Log in

View Full Version : Advies mk2 2.0 16v oettinger


ceycey44
26-12-2016, 13:15
Beste Vw forum leden.
Als eerste fijne feestdagen gewenst aan iedereen...
Ik zit met een brandende vraag in mn keel, vandaar een poging met de hoop dat ik deze bij jullie wijze leden kan stellen.
Ik ben al een tijdje (jaren) op zoek naar een mk2 g60 5 deurs origineel uitgevoerd.
Maar nu heb ik een soortgelijke mk2 gevonden maar dan volgens de verkoper met een oettinger 2.0 16v motor block?
Er word me verteld dat deze 185pk is, en fabrieks af is gelevert.
Over deze uitvoering gaat mijn vragen.
Is het uberhaubt mogelijk dat dit origineel fabrieksaf mogelijk is in de 5 deurs? Zo ja hoe kan ik dit controlleren.Wat is er zo bijzonder/verschil met g60 uitvoering behalve de pk.Heeft de wagen meerwaarde met deze motorblock erin? Wat is de richtprijs voor aanschaf voor soortgelijke mk2?
Alvast bedankt voor wijze bijdrage

Bluepower
26-12-2016, 13:57
Oettinger heeft de G60 getuned, bestaande uit een kleinere poelie op de G-lader, iets andere nokkenas en chipje, gaf iets van 190pk..
Was verder niet bijzonder..
Maar als het een 2.0 16V motor zou zijn, icm een G60, dan is het denk ik een Frankenstein motor(oftewel: samengesteld)
Zonder meer informatie kunnen wij er weinig over zeggen, denk ik.. En daarnaast staat en valt alles met het onderhoud en hoe 'hard' de auto zelf is.

ps. Wat zou de vraagprijs zijn voor die auto?

golf mkII 16v
26-12-2016, 13:59
Kijk in de kofferbak naar de stikker,of in de boekjes die bij de auto zitten. Mag verwachten als het iets bijzonders is dat er boekjes bij zijn
Welke motorcode staat er op staat en overeen komt met die op het blok
Staat ook nog meer op zoals kleurcode , bak code en opties
Op www.doppel-wobber.de staat ook het eea

ceycey44
26-12-2016, 14:04
Vriendelijke dank voor de belangrijke info..ik heb wel een foto maar weet niet 123 te plaatsen hier op de forum..De auto is van een particulier en verwacht een serieus bod van mij..dus weet niet wat ik hiermee moet.
geen idee hoe ik anders moet doen..dan maar even een gratis adv opgemaakt:)
foto"s (http://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/gezocht-mk2-166278124.html)

ceycey44
26-12-2016, 17:11
Kan iemand mij vertelen dat de auto, fabrieksaf met deze motor en specs meerwaarde geeft?
Ik weet dat de g60 editions met 5 deuren al bijna niet meer te krijgen zijn.En zo ja waar kijk ik tegen dan qua prijs? Ik wil mn beste man natuurlijk niet beledigen.

ar1g3
26-12-2016, 18:39
Dit ding werd niet fabrieksaf geleverd! Je kon de 16v krijgen als een 1.8, niet als een 2.0. Je moet goed checken of de motorcodes overeenkomen, de 16V uit een MK2 hebben als motorcode PL of KR. Zie je dat niet op de papieren staan (motorcode staat ook op de papieren van de auto normaal) is hij niet origineel. Fabrieksaf hebben de 16V blokken in de mk2 129pk of 139pk.

Dat deze zo uit de fabriek is gekomen mag je dus uit je hoofd zetten, dat is onmogelijk waar.

Ken weinig over Oettinger maar dacht idd dat ze enkel de G60 hadden getuned, en ook niet fabrieksaf. Ik gok dat dit inderdaad een samengestelde motor gaat zijn, als hij 185pk heeft is het sowieso niet origineel.

Kan je ons de motorcode geven? Want nu is het maar gokken... Staat normaal op de papieren. Ik zou niet geloven dat het blok door Oettinger onder handen is genomen tot er bewijs van is, boekjes en facturen enz.

ceycey44
26-12-2016, 20:03
Thanks for reply ..ik heb toch wel ergens gelezen dat er een 2.0 16v motor is van de Oettinger, maar of dit dan fabrieks af en of in deze combie is?? vandaar naar mijn hunker naar info..
Ik neem aan als ik een chassisnr of motorcode heb, hier meer duidelijkheid zal verschaffen? Is dit dus niet zo te beoordelen met de foto's die r zijn.
Is er misschien een mening over de carrosorie van de wagen, lijkt me ook niet een standaart,een g60?

