View Full Version : VW Golf mk2 R36
DutchWilco
08-01-2019, 20:08
Ik heb hier al een mk2-project staan van mijzelf, maar staat nu even in de hoek omdat ik er nu 1 tussendoor aan het bouwen ben waar we met het hele gezin in passen.
Het al lopende Golf mk2 project met kooi, 4wd enz enz:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=127753
Het zou een half jaartje werk zijn, maar ook deze word wat uitgebreider klaar gemaakt als wat de bedoeling was en ben hier inmiddels al een half jaar mee bezig en zal nu ongeveer op de helft zijn ben ik bang voor :rolleyes:
Deze auto heb ik voor laten gaan omdat ik graag een rondje wil gaan rijden met onze zoons alvorens zij zelf hun rijbewijs hebben :D
Omdat ik geen tijd en zin had in een uitgebreide restauratie ben ik op zoek gegaan naar een zo net mogelijke basis en vond met veel geluk een originele Hollander uit 1987 met maar 22150km op de klok en met ingevulde boekjes enz enz.
Voor velen zal het zonde zijn om juist deze te gaan verbouwen, maar ik zelf heb echt helemaal niks met een 1.6 met een 3-traps automaat en zie deze dan ook als de perfecte basis.
Zoals ik hem heb gekocht en tevens het eerste ritje met de nieuwe aanhangwagen :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/2-9663-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/4-9664-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/6-9665-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/8-9666-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/10-9667-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/12-9668-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/14-9669-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9601-9700/16-9670-800-600-80.jpg
Het was de bedoeling om er een R32 in te gaan bouwen, had een nieuwe krat-motor, maar had ook een klant die deze nieuwe motor heel graag over wilde nemen.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/20-9706-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/22-9707-800-600-80.jpg
Ook een nieuwe versnellingsbak kunnen kopen uit een Golf mk4 met 2.3 V5-Motor. Hier heb ik meteen een nieuwe langere eindoverbrenging in laten zetten omdat hij anders veel te kort zou zijn:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/24-9708-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/26-9709-800-600-80.jpg
Alvorens ik hem uit elkaar heb gehaald, heb ik hem eerst nog een keer laten keuren bij de VW-Dealer en kwamen bij mij dat er zelfs nog de originele banden onder zaten uit 87 en hier mee nog goed gekeurd is.
Uiteraard zaten er vlakke stukken op en reden ze voor geen meter, maar wel leuk :giggle:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/30-9711-800-600-80.jpg
Het demonteren van deze auto gaf toch wel een wat raar gevoel eigenlijk
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/32-9712-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/34-9713-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/36-9714-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/38-9715-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/46-9764-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/48-9765-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/52-9767-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/58-9770-800-600-80.jpg
Toch nog wat roest gevonden :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/60-9771-800-600-80.jpg
Voorschermen er af
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/66-9774-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/68-9775-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/72-9777-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/74-9778-800-600-80.jpg
Ook de onderkant helemaal kaal:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/82-9782-800-600-80.jpg
De Bodem laten ijs-stralen. Nog wel heel wat uurtjes aan het poetsen geweest met thinner om hem echt mooi schoon te krijgen, maar is uiteindelijk gelukt:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/86-9783-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/88-9784-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/90-9785-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/92-9786-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/94-9787-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/98-9789-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/100-9790-800-600-80.jpg
Dat is wel een extreem goed casco , ziet er nog bijna uit als nieuw
Deze ga ik zeker volgen :thumbup:
golf fahrer
08-01-2019, 21:26
Dat is precies een nieuwe :eek:
Een 1.6 automaat heeft inderdaad niks speciaal. ideale basis
indd precies een nieuwe! ken al wat meer update's en kan niet wachten tot ze ook hier gepost zijn.
mooie build weer!
chrisjuh
09-01-2019, 09:38
Nice!! :thumbup:
Het is altijd een groot plezier om jouw threads te lezen Wilco !!
Keep it up.
Johan1982MK1
09-01-2019, 12:10
supermooie basis!! scheelt een hoop werk :D
Ben helemaal weg van deze ombouw! :wuv:
The Skinnmeister
09-01-2019, 17:25
Weer een mooi project, en wat een basis zeg :wow: !!
DutchWilco
10-01-2019, 08:26
Omdat ik al verder ben dan dat ik hier begin met deze Thread, zal ik een paar grotere stappen maken tot waar ik nu ben met het werken hier aan.
Het is geen ingewikkeld project omdat ik deze auto vooral zo goed mogelijk wil bouwen en het eenvoudig wil houden ipv alles vol te bouwen met tierelantijn.
Plan is om het uiterlijk zo origineel mogelijk te houden zoals hij nieuw is geleverd en zal enkel wat details veranderen. Aan de binnenzijde laat ik ook bijna alles in takt en zal hier misschien nog een setje oldscool kuipjes in gaan zetten met een ander stuur, maar geen Recaro etc.
De R32 Motor is naar een klant gegaan en heb zelf met heel veel geluk een Nieuwe, complete R36 kunnen kopen. Het is een echte R36 met motorcode BWS en waar de meeste mensen er een 3.6 in bouwen en deze ook R36 noemen, maar is het niet en betreft vooral inwendig een hele andere motor.
Deze is origineel goed voor 300pk en 350NM bij 2400rpm en zal ik weinig aan veranderen omdat deze eigenlijk al wat te veel is voor op alleen de voorwielen.
De Motor:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/102-9791-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/104-9792-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/106-9793-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/108-9794-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9701-9800/110-9795-800-600-80.jpg
De pedalenset moet ik ombouwen naar die van de G60 met hydraulische koppeling. Ik heb hier nieuwe pedalen voor gekocht omdat ik de kunststof busjes nieuw wilde hebben en deze niet los verkrijgbaar zijn.
De Bracket heb ik verstevigd omdat deze nog wel eens wil scheuren zoals ik vaker heb meegemaakt wanneer er gebruik word gemaakt van een versterkte koppeling. Ook heb ik het pinnetje waaraan de Koppelingcilinder word gemonteerd verplaatst. Deze zit nu iets dichter naar het draaipunt toe zodat hij lichter koppelt en de slag iets langer zal zijn voor een beter gevoel voor bij het gebruik van een versterkte koppeling en hebben we al eerder toegepast en met een grote verbetering.
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/112-9835-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/114-9836-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/116-9837-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/118-9838-800-600-80.jpg
Pinnetje er uit gehaald, gaatje dichtcgelast, meerdere keren gepast en afgetekend tot ik eindelijk de juiste plek gevonden heb, er toen weer een nieuw gat in heb geboord en het pinnetje er weer terug in kon persen en met een klein lasje voor de stevigheid.
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/120-9839-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/124-9841-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/126-9842-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/128-9843-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/130-9844-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/132-9845-800-600-80.jpg
Extra gaten voor de Hydraulische koppeling en heb ik afgetekend met een malletje zodat de gaten precies komen zoals het hoort:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/134-9846-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/136-9847-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/138-9848-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/140-9849-800-600-80.jpg
Het volledig blank maken van de motorruimte, het dichtlassen van diversen gaten (Niet alles) en de motorsteunen die ik op het chassis heb gemaakt omdat de R36 hoger is dan de R32 en ik op een plek heb moeten zetten zodat hij nog onder de motorkap past, al zal ook daar een klein stukje uit het frame moeten worden gehaald voor de injector-rail, erg krap allemaal :)
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/142-9850-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/144-9851-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/146-9852-800-600-80.jpg
Ruimte moeten maken voor de motorsteun omdat ik de motor zo veel mogelijk op de originele plek wil zetten en dan zo ver mogelijk naar achteren ivm het gewicht van de motor:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/148-9853-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/150-9854-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/152-9855-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/154-9856-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/156-9857-800-600-80.jpg
De deuk voor het mk2 luchtfilter uitgeklopt zodat het wiel deze niet kan raken:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/158-9858-800-600-80.jpg
De Vibra technics motorsteunen:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/160-9859-800-600-80.jpg
Het begin van de nieuwe motorsteunen:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/162-9860-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/164-9861-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/166-9862-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/168-9863-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/170-9864-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/172-9865-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/174-9866-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/176-9867-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/178-9868-800-600-80.jpg
Deze steunen heb ik uiteindelijk alleen gebruikt voor de moeren die hier in galast zitten en hoger zijn dan de moeren die je normaal gesproken los koopt en met het juiste draad er in:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/180-9869-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/182-9870-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/184-9871-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/186-9872-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/188-9873-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/190-9874-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/192-9875-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/194-9876-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/196-9877-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/198-9878-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/200-9879-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/202-9880-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/204-9881-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/206-9882-800-600-80.jpg
Hier is goed te zijn dat het carter eigenlijk wat te laag zit voor het mooie, maar hoger kon hij echt niet helaas:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/208-9883-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/210-9884-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/212-9885-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/214-9886-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/216-9887-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/218-9888-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/222-9890-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/224-9891-800-600-80.jpg
Toffe ombouw en wederom vakwerk! Top dat je dit allemaal deelt met ons
dennis mk2
10-01-2019, 10:31
die was gewoon nieuw :eek:
mooi project :thumbup:
martinus83
10-01-2019, 12:38
Wat mooi zeg, super build weer.
