PDA

View Full Version : Polo 6n '99 start niet


Kevert
05-07-2016, 14:09
Mijn polo 6n heeft sinds een 1.5 week het probleem dat hij totaal niet meer wilt aanslaan.
Zo van de ene op de andere dag stopte de auto er mee, een half jaar geleden had ik ook al problemen.
Dit was opgelost door een nieuwe bobine/ontsteking module te plaatsen.
Hij startte altijd met 1 tikje sleutel omdraaien.
Nu kun je de startmotor laten draaien wat je wilt maar er zit geen leven in.
Ik heb al de reserve sleutel geprobeerd en daarmee starte de motor opeens weer maar dat heeft ook maar 1 dag geduurt :confused: .
De gele kvs temperatuursensor is ook vernieuwd , de ontsteking zelf is vervangen en de bobine dus.
Als ik de auto op contact zet hoor je de pomp ook kort draaien en je ruikt op een gegeven moment ook benzine als je probeerd te starten.
De auto heb ik ook uitgelezen en echt rare dingen zie ik niet , een enkele keer komt de "turn key" in beeld en verder alleen de lamda sensor fout.
Alles heb ik gecontroleerd of er niks los zat of er raar uit zag, heb niks bijzonders kunnen vinden visueel.
Ook de stekkers van de startonderbreker los gehad en weer goed aangedrukt.
Het meest vreemde is nog dat hij een enkele keer wel aanslaat en dan rijd de auto alsof er helemaal niks aan de hand is maar hij doet het veel vaker niet dan wel.
Hier de screenshots van het uitlezen :
http://i68.tinypic.com/2l2hef.jpg
http://i65.tinypic.com/dvq720.png
Ik heb op dit punt echt geen enkel idee meer wat het probleem nu is.....stomme elektronica :screwy:

The_Maxx
05-07-2016, 15:34
Vreemd inderdaad. Startonderbreking is het niet, die laat namelijk de motor aanslaan maar vervolgens slaat die gelijk af (eigenlijk loopt ie dan alleen op de brandstof die in de leiding is gepompt met de sleutel omdraaien)

Feit dat je benzine ruikt met vaker proberen starten ondersteund dit ook.

Echter, foutcode 17978 heeft wel betrekking op de startblokkering.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17978.html
Heb je je ecu al eens gereset (onderaan de pagina staat dit beschreven) en dan gekeken wat voor foutcodes er uit komen rollen?

Gebaseerd op je foutcode van de lambda en het feit dat de motor soms gewoon probleemloos aanslaat zou ook nog op een kabelbreuk kunnen duiden van bijvoorbeeld de lambdasonde, ontsteking of bobine.

Aangezien je de ontstekingsdelen al vervangen hebt is de kans dat het daar aan ligt klein, maar ik zou ze toch nog eens nalopen, sowieso de bekabeling.


Wat waren de problemen een half jaar geleden eigenlijk?

Polo1w
05-07-2016, 20:29
Contactblokje van het contactslot gaar?
Beetje twijfel, aangezien je wel benzine ruikt..

Kevert
06-07-2016, 13:27
Maar hoeveel invloed kan een lambda bij een polo dan hebben bij starten ?
Toch helemaal niets lijkt mij eigenlijk?
Dit probleem is eigenlijk begonnen toen ik de parafan open had gemaakt en aan de voorzijde de wielkuipschermen om de hoeken leeg te maken van zand.
Ik zag dat de parafan helemaal vol lag met zand en bladeren en alles zijknat was.
Ik heb toen een hele emmer vol aan zand en bladeren uit de parafanbak gehaald , daarna alles schoon en droog gemaakt en de wielkasten ook.
De ecu lag ook helemaal ingegraven :wow: maar goed ik dacht dat het alleen maar beter werdt....aint fix something that isnt broken :tongue:
Ik heb toen de bobine vervangen voor een nieuwe en alles werkte toen gewoon weer.
Een half jaar later had ie af en toe wel sputters met starten als het regende, ik dacht dat regen er invloed op had.
Maar later zelfs met een mooie warme dag werdt het slechter.
Ik zou eigenlijk weer een andere bobine moeten testen maar die is net een half jaar oud... :screwy: van een mk2 doet een bobine het zo 20 jaar of langer.
Ik heb nu al onnodig dingen vervangen en wil dat wel minimaal houden natuurlijk.
Dat de startonderbreking het is lijkt me ook niet echt want dan ga ik er vanuit dat hij wel aan slaat en dan binnen 2 sec meteen weer zou uitvallen.
Ik vind het maar een vreemd verhaal dat het zo onvoorspelbaar reageert.
Wat doet de startonderbreker trouwens precies?
Zorgt die ervoor dat je geen vonk krijgt of een slappe vonk ofzo zodat ie niet start?
Ik vond de vonk wel wat slapjes met een bougie eruit en tegen de motor aan gelegd.....maar als een bobine slecht is dat is ie altijd slecht lijkt mij, anders kan ie toch niet soms wel gewoon goed rijden ?