heinz74
26-12-2016, 20:15
ik denk dat julie er helemaal geen Fuck van begrijpen..
goed lezen jongens...
deze auto kan wel geleverd zijn door de Vw dealer..alle VAG punten aangesloten bij Okrasa konden je een getunede golf of passat /Audi leveren..
dwz het zou zomaar een 1,8 KR 5 deurs GTI geweest kunnen zijn waar bij Oettinger de 2000-16 modificatie op losgelaten is ooit..
de auto is vervolgens gewoon nieuw door de dealer geleverd..met behoud van fabrieksgarantie..
dat dit toendertijd gruwelijk duur was..laat ik maar even achterwege..en dat dit ook heel zeldzaam is net zo..,maar ik heb ooit een GTI gekend waar dit mee gebeurt was..
jongens, ken je info over deze wagens eer je enkel onzin hier weg zet..

golf mkII 16v
26-12-2016, 20:47
Kan ind zo zijn
Golf 1 is ook geleverd als 16 klepper[maar alleen in frankrijk
Kan met deze ook zo zijn dat die als [protototype/introductie model] ergens geleverd is
Papieren zullen het bewijzen

ceycey44
26-12-2016, 21:15
Ok interessant.. Stel dat deze dus aantoonbaar onder de vleugels van Oettinger onderhande genomen is.Wat volgens heinz74 mogelijk kan zijn.Dat dit al uniek moet zijn laat staan wat het nu is?.Dit is dus enkeld via de motornr ofzo te onderscheiden? De vorm van carrosserie is hier niet belangrijke? Heeft deze dan ook meer waarde omdat deze fabrieksaf zo gebouwd, is dan een engine swap? Waar moet ik op letten om dit echtheid te controleren?

heinz74
26-12-2016, 22:42
ik zal het nog anders toelichten..
stel ..
je was ergens achter in de jaren 80 opzoek naar iets speciaals..je had geld zat en wilde iets snels..
dan liet je bij /door de dealer zoiets bouwen..je bestelde bij de dealer een GTI 16v..en vervolgens een motorombouw en eventueel een spoiler pakket van Oettinger..
er kwam nergens in het chassisnummer terug dat het een Oettinger was..wat het buiten de modificatie nooit was /is..
niet als bijvoorbeeld bij Alpina de huistuner bij BMW ,die een kruis zet door het chassisnummer en er een Alpina van maakt (alle recht toe)
bij een Oettinger modificatie via de dealer ,kreeg je er een papier bij dat het blok geholpen was door hunzelf..en eventueel alle TUV keuringspapieren ..

simpel gezegd ..je kruiste ofwel lederen bekleding aan op de optie lijst ..of je ging voor de 160pk motorisering..
alles onder fabrieks garantie..
zeg ik er wel bij dat er enkel de 'betere'dealers die optie hadden..en dat de levertijd ietsje langer was
ik was er toen bij en heb dit allemaal gezien..
er heeft hier een jaar of 2 een oakgreen 16v rongereden uit 1990..waarvan ik weet dat hij door Oettinger doorgeleverd was aan de dealer..dit was in 90/91..en dat ding ging echt als een kanon..
die vent werkte op een advocatenkantoor toen en heeft naderhand een edition one G60 gehad..
toendertijd was ..mits geld genoeg ALLES mogelijk..

ceycey44
26-12-2016, 23:24
Wouw wat een verhaal,,,
Dus heinze74 waar het op aankomt is dat je het aan de buitenkant niet kunt zien en ook niet via de chassis af te lezen is.Het enige echtheid is in vorm van dokumentatie vanuit fabrikatie ? Komt zoiets unieks niet in de kentekenregistratie te staan? Volgens mij bij de BMW Alpina's wel.Ik heb ergens ook meegelezen dat de motoren ook genummerd zijn, zit hier een kern van waarheid in? Stel je zelf voor in mijn positsie, wat zou je zelf doen met dit aanbod. Ik heb de strijd naar het zoeken van een mk2 g60 5 deurs al een tijdje een beetje verloren,tot dat ik deze voor me neus kreeg. Komt naar mijn gevoel overeen maar toch net iets anders..
Weet hier geen waarde aan te plakken..

ceycey44
27-12-2016, 00:26
Heb bij toeval een link gevonden waar een soortgelijke motor opgesteld staat, is er iemand die hier meer vanaf weet? Is deze te vergelijken met wat ik aantoon?
Mijn Frans is helaas bagger..
link engine specs (http://www.passiongolfgti.com/article.php?id_article=223)

fcapri
27-12-2016, 08:41
kan je dat in NL bij de rdw ofzo niet navragen of de cilinderinhoud ooit gewijzigd is?
als er 2.0 op de papieren staat en nooit omgebouwd werd, kan je er toch vanuit gaan dat die origineel zo geleverd is.
ik kan me niet voorstellen dat VW een 1.8 bouwt, oettinger daar een 2.0 van maakt en de papieren gewoon op 1.8 zouden blijven.

