View Full Version : Blank geschuurd.....en nu?
Martin '73
01-11-2005, 09:39
Ik ga een stuk van mijn bus blank schuren en ik vroeg me af hoe ik het moet behandelen voordat ik de bus ga rollen.
Dus welke stappen zitten er tussen het kale metaal en het aanbrengen van de kleur?
Zijn er ook nog tips mbt het rollen; wat wel en niet te doen?
Groet, Martin
vwcrewcab
01-11-2005, 10:30
Ik denk dat hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10357&highlight=verf+rollen) al heel wat info in staat.
Succes!
Bovenstaande topic is inderdaad handig om door te bladeren.
Als je echt kaal metaal hebt, zou ik zeker eerst een goede primer gebruiken voordat je gaat rollen, bijvoorbeeld Ferpox (http://www.rustbuster.nl/Fertan/Ferpox.htm). Maar als je alleen je bestaande laklaag hebt geschuurd zonder dat er kaal metaal tevoorschijn komt, kan je er gewoon overheen rollen :woowoo:
Martin '73
01-11-2005, 11:08
Ik denk dat hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10357&highlight=verf+rollen) al heel wat info in staat.
Succes!
Die had ik al gelezen. Het probleem is dat ik al zoveel topics heb gelezen hierover, dat ik door de bomen het bos niet meer zie :redface:
Epoxy primer, 2k, grondverf, filler....al die sheit. Wanneer moet nu wat?? Als het metaal blank geschuurd is... :confused: :dunno:
Groet, Martin
Bussie komt zo
01-11-2005, 11:16
Beste Martin, waarom ga je dan niet even langs een autoverfhandel.
Die hebben ze vast wel in Nijmegen.
Die kunnen je perfect voorlichten en al je vragen beantwoorden.
Martin '73
01-11-2005, 11:36
Beste Martin, waarom ga je dan niet even langs een autoverfhandel.
Die hebben ze vast wel in Nijmegen.
Die kunnen je perfect voorlichten en al je vragen beantwoorden.
Hahaha, dat is eigenlijk een hele goeie. Ik ben zo gewend aan adviezen via forums, dat ik vergeten was dat dit ook kan :D
Groet, Martin
Epoxy primer, 2k, grondverf, filler....al die sheit. Wanneer moet nu wat?? Als het metaal blank geschuurd is... :confused: :dunno:
Volgorde verflagen:
- fertan
- plamuur
- unox primer
- spuitplamuur
- primer
- lak
- blanke lak
De laatste 2 kun je ook als verf rollen zien ipv spuiten.
Bussie komt zo
01-11-2005, 12:19
Volgorde verflagen:
- fertan
- plamuur
- unox primer
- spuitplamuur
- primer
- lak
- blanke lak
De laatste 2 kun je ook als verf rollen zien ipv spuiten.
zie je hier gaan we alweer.
Fertan zou ik dus nooit aan de buitenkant doen.
Ik vind de lak hier slecht op hechten en er breken na aflekken snel stukjes uit de lak.(mijn ervaring met fertan)
De lak leverancier waar ik kom(ook lid van het forum hier) zegt dat je beter een wax kan nemen voordat je je grondlak of iets erop zet.
Dus legio voordelen die bij iedereen een voorkeur heeft.
Ik vind de lak hier slecht op hechten en er breken na aflekken snel stukjes uit de lak.(mijn ervaring met fertan)
Heb hier nooit problemen mee gehad.
Dus legio voordelen die bij iedereen een voorkeur heeft.
Zo is het maar net.
Martin '73
01-11-2005, 13:07
Hij is fijn...
Dit bedoel ik ook een beetje. Er staan zoveel verschillende manieren van behandelen op het net. Volgens mij is er dus niet 1 goede manier, maar meer van "wat je fijn vindt" en je ervaring ermee is.
Ik kijk wel even wat ik ga doen.
Groet, Martin
Het belangrijkste is dat je de mogelijk roest behandelt en vervolgens met een of ander primer een goede basis hebt voor de laklaag. Wat voor merk verf enz je gebruikt kan verschillend zijn.
De laklaag moet wel dicht zijn (veel primers laten bv nog vocht/lucht door, waardoor het gewoon gaat roesten).
Er zijn dus meerdere soort en merken roestdrankjes/primer/verf die je kunt gebruiken.
Ik zou zeggen: gewoon beginnen en proberen!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.