View Full Version : digifiz inbouwen
Reaper Kustoms
31-01-2006, 23:58
heeft iemand ervaring met digifiz inbouwen? ik wil deze misschien in een mk2 inbouwen.
waar moet ik zoal op letten? (ook bij aanschaf)
is het makkelijk aan te sluiten? is het gewoon kabels door verbinden van de originele klokken?
bij digifiz krijg je een kabelboom erbij die van je computer naar de tellerunit loopt. dan moet je golf wel beschikken over die computer. (d8 dat sommige die niet hadden)
bij aankoop zou ik gwoon erop letten of deze kabelboom nog intact is en of de lampjes in de tellerunit het allemaal nog doen. (misschien nog werkend in auto te zien??)
verder is het een supermooi systeem om in je golf te hebben ;)
OakgreenVR6
01-02-2006, 10:26
Welke computer heb je het over Erik ? Er hoort een kabelboom bij die van de tellerunit naar de zekeringkast loopt. En natuurlijk het stukje kabelboom naar de snelheidsopnemer (in de wisselbak), de snelheidsopnemer zelf en idem voor het gedeelte naar het uren-verstelplaatje wat tussen je schakelaars zit.
Pedaalemmer
01-02-2006, 12:11
je hebt een oude en nieuwe versie als ik me niet vergis..
Wahnsinn
01-02-2006, 16:22
Op de duitse e-bay verschijnen vaak van die Inbouw handleidingne daar voor, weet niet of die nog van enig nut zijn.
OakgreenVR6
01-02-2006, 16:42
Ik heb ook nog wel diverse electr. schema's en handleidingen voor de Digifiz en die zijn gewoon G R A T I S.
Zo ver ik weet moet ook de sensor of kabel naar de benzinevlotter vervangen worden. Anders geeft je digifiz de tankinhoud niet weer.
gegroet
Reaper Kustoms
01-02-2006, 17:26
nou ik zou die handleidingen en schemas graag van je ontvangen, als je me deze zou willen mailen, zou ik dit bijzonder waarderen.
Welke computer heb je het over Erik ? Er hoort een kabelboom bij die van de tellerunit naar de zekeringkast loopt. En natuurlijk het stukje kabelboom naar de snelheidsopnemer (in de wisselbak), de snelheidsopnemer zelf en idem voor het gedeelte naar het uren-verstelplaatje wat tussen je schakelaars zit.
d8 dat ie ook nog op de mfa aangesloten moest zijn :redface:
kan zijn dat ik me vergis, vriend had namelijk ook een digifiz gekocht en bleek daarna dat ie un computer niet had (d8 mfa) en daarom kon hij hem niet erin fixen :confused:
Pedaalemmer
01-02-2006, 18:11
mfa is een soort boordcomputer en zit in je cockpitje...maar de sensoren ervoor moet je wel hebben anders kan hij niks doorgeven aan je mfa.
Reaper Kustoms
01-02-2006, 19:05
ja mfa zit er natuurlijk in. heeft dat niet elke vw? of in ieder geval een gti? ik heb althans nog noooit een gti zonder boordcomputer gezien.
carbreaker de autosloper
01-02-2006, 21:09
k heb et vroeger wel es ingebouwdin een golf 2 en later in een 1 effe een draad boompje naar dashb en op de motor 1 middagje en klaar
:cool: k heb dr nog wel 1 ergens liggen intresse??
Der Typ Siebzehn
01-02-2006, 21:19
ja mfa zit er natuurlijk in. heeft dat niet elke vw? of in ieder geval een gti? ik heb althans nog noooit een gti zonder boordcomputer gezien.
De golf 1 GTI´s tot en met modeljaar 1982, dus met de 1600cc 110PK motor hadden geen boordcomputer. Pas vanaf modeljaar 1983, dus met de 1800cc 112PK motor zit er een MFA in de Golf 1 GTI en alle daaropvolgende GTI´s (2 t/m 5), maar niet alleen in de GTI´s, ook in een GT(Golf 2 & 3), VR6 en waarschijnlijk ook, dat weet ik niet zeker(ik ben maar een golf 1 kenner :D), in een R32 (Golf 4 & 5).
Maar niet in de '83 Golf 1 GTI Rabbit....
Der Typ Siebzehn
01-02-2006, 21:42
Maar niet in de '83 Golf 1 GTI Rabbit....
jajaja, klopt :thumbup:, dat was die puur nederlandse uitvoering van de Golf 1 GTI, is `t niet? Zonder MFA en zelfs zonder sportstoelen :eek: , en dat in een GTI. Typisch nederland in de jaren `80, waar in b.v. een land als duitsland zoveel als mogelijk aan extra´s aan een auto moest zitten, ging hier in dit hollandse apenlandje alles alleen maar over een zo laag mogelijke prijs, "zuunig" en "geen cent teveel"..... hollanders in de jaren `80 :chair:
Johan Fire and Ice
01-02-2006, 21:47
Mail deze persoon eens,
weet dat hij hem bij hemzelf ingebouwd heeft.
dre (drekuh@hotmail.com)
Ik heb ook nog wel diverse electr. schema's en handleidingen voor de Digifiz en die zijn gewoon G R A T I S.