je kan zowieso al aanhalen dat die fabrieksaf zo niet is gebouwd. als het al een echte is, heeft die de VW fabriek verlaten als een 1.8gti kr volgens die laatste link, werd die daarna omgebouwd door oettinger en zo via de dealer geleverd. dat is al iets helemaal anders da van fabriek geleverd worden met 2.0.
er zal volgens mij genoeg documentatie moeten bij zitten om dit te staven.
zonder documentatie is (voor mij) die auto niet meer waard dan een latere omgebouwde wagen.
kan die dat wel met documenten aantonen, dan heb je zelf ook iets van bewijs in handen die voor u de prijs later ook nog kan opdrijven.

de waarde is meestal wat de gek ervoor geeft. zelf bij duurdere en specialere wagens kan er een groot verschil zitten tussen de vraagprijs en de uiteindelijke verkoopprijs (moet je maar zo eens wat kijken naar wheeler dealers, fast n loud, ...)

ar1g3
27-12-2016, 12:17
er zal volgens mij genoeg documentatie moeten bij zitten om dit te staven.
zonder documentatie is (voor mij) die auto niet meer waard dan een latere omgebouwde wagen.
kan die dat wel met documenten aantonen, dan heb je zelf ook iets van bewijs in handen die voor u de prijs later ook nog kan opdrijven.


Dat is hoe ik er ook over denk! Zonder documentatie over de Oettinger tuning is het niet meer waard dan een gewone omgebouwde 16V. Als hij er facturen en dergelijke bij heeft dan is het een ander verhaal, maar zonder bewijs is de auto niet speciaal.

Mtdi
27-12-2016, 13:05
Als er een soort vergelijkbare motor in zit, moet er op de (computer) een specifieke Oettinger stikker zitten met gegevens.

ceycey44
27-12-2016, 17:04
Wijze forum leden,
Dank voor gegeven adviezen. Zoals eerder vermelde door jullie,is de dokumantatie dus van groote belang.En de wagen zal enkel dus van "waarde" hebben als Oettinger de block,,aantoonbaar zelf onderhanden heeft genomen.
Vooruitkijken, stel dat hierdus wel bewijs voor is, in de dokumentatie.Dat de enkele onderdelen van Oettinger en wijzigingen door hun zelf zijn aangebracht.Verschilt dit dan in waarde zo ja,waaraan moet ik aan denken?
Maakt dit deze uitvoering unieker,dan 1 zonder de dokumentatie met zelfe onderdelen die aangebracht zijn? Ik helaas geen info opvragen bij de RDW etc odat de auto buitelands is.

golf mkII 16v
27-12-2016, 18:13
search opt forum ff gebruiken
golf 2 oettinger

golfcabriolet
27-12-2016, 20:50
https://www.mupload.nl/img/ymfekidztjftm.jpg
https://www.mupload.nl/img/aoz1kbvkpinow.jpg
https://www.mupload.nl/img/zsaryn3mqjqu7.jpg
https://www.mupload.nl/img/ocuhybl9f60rj.jpg

ceycey44
27-12-2016, 22:40
hi golf mkII 16v bedankt voor de goldentip...die kon ik nog niet...
Zoals jullie misschien gezien/gelezen hebben is,, waar ik mee aankom is niet het standaard uitvoering van die mooie mk's op coverfoto's.
Stel dat je de zelfde auto wel hebt, zoals verzonden/gepost op de coverfoto"s ,, maar dan zonder de Oettinger block erin,, of juist niet, maar dan wel met een Oettinger block erin, maar dan zonder enige verwijzing naar Oetinger. Of een standaart g60/GTI uitvoering maar dan wel met dokumentatie/verwijzing hierbij...
Hoe moet je dit afwegen? Wat wat is...

ceycey44
28-12-2016, 02:07
Beste Leden
Bedankt voor jullie inbreng en belangrijke info omtrent dit nog onbekende terrein voor mij..Ik denk dat ik de wagen moet binnen, halen en dan verder met jullie alle info delen en hierna evt discuseren,informeren,adviseren,etc
Voor mij part mag deze tropic op slot...

golf mkII 16v
28-12-2016, 09:10
succes met de koop

fcapri
28-12-2016, 10:16
als er geen documentatie bijzit, lagere prijs bieden.
en dan proberen bij oettinger (of de originele dealer) te achterhalen of die auto daar ooit vandaan kwam.
als jij aan dat soort info kan geraken, wordt die natuurlijk een pak meer waard

wob8v
28-12-2016, 20:32
In de laatste golfs 2 gti 16v, dus rond 1992 is ook een paar keer de 9A geleverd. Das ook een 2-liter 16v, zit veel in corrado's 16V. Als je daar een inlaatspruitstuk op schroeft waar "Oettinger" op staat kun je de poging wagen om hem als zodoende te verkopen. Maar das een gok. Dit verhaal gaat natuurlijk alleen op als de auto die jij op het oog hebt van rond dat bouwjaar is.

Wat ik zou doen; dat ding behandelen alsof het een normale 16V is, tenzij de verkoper 100% hard kan maken dat hij uit de Oettinger-stal komt.

