View Full Version : Ja hoor, heb ik weer.....windschermm
Christiaan
22-03-2004, 19:25
So,
Gisteren bij Hans me windscherm opgehaald wat ik via ebay gekocht had.......
KRIJG IK HET SCHERM NIET FATSOENLIJK IN ME AUTO??
Ik heb het idee wat ik wat onderdelen mis ofzo... In het midden van het scherm zit een ijzeren/metalen stangetje...waar maak ik de uiteinden aan vast van die stang?
En volgens mij klopt het klitteband ook niet helemaal.....
Kan iemand mij op "nijntje" :D niveau uitleggen hoe dat ding erin moet? Het is zover ik weet een origineel VW scherm, voor in mijn MK1 cabrio
das kut ouwe, kom we gaan terug....slaan die moffekop op ze bak en gaan shoppen bij de motorsport winkel. Idee? :)
Wow Christiaan, dit is een echt Golfcabrio.com vraag.
Heb jij deze versie, met afdekking van de achterbank?
http://home.wanadoo.nl/jeff.vandenoort/jeff%20cabrio/Jeffcabrio030058resize.jpg
Bovenop zit een klittenband-bevestiging.
http://home.wanadoo.nl/jeff.vandenoort/jeff%20cabrio/Jeffcabriowindscherm.jpg
De middelste stang zit bij mij met een elastiek vastgehaakt onder de gordelspanner.
http://home.wanadoo.nl/jeff.vandenoort/jeff%20cabrio/Windscherm.jpg
En de andere klittenband zit geklikt onder de hoedeplank, zodat de achterbank afgedekt is.
Er bestaat ook een versie die niet de achterbank afdekt.
Christiaan
22-03-2004, 22:55
owkee, ik zie dus al het probleem....
Ik heb exact dezelfde, alleen mis ik dus de haken met elastiek die jij bij je gordelspanner hebt zitten, en aan de bovenzijde heb ik maar een kort stukje klitteband......
DAMN!
Christiaan
22-03-2004, 22:55
ohja Jeff, thanks voor de super duidelijke foto's!!!!
Chris, dat zal em de kop toch niet kosten? Kon er zo snel niks over vinden, maar kan me nie voorstellen dat dat niet los verkrijgbaar is.
De elastiek met haakje heb ik zelf gemaakt. In de stoffenwinkel een stuk elastiek en rugzaksluitingen gekocht. FF crea met naald en draad en klaar. Ik wil er nog een mooi zwart plastic haakje aanzetten.
Christiaan
23-03-2004, 08:59
Maar hoe zit die metalen beugel dan normaal gesproken vast? Helemaal niet??
heb je dat stink ding, moet je nog gaan klussenbussen ook....pppffff, wat ontbreekt er nu? Kan je die vrouw niet ff benaderen?
Christiaan
23-03-2004, 18:45
Jeff, die metalen stang in het windscherm, heb je daar het elastiek op vastgemaakt, of rust die stang nog ergens op?? Heb het idee dat ik daar iets mis..
Zou ik misschien daar nog een foto van mogen zien?
Ennuh, dat klitteband wat over je rolbeugel gaat, heb je 1 zijde van de klitteband aan je rolbeugel vastgeplakt? Dat stukje wat aan je windscherm zit, zit er bij mij nog wel aan.
Zijn misschien een hoop vragen, maar wil het er gewoon ff netjes inhebben :D
Dit zit om de rolbeugel.
http://home.wanadoo.nl/jeff.vandenoort/jeff%20cabrio/Foto%201.jpg
Dit zit aan de metalen stang
http://home.wanadoo.nl/jeff.vandenoort/jeff%20cabrio/Foto%202.jpg
Excuses voor de slecht foto kwaliteit. Ze zijn gemaakt met de webcam. Digicam ligt op de zaak.
Christiaan
23-03-2004, 19:22
topper, het gaat goedkomen!!
Maar die metalen beugel/stang whatever steunt dus helemaal nergens op?? Of op je achterpaneel??
De metalen beugel steunt dus nergens op.
Als ik het geod begrijp hoeft dat ook niet echt, omdat die dus op spanning zit met dat elastiek, toch?
Christiaan
23-03-2004, 23:35
Nou Jeff, topper!! Thanks voor je super uitleg. Ik ben weer helemaal blij!!!
You got mail met mijn rekeningnummer.
Wil je op de bon btw? :D
Christiaan
24-03-2004, 09:48
ja, en graag ook mijn naam op de bon :D
Ik las trouwens ergens dat je ook naar de wörthersee gaat??
Ff kennismaken daaro, lijkt me leuk!
ja, en graag ook mijn naam op de bon :D
Ik las trouwens ergens dat je ook naar de wörthersee gaat??
Ff kennismaken daaro, lijkt me leuk!
Ja wij gaan naar de See. Wij zitten in een hotel in Velden. Op Golfcabrio.com ga ik binnenkort een topic zetten over wie er nog meer gaan van de cabrio rijders. Aan de hand daarvan probeer ik een mini-meeting in Oostenrijk te organiseren. Een avond bierzuipen ben ik ook wel voor te porren. :p :p
elke avond eerst in restaurant Komposch en daarna 3 deurtjes verder naar Lisa staren..........
Christiaan
24-03-2004, 14:44
Lijkt me gezellig! En wij zitten ook in Velden!!
Wij zijn te herkennen aan een zwarte cabrio type 1, korte broek, fototoestel en wandelschoenen. :D :D
Christiaan
24-03-2004, 15:00
eeuh, ikke aan me blauwe cabrio, en er gaan ok nog een zilvergrijze Mk2 en een zwarte Mk3 vr6 mee...
VeeDubber
25-03-2004, 14:47
Heej Chris, zit ie nu of niet?
Hey dat zit bij een type 3 precies hetzelfde, zal het ook hetzelfde product zijn?
Christiaan
25-03-2004, 15:39
Heej Chris, zit ie nu of niet?
Nope, verder nog geen tijd gehad. Ik ga morgen ff bij de lokale "naaizaak" ff wat elastiek halen (knoopsgat elastiek, mocht het elastiek wat uitrekken, kan ik hem makkelijk wat strakker zetten) en ff een stukkie kliteband. Zaterdag middag weer ff verder hobbien....
Christiaan
02-04-2004, 09:46
Nou, gisteren eindelijk naar de "naaizaak" geweest, klitteband en elastiek gehaald, en hij zit er nu netjes in!
Jeff, nog bedankt voor de foto's!!
Christiaan
03-04-2004, 19:34
kom maar kijken morgen in landgraaf :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.