Log in

View Full Version : HELP !!! uitlaatspruitstuk

Tino
03-01-2006, 08:12
:mad: Jongens ik word gek, ik heb een Golf '90 NZ motor ik heb op ETKA gekeken mijn uitlaatspruitstuk die ik moet hebben is 030 129 587J die staat op de bon maar op het spruitstuk staat 030 129 591 en na de 1 iets wat op een J lijkt en volgens mij bestaat er ook nog het nummer 030 129 587 nu zegt de dealer dat het nummer 591 op het einde de 587J is maar ik vind het raar want die nummers bestaan bijde en er is ook nog een behoorlijk prijsverschil wie weet dit b.v.d Tino

Marco
03-01-2006, 19:29
Voor zover ik kan zien is de 591 voor de HZ motor, oftewel de motor ZONDER katalysator. En de 587J is voor de motor MET katalysator. En de NZ is een motor met katalysator, dus t spruitstuk wat erop zit klopt in elk geval, kan ook niet anders, gaat anders niet passen. De 2G motor is geleverd met en zonder kat als ik het goed zie, maar die heb je niet volgens eigen opgave. Laat het anders even door n monteur in de desbetreffende garage bekijken, lijkt me dat die je zeker op weg moet kunnen helpen.

Prijsverschil is idd meer als 100 euro, en het is dus idd waar dat jij de duurdere moet hebben. Dat nummer op het spruitstuk is gegoten, dus moet je duidelijk kunnen zien wat het verschil is.

Tino
06-01-2006, 08:00
Het klopte wel maar raar dat er ander nummers op het spruitstuk staan het was dus de 587 j

sjampoo
06-01-2006, 08:31
Waar hebben we het nou over? Het uitlaatspruitstuk?

Die van een NZ heeft een aansluiting voor een dubbele downpipe, en een testbuisje (omdat er een kat onder hangt). Het spruitstuk voor een HZ (lag die 1.0 ook in een Golf dan?) is er 1 met een enkele downpipe, meestal zonder testpijpje, want zonder kat.

Waarom niet even op de sloop om de hoek een spruitstuk scoren van bijv een MH: is gelijk aan de NZ, met test-pijpje etc etc, en d'r staan er ZAT op de sloop. Voor 100 euro ben je 4 van die dingen rijker. Niet echt een slijtage onderdeel ook: OF hij is goed, slechts een heel enorm zeldzame keer zit er een scheur in.

Dennis@polo86c.nl
06-01-2006, 10:01
Psies, zou ik zeker niet nieuw bij de dealer gaan halen.
Heb er trouwens nog wel eentje liggen voor een NZ, stuur bij interesse maar iets..