MauSeR35
29-12-2016, 19:31
Oude overbuurman hier had er ooit een. Witte 16v oetinger vijfdeurs. Werkte destijds bij een lokale dealer en volgens hem liep dat ding 240 zonder veel moeite.

ceycey44
06-01-2017, 13:30
Vriendelijk dank nogmaals voor jullie inbreng en reaktie's.heb de wagen nog niet binnen kunnen halen helaas voor mij dit heeft toch met de eerder genoemde redenen te maken nml de waarde.Wat ik nu wel weet is, dat de huidige eigenaar bereid is om afstand te doen voor een bedrag van €9500,-...
Ja,wat,is wijsheid?

ceycey44
06-01-2017, 13:41
allen een goed gezond 2017 gewenst ;)

Bluepower
06-01-2017, 14:57
Als de huidige eigenaar dat bedrag er voor vraagt, mag je ook wel verwachten dat ie er zelf veel moeite voor zou willen moeten doen om daadwerkelijk aan te kunnen tonen dat het zo'n speciale versie is, lijkt mij...

vdWal.
06-01-2017, 16:57
dat lijkt mij inderdaad ook!

EnVeeZee
06-01-2017, 19:02
Voor 10k kan je mooie mk2's vinden, als ik me de foto's herinner mag er nog flink wat geld achteraan en staat hij er nou niet bepaald bij zoals je mag verwachten bij zo'n vraagprijs :thumbup:

ceycey44
06-01-2017, 22:53
Juist ja,dat was mijn inzicht ook.Qua uitterlijk een standaard 5 deurs gti wel met voll optie's. Het onbekende dus voor mij wat de verkoper aankaart ivm met de motor.Waar volgens sommige leden hier, niet eens in de buurt kwam qua uiterlijk van de Oettinger hengsten. Wat ik tot heden heb begrepen is dat de engine code(type nr ) hier van uitermate belang zal zijn.Als dit uberhaubt door Oettinger onderhanden is genomen.

Richard
07-01-2017, 14:15
Met verbazing door dit topic zitten lezen.
Ik dacht dat er toch wel een paar van de oudere generatie waren die de kr2000e/ 16s oettingers kennen.

de 182 pk versie

2021cc
compressie 10,5:1
boring 82,5
slag 94,5
182 bhp bij 6500 rpm
gesmede zuigers
gebalanceerde krukas
in en uitlaatpoorten bewerkt
alu carterpan met koelribben
aangepaste versnellingsbak
0-100 in 7,1sec
top 235 kmu
votex middenconsole met oettinger klokjes!!
Oettinger stuur


deze versies kon je dealer af al kopen en kon nadien ook gedaan worden.

hierover is echt tonnen informatie op het internet. Ook gewoon op de site van oettinger.

http://www.oettinger.com/oettinger-history/oettinger-history-detailansicht/artikel/der-oettinger-lifestyle/

veelal zijn de 1800 versies en de nadien aangepakte 2000 156pk versies.
deze versies kun je gelijk herkennen aan oa een oettinger sticker onder de motorkap, met nummer.

KR 1800 E/16 vs
bougies: F6 DTC
zundzeitspunkt:5+- 1° vor OT
CO: 1.0+- 0.5%

motor olie : 4.0l

Pruf und einstell bedienung wie V.A.G fur motor KR

zoiets staat er vaak op

fcapri
07-01-2017, 14:24
stickers... onder een motor... bij een auto van dik 25jaar aan...
t zou me al verwonderen dat er nog veel sticker zou hangen na al die jaren.

ik vind 9500€ enorm veel geld voor een auto waar werk aan is en waar je geen zekerheid hebt dat het een echte oettinger is.
en dan nog, zo een bedragen heb ik er echt niet voor over. t is en blijft een oude vw en geen speciale sportwagen van vroeger.

dan vind ik een omgebouwde R32 golf 2 net iets intressanter

Gino89
07-01-2017, 15:11
Ik zou ook even opletten met olie verbruik. De auto's zijn helaas ook veelal er op getrapt. Zelf heb ik toen ook gestaan aan een MK2 van oettinger. De blok had meer olie nodig dan benzine helaas.

ceycey44
07-01-2017, 15:15
Bedankt voor inbreng,het punt is niet, dat er niet of geen info te vinden zijn, en als deze ook nog te vinden zijn,zijn hierover ook nog heel veel meningen die verschille.Ik heb helaas de advertentie met de fotos verwijderd.De reaktie's waren van de leden in deze tropic,zijn voornamelijk over de wagen die hierop stond.Mijn punt is, en was, wat is de prijs meerwaarde als dit wel een onderhanden genomen (door Oettinger) vw was geweest?Is deze auto kort gezegd €9500,- waard, en in de handel nog meer waard?...is de waarde met of zonder dokumentatie.Of is dit echt weer iets' wat de "GEK" er voor over heeft?'