Ijs-stralen, dat is interessant zeg!
Sinaasboom
10-01-2019, 18:37
So de knetters dat ziet er mooi uit allemaal! Wat een bommetje wordt dat zeg!!
hele mooie details ook, net even een steun voor de originele moeren etc heerlijke details :thumbup:
Johan1982MK1
10-01-2019, 23:10
Heel andere motor weer dan de r32 zo te zien. Oliekoeler anders en bij de nokkenas sensoren ziet t er ook heel anders uit :D
Kan zo’n v5 bak dat vermogen wat verwerken? 😬
Mooie werkzaamheden verder👌🏼👌🏼
Ziet er zoals gewoonlijk weer super uit! Bevalt dat ijsstralen? Waren de kosten daarvan hoog?
Boah ! :eek:
Weer een super build! :cool: :cool: :cool:
Keep it up Wilco!
Bedankt voor de gedetailleerde info Wilco!! Watertanden, wat een vakwerk! Dit soort topics houden het forum levend :thumbup:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9801-9900/222-9890-800-600-80.jpg
Ik neem aan dat al die gaten die je in steunen etc. boort een functie hebben ?
Mijn kennis gaat wat dat betreft niet zo ver... :D
martinus83
11-01-2019, 12:21
Wordt deze carrosserie ondergedompeld? Hoe ga je dit soort holle ruimtes behandelen/lakken?
DutchWilco
11-01-2019, 22:18
Heel andere motor weer dan de r32 zo te zien. Oliekoeler anders en bij de nokkenas sensoren ziet t er ook heel anders uit :D
Kan zo’n v5 bak dat vermogen wat verwerken? 😬
Mooie werkzaamheden verder👌🏼👌🏼
In eerste instantie zou het een R32 gaan worden en gaat met de juiste koppeling prima aan de 02J-bak, maar heb een klant rondrijden met 377pk en 475Nm en heeft nu na 40tkm alle tanden van zijn 5e versnelling af. Ik heb dit al vaker meegemaakt en steeds als er gereden worden met meer dan 450Nm en de R36 heeft 350Nm waardoor ik er vanuit ga dat deze niet stuk zal gaan.
Een vorige auto van mijzelf had een 02J met een Qaufe tandwielenset er in en bleef zelfs heel met 600Nm waardoor ik alle vertrouwen heb in de lagering en dat de tanden van de 5e versnelling de zwakste zijn.
Bij mij komt er nog wel een sperr in, dat wel :)
DutchWilco
11-01-2019, 22:27
Ziet er zoals gewoonlijk weer super uit! Bevalt dat ijsstralen? Waren de kosten daarvan hoog?
Ik heb hier nog steeds gemengde gevoelens over. Omdat ik het oud type mk2 heb is de bodem niet voorzien van het bekende rubber, maar zit er een dikke wax laag onder. Het er netjes vanaf halen is erg lastig omdat je het voornamelijk uitsmeert enz. Het stralen ging wel goed, maar er bleef toch nog een dun laagje over en ben ik nog best wel lang op aan het poetsen geweest met thinner, maar is wel erg netjes geworden uiteindelijk. Deze man is er een kleine dag mee bezig geweest en koste maarliefst 1000 Euries wat best veel geld is. Ik heb een grote compressor, maar is lang niet genoeg en was hier een zware compressor voor nodig op een diesel-motor. Ook de machine is erg duur en het ijs moet er speciaal s'ochtends voor worden opgehaald omdat de kwaliteit snel afneemt voor als je het bewaren wilt. Kosten zijn wel goed te verklaren, maar blijft veel geld voor wat er is schoon gemaakt en voor mij is dit het wel waard geweest denk ik, maar zullen veel mensen anders over denken denk ik.
DutchWilco
11-01-2019, 22:35
Wordt deze carrosserie ondergedompeld? Hoe ga je dit soort holle ruimtes behandelen/lakken?
Deze word zeker niet gedompeld omdat ik dit zonde vind van deze auto en heb hier dan ook bewust gekozen, want ik zou er anders ook meteen 4Motion onder hebben gezet aangezien ik er alles voor heb liggen. Ik wil het tapijt, interieur enz laten zitten of er weer terug in zetten, want alles is als nieuw en zou echt zonde zijn van deze auto. Ik heb alleen gelast aan de delen waar ik ook weer goed bij kan komen om deze tegen het roesten te behandelen.
De helft van de neus staan nu in de Etch-primer en zit echt overal mooi in en tussen en is als water zo dun om te spuiten. Ik ben nu bezig met de andere helft van de neus en zal weer foto's plaatsen zodra deze kan ook is gedaan en zal een wat beter beeld geven hoop ik :)
Ik heb nog een mk2 en is volledig verbouwd, doorgelast en heeft een rolkooi enz en deze zal ik wel laten dompelen en met KTL laten behandelen en is dan ook een koets die echt helemaal kaal is.
DutchWilco
11-01-2019, 22:38
Ik neem aan dat al die gaten die je in steunen etc. boort een functie hebben ?
Mijn kennis gaat wat dat betreft niet zo ver... :D
Functie is een groot woord, maar zou om de looks kunnen zijn, wat gewichtsbesparing en ik heb nu de binnenkant ook goed in de verf gekregen dmv een kleine verfspuit :)
De steunen voor het koelvloeistofreservoir hebben er ook wat gaten in zitten en vind ik vooral leuk om zo te maken en vind het zo een stuk mooier dan zo'n groot massief ogend stuk staal als steun.
VeeDubber
12-01-2019, 17:09
Erg mooi project Wilco. Zeker ook hoe je kleine tweaks maakt met een groot effect zoals de aanpassingen aan de pedalbox. Kunt zien dat je ervaring hier door klinkt. Ga hem zeker volgen!
Functie is een groot woord, maar zou om de looks kunnen zijn, wat gewichtsbesparing en ik heb nu de binnenkant ook goed in de verf gekregen dmv een kleine verfspuit :)
De steunen voor het koelvloeistofreservoir hebben er ook wat gaten in zitten en vind ik vooral leuk om zo te maken en vind het zo een stuk mooier dan zo'n groot massief ogend stuk staal als steun.
:thumbup: :thumbup:
mooi project
wat doe je met de 1,6 motor ?
heb er wel belang bij
martinus83
16-01-2019, 12:19
Deze word zeker niet gedompeld omdat ik dit zonde vind van deze auto en heb hier dan ook bewust gekozen, want ik zou er anders ook meteen 4Motion onder hebben gezet aangezien ik er alles voor heb liggen. Ik wil het tapijt, interieur enz laten zitten of er weer terug in zetten, want alles is als nieuw en zou echt zonde zijn van deze auto. Ik heb alleen gelast aan de delen waar ik ook weer goed bij kan komen om deze tegen het roesten te behandelen.
De helft van de neus staan nu in de Etch-primer en zit echt overal mooi in en tussen en is als water zo dun om te spuiten. Ik ben nu bezig met de andere helft van de neus en zal weer foto's plaatsen zodra deze kan ook is gedaan en zal een wat beter beeld geven hoop ik :)
Ik heb nog een mk2 en is volledig verbouwd, doorgelast en heeft een rolkooi enz en deze zal ik wel laten dompelen en met KTL laten behandelen en is dan ook een koets die echt helemaal kaal is.
Bedankt voor je antwoord. Vroeg het me inderdaad af ivm de bereikbaarheid van vrij dichte kleine ruimtes zoals bij die motor steun. Lees dat je dat dus met een dunne lak en kleine verfspuit(mond) doet.
Ik heb nav je ijsstraal verhaal een bedrijf benaderd hiervoor, heb hier nog geen antwoord op. Mijn prijs inschatting was wel precies het bedrag wat jij noemde. Vraag me inderdaad af of het loont, of ik beter zelf kan gaan krabben/borstelen. En hoe nodig is het.. dat weet ik pas naderhand ben ik bang :-)
Mk2jetta1990
16-01-2019, 13:49
mooi project
wat doe je met de 1,6 motor ?
heb er wel belang bij
heb nog een complete golf staan met een goedlopende 1600 erin met nog dik een halfjaar apk, doe me anders maar een bericht via facebook
DutchWilco
16-01-2019, 16:56
mooi project
wat doe je met de 1,6 motor ?
heb er wel belang bij
Mijn motor is al weg en was destijds helemaal geen interese voor helaas.
Ik zag dat er nog iemand heeft gereageerd en zou misschien een oplossing kunnen zijn :)
Mijn motor is al weg en was destijds helemaal geen interese voor helaas.