Edit

Ik heb trouwens de ecu en accu ook nog los gehad om de bevestiging en aansluitingen te bekijken, ben je dan iets kwijt uit het systeem bijvoorbeeld waardoor hij niet start?
Code 17978 zou een versleten contactslotring zijn volgens gerritspeek , betekent dat dus de zwarte leesring slecht is?
Als ik de startblokkering eruit laat schrijven zou ik daar dus geen last meer van hebben.
Of ik moet het hele stuur etc demonteren en alles los halen om die ring te vervangen...
De ecu opsturen lijkt me minder gedoe dan en ook om te voorkomen dit dit nig eens gebeurt.

The_Maxx
06-07-2016, 14:56
Ecu een nachtje niet aangesloten laten liggen kan ook wel eens de foutcodes wissen, maar beter is om de accupolen tegen elkaar te houden, omdat je dan de condensatoren leeg laat lopen. Dit duurt normaal wel even voordat dat het geval is als er geen stroom op zit.

Kan idd je contactslotring zijn, maar aangezien je zegt dat het probleem is ontstaan bij het schoonmaken van je overvolle parafan zou ik denken dat er vocht in je ecu is gekomen waardoor het allemaal niet even goed werkt.

Als je de startblokkering eruit laat schrijven zou je misschien beter een andere ecu kunnen pakken en het daarbij laten doen. Immers heb je dan vocht in de ecu ook kunnen uitsluiten.

Wat betreft de werking van de startblokkering: brandstofpomp is het voornamelijke wat die uitschakeld. Of de bobine ook word uitgeschakeld weet ik niet, volgens mij niet, anders zou die niet starten op de benzine die nog in de leiding zit (starten, lopen en direct weer uitvallen)

Zwakke vonk kan ook te maken hebben met versleten boegiekabels (te hoge interne weerstand) of een rotor/verdelerkap die versleten zijn.

Kevert
07-07-2016, 10:13
Oke nou ik ga in ieder geval even dat proberen met de accu polen tegen elkaar.
Als dat nog niks doet ga ik ff kijken of ik een ecu ken vinden en toch nog eens een andere bobine, ik vind het nogal raar dat ie amper vonkt.
Ook nieuwe spullen kunnen stuk gaan natuurlijk....is er trouwens een manier om een bobine te controleren/meten op goede werking?

The_Maxx
07-07-2016, 23:01
Oke nou ik ga in ieder geval even dat proberen met de accu polen tegen elkaar.
Als dat nog niks doet ga ik ff kijken of ik een ecu ken vinden en toch nog eens een andere bobine, ik vind het nogal raar dat ie amper vonkt.
Ook nieuwe spullen kunnen stuk gaan natuurlijk....is er trouwens een manier om een bobine te controleren/meten op goede werking?