turbojo2
07-01-2017, 19:28
Bedankt voor inbreng,het punt is niet, dat er niet of geen info te vinden zijn, en als deze ook nog te vinden zijn,zijn hierover ook nog heel veel meningen die verschille.Ik heb helaas de advertentie met de fotos verwijderd.De reaktie's waren van de leden in deze tropic,zijn voornamelijk over de wagen die hierop stond.Mijn punt is, en was, wat is de prijs meerwaarde als dit wel een onderhanden genomen (door Oettinger) vw was geweest?Is deze auto kort gezegd €9500,- waard, en in de handel nog meer waard?...is de waarde met of zonder dokumentatie.Of is dit echt weer iets' wat de "GEK" er voor over heeft?'

Met de meeste auto's is het zo "wat de gek er voor geeft" . Zo heb ik een Golf 1 cabrio Gli met de 1.6 gti motor erin uit 1979. Deze auto is net zo zeldzaam als een oer-gti met stalen bumpers. En die zijn nu onbetaalbaar. Ik heb echt jaren moeten zoeken om er eentje te kunnen kopen. Ze werden simpelweg niet aangeboden op Mobile.de en Autoscout.de omdat er maar zo weinig van zijn gemaakt. In Nederland is deze gli ook nooit geleverd dus daar hoefde ik ook niet te zoeken. Uiteindelijk een zilveren roestvrije in Duitsland gevonden en kunnen kopen voor 4250. Als ik deze auto nu te koop ga zetten voor 2500 ga ik hem NIET kwijtraken. De reden is dat niet veel mensen weten dat deze Gli zo zeldzaam is. Zo is het met jou auto ook. Ik weet nog wel dat het vroeger bij de Gti Club Holland barste van de Oettinger golfjes 2000E. Of het ook echte Oettinger 2000E's waren weet ik niet. Stickers kon je toen overal kopen.

heinz74
07-01-2017, 19:50
Met verbazing door dit topic zitten lezen.
Ik dacht dat er toch wel een paar van de oudere generatie waren die de kr2000e/ 16s oettingers kennen.

dat komt omdat velen hier vanalles roepen..van horen zeggen etc..
een paar posts hierboven roept men dat een 9A 2,0 16v ook in een Golf 2 is geleverd..
nou dan gaat bij mij het licht uit hoor..
ik heb de Golfjes 2 en 3 meegemaakt nieuw vanuit de showroom..
bewust toch zeker vanaf 86-87..
en ken heel het Okrasa dealer verhaal..
ook dat je enkel de Oettinger motor modificatie destijds kon bestellen..d.w.z de buitenkant bleef gewoon standaard..of je ging voor de hele kermis met wielen en bodykit
je kon destijds een GTI bestellen bomvol opties die over de ton in guldens kostte...
even resume ,een gemiddeld rijtjeshuis in de jaren 80 kostte ook zoiets toen...
dit kon in principe ook bij andere tuners Dennert,Nothelle, ABt..
enkel Oettinger liep geheel via de dealer..de andere bedrijven moest je min of meer zelf benaderen
nogmaals ,het is puur hoever je nu nog wil gaan daarin..en is zo'n motor nog een meerwaarde vandaag de dag?
toen was 185 pk uit 2 liter heel wat..en inderdaad de motoren waren toen meer gericht op prestaties dan probleemloos 3 ton meegaan..
grote kans dat men zo'n blok al een keer helemaal in de revisie heeft gehad..
en dan is de vraag wat er vanbinnen nog echt Oettinger is..
naderhand zijn er zat andere tuners bijgekomen die een KR goed konden tunen ..
op kenteken van de auto zal altijd Volkswagen staan..niet als bijvoorbeeld bij een B6 3,5 Alpina staat i.p.v BMW ,of Shelby GT 500 i.p.v Ford Mustang..
dus daar zal absoluut de meerwaarde niet inzitten..
M.a.w toen het ding nieuw was met alle documentatie erbij was het best een dure exclusieve auto..
nu 25-30 jaar later is dat nog maar de vraag..
er is ook verder geen enkel steeds terugkomend optisch/technisch onderscheidend kenmerk dat een reeks of bouwjaar exclusief maakt..net als bijvoorbeeld de in frankrijk geleverde Golf 1 Oettinger 16s
ik zou zomaar zeggen dat hij geen duizend euros meer waard is dan een gezonde Golf 2 16v..

ceycey44
08-01-2017, 00:06
Beste leden bedankt voor jullie inbreng in deze toch wat verwarrende tropic. Ik hou het voorlopig voor het gezien.Ik ga de verkoper een heel laag tegenbod doen van rond de €3000,- ff kijken wat zn reaktie zal zijn.Dit omdat deze toch 5 deurs is uitgevoerd en naar mijn mening +/- gelijk dichtaan de type g60 komt, wat ik al een tijdje aant zoeken ben.