Ik zag dat er nog iemand heeft gereageerd en zou misschien een oplossing kunnen zijn :)
Jammer
Had er wel een mooi plekje voor gehad
Succes met de bouw
Blijf hen volgen
DutchWilco
10-02-2019, 13:41
Ik ben inmiddels weer heel wat verder gelukkig :)
Omdat ik de motor erg zwaar vind voor in het normale mk2 chassis, heb ik deze deels verstevigd zoals hier onder te zien is:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/226-9912-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/228-9913-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/230-9914-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/232-9915-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/238-9918-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/240-9919-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/242-9920-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/244-9921-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/246-9922-800-600-80.jpg
Ik ga niet voor een complete clean look omdat ik hier zelf niet van houd en probeer alles er vooral netjes in te zetten zoals ik dat leuk vind om te maken en mooi vind ondanks dat er vaak simpelere manier voor zijn :)
Ik had dit reservoir weg kunnen laten door voor een andere radiateur te kiezen, maar ik vind het persoonlijk mooier om alle slangen enz die bij deze motor horen zo origineel mogelijk te houden enz. Moeilijk uit te leggen, maar betreft mijn persoonlijke keuze :)
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/248-9923-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/250-9924-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/252-9925-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/254-9926-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/256-9927-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/258-9928-800-600-80.jpg
De voorste balk/motordrager zat in de weg en is ook nog eens erg zwaar en heb deze aangepast en lichter gemaakt:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/260-9929-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/262-9930-800-600-80.jpg
Na een moeilijke keuze, toch gekozen voor de BBS E50 wielen. Vooral omdat ik de auto zelf origineel wil houden, wilde ik dat de wielen bijzonder zouden zijn ondanks dat deze al veel vaker worden gebruikt. Omdat ik geen spacers of adapters wil gebruiken, heb ik nieuwe harten laten maken bij BBS in 5x100 en met de juiste ET zodat de remmen nog net zullen passen enz. Ook weet ik nu zeker dat ze weer lang mee gaan en dat deze geen haarscheuren hebben en al een zwaar leven achter de rug hebben gehad.
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/264-9996-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/266-9997-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/268-9998-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/270-9999-800-600-80.jpg
Heel veel uren schuren, afwerken en heb nog diversen dingen/gaten aangepast voor de bedrading enz en zal later duidelijker zichtbaar zijn:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/9901-10000/272-10000-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10001-10100/274-10085-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10001-10100/276-10086-800-600-80.jpg
Dan eindelijk de afgelopen week in de Etchprimer kunnen spuiten :)
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/284-10127-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/286-10128-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/288-10129-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/290-10130-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/292-10131-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/294-10132-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/296-10133-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/298-10134-800-600-80.jpg
Damn, Wilco......wat mooi!
Roy16VG60
10-02-2019, 17:39
Vakwerk Wilco! Erg netjes! :thumbup:
super werk weer!
goede keuze om de e50 nieuw te kopen voor verschil met nieuwe en oude hoef je het niet te laten.
EnVeeZee
10-02-2019, 19:42
Zoals altijd, geweldig :thumbup:
knarfmk1
11-02-2019, 11:38
Heel gaaf!
The Skinnmeister
11-02-2019, 14:34
Super :thumbup:
DutchWilco
13-02-2019, 09:11
Omdat ik het nog niet vinden kan, en het erg moeilijk is, probeer ik het even zo.
Ik ben voor deze projectauto op zoek naar een zacht blauw dashboard in een zo goed mogelijke staat omdat hier origineel een zwart hart dashboard in zat en ik niet echt mooi vind staan.
Mocht iemand wat hebben of weten, dan hoor ik dat graag !
Roy16VG60
13-02-2019, 10:20
Die zijn erg zeldzaam Wilco. Zaten alleen in de GL met blauw interieur en in de Edition Blue.
Er staat er stom toevallig een voor best een schappelijke prijs op eBay mits hij netjes is:
https://www.ebay.de/itm/Armaturenbrett-Cockpit-blau-VW-Golf-2-Typ19E-GTI-16V-G60-Edition-Blue-One-Klima/352387482057?fits=Model%3AGolf+II&epid=1947805660&hash=item520bee41c9:g:c6QAAOSwkE9bLfU8
DutchWilco
15-02-2019, 12:56
Die zijn erg zeldzaam Wilco. Zaten alleen in de GL met blauw interieur en in de Edition Blue.
Er staat er stom toevallig een voor best een schappelijke prijs op eBay mits hij netjes is:
https://www.ebay.de/itm/Armaturenbrett-Cockpit-blau-VW-Golf-2-Typ19E-GTI-16V-G60-Edition-Blue-One-Klima/352387482057?fits=Model%3AGolf+II&epid=1947805660&hash=item520bee41c9:g:c6QAAOSwkE9bLfU8
Is idd niet verkeerd, maar word meestal niet verstuurd vanuit Duitsland. Ik ga er even mee aan de gang in elk geval, bedankt :)
DutchWilco
15-02-2019, 13:00
Nu de neus van de auto in de etchprimer staat, pas ik de motor nog 1x voor het pasmaken van de voorpijp en radiateur enz alvorens in hem naar de spuiter breng.
In tussentijd ben ik de binnenwielbakken aan de achterkant aan het schoonborstelen en zal nog wel wat werk aan de bodem hebben, maar stap voor stap gaat ie in elk geval de goede kant op :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/300-10135-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/302-10136-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/304-10137-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/306-10138-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/308-10139-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/310-10140-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/312-10141-800-600-80.jpg
Johan1982MK1
15-02-2019, 13:28
volg m ook op FB, heel mooi werk!!
Dat ziet er goed uit zeg, zal een heerlijke cruiser worden!
Zit ook mooi hoog, toch moeilijk bij de R32 of R36 om de motor hoog genoeg te krijgen om het carter niet te laag hebben en toch de motorkap niet te laten raken...
Leuk om te volgen!
Is idd niet verkeerd, maar word meestal niet verstuurd vanuit Duitsland. Ik ga er even mee aan de gang in elk geval, bedankt :)
Is maar een dik uur rijden voor jou. Ik wist het wel, veel ga je er niet vinden. Anders maak je deze auto eerst rijdend, heb je meteen een goede proefrit. En met deze auto kun je het in minder dan een uur doen:p.
Wat een dikke bak weer!
Buiten het feit dat dit er weer bijzonder goed uitziet, ben ik benieuwd hoe de gewichtsverhouding/wegligging van deze auto straks is. Was van de week bij de RDW Lelystad en daar vertelde de keurmeester dat dat ze iemand de auto (Golf II met R32 motor) af hadden gekeurd vanwege de wegligging veroorzaakt door de gewichtsverdeling. voorkant te zwaar. Auto had de volledige breedte van de baan nodig tijdens de remtest en wegliggingstest vanuit hoge snelheden.
Jos.
Roy16VG60
17-02-2019, 12:08
Een VR6/R32 wijkt qua gewicht weinig af van een volledig aangeklede G60 met grote intercooler, etc... Er staan er ook heel veel op kenteken.
Wat ik helaas ook wel eens voorbij zie komen is dat ze een 1.3 ombouwen naar VR6 en de ongeventileerde 239mm remmetjes laten zitten.
Als je de remmen netjes ombouwt naar minimaal 280mm (G60) met bijbehorende 23mm hoofdremcilinder dan is er niets aan de hand.
Roy16VG60
17-02-2019, 12:11
En een stabilisator voor is belangrijk. Deze had een Golf 2 1.3, 1.6 of 1.8 standaard niet, alleen de GTI/16V/G60...
Ik vertel alleen datgene wat de keurmeester me daar vertelde. Ik heb weleens met een Golf I met VR6 gereden waar ik niet vrolijk van werd. Dacht met remmen dat de achterkant toch wel erg ligt werd...... Deze was overigens niet op kenteken gezet, man reed er gewoon zo mee.
Jos.
DutchWilco
17-02-2019, 22:38
Ik vertel alleen datgene wat de keurmeester me daar vertelde. Ik heb weleens met een Golf I met VR6 gereden waar ik niet vrolijk van werd. Dacht met remmen dat de achterkant toch wel erg ligt werd...... Deze was overigens niet op kenteken gezet, man reed er gewoon zo mee.
Jos.
De slechtere wegligging komt voornamelijk door de originele vooras en een veel te dunne of zelfs het ontbreken van een stabi. Door deze te vervangen voor de complete VR6 (Plus) vooras inclusief stabi enz ben je het zoek-gedrag volledig kwijt en rijd de auto vele malen beter en word vaak niet gedaan. Deze heeft een volledig aangepaste geometrie en met een stabi die voor dit gewicht gemaakt is enz. Ik vervang de complete wielophanging voor die van de mk3 VR6 incl. de achteras. Er komen de 312mm remmen op van de Audi TT 8N en is meer dan voldoende voor deze auto.
