Log in

View Full Version : Voetpakking past niet op inlaat


McGalles
04-03-2017, 10:45
Beste Volkswagers,

Ik heb een golf 1 1.1 op kenteken.
Maar 2 eigenaren geleden is er een ander blok in gelegd.
Het blijkt een 1050cc van een polo derby te zijn.
Kan geen motorcode vinden dus zeker weten doe ik niet.

Er zit een solex 31 pic-7 carb op.
Deze voetpakking is uitgedroogd, hard en sluit niet meer goed af.
Bovendien is die met een metalen frame gelast en is dus niet origineel.
Waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar geen pakking kon vinden die past.
Ik heb een nieuwe voetpakking gekocht die op de solex past.
Maar deze past niet op de inlaat en kan ook geen andere voetpakking vinden die op de inlaat past.
De bouten die op de pakking zitten hebben een afstand van 4 x 7.4 x 4 x 7.4 met de klok mee gezien.
Maar het gaten patroon op de inlaat hebben een afstand van 6 x 9.9 x 7.5 x 9.9 met de klok mee gezien.

Het beste is denk ik om niet te zoeken naar een voetpakking die past op de inlaat.
Maar om een inlaat te zoeken die een ander gaten patroon heeft.

Dus mijn vraag is welke inlaat ik nodig heb?
Of welke voetpakking ik nodig heb?

Alvast bedankt voor het meedenken.

ar1g3
04-03-2017, 13:19
Probeer anders eens zelf een pakking te maken met pakking papier? Da's goedkoop, even goed als een originele en bespaart je een hoop zoekwerk.

Van Limburg
04-03-2017, 15:58
Die pakking maak je niet zelf. Post eens een foto?

Volgens mij moet je gewoon deze hebben:
https://www.auto-onderdelen24.nl/febi-bilstein/1866821

ar1g3
04-03-2017, 19:02
Ok die pakking uit de link maak je inderdaad niet zelf..

McGalles
04-03-2017, 21:39
Ja dat is dus dezelfde die ik heb gekocht.
En die past ook op de 31 pic-7 maar niet op de inlaat.
De bouten van de pakking staan te dicht bij elkaar.
Of de gaten in de inlaat staan te ver uit elkaar. (het is maar hoe je het bekijkt)

Dus ik heb het vermoede dat er een andere inlaat op het blok zit dan dat er standaard op hoort te zitten.

Dus weet iemand welke inlaat ik nodig heb voor deze voetpakking?
En als iemand er 1 heeft liggen zou dat helemaal perfect zijn.

vagg freak
05-03-2017, 08:49
Motor code staat aan de kopsekant van je blok boven de versnellungsbak

The_Maxx
05-03-2017, 14:08
Dus ik heb het vermoede dat er een andere inlaat op het blok zit dan dat er standaard op hoort te zitten.

Of het hele blok is anders.
Of deze carb hoort niet op dit blok.

Ik kan me voorstellen dat met een kleinere boutafstand, dus ook de carburateur kleiner is?

McGalles
05-03-2017, 21:17
Iets (wat zeg ik, een hele hoop) klopt er inderdaad niet met dit blok, maxx.
Toen ik er aan begon te werken vond ik een heleboel kroonsteentjes en (electro)tape.
De bekende sporen van een "echte" vakman.

Het lijkt mij dat er op de lichtste motor (1050cc) een solex 31 pic-7 zit.
Dat is namelijk maar een hele kleine carb. :)
Een maat van mij heeft een 1.3 en daar zit een grotere carb op, wat ook logisch is.
Maar ook hij heeft weer een ander inlaat dan de mijne.

Maar we raken off topic.
Weet iemand welke inlaat de gaten patroon heeft voor een solex 31 pic-7?
Want dan kan ik opzoek gaan naar z'n inlaat.
En het maken zoals het hoort.
In plaats houtje touwtje lassen van de vorige eigenaar.

Van Limburg
06-03-2017, 09:08
Kan je met deze link wat?
http://www.realoem.me/Volkswagen/RDW/PO/1978/21/R/1/129/13000

Gaat dan om post 13 en 14.

McGalles
06-03-2017, 19:44
Nou het is niet helemaal het zelfde.
Pakking nr.13 is voor een pic-5.
Het is de pakking is nr.14
Alleen is de inlaat een uitlaatgas verwarmde en ik heb een koelvloeistof verwarmde inlaat.
Maar na wat zoek werk op die site heb ik de inlaat gevonden die het zou moeten zijn.
Alleen klopt hier de pakking niet maar denk dat mijn pakking hier wel op past.
Check de link: http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PO/year/1988/drive_standart/9/hg_ug/129/subcategory/16000/part_id/0/is_main_page/0/lang/h#sec_2
Het is nr.2 vag nr.052129715
Alleen is die cancellled sinds 1997.
Ben dus 20 jaar te laat. :(

Dus als iemand er zo 1 nog ergens in de schuur heeft liggen kan die zich melden.

McGalles
13-03-2017, 18:21
Na een hoop zoek werk heb ik de juiste inlaat gevonden.
De voetpakking past perfect.
Nu is de carb gemonteerd zoals het hoort.
Waarom de vorige eigenaar dit niet gelijk heeft gedaan is een raadsel.

In de tussen tijd heb ik maar de kop aangepakt.
Nieuwe kleppen, kleppenseals, pakkingen en kering.
Bovendien lekte zij olie bij de ontsteking, dus dat ook gelijk aangepakt.

Nu loopt ze stationair prachtig mooi en heb het idee dat ze iets meer pk's heeft.
En dat op tijd voor het mooie weer.

Jullie worden bedankt voor alle info en moeite.
Van mij mag er een slotje op.