ceycey44
08-01-2017, 01:38
Beste leden bedankt voor jullie inbreng in deze toch wat verwarrende tropic. Ik hou het voorlopig voor het gezien.Ik ga de verkoper een heel laag tegenbod doen van rond de €3000,- ff kijken wat zn reaktie zal zijn.Dit omdat deze toch 5 deurs is uitgevoerd en naar mijn mening +/- gelijk dichtaan de type g60 komt, wat ik al een tijdje aant zoeken ben. zie link van mijn oude mk2...g60 (http://speurders.nl/166516736)
Moest deze zeer snelle bollide weg doen, vanwege gezinsuitbreiding weg is weg maar....vergeten dat lukt niet :)

fcapri
08-01-2017, 08:25
Beste leden bedankt voor jullie inbreng in deze toch wat verwarrende tropic. Ik hou het voorlopig voor het gezien.Ik ga de verkoper een heel laag tegenbod doen van rond de €3000,- ff kijken wat zn reaktie zal zijn.Dit omdat deze toch 5 deurs is uitgevoerd en naar mijn mening +/- gelijk dichtaan de type g60 komt, wat ik al een tijdje aant zoeken ben.

je kan maar proberen hé. t is en blijft een oude wagen en er kan een pak werk aan zitten (tot aan revisie toe en dat lijkt me niet handig met allemaal dat speciaal oettinger ingebouwd spul. als je er nog aan geraakt).
ik denk ook niet dat er veel zal gezocht worden achter deze spullen aangezien het overgrote deel op het forum hier nog niet wisten of het kon of niet.
hij zal misschien wel een tegenbod doen.

ik heb al veel autos spotgoedkoop weten verkopen met een hele hoge vraagprijs.
ergste dat ik ooit weet is een auto die 11x goedkoper dan de vraagprijs weg ging (zou hier dus 860€ zijn dat je biedt :screwy: ). verkoper dacht goud te hebben, en de koper was een kenner die de verkoper elk minpuntje van de auto heeft laten zien.
hij gaf zijn telefoonnr en een absurd lage prijs en die vertrok. weet later telefoon dat hij die mocht komen ophalen :D .
ik heb jammer genoeg nog zulke verkopers niet tegengekomen.

ik heb ook al met autos gezeten die best speciaal waren, maar als oud ijzer zijn vertrokken. eentje heb ik nog zelf tot bij de koper zijn huis gereden, om er toch maar vanaf te zijn. t is maar wat de gek ervoor geeft, en in de winter is dat heel weinig.

is er een reden dat de verkoper deze golf nu zo aanbied? niet meer ingeschreven, niet gekeurd, plaatsgebrek, defecten, geldnood? zeker bij dat laatste kan je superkoopjes doen

Etino
08-01-2017, 14:20
ik denk dat julie er helemaal geen Fuck van begrijpen..
goed lezen jongens...
deze auto kan wel geleverd zijn door de Vw dealer..alle VAG punten aangesloten bij Okrasa konden je een getunede golf of passat /Audi leveren..
dwz het zou zomaar een 1,8 KR 5 deurs GTI geweest kunnen zijn waar bij Oettinger de 2000-16 modificatie op losgelaten is ooit..
de auto is vervolgens gewoon nieuw door de dealer geleverd..met behoud van fabrieksgarantie..
dat dit toendertijd gruwelijk duur was..laat ik maar even achterwege..en dat dit ook heel zeldzaam is net zo..,maar ik heb ooit een GTI gekend waar dit mee gebeurt was..
jongens, ken je info over deze wagens eer je enkel onzin hier weg zet..
Klopt, je kon op een G60 zelfs een motorswap laten doen naar een 3G, oftewel een 16V G60 motor, dezelfde als in een Limited.
Zo rijden er een paar Passat 16V G60 synchro's rond, en in België een Rallye 16V G60.
'Optie' was iets van omgerekend 15.000 gulden.

Tijd terug stond in Siberië geloof ik een 3G motorswap uit een Passat te koop voor ongeveer 5000 euro.

dat komt omdat velen hier vanalles roepen..van horen zeggen etc..
een paar posts hierboven roept men dat een 9A 2,0 16v ook in een Golf 2 is geleverd..
nou dan gaat bij mij het licht uit hoor..
Dan zit jij vast in het donker, Golfjes 2 zijn wel degelijk met een 9A geleverd.
Hier in Europa weet ik niet, maar in de Amerikaanse markt zijn ze wel zo geleverd.

heinz74
08-01-2017, 17:31
ik zit in het licht..
en je kunt de US nooit vergelijken met Europa ..
een US 3,0l BMW e36 M3 heeft gewoon een enkel Vanos M50 motor met 240 pk om een voorbeeld te noemen..ze hebben daar emissieregels waar wij gelukkig (nog) geen weet van hebben..
dat is geen vergelijk..die auto's zijn totaal anders met geplakte voorruiten a/la G60.en zowat alles had standaard airco..
hier zijn ze NOOIT geleverd met de 9A..en wat had er dan opgestaan?..toch een K(E) Jetronic?
moet niet gekker worden..