Het gewichtsverhouding zal niet perfect zijn en wat meer onderstuur is niet te voorkomen, maar haal zo veel mogelijk gewicht uit de neus door zbijvoorbeeld de accu, ruitenwisserreservoir etc wat achterin te plaatsen. Ook de motorbalk is veel lichter gemaakt enz. Ook heb ik bewust gekozen voor de veel lichtere 02J-bak tov de veel zwaardere 02M om de wegligging zo goed mogelijk te krijgen ondanks het een zware motor is die ook nog eens naar voren toe is ingebouwd en echt geen racer zal gaan worden :)
Ik maak mij absoluut geen zorgen over het RDW en heb voor een poosje terug nog een mk2 met 377pk en 450NM op kenteken gekregen en in was in 1x voor elkaar. Het grote verschil zit hem in het bouwen, want een VR6 of R32 op de wielophanging van bijvoorbeeld een 1.3, kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij :)
k zie nu pas dat je m hier om de hoek heb opgehaald. :thumbup:
Pewi Vwteam
24-02-2019, 17:31
Mk2 r32 in Lelystad? Een kennis van me werd afgekeurd bij de gewone keuring. Werd doorverwezen na Lelystad. Krijgt enkel maanden na wat bellen gewoon het kenteken thuis gestuurd. Omdat de auto teoud was en niet voor Lelystad in aanmerking kwam😁.
DutchWilco
25-02-2019, 08:38
Mk2 r32 in Lelystad? Een kennis van me werd afgekeurd bij de gewone keuring. Werd doorverwezen na Lelystad. Krijgt enkel maanden na wat bellen gewoon het kenteken thuis gestuurd. Omdat de auto teoud was en niet voor Lelystad in aanmerking kwam😁.
Lijkt er op dat ze niet echt op de hoogte waren van de regels, maar klaar is klaar toch :thumbup:
Pedaalemmer
25-02-2019, 09:32
Wat een gruwlijk mooi project, ook heerlijk om te zien en lezen hoe logische sommige dingen voor jou zijn. Klasse voor de kennis en vakmanschap!
The Skinnmeister
27-02-2019, 08:51
Netjes :thumbup:
DutchWilco
04-03-2019, 09:29
De auto stond op de brug met de motor er in om te kunnen gaan beginnen aan de voorpijp, maar het 4wd bleef maar knagen :)
Aangezien ik alle onderdelen op voorraad heb liggen en de bodem met de achterwielbakken ook aan het kaal krabben ben om opnieuw in de verf te zetten, heb ik besloten om het 4Motion toch door te zette in deze auto :D
De neus is spuitklaar en nu op naar de volgende stap en is het vervangen van de tunnel voor die van een mk2 Syncro :)
In tussentijd zal ik de bodem en de wielbakken achter vrij maken van alle bodembescherming en wil deze volledig opnieuw in de lak gaan zetten.
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/314-10142-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/316-10143-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/318-10144-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/320-10145-800-600-80.jpg
The Skinnmeister
04-03-2019, 10:03
Gaaf 4Motion :thumbup: :D
Roy16VG60
04-03-2019, 12:54
Hahaha op de een of andere manier had ik het wel weer verwacht Wilco :thumbup:
Pewi Vwteam
09-03-2019, 23:24
Hahaha de v5 bak kan in de bingo. Ik vond ook al vreemd dat je er geen 4 motion van maakte. Wat voor jou toch makkie is.
Word dus toch een 02m bak of ook gelijk dsg?
DutchWilco
10-03-2019, 00:12
Hahaha de v5 bak kan in de bingo. Ik vond ook al vreemd dat je er geen 4 motion van maakte. Wat voor jou toch makkie is.
Word dus toch een 02m bak of ook gelijk dsg?
Wilde eigenlijk niet aan de 4Motion beginnen om de meerwerk en omdat ik het zonde vind van de auto die in een erg nette staat is. Zo kan ik bijvoorbeeld het als nieuw zijnde tapijt en de hitteschilden enz niet meer gebruiken.
De V5-bak blijft waarschijnlijk over helaas en twijfel of ik de 02M of de Sequentiele versnellingsbak ga gebruiken van KAPS die ik nog heb liggen.
Dat laatste Lijkt mij een logische stap omdat ik deze al heb liggen, maar twijfel over of ik hem niet zat zal gaan worden voor straatgebruik. Heb ook nog gedacht om de V5-bak om te bouwen naar een ander bakhuis en met het juiste tussendiff voor de Haldex, maar moet nog even goed nadenken over dit onderdeel :)
Klinkt als meer na, dan voordelen.
Benieuwd wat het allemaal word
Als de bak die je mogelijk wild gebruiken niet voor je racer?
DutchWilco
10-03-2019, 17:57
Klinkt als meer na, dan voordelen.
Benieuwd wat het allemaal word
Als de bak die je mogelijk wild gebruiken niet voor je racer?
Had vooral de nadelen benadrukt, maar zijn genoeg voordelen over zoals dat hij maar 45kg weegt, garantie heeft tot 800NM, super snel schakelt zonder te koppelen enz :)
De racer staat in de hoek en focus mij voorlopig alleen op deze auto en probeer deze te bouwen alsof het mijn laatste is :)
Ook hadden we een mooie VW Transporter die ik ook alweer heb ingeruild om de nogal tegen vallende bijtelling waar mijn boekhouder mij verkeerd over heeft geadviseerd en nu dan ook mijn boekhouder niet meer is :shake:
Heb er wel een mooie VW Golf mk7,5 GTI voor terug, dat wel :D
duidelijk man! super benieuwd naar hoe deze vordert :thumbup:
en ook wel benieuwd naar de GTI7,5 das precies iets heel anders als een transporter :D
Jammer, zulke boekhouders. Ik weet niet of je vaak een bus nodig hebt, maar ik zou dan gaan zoeken naar een knappe t4. Die rijden goed, helemaal als je een 150pk kan vinden en zijn ouder dan 15 jaar dus bijtellingsvrij!
dennis mk2
12-03-2019, 15:39
Jammer, zulke boekhouders. Ik weet niet of je vaak een bus nodig hebt, maar ik zou dan gaan zoeken naar een knappe t4. Die rijden goed, helemaal als je een 150pk kan vinden en zijn ouder dan 15 jaar dus bijtellingsvrij!
die zijn niet bijtellingsvrij maar daar betaal je bijtelling over de dagwaarde
Roy16VG60
12-03-2019, 19:31
Ja, en 35% maar toch vaak rendabel genoeg ;)
DutchWilco
13-03-2019, 01:11
Wij hebben inmiddels al onze 3e T4 bus en rijden hier al jaren mee met heel veel plezier Het probleem is dat ik deze gebruik als familie-auto maar kom er veel steden niet meer mee in, net als de Seat Inca waar de vrouw mee rijd en had deze bus uit 2015 er bij gekocht.
Wij betalen geen enkele bijtelling voor de T4 doordat deze als Marge en prive gekocht heb. Staat als Prive geboekt, maar blijf wel alle voordelen van het grijs kenteken behouden en hoef dan ook niks bij te houden enz :D
Het is logisch dat een recente bus een bijtelling heeft, maar door dat ik veel aan belasting ten goede had open staan, zou deze verrekend worden met de bijtelling zodat ik daar vrijwel niks van zou merken enz. Echter is deze boekhouder ontslagen en kreeg ik van mijn nieuwe boekhouder te horen dat dit voordeel maar voor enkele maanden zou duren en daarna maandelijks een bijtelling van 480 Euro Netto zou moeten betalen. Omdat ik nog geen 8000km totaal in het jaar rijd en mijn werkplaats naast ons huis staat.
Deze kosten waren mij veel te hoog en heb deze nu dan ook ingeruild voor een Golf GTI van Sept 2017 en ondanks dat ik liever mijn nieuwe bus had gewild, bevalt hij mij toch wel heel erg goed :) Ik zal binnenkort eens een paar foto's posten.
dennis mk2
13-03-2019, 13:51
Wij hebben inmiddels al onze 3e T4 bus en rijden hier al jaren mee met heel veel plezier Het probleem is dat ik deze gebruik als familie-auto maar kom er veel steden niet meer mee in, net als de Seat Inca waar de vrouw mee rijd en had deze bus uit 2015 er bij gekocht.
Wij betalen geen enkele bijtelling voor de T4 doordat deze als Marge en prive gekocht heb. Staat als Prive geboekt, maar blijf wel alle voordelen van het grijs kenteken behouden en hoef dan ook niks bij te houden enz :D
Het is logisch dat een recente bus een bijtelling heeft, maar door dat ik veel aan belasting ten goede had open staan, zou deze verrekend worden met de bijtelling zodat ik daar vrijwel niks van zou merken enz. Echter is deze boekhouder ontslagen en kreeg ik van mijn nieuwe boekhouder te horen dat dit voordeel maar voor enkele maanden zou duren en daarna maandelijks een bijtelling van 480 Euro Netto zou moeten betalen. Omdat ik nog geen 8000km totaal in het jaar rijd en mijn werkplaats naast ons huis staat.