Je vind dat de vonk bij de boegie te zwak is, dan kan dat ook aan de onderdelen tussen bobine en boegie liggen: kabels, rotor, verdelerkap. Controleer je die niet, kun je wel steeds een nieuwe bobine erin zetten, maar daar vonkt ie niet beter van. Te hoge interne weerstand van die onderdelen sloopt je bobine ook als dat het probleem is. :rolleyes:

Kevert
09-07-2016, 14:31
Kabels rotor en verdelerkap zijn al al gewisseld met andere ,dus lijkt me heel erg onwaarschijnlijk :/

The_Maxx
09-07-2016, 23:30
Massaprobleem van de bobine? Loopt vaak een aparte kabel voor (weet niet of dat altijd zo is origineel)

Kevert
12-07-2016, 22:21
Wat een raar gedoe , hij loopt weer.
Ik heb de oude bobine weer terug gezet waar hij eerst niet mee reed, heb er wel nieuwe bougies in gedraait.
De nieuwe bobine was een immitatie en de oude een bosch bobine.
Hij startte zonder probleem en weer heel makkelijk zoals hij eerst deed.
Nu nog maar eens zien of het voorlopig weer goed gaat :tongue:

The_Maxx
13-07-2016, 18:08
zou toch even alle massapunten na lopen en opruwen (niet alleen het staal waar het op zit, ook het moertje/boutje waar het mee vast zit en het ringetje van de kabel zelf!)
Weet je iig zeker dat het daar niet door komt.

Kevert
14-07-2016, 13:02
Alles is al eens los geweest , alle punten en bouten / moeren zijn hartstikke schoon dus lijkt me sterk dat er daar iets mee is ;).
Hij start nu in ieder geval wel weer goed , wat ik trouwens ook nog vond was de 1e cilinder bougie zat maar halfbakken vast en lekte ...dus nieuwe en vast zittende bougies is ook geen overbodige luxe :P

Oudelut
14-07-2016, 13:17
Hall-sensor?

The_Maxx
15-07-2016, 12:44
Hall-sensor?
Dan zou die helemaal geen vonk moeten geven, ook geen zwakke bij mijn weten.

Kevert
15-07-2016, 16:05
Nouja nu al weer 2 dagen mee gereden zonder problemen , hij draait ook iets soepeler.
Ik denk dat het voorlopig wel weer goed is , nu nog zien of er met nat regenachtig eeer ook geen problemen zijn, dan is ie weer oke.

Kevert
10-01-2017, 11:36
Nou het is weer zover die auto heeft weer kuren.
Er is ook geen touw aan vast te knopen wat er nou aan de hand is , ik had een half jaar geleden dat ie niet meer wilde starten en na de ecu codes te wissen had ik geen problemen meer ondervonden.
Nu had ik 2 weken geleden op dinsdag avond de polo thuis gezet op de parkeerplek.
Volgende dag wilde ik weg en startte de motor opeens niet meer , na doorstarten (wel weer benzine lucht) en wat gas geven toch de motor draaiend gekregen.
Na 10 minuten rijden auto uit , 10min later startte het dat kreng weer niet.
Weer doorstarten , gas geven , sputterende start.
Daarna rijdend totaal geen problemen meer gehad en reed alsof er niks aan de hand was.
Bij de auto materialenzaak spullen gehaald en toen startte de auto helemaal niet meer.
Een vriend heeft toen ter plekke de auto uitgelezen.
Dit kwam er uit.
http://oi68.tinypic.com/sepx5w.jpg
Alle codes gewist en de motor startte meteen , ik reed naar huis en heb op de parkeerplek meerdere keer achter elkaar gewoon kunnen starten.
Volgende dag weer niet starten , heb er een andere bobine op gezet (aangezien dit vorige keer ook verschil gaf) en ik startte de auto meteen en hij liep zeker 10 minuten stationair zonder gedoe.
Ik denk ik probeer even naar de supermarkt een kort ritje van 5 min.
Nou hou maar op ....ik was de straat nog niet uit en de motor valt zomaar uit en na 5x de sleutel om liep ie weer en reed alsof er niks aan de hand was.
Naar huis toe weer 3x uitgevallen en nu start de motor sputterend, ik durf er geen rit meer mee te maken omdat het zo'n onregelmatig iets is.
Ik heb alle stekkers van de injectoren etc schoon gemaakt , alle massa's bekeken/schoongemaakt , de temp sensoren zijn half jaar oud , beide sleutels geprobeerd ivm de immobilizer (kijken of dit verschil gaf), ecu eruit gehad en alle contacten bekeken/schoon gemaakt maar niks maakt uit wat ik doe.
Is er iemand die nog een ingeving heeft waar te beginnen?