Etino
08-01-2017, 19:38
ik zit in het licht..
en je kunt de US nooit vergelijken met Europa ..
een US 3,0l BMW e36 M3 heeft gewoon een enkel Vanos M50 motor met 240 pk om een voorbeeld te noemen..ze hebben daar emissieregels waar wij gelukkig (nog) geen weet van hebben..
dat is geen vergelijk..die auto's zijn totaal anders met geplakte voorruiten a/la G60.en zowat alles had standaard airco..
hier zijn ze NOOIT geleverd met de 9A..en wat had er dan opgestaan?..toch een K(E) Jetronic?
moet niet gekker worden..
Tja, je kan het noemen zoals je wilt, je zegt eerder zelf dat een 9A nooit in een Golf 2 heeft gelegen, ik vertel je enkel dat het anders is.
Zo zijn er wel meer voorbeelden, zoals de E30 320IS, de Corrado VR6 die in de US een AAA erin hebben liggen ipv. ABV, etc.

Ik denk zelf niet dat VW hier in Europa een 9A in een Golf 2 heeft gelepeld, maar echt uitsluiten kan ik het ook niet.
Soms doet VW ook dingen die je niet verwacht, Rallye's zijn in sommige gevallen met een PG geleverd en niet met een 1H.
Het zou de airco varianten zijn geweest maar in sommige gevallen is dat ook niet het geval, en lijkt het erop dat ze erin hebben gelepeld wat ze net voor handen hadden.

Waarom Amerika geen KR of PL heeft gekregen weet ik niet, denk dat het Amerikaanse gedachtegang is geweest, bigger is better.
Een PL kan je ook zo op Motronic of Digifant laten lopen, dus emissie testen zal het niet direct zijn geweest.

De reden dat een E36 in Amerika een 240pk motor heeft is hetzelfde dat een Corrado VR6 daar een 2.8 erin heeft liggen.
Het verschepen was prijzig en zou het bedrag dat ze op de markt moesten komen alleen maar verhogen, daarom werd er op de kosten bespaard(oa. de ITB's zitten er niet op).
Zelfde reden dat een Corrado er een AAA kreeg en geen ABV, de motor moest opnieuw gekeurd worden en dat zou de aanschafprijs verhogen(nog hoger) dus daarom ligt er daar een AAA in die al gekeurd is.
Zo hebben ze in de US geen ABF, maar daar heeft de hoogste GTI een VR6 erin liggen of de 2.0 8V ABA.

En dat de Amerikanen bijna altijd airco hebben is logisch, ze zijn daar verwend met veel opties en een auto daar leveren zonder zulke opties zou de verkoopcijfers niet goed doen.
Het verschepen of produceren van een kaal model die niet verkocht raakt is duurder dan een model leveren met die opties die wel verkocht raakt.

heinz74
08-01-2017, 20:13
ten eerste jij hebt kennis van zaken..
en het was NIET aanvallend bedoelt..
ik heb jaren iemand geholpen met rommel uit de USA om hier te importeren en soms schrik je van de ellende wat men meeneemt..
je hebt gelijk dat bij een e36 3,0 de itb's er niet opzitten..maar dat is niet alles
een S50 euro heeft dubbel Vanos ,blok en management zijn heeeeel anders..
S52 is ook weer geen M52..en ga zo maar door
e30 320is...jammer maar ook in de states .niet.. was de italiaanse M3 zonder de bodykit met een afgevoerde S14 motor met 190 (oid) pk..
leverbaar met de Mtech2 bodykit standaard als de 2 deurs ,als 4 deurs was het een normale shadowline320i met M3 tellerbak en Is voorspoiler..en het 4 cylinder blok
tegenwoordig veel geld waard..heel veel geld..
maar dan hebben we het over BMW's..en dat blijft mij hoe dan ook ter spijt geen vergelijk met VW..
das vergleich mit uberklasse und arbeiterklasse ..

obimaster
08-01-2017, 20:41
ten eerste jij hebt kennis van zaken..
en het was NIET aanvallend bedoelt..
ik heb jaren iemand geholpen met rommel uit de USA om hier te importeren en soms schrik je van de ellende wat men meeneemt..
je hebt gelijk dat bij een e36 3,0 de itb's er niet opzitten..maar dat is niet alles
een S50 euro heeft dubbel Vanos ,blok en management zijn heeeeel anders..
S52 is ook weer geen M52..en ga zo maar door
e30 320is...jammer maar ook in de states .niet.. was de italiaanse M3 zonder de bodykit met een afgevoerde S14 motor met 190 (oid) pk..
leverbaar met de Mtech2 bodykit standaard als de 2 deurs ,als 4 deurs was het een normale shadowline320i met M3 tellerbak en Is voorspoiler..en het 4 cylinder blok
tegenwoordig veel geld waard..heel veel geld..
maar dan hebben we het over BMW's..en dat blijft mij hoe dan ook ter spijt geen vergelijk met VW..
das vergleich mit uberklasse und arbeiterklasse ..
Ik weet dat je dit verkeerd zult opnemen,maar wat doe je dan nog hier op het forum

