View Full Version : probleem met stationair draaien 1.8 gti 16v kr 1987
als ik mijn 16v kr van 87 start gaat die direkt naar 4000 toeren, en blijft die zo draaien ook als hij warm staat.
als ik het kleine contactje achter de warmdraairegelaar op de zijkant van de motor effe los maak en dan zakt hij naar 1000 toeren en blijft dit zo, maar als ik dit doe als hij koud staat blijft hij met moeite draaien.
en als ik hem stil leg en terug start gaat die terug naar 4000 toeren?
iemand dat probleem al gehad of is er iemand die er mij meer kan over vertellen of helpen.
de temp voelers heb ik reeds vervangen, maar em doet nog steeds hetzelfde
greetz veloken
Dennis@polo86c.nl
22-12-2005, 12:03
Niet een probleem met de warmdraairegelaar?
Lijkt er wel op.
kga is de extra luchtschuif en de warmdraairegelaar vervangen khoop da het 1 van de 2 is
ok , kheb vandaag de warmdraairegelaar en de extra luchtschuif vervangen.
en het resultaat is nog altyd hetzelfde pfffffffffffffffffffffff
kheb wel ontdekt dat als ik de fiche van de warmdraairegelaar trek ik hetzelfde efect krijg als dat ik de fiche van het temp-tyd ccontact losmaak.
ik denk dat de informatie van het temp contact naar da stuurdoosje gaat die eruit ziet als relais en bij de andere relais zit en dat die op zijn beurt de extra luchtschuif stuurt.
maar aangezien de luchtschuif en het contact goed zijn denk ik dat het de stuurdoos is
iemand die er hetzelfde over denkt ???????
german biatch
23-12-2005, 12:34
waarom hang je hem niet gewoon aan de vag-com?
Zestienkleppen
23-12-2005, 12:39
Ik ben geen expert, maar ik denk een beetje met je mee:
Bij een KR wordt de warmdraairegelaar aangestuurd met de 'computer' onder de middenconsole, of niet? Daar zou een probleem kunnen zitten.
Verder kan het ook zijn dat de computer voor de warmdraairegelaar niet registreert dat de motor warm is. Dat signaal wordt geloof ik door de thermotijdschakelaar/thermoswitch verzonden. Er is een simpel testje dat je even zou kunnen doen. Het verteld je of de temperatuursensor van de thermtijdschakelaar nog goed is. Het betreft een NTC-sensor, die minder weerstand krijgt als de temperatuur hoger wordt. Ik dacht dat deze weerstand ongeveer 450 ohm is bij een graad of 70.
mja de sensors zijn allemaal nieuw , en de vag-com gaat da daar op ????
en waar in de middenconsole zit dat? is da da dooske da 2 maal zo groot is als een relais en eruit ziet als ne relais maar het is genen
hier een foto is het dit stuurdoosje dat je bedoeld
http://images.twatuning.be/upload/TWA_0821.jpg
OakgreenVR6
23-12-2005, 15:50
Dat is het regelapparaat voor je stationairloop inderdaad. Zoals ik al tegen je had gezegd op het Belgische forum zit deze of achter je middenconsole, of boven je relaisplaat.
ge komt ook overal bekenden tegen he ;)
peter139
24-12-2005, 08:49
ik ook even een poging doen
wat bedoel je met extra luchtschuif? Kun je hier een fototje van maken?
Naar mijn idee is de extra luchtschuif dat cilindervormige ding rechts naast je inlaatbuizen. Dit is waarschijndelijk wel het probleem. Deze extra lucht schuif is een bypass van de gasklep. Wanneer de motor koud is denkt de brandstofverdeler (spinnekop) dat de gasklep geopend staat. Hierdoor verreikt het mengsel zich en in combinatie met de extra lucht gaat de motor harder lopen.Deze klep wordt aangestuurd door een sensor aan de zijkant van de cilinderkop. Ik meende de groen/rode draad.
De foto die jij geplaatst hebt is voor de stationare toerental. Dit kastje zorgt ervoor dat je stationair toerental constant blijft waneer je bv je licht aan zet of aan het stuur draait (stuurbekrachtiging) dit ding heeft er wel mee te maken maar niet direct.
Ik hou het dus op de sensor die niet meer goed is.
Deze is door te meten met een multimeter
-bij 10 graden tussen de 1400 en 1800 ohm
-bij 60 graden tussen 220 en 280 ohm
-bij 90 graden ongeveer 100 ohm
gr
thx voor de info,
maar de kheb hier zo 3 nieuwe sensoren liggen origineel vw en deze heb ik er alle 3 al in gemonteerd en getest ook.
dus de sensor is zeker nog goed
greetz veloken
golf mkII 16v
24-12-2005, 10:48
licht waarschijnlijk aan een electronica van de computer rechts onder de moterkap boven de kachel aanjager is van de ontsteking
licht waarschijnlijk aan een electronica van de computer rechts onder de moterkap boven de kachel aanjager is van de ontsteking
het is deze die jij bedoeld he
http://images.twatuning.be/upload/TWA_0822.jpg
deze zal ik ook eens vervangen maar ben er niet zeker van dat het deze is
golf mkII 16v
24-12-2005, 10:54
deze regelt de vervroeging van je ontsteking en volast en nullast verijking
Zestienkleppen
24-12-2005, 11:14
Ik zou voor de tips van Peter139 gaan, de ontsteking lijkt me niet het probleem. Er is een component van je auto dat de motor harder laat lopen, en dat is de warmloopregeling of de stationairtoerentalregelaar (of je gaspedaal blijft hangen ;))
Ik zou voor de tips van Peter139 gaan, de ontsteking lijkt me niet het probleem. Er is een component van je auto dat de motor harder laat lopen, en dat is de warmloopregeling of de stationairtoerentalregelaar (of je gaspedaal blijft hangen ;))
ja dat allemaal wel , maar als ik de fiche van de extra lucht schuif of die van het temp tyd contact ff losmaak dan drait em goed
en van dat contact ben ik zeker dat het een goed is en de luchtschuif ook dus moet het iets zijn da er tussen zit he
peter139
24-12-2005, 23:09
Trek de stekker eens van de extra luchtscuif. Als je vervolgens in het gedeelte kijkt waar de stekker invalt zit een imbus. Hiermee kun je de klep afstellen.
61 RagTop
25-12-2005, 00:20
bartje!
:D
Trek de stekker eens van de extra luchtscuif. Als je vervolgens in het gedeelte kijkt waar de stekker invalt zit een imbus. Hiermee kun je de klep afstellen.
ja maar deze is ok , ik heb er al een opgestoken van een andere motor en al eens een nieuwe en het resultaat is hetzelfde
En tis dus dit fucking dozeke da naar de botten is he
http://images.twatuning.be/upload/TWA_0821.jpg
61 RagTop
27-12-2005, 17:18
beter hij rijdt weer perfect dan nu ??
ja nu wel , maar kheb voorlopig zo een stuurdozeke uit ne maat zijn auto
Zestienkleppen
27-12-2005, 17:51
Eind goed al goed, ik ben blij dat we je een beetje hebben kunnen helpen. Ik denk dat als je in het "te koop gevraagd" deel van het forum een advertentie plaats voor een ander dooske dat het dan helemaal voor de bakker komt. En zo'n computertje kan gemakkelijk met de post naar Belgie.
thx iedereen voor de hulp
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.