Deze kosten waren mij veel te hoog en heb deze nu dan ook ingeruild voor een Golf GTI van Sept 2017 en ondanks dat ik liever mijn nieuwe bus had gewild, bevalt hij mij toch wel heel erg goed :) Ik zal binnenkort eens een paar foto's posten.
ik zou dit nog een goed nakijken voordat je ooit een controle krijgt , als je de t4 prive rijd maar wel grijs kenteken betaald omdat je een eigen zaak hebt moet je hem minimaal 10% zakelijk gebruiken en dit moet je ook aan kunnen tonen tijdens een controle , oftewel : je moet een km registratie bijhouden
DutchWilco
13-03-2019, 17:43
ik zou dit nog een goed nakijken voordat je ooit een controle krijgt , als je de t4 prive rijd maar wel grijs kenteken betaald omdat je een eigen zaak hebt moet je hem minimaal 10% zakelijk gebruiken en dit moet je ook aan kunnen tonen tijdens een controle , oftewel : je moet een km registratie bijhouden
Maak je maar geen zorgen, is allemaal goed geregeld :)
Een bedrijfsauto van voor 2005 is volledig vrij van BPM, en als je de auto dan ook als Marge inkoopt, is de BTW al eens volledig betaald en kan niet nog een keer ingevorderd worden. Hier door is onze T4-bus uit 2003 vrij van de Bijtelling en KM-Registratie.
Omdat ik deze auto Prive heb ingekocht en hier dan ook zakelijk gebruik van maak, huur ik als bedrijf deze auto van mij Prive en gaat het geld ineens de goede kant op :)
DutchWilco
13-03-2019, 19:20
Dan eindelijk de fotos van de VW Golf mk7,5 uit 2017.
Baalde dat ik de bus heb moeten inruilen, maar begin steeds gelukkiger te worden met deze auto en ben er vanmiddag nog nieuwe wielen voor wezen kopen :)
De auto zoals ik hem heb gekocht:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/2-10185-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/4-10186-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/6-10187-800-600-80.jpg
Ben ook super tevreden over het digitale cockpit, want werkt super goed !
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/8-10188-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/10-10189-800-600-80.jpg
Het zijn nieuwe originele VW Motorsportvelgen in 19x8J ET41
De banden zijn Pirelli Pzero Nero in 235/35/19
De velgen worden opnieuw gecoat in een andere kleur en zal ik binnenkort weer wat foto's van plaatsen. Ook gaat de auto nog wat verder naar beneden omdat hij nog wat te hoog staat voor het mooie.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/12-10190-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/14-10191-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/16-10192-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/20-10194-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10101-10200/22-10195-800-600-80.jpg
Maak je maar geen zorgen, is allemaal goed geregeld :)
Een bedrijfsauto van voor 2005 is volledig vrij van BPM, en als je de auto dan ook als Marge inkoopt, is de BTW al eens volledig betaald en kan niet nog een keer ingevorderd worden. Hier door is onze T4-bus uit 2003 vrij van de Bijtelling en KM-Registratie.
Omdat ik deze auto Prive heb ingekocht en hier dan ook zakelijk gebruik van maak, huur ik als bedrijf deze auto van mij Prive en gaat het geld ineens de goede kant op :)
Juist! Snap inderdaad dat je niet 480 per maand gaat neertellen. Dan is de keuze voor een dikke GTI gauw gemaakt. Ziet er knap uit.
dennis mk2
14-03-2019, 10:10
mooie auto en erg gaaf die cockpit
Geweldig! Hele mooie wagen :thumbup:
The Skinnmeister
15-03-2019, 17:09
Geweldig! Hele mooie wagen :thumbup:
+1 :D
DutchWilco
13-04-2019, 14:55
Bedankt voor de reacties en ben nog steeds erg blij met deze keuze :)
Eindelijk weer een update van het mk2 project. Omdat er 4Motion onder komt, moet er een andere tunnel in worden gemaakt. Omdat ik al een Sequentiële 6-Bak heb liggen en ik eigenlijk voor een andere auto had gekocht, heb ik besloten om hem toch in deze auto te plaatsen en moet voor het bakhuis nu wel vervangen zodat hij aan de R36 motor past, maar is niet zo spannend gelukkig. Al met al, toch wel veel extra werk aan de tunnel en achtervloer, maar ben blij dat ik dit toch doorzet.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/322-10239-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/324-10240-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/326-10241-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/328-10242-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/330-10243-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/332-10244-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/334-10245-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/336-10246-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/338-10247-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/340-10248-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/342-10249-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/344-10250-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/346-10251-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/348-10252-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/350-10253-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10201-10300/352-10254-800-600-80.jpg
Zo als het er nu naar uit ziet, ga ik de tunnel er volgende week uitslijpen en heb er zin in :)
The Skinnmeister
17-04-2019, 19:05
Potverdikkeme heel netjes weer ;) :D :thumbup:
Dat is al zo goed als een eigen auto gewoon in elkaar steken :eek:
Netjes dat je dit allemaal kan :thumbup:
Kan niet wachten op de volgende update, altijd een feestje om jouw werk te volgen Wilco!
DutchWilco
23-06-2019, 12:34
Momenteel vooral bezig met tijdrovend werk en waarvan maar weinig zichtbaar is. Ik heb diverse delen uit een bestaande Syncro-vloer gehaald en volledig netjes gemaakt wat veel werk was. Ook het netjes schoon krabben van de achterwielbakken en vloer gaan veel uurtjes zitten en wil zo veel mogelijk de originele grijze lak behouden ipv er met de machine doorheen te gaan :)
De Syncro-vloer zelf heb ik nog nieuw in de doos en zal deze delen eerst los zandstralen en spuiten alvorens ik deze er ga lassen en kijk er erg naar uit om deze er in te kunnen gaan lassen zodat alles weer wat vorm zal krijgen :)
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/354-10453-800-600-80.jpg
Ik heb het hemeltje afgeplakt, maar wil hem later nog graag in de originele zwarte GTI-stof laten bekleden, maar is voor latere zorg :)
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/356-10454-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/358-10455-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/360-10456-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/362-10457-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/364-10458-800-600-80.jpg
Deze steunen haal ik er eigenlijk altijd vanaf zodat hier geen zand en andere troep meer tussen kan gaan zitten en omdat ze toch nooit meer nodig zijn of gebruikt zullen gaan worden
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/366-10459-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/368-10460-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/370-10461-800-600-80.jpg
De gebruikte Syncro Vloerdelen die ik uit een bestaande Syncrovloer heb gehaald en waar veel werk in zit om ze weer netjes te maken
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/372-10462-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/374-10463-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/376-10464-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/378-10465-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/380-10466-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/382-10467-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/384-10468-800-600-80.jpg
Deppie .:R32
23-06-2019, 13:40
Begint weer mooi vorm te krijgen daar! Wat een tijdrovend en secuur werk, het resultaat zal iig weer super worden.
Veel succes met de werkzaamheden! :thumbup:
Dat is een hoop werk Wilco !! Maar word straks een fantastisch resultaat.
GolfMania
25-07-2019, 19:05
Wat een werk!! :screwy: Maar dat levert dalijk ook wel wat leuks op :D
The Skinnmeister
02-08-2019, 06:25
Dat is een hoop werk Wilco !! Maar word straks een fantastisch resultaat.
Mee eens :thumbup:
jetta mk1 '82
07-08-2019, 20:42
Wat een gaaf project blijft dit!
Voor een hemel kan ik je verwijzen naar Alberto hier op het forum, die verkoopt nieuwe hemeltjes!
Super lekker bezig weer :thumbup:
DutchWilco
22-09-2019, 16:35
Eindelijk weer wat vooruitgang met deze Golf :)
Er zat een kleine roestplek achterin en uit ervaring weet ik dan ook al dat er meer achter zit en bleek ook hier het geval helaas. Vervelend hoekje, maar is nu bijna af gelukkig.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/386-10491-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/388-10492-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/390-10493-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/392-10494-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/394-10495-800-600-80.jpg
Ook weer eerst in de Etchprimer:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/396-10496-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/398-10497-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/400-10498-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/402-10499-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10401-10500/404-10500-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/406-10501-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/408-10502-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/410-10503-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/412-10504-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/414-10505-800-600-80.jpg
Het originele gat ga ik nog dicht lassen en moet hem nog proplassen om hem af te maken, maar het ergste stuk zit er gelukkig in :)
Dat zijn inderdaad niet de fijnste plekken om te repareren ! Maar zoals gewoonlijk weer erg netjes gedaan Wilco.
The Skinnmeister
28-09-2019, 09:28
Ziet er weer super uit :thumbup:
DutchWilco
01-10-2019, 07:03
Afgelopen zaterdag lekker door kunnen werken en heb een stuk af kunnen ronden en kan nu aan de andere kant verder alvorens ik de Syncro achtervloer er in kan zetten.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/416-10506-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/418-10507-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/420-10508-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/422-10509-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/424-10510-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/426-10511-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/428-10512-800-600-80.jpg
Heb lang getwijfeld, maar ik ga het sleepoog aan de achterkant weghalen zodat hij wat strakker/cleaner oogt aan de achterzijde en hoop dit de aankomende keer te kunnen posten :)
Netjes weer hoor !! Altijd genieten als jij weer ergens een update over plaatst.
