Vento Vice
07-10-2005, 23:21
Hi, ik heet René en ben nieuw hier,
Ik kijk geregeld op het Forum en heb me toch ook maar 's ingeschreven!
Mijn tweede auto was een witte Golf 1.3 CL uit 1984 met een volledige Kamei X-1 uitbouwset, een Zender achterklepspoiler, Jamex-verlaagd en met 15" OZ wheels. Hij zag er zo snel uit, dat echte GTI-'s niet meer durften te sprinten... ;)
Ik was stapel op dat ding en toen heeft dus ook bij mij het VW-virus toegeslagen.
Toen het ding op was, na 4 jaar, heb ik een jaar of 6 in een Nissan 100 NX gereden. Ook wit en leuk met targadakje. Ik heb er eigenlijk weinig problemen mee gehad. Het grote nadeel was (het gebrek aan) ruimte op de achterbank; er kon nooit iemand mee... en het gebrek aan leuke accessoires.
In April dit jaar was ik weer toe aan iets anders. Eerst op zoek naar een VW Passat variant 35i; vind ik persoonlijk een erg appart model namelijk. Uiteindelijk, na wat Calibra's en een Corrado te hebben gereden, is het toch weer een Golf type 2 geworden! Mijn zoektocht kan je bekijken op mijn weblog: www.remi1990.punt.nl
Uiteindelijk ben ik nu in het bezit van een Golf GTI 1.8 8V, drie-deurs, Edition One, in de kleur Dark Burgundy. Er zit een fabrieksdakje en MFA (mother fucking asshole) boordcomputer in.
Eerste tenaamstelling was in Duitsland in 1989 en hij is sinds 1996 in Nederland ingevoerd, voorzien van het kenteken LV-XX-40 (betekenis, volgens mij: "LV" staat voor LOVE :hug: en "XX" voor kisses; liefde op het eerste gezicht, zeg maar!)
Toen ik hem kocht, zaten er behalve een dubbele Sebring en een open luchtfilter, géén (!) accessoires op. 17"-Cupvelgen zijn er door de eigenaar afgehaald :mad: en de originele VW-BBS spaakvelgen zaten er weer op.
Dat moest anders:
-BSA sportvelgen, 15", 6-spaaks,
-Achterklepspoiler van Zender; diezelfde als op mijn eerste Golf; sentiment,
-Jamex powerlifts,
-Alu traanplaat matten,
-Jom sportstuurtje van 30 cm,
-een trekhaak, vanwege mijn vouwwagen (wel afneembaar),
-sportpedaaltjes,
-Alu pookknop,
Ik heb ook nog een cupdiffuser en een grille met dubbele, vierkante koplampen. Hier moet het VW-logo nog van worden verwijderd, dus dat komt t.z.t. wel.
Het meeste via Marktplaats geregeld voor weinig...
Zo dit was het intro. Vragen? stel ze maar!
Ik heb ook nog een aantal vragen, waar julie, VW-specialisten, vast het antwoord op weten! Komen ze:
1:
Bij mijn weten is de term "Wolfsburg Edition" een niet echt bestaande, officiele term, maar is het officieel "Edition One". Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen? (op mijn voorstoelen staat "Edition" geborduurd, maar op mijn voorspatborden zitten de bekende schildjes met de tekst "Wolfsburg-Edition".)
2:Sinds kort knippert het lampje van mijn watertemperatuursensor snel, tijdens het rijden. Dit, terwijl de meter niet echt hogere temperaturen aangeeft. Wat betekent dit precies? Er is een topic over geweest, maar die gaf mij geen echte duidelijkheid.
3:
Er zitten extra metertjes in mijn middenconsole; een vacuüm-meter en een oliedruk-meter. Erg leuk allemaal, maar wat is een normale waarde voor de oliedruk bij bedrijfstemperatuur?
4:
Een weetvraagje: wat betekent precies de term "Dark Burgundy"? Het is dus de naam van de kleur van mijn Golf; een zeer donkerpaarse kleur; aubergine-achtig. Ik weet natuurlijk dat "dark" donker is, maar "burgundy"?! :confused: Tell me!