heinz74
08-01-2017, 21:05
vrij weinig,,
maar begrijp me niet verkeerd..
ik ben een groot Golf 1 GTI fan..vind een 83er GTI in OEM staat met BBS RS eronder supermooi met - 80 mm verlaging..
maar zo'n ding rijd niet lekker..je kunt er super foto's van maken..en Youtubefilmpjes maar het rijd KUT..
en dat ambieer ik niet meer..ik ben 43 jaar ..ik wil van de zomer in een auto willen stappen die einde van de straat 22 graden is ..en niet zonder comfort
het pakje sigaretten waar ik net overheen reed was Caballero zonder filter..i.p.v Marlborro..vanwege mijn schroefset, dat wil ik niet meer weten
je groeit daar overheen..ben je klaar mee
rijd eens een keer in een e39 528i en je wilt nooit meer een Passat VR6 met raamslingers meer
en ik houd nog steeds een e30 erbij..misschien gaat daar wel een euro S50 in..maar dat zien we nog wel..
ik post niet meer zo heel veel meer..ik corrigeer sommige posts ,dat ben ik wel genoodzaakt soms..
andrs staat heel dit forum vol onzin dadelijk..
is niet fris..

GEENGTI
08-01-2017, 21:30
Een E39 vergelijken met een Passat vind ik ook geen vergelijking...überhaupt een VW met een BMW. ;)

ceycey44
08-01-2017, 22:13
Beste Leden,
Nogmaals vriendelijk dank voor jullie geweldige inbreng.
Ik denk dat ik FCAPRI jouw advies ga volgen en een zeer laag bedrag bieden.
Het punt is dat de verkoper ook geen engels spreekt dus ik moet alles via de webtranslate in zijn eigen taal.Heb m al meerder malen specifieke vragen gesteld omtrent de motorkode , dokumentatie vanaf fabriek ,dokumentatie van inbouw,vinnummer, zelfs bouwjaar:) etc.Maar deze beste man reageert met argwaan terug:))Hij zegt dat ik maar langs moet komen om deze alles in te zien. :confused: Ben wel gek,,maar niet dom..:) Ik laat het voorlopig hierbij rusten,, totdat hij toch met enige dokumenten tevoorschijn gaat komen.

ceycey44
08-01-2017, 22:20
Ik weet dat je dit verkeerd zult opnemen,maar wat doe je dan nog hier op het forum


Mag iemand hier geen liefde voor mooie auto's hebben van een andere merk? Kom op jongens, wel een beetje flauw ofniet dan..heb ook tientallen auto's binnengehad die allen zeer uniek waren en nog uniek zijn, of nog meer zijn geworden..

fcapri
09-01-2017, 08:00
Mag iemand hier geen liefde voor mooie auto's hebben van een andere merk?

dat denk ik er ook over. ik heb een hele garage vol leuke fords staan, maar daily rijd ik met een golf 2 1.6D. super betrouwbare wagen en roestbestendiger dan een ford uit dezelfde generatie.
als ik wil, dan rijd ik daily in een ford capri of ford escort mk2 (beide RWD en in beide ook GEEN dieselmotor beschikbaar). maar heb geen zin in elk jaar plaatjes lassen en men hele loon aan de benzinepomp uit te geven.

ook al intresseren andere merken mij niet als oldtimer, als ik een mooi exemplaar op een treffen tegenkom, zal ik er een foto van nemen.
VW carmann, kevers, golfkes,..., bmw's, mercedes, cadillac, chevrolet,....
oldtimers zijn oldtimers. de ene ga ik bijhouden voor te hebben, de andere is mijn daily mormel maar ik apprecieer beide

.
Het punt is dat de verkoper ook geen engels spreekt dus ik moet alles via de webtranslate in zijn eigen taal.Heb m al meerder malen specifieke vragen gesteld omtrent de motorkode , dokumentatie vanaf fabriek ,dokumentatie van inbouw,vinnummer, zelfs bouwjaar:) etc.Maar deze beste man reageert met argwaan terug:))Hij zegt dat ik maar langs moet komen om deze alles in te zien.

waar heb je die dan gevonden? ik zou toch maar oppassen.
ik kan de verkoper ook begrijpen. als ik een auto verkoop, en ze beginnen ineens scans van de documenten en chassisnr's op te vragen, zou ik ook geneigd zijn te zeggen dat ze moeten kijken. die documenten gooi je toch niet te grabbel voor iedereen