View Full Version : Acculampje
Djinn_4fun
06-03-2006, 21:47
Als de auto stationair draait gaat constant het acculampje licht oplichten.
Maar zodra een gebruiker wordt aangezet (lichten, achterruitverwarming, blower) licht het lampje niet meer op.
Tevens valt de motor uit als hij nog koud is na een paar honderd meter zodra ik de koppeling indruk.
Voor degenen die het een beetje gevolgd hebben weten dat dit niet de eerste keer is dat ik problemen heb met de NZ.
Bij deze wil ik vragen of iemand (liefst in de buurt van Rotterdam) die in of bij een garage werkt wil kijken naar de golf.
De laatste tijd heb ik bijna alles vervangen.
- dynamo
- spanningsregelaar
- ontsteking(smodule)
- blauwe temperatuur sensor
- verdeelkap + rotor
- bougies
- olie
- alle filters
- accu
Ik snap het niet meer. Komt het nou echt door de kou?
Ik hoop dat iemand mij definitief van dit probleem af kan helpen.
stationair toerental iets omhoog zetten misschien?
kweet nie of je en toerenteller hebt maar if so, hoeveel toeren draait ie?
Djinn_4fun
06-03-2006, 22:13
Ik heb helaas geen toerenteller, laatst is het toerental al iets omhoog gezet.
Zou het kunnen zijn dat het komt door een te laag toerental?
Ik denk dat ik ook de riem van de dynamo hoor, het is een soort piepent geluid.
Djinn_4fun
06-03-2006, 22:19
knarsend denk ik. Op dat geluid gaat ook het lampje mee
mhh heb jeje v-snaar al eens nagespannen nadat je de dynamo vervangen hebt?
Djinn_4fun
06-03-2006, 22:22
Ik heb de dynamo laten vervangen door een garagebedrijf, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Hoe kan ik dat nagaan dat hij niet genoeg gespannen staat?
Ik heb de dynamo laten vervangen door een garagebedrijf, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Hoe kan ik dat nagaan dat hij niet genoeg gespannen staat?
moet je de riem op het lange gedeelte een kwart slagje kunnen draaien.
Nou je snaar moet goed strak staan...probeer hem anders eens zo strak mogelijk te zetten...als het dan over is, is het goed. Zet hem dan weer iets terug, want als hij te strak staat is het ook niet goed! Suxes! :D
Djinn_4fun
06-03-2006, 22:29
ga ik morgen meteen naar kijken.
Dat uitvallen heb ik geen idee van.
Maar dat acculampje had ik ook. Mijn spanningsregelaar (ding van de dynamo) was toen bijna stuk. Als ik boven de 4000 toeren bleef werkte die nog wel maar eronder niet. Heb ik een originele nieuwe voor gehaald en geen lampje meer. Die nieuwe dynamo, zoals nieuw nieuw of revisie ding? En dan revisie moet originele onderdelen of anders spul??
En spanningsregelaar van een vervangt iets kost een keer 12 euro maar eentje van bosch is al snel 40 euro...
Djinn_4fun
06-03-2006, 22:33
ja spanningsregelaar is nieuw,was die vergeten in het lijstje te zetten.
De accu is geen nieuwe maar was maar ongeveer een jaar oud (bron: verkoper)
Dat geluid moet dan toch van je v-snaar zijn... misschien die zelf vervangen en ff goed spannen?
vw dennis
07-03-2006, 22:38
Nou je snaar moet goed strak staan...probeer hem anders eens zo strak mogelijk te zetten...als het dan over is, is het goed. Zet hem dan weer iets terug, want als hij te strak staat is het ook niet goed! Suxes! :D
Ik zou hem als ik jou was niet zo strak mogelijk zetten... Slecht voor je lagers Etc...
golf mkII 16v
07-03-2006, 23:19
Ik zou hem als ik jou was niet zo strak mogelijk zetten... Slecht voor je lagers Etc...
waterpomp en dynamo
Djinn_4fun
15-03-2006, 22:13
Probleem is er nog steeds :(
Ik wordt er wel moe van.
Als iemand bij de dealer werkt en mij wil helpen, wil ik daar best wel een eindje voor toeren... als het verdraaide probleem maar verholpen wordt... :(:(
Djinn_4fun
16-03-2006, 08:25
up
hoe hoog stationair loopt ie nu??
en heb jeje gasklep al eens gereinigd?
Djinn_4fun
16-03-2006, 08:31
Gasklep is nog niet gereinigd, stationair kan ik niet zien omdat ik geen toerenteller heb. Ik schat dat hij zo rond de 800 tpm loopt.
(Het probleem is dat er nu al bijna 4 maanden problemen zijn met de golf en ik er tochaf wil zijn. Hij moet het nu maar eens naar behoren gaan doen. :cry: :cry: )
gewoon nog wat omhoog zetten...
de polo van me meis staat op 900 toeren en heeft ni geen problemen..
stond eerst iets lager en had ook af en toe een aanflikkerend accu lampje en soms voor een stoplicht uitvallen...
vandaar..
Djinn_4fun
16-03-2006, 08:41
voor omhoog zetten moet de stelschroef linksom of rechtsom gedraaid worden?
En met warme of met koude motor?