Zo, dat is voorlopig wel genoeg! Ik hoor het wel! :D
Ik kijk geregeld op het Forum en heb me toch ook maar 's ingeschreven!
Mijn tweede auto was een witte Golf 1.3 CL uit 1984 met een volledige Kamei X-1 uitbouwset, een Zender achterklepspoiler, Jamex-verlaagd en met 15" OZ wheels. Hij zag er zo snel uit, dat echte GTI-'s niet meer durften te sprinten... ;)
Ik was stapel op dat ding en toen heeft dus ook bij mij het VW-virus toegeslagen.
Toen het ding op was, na 4 jaar, heb ik een jaar of 6 in een Nissan 100 NX gereden. Ook wit en leuk met targadakje. Ik heb er eigenlijk weinig problemen mee gehad. Het grote nadeel was (het gebrek aan) ruimte op de achterbank; er kon nooit iemand mee... en het gebrek aan leuke accessoires.
In April dit jaar was ik weer toe aan iets anders. Eerst op zoek naar een VW Passat variant 35i; vind ik persoonlijk een erg appart model namelijk. Uiteindelijk, na wat Calibra's en een Corrado te hebben gereden, is het toch weer een Golf type 2 geworden! Mijn zoektocht kan je bekijken op mijn weblog: www.remi1990.punt.nl
Uiteindelijk ben ik nu in het bezit van een Golf GTI 1.8 8V, drie-deurs, Edition One, in de kleur Dark Burgundy. Er zit een fabrieksdakje en MFA (mother fucking asshole) boordcomputer in.
Eerste tenaamstelling was in Duitsland in 1989 en hij is sinds 1996 in Nederland ingevoerd, voorzien van het kenteken LV-XX-40 (betekenis, volgens mij: "LV" staat voor LOVE :hug: en "XX" voor kisses; liefde op het eerste gezicht, zeg maar!)
Toen ik hem kocht, zaten er behalve een dubbele Sebring en een open luchtfilter, géén (!) accessoires op. 17"-Cupvelgen zijn er door de eigenaar afgehaald :mad: en de originele VW-BBS spaakvelgen zaten er weer op.
Dat moest anders:
-BSA sportvelgen, 15", 6-spaaks,
-Achterklepspoiler van Zender; diezelfde als op mijn eerste Golf; sentiment,
-Jamex powerlifts,
-Alu traanplaat matten,
-Jom sportstuurtje van 30 cm,
-een trekhaak, vanwege mijn vouwwagen (wel afneembaar),
-sportpedaaltjes,
-Alu pookknop,
Ik heb ook nog een cupdiffuser en een grille met dubbele, vierkante koplampen. Hier moet het VW-logo nog van worden verwijderd, dus dat komt t.z.t. wel.
Het meeste via Marktplaats geregeld voor weinig...
Zo dit was het intro. Vragen? stel ze maar!
Ik heb ook nog een aantal vragen, waar julie, VW-specialisten, vast het antwoord op weten! Komen ze:
1:
Bij mijn weten is de term "Wolfsburg Edition" een niet echt bestaande, officiele term, maar is het officieel "Edition One". Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen? (op mijn voorstoelen staat "Edition" geborduurd, maar op mijn voorspatborden zitten de bekende schildjes met de tekst "Wolfsburg-Edition".)
2:Sinds kort knippert het lampje van mijn watertemperatuursensor snel, tijdens het rijden. Dit, terwijl de meter niet echt hogere temperaturen aangeeft. Wat betekent dit precies? Er is een topic over geweest, maar die gaf mij geen echte duidelijkheid.
3:
Er zitten extra metertjes in mijn middenconsole; een vacuüm-meter en een oliedruk-meter. Erg leuk allemaal, maar wat is een normale waarde voor de oliedruk bij bedrijfstemperatuur?
4:
Een weetvraagje: wat betekent precies de term "Dark Burgundy"? Het is dus de naam van de kleur van mijn Golf; een zeer donkerpaarse kleur; aubergine-achtig. Ik weet natuurlijk dat "dark" donker is, maar "burgundy"?! :confused: Tell me!
Zo, dat is voorlopig wel genoeg! Ik hoor het wel! :D