Van Limburg
01-10-2019, 11:39
Netjes weer!
The Skinnmeister
02-10-2019, 07:28
Netjes weer!
+1
DutchWilco
10-11-2019, 01:41
Het sleepoog heb ik verwijderd en wat roest weggehaald zodat het achterpaneel af is gelukkig.. Lastig klusje en zit best wel veel tijd in, maar ben tevreden en kan weer door naar het volgende :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/430-10524-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/432-10525-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/434-10526-800-600-80.jpg
Hier is het roest goed te zien en heb ik hersteld:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/436-10527-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/438-10528-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/440-10529-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/442-10530-800-600-80.jpg
En weg is het sleepoog
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/444-10531-800-600-80.jpg
Netjes! Komt het einde inmiddels al een beetje in zicht met de koets?
The Skinnmeister
14-11-2019, 12:46
Zeer er weer super uit!!
DutchWilco
24-11-2019, 16:31
Netjes! Komt het einde inmiddels al een beetje in zicht met de koets?
Zit nog wel wat werk aan, maar die het vooral rustig aan en zo netjes mogelijk. Het kan veel sneller, maar heb niet zo veel vrije tijd en werk er vooral aan omdat ik het leuk vind om te doen. Ik heb er het eerste deel van de Syncro vloer al ingelas en ga vd week de andere kant doen. Na de vloer moet de tunnel er nog in, maar alles is al voorbereid en ligt klaar waardoor het nu al vlot de goede kant op gaat. Er komt nog een halve kooi in en waar ik ook nog werk aan heb, maar wil hem van de lente laten spuiten en is goed haalbaar :)
Naast deze auto heb ik nog een mk2 als circuitauto en waar ik een poos mee opgehouden ben door gezondheidsproblemen. Ook deze auto wil ik ooit eens afmaken en heb genoeg hobby voor de aankomende 10 jaar denk ik :D
Je weet van de problemen die ik heb met de gemeente enz, en het lijkt nu helemaal goed te komen en is nu voor 99% geregeld. Zoals het plan nu is, gaan we een nieuwe werkplaats bouwen ;)
Super mooi Wilco!
Inderdaad lekker op het gemak dan is het het leukste
Meer dan hobby genoeg lekker hoor!
En hele goede berichten wat betreft de toekomst
Ben erg benieuwd!
Neem begin volgend jaar eens contact met je op :thumbup:
NielsDub
30-11-2019, 20:51
Da's mooi nieuws Wilco!! :thumbup:
DutchWilco
09-12-2019, 07:58
Weer een stapje verder met de Syncro-vloer die ik hier in aan het maken ben. De grote vloerplaat had ik nog nieuw liggen en alle andere delen heb ik uit een gebruikte Syncro gehaald, per deel netjes gemaakt en zodat ik deze er nu deel voor deel in kan zetten.
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/448-10547-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/450-10548-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/452-10549-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/454-10550-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/456-10551-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/458-10552-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/460-10553-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/462-10554-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/464-10555-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/466-10556-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/468-10557-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/470-10558-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/472-10559-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/474-10560-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/476-10561-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/478-10562-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/480-10563-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/482-10564-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/484-10565-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/486-10566-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/488-10567-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10501-10600/490-10568-800-600-80.jpg
Die vloer komt best een eind omhoog ! Nooit geweten dat een syncro dat had.
Knap werk weer Wilco.
Zoals altijd, super netjes weer! Ik ben zelf ook bezig met een 4-motion ombouw en er komt zoveel bij kijken, om het dan ook nog op dit hoge 'af fabrieks' niveau te doen, respect!!
Zeer netjes weer wilco! mooi ook nog zo'n nieuw deel :thumbup:
Zeer netjes weer wilco! mooi ook nog zo'n nieuw deel :thumbup:
Zoals ze in het Engels zo mooi zeggen, made of Unobtainium. Hadden ze er daar maar een paar duizend meer van gestanst :rolleyes:
The Green
06-01-2020, 13:53
wilco had de allerlaatste (en die lag al een tijdje bij mij id schuur :D )
nanneborn
12-01-2020, 21:36
Mooi topic!! Ben benieuwd naar de rest. Ik heb ook plannen om die van mij om te bouwden naar R32. Met zo'n topic leer je nog eens wat.
DutchWilco
15-03-2020, 11:57
Nu de Zwarte Golf 3 Cabrio in zijn eindfase zit, heb ik eindelijk weer wat aan mijn eigen auto kunnen werken :)
Doordat de midwintermeeting in Twello is opgeschoven naar 24 Mei, heb ik de zwarte cabrio niet meer tot mijn beschikken omdat deze dan bij de klant thuis staat tegen die tijd. Het idee voor nu is om deze auto als project op de meeting te zetten zodat iedereen die het leuk vind, deze halverwege zijn kan en waarvan nu nog veel werk zichtbaar is en die laten niet meer zullen opvallen .
Ik doe dan ook mijn best om zo veel mogelijk laswerk af te krijgen voor 24 Mei
De Tunnel is inmiddels af en kan weer verder met de achtervloer:
Deze 2 delen heb ik laten stralen en heb ik in de Etch-primer gezet alvorens ik ze er in las:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/492-10810-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/494-10811-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/496-10812-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/498-10813-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/500-10814-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/502-10815-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/504-10816-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/506-10817-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/508-10818-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/510-10819-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/512-10820-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/514-10821-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/516-10822-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/518-10823-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/520-10824-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/522-10825-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/524-10826-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/526-10827-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/528-10828-800-600-80.jpg
Zoals op de foto's te zien is, heb ik deze tunnel niet alleen vast gelast dmv proplassen, maar heb hem ook aan de binnenzijde doorgelast met kleine rupsjes om de paar cm. Ik heb dit gedaan omdat de mk2 te swak is in de deuropeningen en te veel tordeert. Ik zou hem het liefts nog verder verstevigen, maar daar doe ik de auto zelf meer slecht dan goed aan doordat ik dan op plaatsen moet gaan lassen daar waar ik de achterkant niet kan behandelen en vrij spoedig zal gaan roesten enz.
The Skinnmeister
15-03-2020, 12:09
Ziet er weer top uit :thumbup:
ziet er mooi uit wilco! ben erg benieuwd naar verdere vorderingen
de klant van de cabrio niet bereid z'n auto een dagje bij de stand te zetten de 24ste?
ik hoop er dan ook bij te kunnen zijn.
de midwinter is voor mij toch altijd 1 die op 1 of andere manier altijd rot valt.
3 jaar geleden toen ik de R32 net had ben ik er nog wel geweest :thumbup:
DutchWilco
15-03-2020, 22:35
ziet er mooi uit wilco! ben erg benieuwd naar verdere vorderingen
de klant van de cabrio niet bereid z'n auto een dagje bij de stand te zetten de 24ste?
ik hoop er dan ook bij te kunnen zijn.
de midwinter is voor mij toch altijd 1 die op 1 of andere manier altijd rot valt.
3 jaar geleden toen ik de R32 net had ben ik er nog wel geweest :thumbup:
Hoi John, De eigenaar woont in Antwerpen en is een eind rijden. Ik zal hem er best voor gebruiken mogen, maar er zijn grenzen in wat ik van iemand kan vragen natuurlijk en vind dit wat te gek eigenlijk.
Waarschijnlijk zet ik er mijn eigen project neer zodat iedereen het laswerk kan zien alvorens hij gespoten word en is weer eens wat anders misschien.
24Mei is een erg mooie datum zo net na het Hemelvaart en in de tijd dat Wortersee ook afgelast is. Ik hoop dat het goed mag gaan zodat dit evenement kan blijven bestaan :)
Hoi John, De eigenaar woont in Antwerpen en is een eind rijden. Ik zal hem er best voor gebruiken mogen, maar er zijn grenzen in wat ik van iemand kan vragen natuurlijk en vind dit wat te gek eigenlijk.
Waarschijnlijk zet ik er mijn eigen project neer zodat iedereen het laswerk kan zien alvorens hij gespoten word en is weer eens wat anders misschien.
24Mei is een erg mooie datum zo net na het Hemelvaart en in de tijd dat Wortersee ook afgelast is. Ik hoop dat het goed mag gaan zodat dit evenement kan blijven bestaan :)
das wel een dingetje ja! das niet van even om de hoek :D
laten we inderdaad hopen dat 24 mei een datum is die we kunnen gaan behouden
dennis mk2
19-03-2020, 11:03
wat een karwei zeg , erg gaaf
houd je bij hoeveel uur er in gaat zitten ?
DutchWilco
20-03-2020, 08:01
wat een karwei zeg , erg gaaf
houd je bij hoeveel uur er in gaat zitten ?