Ben nu ook bezig de digifiz in mijn golf1, 1.8 16v met golf 2 dash en kabelboom in te bouwen, had gelezen dat je de schama's had, zou deze nu wel goed kunnen gebruiken mijn vraag daarom of jij mij deze zou kunnen mailen. alvast bedankt
groetjes kris
TT-TDI MANIAC
25-10-2008, 19:16
Als je van plan bent om een digi in te bouwen zou ik goed kijken hoe de staat van de teller is, en zonder een zelftest zou ik er geen eens een kopen. Is tegenwoordig veel schroot te koop voor veel geld. Ik zou op de Duitse Ebay kijken daar staan ze vaak op met foto's van de zelf test dan weet je dat je in ieder geval een goeie teller koopt. Oude en nwe zekeringkast maakt bij de digi niet uit kabelbomen zijn gelijk.
golfweber
03-11-2008, 22:27
Als je van plan bent om een digi in te bouwen zou ik goed kijken hoe de staat van de teller is, en zonder een zelftest zou ik er geen eens een kopen. Is tegenwoordig veel schroot te koop voor veel geld. Ik zou op de Duitse Ebay kijken daar staan ze vaak op met foto's van de zelf test dan weet je dat je in ieder geval een goeie teller koopt. Oude en nwe zekeringkast maakt bij de digi niet uit kabelbomen zijn gelijk.
hey
weet je dit zeker, wnt heb al een paar keer gelezen dat dit wel verschil maakt?
greetz
TT-TDI MANIAC
03-11-2008, 23:50
jep zeker weten, ik heb een oude en nwe kabelboom in mn auto gehad. En heb van een digifiz specialist in Duitsland gehoord dat er geen verschil zit in kabelbomen. Dat klopt ook wel want ik heb een oude en nwe digi in mn auto gehad, en werkte gewoon.
golfweber
18-11-2008, 18:22
weet iemand hoe ik de uursetter moet aansluiten
van de digifiz heb ik 2 draden maar op mijn uursetter heb ik 6 aansluitingen
kan iemand hier mee helpen
greetz
dashboard is anders, omdat een digifiz klokje breder is dan een analoge.........
carbreaker de autosloper
18-11-2008, 19:05
jep en de kleuren zijn nog het zelfde als een type 1 en waar je niet uitkomt dat staat achter op de schakelaars de zgn bosh codering dus gewoon de rode drop veter aan de rode dropveter ,,,enz....middagje en het is klaar...
golfweber
19-11-2008, 12:43
jep en de kleuren zijn nog het zelfde als een type 1 en waar je niet uitkomt dat staat achter op de schakelaars de zgn bosh codering dus gewoon de rode drop veter aan de rode dropveter ,,,enz....middagje en het is klaar...
aan de achterkant van mijn uursteller staat alleen een A en dan de pinnen genummerd tot 6 dus geen bosch codering
kan iemand mijn zeggen wat ik moet aan sluiten op deze 6 aansluitingen?
thx
OakgreenVR6
21-11-2008, 20:38
Welke kleuren heb je naast;
grijs/rood (6)
grijs/geel (4)
bruin (2)
blauw/bruin (1)
?
golfweber
22-11-2008, 22:51
Welke kleuren heb je naast;
grijs/rood (6)
grijs/geel (4)
bruin (2)
blauw/bruin (1)
?
ik heb alleen de 2 kabels die van de digifiz komen, 7polige stekker aansluiting 5 en 6.
de stekker die dus naar de uursetter gaat is te weining aan mijn kableboom
voor de rest is deze compleet.
daar mee de vraag wat er op de aansluitingen van de uursetter moet
OakgreenVR6
24-11-2008, 22:09
grijs/geel en grijs/rood komen van je digifiz af, de bruine is massa uiteraard, blauw/bruin komt van je waarschuwingslichten-relais (knipper-relais=relais met nr. 21), via een 32-polige stekker achter/in je dashboard.
Welke kleuren zaten er aangesloten op je oorspronkelijke dashboardlampje (handremlicht), grijs(?) en ?
zijn er ook mogelijk heden om zelf kabekbomen voor een digifiz te maken?
heb er namelijk ook een (zonder kabelboom).
zo ja heeft er dan iemand ervaring mee..
golfweber
27-11-2008, 19:08
grijs/geel en grijs/rood komen van je digifiz af, de bruine is massa uiteraard, blauw/bruin komt van je waarschuwingslichten-relais (knipper-relais=relais met nr. 21), via een 32-polige stekker achter/in je dashboard.
Welke kleuren zaten er aangesloten op je oorspronkelijke dashboardlampje (handremlicht), grijs(?) en ?
zwart is de andere kleur van de kabel die naar mijn handremlicht ging
vinnymkii
16-02-2012, 23:12
Weet iemand of een Digifiz in een golf3 pas en welke aanpassing er gedaan moet worden
http://www.zinno.de/digifiz.htm
http://eddi-controletti.de/?page_id=101
http://www.passatplus.de/sonstiges/vw_digifiz/index.htm
http://www.Scirocco2.de/digifiz.xls
http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_6_VW-Golf-DigiFiz.html
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?p=1464170
Hier staat eigenlijk alles wat je moet weten.
edit: oude thread..
handige links
maar heb helaas ook niets gevonden wat mij kan helpen.
Het probleem wat ik heb is het volgende:
heb paar jaar geleden mijn analoge geruild voor een digifiz alles werkt prima
enkel knippert de koelvloeistof constant
nu heb ik wel gevonden dan je 2 kabels moet omzetten en relais 42 op plaats 5 maar dit is voor een nieuwer type zekeringskast en ik heb het oude type.
Weet iemand hierover raad hoe ik dit voor eens en altijd kan oplossen. dash ligt er namelijk uit en ben alles in orde aant zetten
http://www.zugang.vw-nrw.de/digifiz.htm Misschien dat je hier wat aan hebt.
Edit: ik heb net even bij mijn eigen auto gekeken, orgineel geleverd digifiz alte ze. Relais 42 zit bovenop de zekeringkast, via een aparte kabelboom. Ik kan eventueel morgen wel een fotootje maken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.