dat zijn de franse jeroen diks zeg maar

Richard
04-04-2006, 17:21
een maat van mij heeft een golfje 1 g60 met 250pk aan de wielen en een digitale klok en had bij 260 nog veel gas over, maar hij durfde niet harder echt ziek. maar als je dit halen wilt moet je wel een hele goede dag hebben weinig wind en een goeie autobahn en die zijn schaars in duitsland

die golf wil ik zien.. want geen enkele golf 1 met 8v g60 in nederland haalt 250 pk aan de wielen..

and i know

en bij snelheden boven de 255km per ur komt je vooruit naar binnen zetten bij een golf 1..

die franse golf 1 had dit opgelost dmv een plakruit

TD15
04-04-2006, 18:33
Hij is wel in-de-war :D...

Sorry, weer on-topic ;)!!!

Alex
04-04-2006, 19:11
Ik denk dat die super16v is opgestegen en weggevlogen...Wie heeft er een stukkie brood om em te lokken?

TD15
04-04-2006, 19:31
Hopelijk wel een ringetje om zijn pootje :D

Maar nu weer on-topic ;)

Zestienkleppen
04-04-2006, 22:07
Hopelijk wel een ringetje om zijn pootje :D

Maar nu weer on-topic ;)Maar de hele topic is off-topic :tongue: Onder topsnelheid na 'modificatie' valt ook de topsnelheid na het aanbrengen van een hoogpolig tapijtje in je bolide...+/- 241,3 km/h schat ik.

Berserker
05-04-2006, 08:08
was op chimay... pompte volgens de rollenbankbriefje wat onder het ruit lag 466pk eruit.. en ja dat loopt heel hard..

dat zijn de franse jeroen diks zeg maar

die heeft ook het front verstevigd geloof ik....

Richard
05-04-2006, 08:14
jup.. gewoon ala bergcup.. mooi doorgelast met verstevigingsframe

breadfan83
05-04-2006, 08:25
ik heb mijn vorige golf, een 1300 MK2, weg moeten doen van de buurt omdat de ramen in de hoofdstraat sneuvelden als ik passeerde onderweg naar school

die verrekte supersonische knal ook he met die golfjes....stomme geluidsbarriere

Big_Mac_Mark
05-04-2006, 09:49
Man, met een gewone 16v red je dit echt niet. Zelfs Martin B (iedereen kent hem, 16vT golf 1) zou je dan niet bij kunnen houden (bij wijze van dan :tongue: ) Zijn blok zijn we nu weer aan het opbouwen, en daarna gaat de auto naar KMS om hem af te stellen en te testen...Ben benieuwd wat daar uit gaat komen!

enige wat die 10.000rpm gaat is volgens mij de rechterhand onder de dekens.

Was laatst bij Emming (de noordelingen zullen hem kennen...) en daar had ie een blokje lopen (1.6, 8v audi) die gewoon 10.800 toeren liep!!!! :eek: :eek:
Maar goed, was een 8v, weet ik, maar wou het even zeggen!

Btw, Emming haalt ook maximaal iets van 220-240 pk uit een 16v blok...

Fred
05-04-2006, 10:43
Was laatst bij Emming (de noordelingen zullen hem kennen...) en daar had ie een blokje lopen (1.6, 8v audi) die gewoon 10.800 toeren liep!!!! :eek: :eek:
Maar goed, was een 8v, weet ik, maar wou het even zeggen!

Nah, 10000 rpm zal ook niet zo een probleem zijn MITS er natuurlijk een aantal zaken zijn aangepast, en dat is nou net wat er in het oorspronkelijke verhaal ontbreekt.....

Andere zuigers, bewerkte cq andere drijfstangen, zwaardere klepveren etc zijn zaken die nodig zijn om dat soort hoge toerentallen te draaien, zonder dat er iets naar buiten komt....

In dat opzicht denk ik dat JUIST een 16 klepper hogere toeren kan maken, want daar zijn de kleppen bijv kleiner, dus hebben ook minder massa, dus minder kans op zweven etc.....

Die 10000 toeren kunnen dus best.....na aanpassingen

Johan-dtc
05-04-2006, 11:25
Maar dan nodig ik je bij deze uit om het op een vliegveld met een GPS metertje aan te tonen . Elke km dat je harder dan 250 gaat dan krijg je van mij een euro . Elke km dat je onder de 300 blijft dan betaal je het Volksforum 10 euro als donatie .

super, kan het ook niet anders zeggen, eerst zien dan geloven

krijg ie van mij ook nog wel een euro voor elke km dat ie er boven zit

breadfan83
11-04-2006, 10:20
dames, kijk HIER (http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=256) dan...

ik DACHT dat t een KR was...mister tuning weet niet eens aan welk blok ie deze ongelofelijke topsnelheid te danken heeft.... jajaja... :chair:

saus
11-04-2006, 11:35
Heey lache dat vroeg ik dus :tongue:

Benji
11-04-2006, 12:05
dames, kijk HIER (http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=256) dan...

ik DACHT dat t een KR was...mister tuning weet niet eens aan welk blok ie deze ongelofelijke topsnelheid te danken heeft.... jajaja... :chair:

Hahaha, mooi weer prater :D