All kosten hou ik wel bij, maar niet de uren en had ik misschien ook wel bij moeten houden achteraf. Het is mijn eigen hobby-auto en soms werk ik er maar een uurtje aan en soms een hele zaterdag, maar was misschien wel leuk geweest om het te weten aan het einde, want er gaat veel meer tijd in zitten als gedacht, dat is wel zeker :D
DutchWilco
20-03-2020, 08:04
ziet er mooi uit wilco! ben erg benieuwd naar verdere vorderingen
de klant van de cabrio niet bereid z'n auto een dagje bij de stand te zetten de 24ste?
ik hoop er dan ook bij te kunnen zijn.
de midwinter is voor mij toch altijd 1 die op 1 of andere manier altijd rot valt.
3 jaar geleden toen ik de R32 net had ben ik er nog wel geweest :thumbup:
Ook het weer heeft niet mee gezeten de afgelopen keren en zou van mij wel in Mei mogen blijven, maar dan zit je wel weer met het Wortersee zodra deze weer door gaat volgend jaar.
cupracraig
20-03-2020, 15:47
incredible! what a build :)
Ook het weer heeft niet mee gezeten de afgelopen keren en zou van mij wel in Mei mogen blijven, maar dan zit je wel weer met het Wortersee zodra deze weer door gaat volgend jaar.
das wel een feit ja, daar reizen er stiekem veel naar af
DutchWilco
05-04-2020, 09:30
Het was de bedoeling dat ik dit project op de verplaatste Midwinter Meeting zou neer zetten en wilde het laswerk zo ver mogelijk af hebben hier voor, maar is ook gecanceld helaas.
Hier door ben ik wel weer een stuk verder en ben daar best wel blij mee omdat ik er steeds maar niet aan toe kwam en nu vooral de zaterdagen vrij heb gehouden om aan mijn eigen auto te kunnen werken.
De tunnel was al af en heb nu het grootste deel van de Syncro achtervloer ook af. Er komt nog 1 balkje bij onder voor het vastzetten van de benzinetank en nog wat klein spul en zal ik er in de loop vd tijd verder af gaan maken.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/530-10829-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/532-10830-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/534-10831-800-600-80.jpg
De witte verf is een epoxy en heb ik op alle delen gedaan zoals in de chassisbalken en de plekken waar ik later niet meer bij kan komen en zo toch goed in de verf zit.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/536-10832-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/538-10833-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/540-10834-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/542-10835-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/544-10836-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/546-10837-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/548-10838-800-600-80.jpg
Ik had een nieuwe kooi besteld van Weichers om wat tijd te besparen, maar net als veel andere delen, zat hij niet naar mijn zin en maak hem nu zoals ik hem zelf wil hebben.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/550-10839-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/552-10840-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/554-10841-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/556-10842-800-600-80.jpg
Ook de schuinte van de kooi zat niet naar mijn zin omdat deze te dicht bij de originele gordels zaten en wil de originele 3-punt gordels gewoon blijven gebruiken, dus ook los geslepen en aangepast
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/558-10843-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/560-10844-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/562-10845-800-600-80.jpg
Haha mooi is dat hè...iets nieuws kopen...en meteen na uitpakken de flex erin zetten :D
DutchWilco
05-04-2020, 09:47
Haha mooi is dat hè...iets nieuws kopen...en meteen na uitpakken de flex erin zetten :D
De eerste paar keer is wat lastig, maar gaat steeds makkelijker en lijkt wel een beetje een gewoonte te worden idd :D
Lekker werk weer Wilco !!!
DutchWilco
28-04-2020, 20:23
Ben weer een stukje verder me de rolkooi en de veerpootbrug achter. De kooi word nog doorgetrokken naar voren en heb hier en leuk idee voor.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/564-10846-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/566-10847-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/568-10848-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/570-10849-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/572-10850-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/574-10851-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/576-10852-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/578-10853-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/580-10854-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/582-10855-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/584-10856-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/586-10857-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/588-10858-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/590-10859-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/592-10860-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/594-10861-800-600-80.jpg
Alles zit zo dat zelfs de hoedenplank er gewoon in en open kan en ook de speakers komen op de originele plaats onder de hoedenplankdragers
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/596-10862-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/598-10863-800-600-80.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/10801-10900/600-10864-800-600-80.jpg
Black Devil
28-04-2020, 20:47
Begint een beetje saai te worden hoe super dit allemaal gecreëerd wordt 😍
The Skinnmeister
29-04-2020, 07:36
Potverdikkeme weer zeer netjes ja :thumbup:
Dit is wel heul erg "next level"....potverdikke wat mooi werk Wilco.
DutchWilco
10-11-2020, 09:10
Bedankt voor de positieve reacties :)
We zijn weer wat verder en steeds als ik bijna denk klaar te zijn, bedenk ik er ook weer wat nieuws bij :D
Omdat ik toch alles wat cleaner wil maken, ga ik het reservoir verplaatsen naar een plek waar hij uit het zicht zit, heb ik de gaten in de motorsteun dichtgemaakt en zal ik meer gaten gaan dicht lassen zoals in het schutbord:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/602-10955-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/604-10956-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/608-10958-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/610-10959-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/612-10960-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/614-10961-800-600-80.jpg
Achterkant afgelast:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/616-10962-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/620-10964-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/622-10965-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/624-10966-800-600-80.jpg
Omdat ik het originele tapijt er weer in terug wil en ook het CL-bakje enz, heb ik besloten om de tunnel aan te passen zodat er ruimte genoeg is voor de tussenas, maar dat ook het originele tapijt enz er weer terug in kan:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/626-10967-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/628-10968-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/630-10969-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/632-10970-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/634-10971-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/636-10972-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/638-10973-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/644-10976-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/646-10977-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/650-10979-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/652-10980-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/654-10981-800-600-80.jpg
Ik zou er een halve kooi in zetten, maar omdat ik er een sequentiële versnellingsbak enz, heb ik besloten om hem toch door te trekken naar voren toe:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/656-10982-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/658-10983-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/660-10984-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/662-10985-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/664-10986-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/666-10987-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/668-10988-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/670-10989-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/672-10990-800-600-80.jpg
En nog een extraatje, er komt een compressor bij op :)
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/674-10991-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/676-10992-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/678-10993-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/10901-11000/680-10994-800-600-80.jpg
Ik ben al weer wat verder dan deze foto's te zien is en hoop spoedig weer wat te kunnen plaatsen
Rallyegolf20vt
10-11-2020, 16:11
Wat ben je toch een kunstenaar!
Die compressor ziet er ook prachtig uit. :cool: Gewoon zonde om te monteren. :D
Van Limburg
10-11-2020, 16:25
Compressor is een mooi stukje CNC, maar is het aluminium nu gewoon blank gelaten?
Kooi toch niet door het dashboard?
Mooi werk weer!
EnVeeZee
10-11-2020, 16:43
Wederom porno :thumbup:
DutchWilco
10-11-2020, 17:22
Compressor is een mooi stukje CNC, maar is het aluminium nu gewoon blank gelaten?
Kooi toch niet door het dashboard?
Mooi werk weer!
De compressor-set ligt volledig uit elkaar en gaat binnen een paar weken weg voor het anodiseren. Er is veel mis gegaan bij het het bestellen en heb nog niet eens alles binnen en er is van alles mis gegaan helaas
De Kooi is een schroefkooi en wil ik zeker niet door het dashboard heen hebben en is een bewuste keuze. Het gehele CL interieur met de 3-punt gordels komt er ook weer terug in, al zij het met wat kleine veranderingen :)
Ziet er wederom allemaal weer super netjes uit Wilco!
jetta mk1 '82
11-11-2020, 16:38
Super gave updates weer zeg!! Die kooi wordt echt kickuh!!
VW-Golf-Power
11-11-2020, 19:35
Ziet er echt al super uit zo!
giuliettaevo
13-11-2020, 20:03
Een kooi met gewone stoelen en gordels is geen heel goed idee. Risico dat je met je hoofd tegen de kooibuizen aankomt bij een aanrijding of slippartij is in dat geval aanzienlijk en dat komt je gezondheid niet ten goede.
Een kooi in een straatauto is eigenlijk nooit een goed idee. Lastig voor de brandweer als je eruit geknipt moet worden en als je een verkeerde constructie hebt of het verkeerde materiaal dan kun je zelfs ernstig letsel oplopen... Gespiest worden op een buis lijkt me geen pretje.
DutchWilco
13-11-2020, 23:16
Een kooi met gewone stoelen en gordels is geen heel goed idee. Risico dat je met je hoofd tegen de kooibuizen aankomt bij een aanrijding of slippartij is in dat geval aanzienlijk en dat komt je gezondheid niet ten goede.
Een kooi in een straatauto is eigenlijk nooit een goed idee. Lastig voor de brandweer als je eruit geknipt moet worden en als je een verkeerde constructie hebt of het verkeerde materiaal dan kun je zelfs ernstig letsel oplopen... Gespiest worden op een buis lijkt me geen pretje.
