View Full Version : Inlaatkleppen 1.8 DX
Hallo allemaal,
Lang geleden dat ik hier poste!
Ik heb al 18 jaar een Golf 1 gti.
Ik heb de cylinderkop weggebracht voor revisie ivm blauwe rook uit uitlaat.
Compressie was goed.
er moeten ook 4 nieuwe inlaatkleppen in!
Probleem, ze zijn niet leverbaar.
Kan iemand van jullie helpen?
Ik heb zelf ff opgemeten 98.7 mm schaft lengte, 8mm dikte en 40 mm klep.
The Skinnmeister
13-08-2025, 06:36
Bij mijn oude werkgever bestelde wij regelmatig bij Wilmink in Groningen, leveren alleen maar dit spul. Wel alleen via een grossier, particulier doen hun niet. Misschien dat je iemand kent die daar kan informeren.
Bij mijn oude werkgever bestelde wij regelmatig bij Wilmink in Groningen, leveren alleen maar dit spul. Wel alleen via een grossier, particulier doen hun niet. Misschien dat je iemand kent die daar kan informeren.
Thanks, heb ff belletje gedaan, niet op voorraad, kan wel besteld worden bij de leverancier, daar moeten ze eerst nog geproduceerd worden, gaat maanden duren :screwy:
beter dan niks, maar ga nog ff verder zoeken
Leverbaar via VW Classic Parts;
https://www.volkswagen-classic-parts.com/catalog/de_de/part/049109601A?epis=007&f=golf&g=golf-1&c=62063&sc=62066&ct=2
The Skinnmeister
13-08-2025, 14:46
Leverbaar via VW Classic Parts;
https://www.volkswagen-classic-parts.com/catalog/de_de/part/049109601A?epis=007&f=golf&g=golf-1&c=62063&sc=62066&ct=2
Daar had ik idd (nog) niet aan gedacht. Vind de prijs nog best wel schappelijk.
Waarom moeten er overigens nieuwe inlaatkleppen in?
Vaak zijn het de klepgeleiders die versleten zijn.
Kleppen gaan niet zo gauw kapot tenzij de distributieriem brak terwijl de motor liep.
Of als de klepspeling lange tijd veel te klein was en de klep daardoor de hitte niet kwijt kon aan de cilinderkop.
Uitlaatkleppen hebben veel meer te verduren dan inlaatkleppen, zijn daardoor meestal eerder aan vervanging toe dan de inlaatkleppen.
De uitlaatkleppen hoeven niet vervangen te worden?
M.vr.gr.
emu
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.