View Full Version : verlagings vraag mk1
hallo,
ik ben bezig mijn golf 1 te verlagen. Ik heb de achterste poten al vervangen al ging het niet van harte alles zat natuurlijk vast. maar dat is gelukt:)
Toen ben ik verder gegaan met de voorzijde.. de bout met de inbus onder de motorkap kon ik voor geen mogelijkheid los krijgen. inbus dol dus dat was ook weer een feest. toen heb ik ze maar uitgeboord en de bout met een dremel met slijpschijf doorgeslepen. dus dat is ook gelukt :)
alleen nu heb ik het volgende:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/7/6/supersport.jpg
hoe krijg je die bout los zodat de demper eruit kan??
of vervang je normaal gelijk het onderste gedeelte ook?
ik hoop dat iemand het weet :)
maar heb je er een speciale tang voor nodig? ik heb nu geen tang die er omheen past.
ja een grote "moordenaar" of een grote griptang.
ik zal morgen even om eentje kijken.
bedankt voor de antwoorden :)
rallye16vt
05-02-2006, 18:23
Yeps de poot in de banschroef, en dan met een grote pijpentang erop :)
ja ik neem ze morgen wel even mee naar mn werk daar heb ik wel een bankschroef.
bedankt voor de tip :)
markmeenhuis
05-02-2006, 18:27
he ??
vervangen je de demper binnen in de demper?
WHY?
ik heb mn schoks voor lek. Dus ik moet het binnenste gedeelte hebben?
m
nou ik wist dit ook niet.
ik had nog nooit een mk1 verlaagd.
Maar toen ik deze binnen kreeg snapte ik het eerst ook niet.Maar ik dacht haal de dempers gewoon los om te zien hoe het zit :)
misschien zijn er ook wel merken die de poten compleet leveren ..
Bij een schroefset is het één geheel.
okee weet ik dat ook weer ;)
Idd, bij de eerste golf II's is het ook nog apart. Maar vanaf een bepaald bouwjaar zijn de voorste veerpoten daar ook uit 1 geheel.
ruuds fridolin
05-02-2006, 18:52
let op met uit elkaar halen.
als het nog orginele schokbrekers zijn komt er gelijk 1 liter olie uit
je demonteerd alleen de zuigerstang en keerringen.
Bedankt voor de tip ;)
Anders was het vast een smeerboel geworden op mijn werk :D
Maar ik denk dat de meeste olie er al uit was, dat is ook de voornaamste reden dat ik ze aan het vervangen ben ;)
markmeenhuis
05-02-2006, 19:55
kwanta costa??
als ik vragen mag
m
VwPolo89
05-02-2006, 20:51
zou toch opletten met te denken dat alle olie eruit is. het is niet omdat ze lek zijn dat ze ook weldegelijk al volledig leeg zijn. beetje voorzichtigheid bij het demonteren en je bent al een heel stuk verder.
niet vergeten om fototje te posten wanneer je golfje verlaagd is :)
ja ik ga idd wel voorzichtig doen..:)
en zal een foto tonen als hij weer klaar is........
kwanta costa??
als ik vragen mag
m
196 eurie via eBay voor een complete set van Supersport inclusief verzendkosten. En het was binnen 8 dagen binnen vanuit Duitsland.
golf mkII 16v
06-02-2006, 20:50
heb ook zn setje van APEX met veren stond ook met verbazing te kijken toen ik de doos opende
ik er mee terug toen kreeg ik uitleg
als je een pijpentang gebruikt wel op het buitenste stuk zetten [met de uitsparing] ander druk je de moer krom cq plat [ervaring mee]
wel een beetje warmstoken [handwarm] is warm genoeg
probeer het nu pas te maken voor mn 2
denk dat het wel lukt is meteen een stuk lager
idd. wel met beleid los halen.
Want ik zag al een hamer op foto 1 :)
golf mkII 16v
06-02-2006, 21:11
idd. wel met beleid los halen.
Want ik zag al een hamer op foto 1 :)
een hamer kan wel eens helpen maar indd. :D niet bij dit werk er zit fijneschroefdraad op erg gevoelig voor beschadigen
hij is al los zonder de hamer ;)
Ik heb ze in de bankschroef gezet en met een ""moordenaar" los gekregen of een sokketang of zoiets zo noemde mijn chef t (of was dat fries?).
er kwam geen olie uit trouwens. wel wat andere troep (rook naar benzine)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.