The_Maxx
10-01-2017, 21:16
Dan begin ik toch langzaam aan een haperende hallgever te denken.

ar1g3
10-01-2017, 21:46
Het staat daar letterlijk in de foutcodes, engine speed signal missing; intermittent ;) Je motor heeft het engine speed signal nodig, of hij zal niet aanslaan. Samen met engine load is dat zowat het enigste dat hij echt nodig heeft om te draaien. Zonder engine speed weet hij niet wanneer er moet worden ingespoten of ontstoken.

Je hebt daar ook in de injector van cilinder 1 een fout, zeker ook checken! Open or short to ground duidt wel vaker op schade aan bekabeling.

Je startonderbreker werkt als volgt: Je steekt de sleutel in het contact, de transponder in de sleutel geeft een bepaalde code af die door de ring rond het contactslot wordt opgenomen. Die code gaat in het ECU door een ingewikkeld algoritme, als ik het me goed kan herinneren wordt de code opgeteld met een andere en dat moet een bepaalde uitkomst geven. (correct me if I'm wrong) Dan wordt de sleutel geautoriseerd. In de tijd die het ECU nodig heeft om de code op te vangen en dan het algoritme zijn werk te laten doen kan je starten, anders zou je telkens een paar seconden moeten wachten en dat zou niet wenselijk zijn in een noodsituatie. Als alles goed loopt gebeurt er niets, maar als je sleutel niet geautoriseerd wordt snijdt het ECU de brandstoftoevoer af waardoor de motor weer uitvalt.

Persoonlijk denk ik dat het hele probleem echt in je bedrading of ECU zit, ik zal even uitleggen waarom.
Soms start je auto gewoon niet: engine speed signal missing
Je motor draait soms haperend/sputterend: injector cilinder 1 fout
Je sleutel die wel blijkt te werken geeft toch soms een unauthorized key foutje.
Al je foutcodes zijn intermittent. Intermittent fouten duiden vaak op valse contacten, overgangsweerstanden, enz. Als het echt stuk is dan komt de fout altijd voor. Neem daar dan nog de geschiedenis met vuil en vocht in de waterbak bij en dan denk ik dat je echt moet gaan zoeken naar vochtschade in de stekkers, vochtschade in het ECU of schade aan de bedrading.

Kevert
11-01-2017, 00:44
Ja precies , het is alleen zo raar dat als je alle codes wist dat ie zomaar een hele middag normaal kan rijden.
Maar goed zelf verdenk ik eigenlijk de ecu aangezien die van buiten wel aardig gecorrodeerd er uit ziet.
Maar de stekker en contacten waren erg schoon en zonder aanslag.
Ik heb trouwens vaker voorbij zien komen via de zoekfunctie dat injectorcleaner bij de benzine toch merkbaar iets doet dus dat wil ik ook wel ff een x doen.
En als het me uitkomt een keer even laten ultrasoon reinigen.
Ik had alle bekabeling van de de injectoren ook al bekeken , echt totaal nergens corrosie en alles is droog.
Ik heb al via gerritspeek alle codes opgezocht maar het blijft vaag kwa oplossingen en verwijzingen na dat ik dat heb gelezen.
Ik wist ook niet precies wat "intermittend" moest betekenen ;) ben vooral oude auto's gewend en daar heb ik niet moeite mee....is me 1e auto met obd haha
Ik dacht zelf in ieder geval een andere ecu proberen , moet nog wel ff zoeken hoe ik de sleutel dan pair met de vervangende ecu.
Er is in ieder geval een probleem met de electronica, dat weet ik maar al te goed .....het is toch vrij moeilijk te vinden wat er nou mis is terwijl ik best handig ben met draadjes.
Daarom verdenk ik zelf de ecu omdat daar visueel niet aan te zien is of het 100% werkt.
Ik wilde eens weten wat een ander hier over dacht :)

ar1g3
11-01-2017, 01:39
Dat van die codes wissen kan zomaar toeval zijn! Als er vocht in het ECU is geraakt, en die kans lijkt me reