View Full Version : verslaving.....
SplitBien
11-10-2005, 11:35
Het is dus toch een soort van verslaving als je onderstaand nieuws bericht leest, heel triest....
GSM - Mobiele telefoons gaan een steeds grotere rol spelen in ons dagelijks leven, voor sommigen is het mobieltje letterlijk van levensbelang. Een Indiase tiener pleegde zelfmoord toen hij geen nieuw mobieltje kreeg van zijn vader.
Een 17-jarige tiener uit het Indiase Delhi had ruzie gehad met zijn vader over de aanschaf van een nieuwe mobiele telefoon. De vader was tegen de aanschaf van een mobieltje en bleef bij zijn standpunt. De tiener was zijn mobieltje namelijk verloren en de vader wilde zijn zoon niet zomaar een nieuwe geven.
De tiener zag geen uitweg en beroofde zichzelf van het leven door zich op te hangen. Op zijn afscheidsbrief verklaarde hij dat het niet kunnen hebben van een mobiele telefoon de reden voor zijn zelfmoord was.
[ Bron: News24.com | 10 okt 2005 - 17:05 ]
En weet je wat het vreemde is...
"Vroeger"kon je gewoon met elkaar afspreken om te gaan stappen of iets...tegenwoordig moet het met mobiel ed...anders zie je mekaar nooit?????
terwiijl je toen ook zonder bij elkaar kon komen..
kan ook echt niet meer zonder hoor!!!!( i'm addicted yes!!)
SplitBien
11-10-2005, 11:48
Zo heel verslaafd ben ik niet (meer), vaak laat ik hem in de auto liggen of in mijn tas met het geluid uit... Vroeger lag hij naast me op mijn hoofdkussen en ging hij mee als ik ging douchen, echt ziekelijk! Heerlijk juist al ik hem "vergeet", heb ik eindelijk even rust..... Afspreken gaat wel helaas nog telefonisch terwijl dat "vroeger" inderdaad anders ging... Je zag elkaar op school of fietste ff bij elkaar langs... Nu bel je op om te zeggen dat je in de auto zit en er over 5 minuten bent!! :D :D Maar goed, dat is met meerdere dingen zo, internet bijvoorbeeld...
En weet je wat het vreemde is...
"Vroeger"kon je gewoon met elkaar afspreken om te gaan stappen of iets...tegenwoordig moet het met mobiel ed...anders zie je mekaar nooit?????
terwiijl je toen ook zonder bij elkaar kon komen..
kan ook echt niet meer zonder hoor!!!!( i'm addicted yes!!)
"vroeger" kon je naar zeeuws vlaanderen rijden zonder sms-jes over mazda 323's... :D :tongue:
Maar je hebt idd gelijk, het is te makkelijk om maar even te bellen, anders ga je langs en blijkt degene niet thuis te zijn. Eerst draaide je dan om en helaas, nu is het soms al klote als iemand niet opneemt :redface:
Bussie komt zo
11-10-2005, 12:15
Voor mij is het echt GEEN verslaving.
Kan heel goed zonder, of zou dat komen omdat ik weinig gebeld wordt. :iamwithst
Zelf gebruik ik hem wel steeds vaker... maar moet er wel ff paal en perk aan leggen, vindt het namelijk "zonde" van het geld. Heb een abbo van 15 euri en dat vind ik meer dan genoeg :)
Pedaalemmer
11-10-2005, 12:27
ik vind het ook super als ik hem vergeet. Mensen zeuren ook vaak dat ik slecht bereikbaar ben! Omdat ik niet snel genoeg me tel opneem of dat ze WEER me voicemail krijgen. Typische klachten anno 2005, ik lach me altijd helemaal rot als ze met dat soort dinegn bij em aankomen.
tja het word wel erg.
zelf ben ik echt gestopt met in het openbaar bellen...
dat kan echt niet meer....
iedereen die je tegen komt is aan het bellen.
het ergst is nog de mensen met zo'n oorplug in
die een beetje in de lucht staan te schreeuwen.
of mensen die voor een kassa staan te bellen, erg brutaal.