Intelligence
16-03-2006, 14:44
Mijn acculampje brand altijd na het starten tot ik 1 keer het gas aantik. Dit heeft ie sinds hij vervangen is door een examplaar van de sloop (van een passat). De vorige waren de lagers er helemaal van versleten, zo erg dat de vonkjes onder de motorkap doorvlogen :)
Djinn_4fun
16-03-2006, 16:53
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe dynamo ga aanschaffen...
staat je ontsteking goed?
uitvallen, te weinig toeren....
dan gaat je lampje wel branden, is niks raars, ik denk dat ie te weinig toeren draait.
Djinn_4fun
16-03-2006, 18:23
Ontsteking is recent vervangen, hoe kan ik dat zien?
Of is dat gewoon proberen?
Ik kan dat zelf niet, tenminste kan wel maar ik wil niet alles verkloten.
Zal wel speciale meetapparatuur voor zijn...
Trouwens ff nog extra info op mijn eerste post:
Als de motor uitvalt en ik zet weer het contact aan gaat niet het lampje branden van de olie... Na een paar minuten wel weer.
dattie op tijd staat...
kan je niet zien, maar ik neem aan dat als ze m vervangen hebben dat ze m ook op tijd zetten...
of hebben ze alleen de verdelerkap en rotor vervangen (die oranje rommel)?
Djinn_4fun
16-03-2006, 18:37
Verdelerkap en rotor had ik daarvoor zelf al vervangen, de onsteking die ik er eerst op had zitten daar zat onderin (boven is dan waar de oranje rommel zit) een veertje los.
Ik heb er toen een andere ontsteking op laten zetten door iemand van het vwforum.nl
Hij heeft deze er exact hetzelfde opgezet zoals de oude erop zat (was afgetekend).
Heeft er iemand btw het nr dat op de dynamo staat (ik moet deze hebben voor de nieuwe dynamo om te bestellen, eventueel natuurlijk)
golf mkII 16v
16-03-2006, 20:27
als je een andere dynamo moet hebben kun je beter een ruild. nemen is minder prijzig
Djinn_4fun
16-03-2006, 22:11
Ja daar was ik al voor aan het kijken Jan, maar ik moet zeker weten dat de dynamo de boosdoener is.
golf mkII 16v
16-03-2006, 22:33
als tie gewoon rond de 14 volt geeft is tie goed hoef je hem niet te vervangen
als ie er exact hetzelfde op gezet is en hij stond daarvoor al niet goed dan staat ie nog steeds niet goed en heb je de hele troep voor niks vervangen.
laat de timing eens stellen kan nooit kwaad en kost je bijna niks.. ik heb het tot nu toe al bij al mijn auto's opnieuw gedaan en is elke keer een enorme verbetering geweest.
kom desnoods een keer langs dan doe ik het hier voor je.
Djinn_4fun
16-03-2006, 23:07
Laten stellen kan gewoon bij elke garage?
Of moet dit speciaal VW dealer zijn?
als ze maar een strobo hebben
ws heeft de dealer niet eens meer zoon ding..
gewoon bij een garage waar ze veel oude hokken doen..
Djinn_4fun
17-03-2006, 08:39
ga vandaag wel even rondvragen bij de garages in de buurt
nja als ze de omntsteking afstellen, laat dan direct even de co afstellen en dan ook stationair..
dan zijn je problemen weg..
Djinn_4fun
17-03-2006, 18:58
Dat is inderdaad ook een goede tip.
hallootje, ik werk bij de dealert en heb laatst mijn vaders nz ook afgesteld
Je moet allereerst zeker weten dat je onsteking goed staat, 5 graden +- 1
met losgetrokken vacuum slang van de vervroeger.
Als dit goed is dan vacuum slang weer monteren
Dan stekker van de lambdasonde loshalen, stekker van luchthoeveelheidsmeter los daar moet een weerstand tussengezet worden van 1.8 Kohm (die wij dus bij de dealert hebben liggen, speciale stekker met kastje)
Je moet de bovenste slang van de carterventilatie (die vanaf de drukregelklep)los trekken en afdoppen LET OP!! niet de slang dichtknijpen want dan gaat die druk opbouwen in je carter en drukt hij je de olie via de keerringen naar buiten!!
dus slang van de drukregelklep lostrekken en die slang afdoppen!!!!
Dan co meter op je co pijpje vooraan blok aansluiten, en dan stationair toerental en co afstellen met het draaien aan zowel de stationair toerental schroef als aan de imbus van je luchthoeveelheidsmeter (onder het blauwe dopje)
Je toerental moet je afstellen op 950 (+- 50)
en je co op 1.2 (+-0.2)
Hebt dat afgelopen zaterdag gedaan, en motortje loopt weer perfect!!!
hoop dat je hier wat aan hebt!!
groeten eddie :) :) :cool:
van waar ben je?
en zou je dit ook bij de polo nz van me meissie doen?
en wat zijn de kosten ervan??
ik heb het id dat die ook neit helemaal goed staat.. verbruik is wat aan de hoge kant namelijk...
Djinn_4fun
17-03-2006, 22:49
Dat zou ook makkelijk zijn ja, van waar ben je.
Tenminste als je dat wil doen :)
ontsteking kan ik evt voor je doen...
en dan kunnen we de rest van het lijstje ook aflopen.. weerstandje is zo gehaald evt.
co-meter heb ik helaas niet.
zie maar wie er dichter bij woont.. rogek, I still owe you...
Djinn_4fun
18-03-2006, 09:00
You've got mail.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.