Volgens mij sprak ik niet over gewone stoelen en heb nieuwe kuip/Sport-stoelen staan, maar plaats ik nog even niks over:) De 3-punt gordels blijven , want vind de 4-punt gordels helemaal niet wat en is mij het risicoverschil wel waard.
Voor wat de kooi betreft, ben ik jaren lang FIA gecertificeerd geweest, heb zelf de buig- en uitslijpmachines hier voor en is deze volledig vervaardigd uit naadloze 25crmo04 buis.
De kooi heeft niet alleen de functie van veiligheid, maar ook om het chassis stijver te krijgen, want de mk2 is erg zwak op de deuropeningen en knapt hier flink van op. In diverse straatauto's zoals de Porsche gt3 RS is hij standaard geleverd en met straattoelating en 3-punt gordels ook nog.
Echter is dit is niet overal toegestaan, niet om de redenen die jij noemt, maar voor als je een voetganger raakt of voor als er bv een motorfiets de zijkant in rijd, want valt dan in een buizenconstructie ipv dat de auto deze klap op vangt. Oftewel, beter voor de inzittende vd auto dan de medeweggebruikers en is hier om verboden in veel landen.
Dingen als brandweer en uitknippen hoor je ze ook niet over bij de rally en race auto's enz en ben ik het niet met je eens. De scharen van tegenwoordig zijn aangepast op het sterke koolstofstaal wat er tegenwoordig in de nieuwere auto's zit en gaat een buis ook wel lukken, zo niet, pakken ze de slijptol maar. Er zijn altijd plussen en minnen en behoord tot de afweging. De mensen kopen immers ook geen cabrio omdat ze er dan makkelijker uitgehaald kunnen worden na een ongeluk denk ik dan maar.
Een rolkooi kan een verbetering zijn, mits deze goed gebouwd en gemonteerd zit. Deze constructie heeft ook nadelen, maar voor mij zijn er meer plussen dan minnen waardoor ik er toch voor kies om in te bouwen.
Ook word hij er niet zo maar even vast gezet met een paar bouten door het 0,8mm blik, maar voor elk montage punt zit er verstevigingen in het chassis gelast enz.
Je mag er van vinden wat je wilt, maar een kooi is veiliger zolang je alles maar op de juiste manier klaar maakt/bouwt en monteert enz. 4-punt-gordels zouden een goede verbetering zijn, dat ben ik met je eens, maar ga ik niet doen.
https://rennlist.com/forums/attachments/997-gt2-gt3-forum/438584d1272646003-gt3rs-factory-roll-bar-extensions-rollbarpadmodel.jpg
DutchWilco
31-12-2020, 16:21
Ik ben weer een stapje verder met de rolkooi gelukkig :) Intussen ben ik bezig met het dicht lassen van de gaten in de motorruimte en met de versnellingsbak enz, maar post ik pas weer foto's van als deze af zijn.
De kooi heb ik zo gemaakt dar er 4-punts gordels gemonteerd kunnen worden, maar laat de 3-punts er ook nog in zitten en heb een idee om dit netjes te maken en komt later aan bod.
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/682-11007-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/684-11008-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/686-11009-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/688-11010-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/690-11011-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/692-11012-800-600-80.jpg
Volgende stap is om verder te gaan met het voorste deel van de kooi :)
Ziet er allemaal weer super goed uit!
ik vind het tof dat het interieur bespaard blijft
en er toch een brute kooi in zit :thumbup:
DutchWilco
01-01-2021, 15:33
Ziet er allemaal weer super goed uit!
ik vind het tof dat het interieur bespaard blijft
en er toch een brute kooi in zit :thumbup:
Leuk om te horen John, want de meningen zijn hier nogal over verdeeld
Ik heb deze auto altijd zo willen bouwen alsof het lijkt dat alle extras er later bij in zijn gevoegd al is dat niet geval natuurlijk :)
Netjes Wilco, lijkt straks inderdaad net "af fabriek" allemaal !!
The Skinnmeister
05-01-2021, 11:49
Ben t met John eens, vind t ook gaaf dat het interieur behouden blijft :thumbup:
VeeDubber
05-01-2021, 13:05
Plus dat apparaat moet dadelijk geweldig strak rijden met zo'n stijve carrosserie! :thumbup:
DutchWilco
01-03-2021, 11:44
Eindelijk is de rolkooi bijna af. In grote lijnen is hij klaar, maar wil hem nog verder vast gaan zetten op de plaats van de gordels in de B-stijl en boven aan de A-Stijl en is voor de volgende stap :smile:
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/724-11028-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/726-11029-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/728-11030-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/730-11031-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/732-11032-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/734-11033-800-600-80.jpg
https://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/11001-11100/736-11034-800-600-80.jpg
knarfmk1
01-03-2021, 12:58
Nice! Is er een reden (vast wel) dat ie boven aan de deur schuin naar beneden loopt?
DutchWilco
01-03-2021, 13:35
Nice! Is er een reden (vast wel) dat ie boven aan de deur schuin naar beneden loopt?
Het is een straatauto en alle bekleding komt er weer terug in. Ik wilde de deur-frames op 4 punten vast zetten om zo veel mogelijk stevigheid te krijgen in de deuropeningen en is op zijn stevigst als deze punten verder uit elkaar liggen en is bij een laskooi anders als bij een schroefkooi.
Ik wilde hem vooral in de deuropeningen tussen de a en de b-stijlen zo sterk mogelijk maken omdat een mk2 hier het ergst tordeert.
Ok wilde ik normaal in en uit kunnen stappen en zeker na dat ik te horen heb gekregen dat ik een ernstige vorm van reuma heb (Ziekte van Bechterew). Zie het maar als een soort compromis tussen van alles en dan zo dat ik hem nog mooi vind als een soort van Clubsport Kooi en hoop dat je dit een beetje begrijpen kan :) Ik was ooit bezig met een mk2 Racer, maar ben over gegaan naar het bouwen van een straatauto omwille van mijn gezondheid, maar wilde er toch een kooi in hebben. De andere mk2 Koets heb ik ook nog staan en bewaar ik voorlopig.
DutchWilco
02-03-2021, 08:38
Nice! Is er een reden (vast wel) dat ie boven aan de deur schuin naar beneden loopt?
Bedoelde het deel voor de a-stijlen langs, want ik denk dat ik je vraag niet helemaal goed heb begrepen in mijn vorige antwoord ?
Bartaggio
02-03-2021, 09:57
De halve kooi is een beetje uit de hand gelopen of niet? :D
Echt mooi werk Wilco! Ik vind het ook super dat het interieur er nog in komt. Gaat de kooi ook in kleur komen zoals bij de Porsche of heb je iets anders in gedachte?
Mocht je ziekte onverhooopt erger worden, zou je misschien de zijbeschermer buizen tussen a en b stijl kunnen verwijderen, of aanpassen zodat enkel de onderste rechte buis er in komt voor de stevigheid. Wel zo fijn dat het nu allemaal geschroefd is :thumbup:
DutchWilco
03-03-2021, 11:38
De halve kooi is een beetje uit de hand gelopen of niet? :D
Echt mooi werk Wilco! Ik vind het ook super dat het interieur er nog in komt. Gaat de kooi ook in kleur komen zoals bij de Porsche of heb je iets anders in gedachte?
Mocht je ziekte onverhooopt erger worden, zou je misschien de zijbeschermer buizen tussen a en b stijl kunnen verwijderen, of aanpassen zodat enkel de onderste rechte buis er in komt voor de stevigheid. Wel zo fijn dat het nu allemaal geschroefd is :thumbup:
Is een beetje uit de hand gelopen idd en je zit op de goede weg waarom ik bepaalde keuzes maak :D
De auto word weer blauw, lijkt op wat er nu op zit, maar net even iets frisser en komt uit het Porsche boek. Er komen carbon stoelen in en waarvan ik de bekleding laat bekleden in de originele blauwe CL stof die er ook in zat.
De rolkooi word antraciet/donker grijs metallic met zwarte bouten :)
We zijn al meer dan een jaar bezig met het vinden van de juiste medicatie, maar wil nog niet zo lukken. Momenteel krijg ik wekelijks een spuit, maar geeft nog niet het gehoopte resultaat helaas.
Ook zijn we bezig met de vergunningen voor het bouwen van een nieuwe werkplaats terwijl het nog niet eens duidelijk is hoe lang ik hier mee verder kan, maar is een proces waar we al 5 jaar in zitten en niet even stoppen kunnen nu alles lijkt rond te zijn. De auto is even wat minder belangrijk en geniet vooral van de bouw hier van en zal je ook al wel duidelijk zijn denk ik :)
Ziet er weer super netjes uit man,
ik hoop dat het vinden van de juiste medicatie snel zal lukken!
Prachtig werk Wilco. Jammer van de gezondheid maar goed dat je straks van de auto kan genieten met deze aanpassingen :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.