(er is ook een hele leuke en typerende tv reclame van een verzekerings maatschappij; dan wilt een man de weg vragen maar iedereen is aan het bellen.)
het is ook allemaal nutteloos en weg gegooid geld.
kom op je kan toch wel even 10 min. wachten op diegene zonder hem gelijk te bellen.
maar ja het is zo makkelijk! en erg verslavend indd
Groeten Tom
Zestienkleppen
11-10-2005, 15:37
Dat moet wat wezen als je onder zo'n zendmast voor mobiele telefonie woont. Ik heb laatst iets op tv gezien van mensen die de hele dag een piep in hun hoofd hoorden daardoor.
Wel leuk:
Een professor aan de universiteit van Seoul vond het effect ook bij levende muizen.
Joh, levende nog wel, waarom geen dooie....
Mijn mobieltje is al 3 jaar oud, ik kijk er enkel naar om te zien hoelaat het is,geluid staat altijd uit :D Of ik een nieuwe ga kopen omwille van een nieuwe trend (zoals Sony ericson W800) no way, tot hij dood is.
... trouwens, hij is wit en past bij men golfje :D
SplitBien
11-10-2005, 15:52
Ik liep tot voor kort nog met een nokia 3310, een oud lijk maar wel fijn... Kon hem laten vallen zonder dat hij stuk ging, kon ermee bellen en smsen, eigenlijk alles wat je nodig had...
http://www.indiaconnect.com/attachments/images/i-12767-72061-82950.jpg
Toen werd ik gebeld door KPN, als ik mijn abbo verlengde met 1 jaar dan kon ik en gratis toestel uitkiezen dus koos ik voor de nokia 6600;
http://unity.eclub.lv/mob/nokia6600.JPG
Opzich een erg fijn ding, lekker groot (raak ik hem ook niet kwijt in mijn lompe tas vol zooi), maar er zitten zoveel functies op dat ik de helft nog niet eens ken en dat terwijl ik hem alweer bijna een jaar heb!! Heb nog niet eens navigatie geprobeerd, schijn je erop te kunnen zetten! :confused:
ik heb een telefoon van de zaak en wordt daar ook regelmatig 's avonds op gebeld. Eerst had ik daar niet zoveel problemen mee, maar sinds ze op de zaak heel kinderachtig aan het doen zijn over salaris en uren enzo heb ik steeds vaker de nijging om hem gewoon lekker niet op te nemen 's avonds.
Ook bellen in het openbaar vind ik irritant en soms zelfs aso, zoals eerder genoemd bij de kassa ofzo.
Als iedereen nou eens even nadenkt voordat men in het openbaar overal gaat staan lullen dan voorkom je een hoop ergernissen.
Ik gebruik hem tegenwoordig zo min mogelijk meer.
hé, die heb ik ook de 6600! heb hem ook al weer een jaar snap er nog steeds geen F#@$CH van dat ding :rant:
Ding moet elke dag aan de prik aan houd hij er mee op!!
kun jij hem hem op toetsen beveileging zetten?? ben er nog steeds niet achter :dunno:
G-eert-40
11-10-2005, 16:47
heb ook nog steeds een oldschool nokia 3330. had ik over gekocht toen ie 2.5 jaar oud was en heb hem nu ook weer 2.5 jaar. prima ding:bellen en smsen...en zeer koele frontjes:) ding wil maar nie stuk.
Pedaalemmer
11-10-2005, 17:00
enigste wat ik wel relaxed vind zijn de cameraatjes ...ff snel fototje maken en uploaden naar de pc :D
Jurgen Santana
11-10-2005, 17:32
heb ook nog steeds een oldschool nokia 3330.
Een telefoon met draaischijf is oldschool.
http://www.telephoneart.com/keys/old-school-telephone.jpg
De jeugd van tegenwoordig noemt de "Donald Duck" van vorige week al old school.
mobieltje? :tongue:
Jasper Ovaal
11-10-2005, 17:50
oude telefoons worden weer helemaal hip.
2 weken geleden 80's feestje. :beer2:
voor de foto KLIK HIER (http://www.wijzijnlekker.nl/image/index.php?path=./80's party lichtfabriek/&page=1&img=IMGP2925.JPG&idx=23)
:woowoo:
wie kent hem nog de PTT Calypso, met een stand buy van 30 uur en met een telefoon boek mer 20 namen. helemaal top.
trouwens de nieuwe telefoons zijn veelste snel stuk. de oude vertrouwde nokia 8210 dat was pas een mooi ding, ga hem ook weer kopen op marktplaats voor 2 tientjes. je ken ermee smsen en bellen, meer dan zat,
:kenny:
ik heb nog wel een ouwe vertrouwde 3210 liggen :D
Thomas78
11-10-2005, 18:43
Mijn mobiel is mijn enige telefoon, dus gebruik hem best veel. En als ik mijn abo weer moet verlengen kan ik weer een nieuw modelletje uitzoeken.
G-eert-40
11-10-2005, 20:07
hee jurgen, alexander graham bell, die is pas oldschool:)
wat gezegd wordt..de 3210 van nokia= de beste ooit..kon je kapot gooien op de grond..in elkaar klikken en hij deed het weer!!!!
Nokia's zijn over het algemeen wel degelijke mobieltjes.. ik had eerste een 6510 en nu een 6230, beide hebben het één en ander wel mee gemaakt :D
Maargoed, ook ik kan niet meer zonder mobieltje.. heb 225 belminuten per maand en die gaan gegarandeerd er doorheen. Of het nou allemaal nuttige telefoongesprekken zijn laat ik in het midden, maar het dingetje heeft zijn nut bij mij wel bewezen ;)
Thomas78
11-10-2005, 21:03
Nokia's zijn over het algemeen wel degelijke mobieltjes.. ik had eerste een 6510 en nu een 6230, beide hebben het één en ander wel mee gemaakt :D
Hele andere ervaringen, heb meerdere Nokia's gehad en niet eentje zonder problemen. :confused:
G-eert-40
11-10-2005, 21:04
sagem is ook nie alles :cool:
serge pot
11-10-2005, 21:57
had eerst een motorola 5100,siemens m35,sony ericson t610,nu nokia 6600 met nav ,is best makkelijk toestelletje die 6600 alkles lekker duidelijk en simpel weergegeven .
serge pot
11-10-2005, 22:00
ach en qua ptt toestellen .ik kan tenminste zeggen dat ik een toestel bediend heb met 10 buitenlijnen en een stuk of 1000 lokale nummers (aec en oec centrale op volkel)tevens een oude pluggenkast .als je een aec met pluggenkast combineert ,oi heb menig ranzig gesprek tijdens dienstplicht mee geluisterd :D . of 2 studenten flats met elkaar doorverbonden na opgebeld te hebben .
Tsja, de 3210... heb ik ook gehad. Was een fijn toestel, totdat ie in de wasmachine ging... :(
Nu heb ik een 6610i ofzo, dat ding is ook hufterproof zeg :D Heb nu m'n 3e frontje in ruim 1 jaar tijd, ding is al vaak gevallen e.d. maar werkt nog steeds goed :cool: Frontjes gaan vaak kapot tijdens werk, plaat 18mm MDF oppakken en op tegen je broekzak stoten, op de stenen laten vallen etc...
Ik rag deze gewoon af totdat ie dood is, en dan zie ik wel weer :) Zit ook zo'n nutteloze camera op, maar als ik foto's wil maken doe ik dat wel met een digitale camera. Zo zit er nog meer van die meuk op zoals spelletjes; ja, daar heb ik de hele dag tijd voor en ook vooral zin in... :tongue:
Verslaving word je ook opgedrongen blijkt toch maar weer :mad:
Nu.nl
Scarlet wil kleuters aan mobiele telefoon
Uitgegeven: 11 oktober 2005 13:36
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2005 13:54
AMSTERDAM - Het telecombedrijf Scarlet gaat op grote schaal proberen kinderen van vier tot negen jaar aan de mobiele telefoon te krijgen. De onderneming zegt daarmee "een stukje veiligheid" voor de ouders te willen creëren.
Met de Buddy Bear, een prepaid-toestel zonder scherm, kan de doelgroep maar met vier vooraf ingestelde nummers bellen. Het kind is wel altijd bereikbaar, zo verklaarde een woordvoerster dinsdag. Ouders kunnen eventueel op afstand meeluisteren met een babyfoonfunctie.
Scarlet begint komend weekeinde met een tv-campagne, waarin de Buddy Bear prominent figureert. Tv-presentator Beau van Erven Dorens prijst het toestel aan.
Terughoudend
Kleutertelefoons zijn niet nieuw, maar telecombedrijven zijn tot dusver terughoudend geweest met het maken van reclame voor de toestellen. Begin dit jaar ontstond er nog ophef over de Foony. Uit Brits onderzoek bleek dat de straling rondom de toestellen mogelijk schadelijk is voor jonge kinderen. De elektronicaketen BCC besloot toen de Foony uit zijn winkels te halen.
Het merendeel van kinderen van boven de negen jaar bezit al een mobiele telefoon. Onbekend is hoeveel kleuters met een toestel rondlopen. In Israël hebben veel jonge kinderen een mobiele telefoon, omdat ouders in verband met de continue terreurdreiging willen weten waar kinderen uithangen. In Nederland is het gevoel voor onveiligheid de afgelopen jaren sterk toegenomen.
Sterke positie
Scarlet wil op de consumentenmarkt een sterke positie veroveren met het aanbieden van vaste telefonie, snel internet en mobiele telefonie in één pakket. Daar komt nu de Buddy Bear bij. Tot half juni figureerde Beau van Erven Dorens al in onderbroek in een tv-campagne. De onderneming wil niet zeggen hoeveel klanten daarmee zijn binnengehaald.
http://www.nu.nl/img.db?603168+s(350!x263!)
Lijkt een beetje op maandverband :D
http://www.nu.nl/img.db?603167+s(350!x230!)
Nu.nl
Turkse student wint Nokia Design Awards
AMSTERDAM - De 23-jarige student Tamer Nakisçi heeft de Nokia Design Awards gewonnen. Nakisçi heeft een futuristische uitziende telefoon ontworpen die geheel van vorm kan veranderen. Hij heeft zijn ontwerp de Nokia 888 genoemd.
SplitBien
12-10-2005, 11:11
@lowghia; Linker knopje met een streepje (knopje naast de joystick) en dan sterretje... Dat is toetsen blokkering.
(beetje een rare tekst, kan nogal dubbelzinnig opgevat worden.... Knoppen, joystik, streepjes...)
Probleem bij mijn foon is dat hij ongeveer een kwartier nodig heeft om op te startten dus ik zet hem nooit uit..... De mijne kan met volle batterij 3 tot 4 dagen mee. Maar ik gebruik hem weinig en maak er weinig foto's en filmpjes mee.....
Jurgen Santana
12-10-2005, 11:13
(beetje een rare tekst, kan nogal dubbelzinnig opgevat worden.... Knoppen, joystik, streepjes...)
Hoe dan? Ben benieuwd :tongue:
SplitBien
12-10-2005, 11:14
Hoe dan? Ben benieuwd :tongue:
Daar ga ik niet op in.... :D :D :D :D
Mijn nieuwe sig :rock:
Jurgen Santana
12-10-2005, 12:36
Ik voel me vereerd :D
@lowghia; Linker knopje met een streepje (knopje naast de joystick) en dan sterretje... Dat is toetsen blokkering
ik bedoelde eigenlijk dat hij naar zoveel seconden automatisch z'n toetsenbord vergrendeld.. anders zit ik steeds jan en alle man te bellen zonder dat ik het zelf weet!...terwijl m'n 2 jaar oude 3510i dat wel kan!
ze stoppen er van alles in maar waar je echt wat aan hebt vergeten ze.. :confused:
SplitBien
13-10-2005, 09:32
Kunnen ze zichzelf automatisch op toetsenblokkering zetten dan? haha wist ik niet eens!
volgens mij heeft deze dat indd niet.
als de telefoon over deze functie beschikt staat het bij;
Telefoon instellingen>Automatische toetsenblokkering> aan/uit - Time out
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.