View Full Version : Thermostaat nachtmerrie 86 Diesel
Beste VWérs,
Ik heb gisteravond geprobeerd mijn thermostaat geprobeerd te vervangen echter hij blijft lekken bij de rechterschroef. De orginele thermostaat had geen pakking en 1 O ring. Mijn nieuwe thermostaat heeft een te grote pakking en 2 O ringen.
Als ik ze met de twee O ringen bevestig en de pakking dan sluit de slang niet meer netjes aan, als ik 1 O ring doe en pakking dan heb ik het gevoel dat er nog speling in zit. Ik begrijp ook niet of de O ring nu het motorblok moet in gaan of onderaan de slang moet afsluiten.
Heeft iemand advies? Alvast bedankt.
Ik voeg een plaatje toe wat het beschrijft.
http://www.darkhaven.nl/thermostaat.jpg
Er hoeft maar 1 O-ring tussen, bij immitatie thermostaat setjes zit vaak een uitgebreid setje pakkingen en ringen wat universeel is en dus niet allemaal gemonteerd hoeft te worden.
Je doet eerst de thermostaat in de pomp, dan 1 O-ring (beetje kit eraan helpt de zwaartekracht te overwinnen) en dan het watermondje er tegenaan. Netjes kruislings aandraaien want anders heb je nog lekkage.
golf mkII 16v
13-12-2005, 21:31
Er hoeft maar 1 O-ring tussen, bij immitatie thermostaat setjes zit vaak een uitgebreid setje pakkingen en ringen wat universeel is en dus niet allemaal gemonteerd hoeft te worden.
Je doet eerst de thermostaat in de pomp, dan 1 O-ring (beetje kit eraan helpt de zwaartekracht te overwinnen) en dan het watermondje er tegenaan. Netjes kruislings aandraaien want anders heb je nog lekkage.
niks aan toe te voegen :D
Bedankt voor jullie tips, ik heb gister een oude thermostaat van een golf 2 gesloopt die erop gezet en nu lekt die niet meer, echter hij geeft nu alleen maar koude lucht.
Komt het regelmatig voor bij type 2's dat de thermostaat kapot gaat?
Thnx!
golf mkII 16v
15-12-2005, 21:33
Bedankt voor jullie tips, ik heb gister een oude thermostaat van een golf 2 gesloopt die erop gezet en nu lekt die niet meer, echter hij geeft nu alleen maar koude lucht.
Komt het regelmatig voor bij type 2's dat de thermostaat kapot gaat?
Thnx!moet je wel de motor starten en een stuk rijden :D :D
alles heb een keer een einde ook een termostaat !! :(
haha, nou gisteravond weer vervangen met een nieuw thermostaat en de oude O ring, lekt niet meer maar geeft nu de eerste 7 minuten warme lucht en daarna weer koude lucht. Grrrrrr. Iemand tips?
Ik heb die klepjes die tussen die slangen zitten (met verloop stukje) ook al vervangen, geen soelaas.
klinkt raar, maar koelvoeistof weer bijgevuld met lopende motor?
als er te weinig in zit komt het niet bij je kachelradiator namelijk
Goeie tip, ik vul hem zometeen nog goed vol. Bedankt!
Dennis@polo86c.nl
16-12-2005, 13:10
Wel met lopende motor dus, en met de vuldop eraf. Laat maar lekker lopen totdat de fan aanslaat.
Dan kan het geheel mooi ontluchten.
Bij de polo 1-3 hebben ze hier een mooi ontluchtingsschroefje voor op het hoogste punt in het koelsysteem.
En vullen met kachelkraan open....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.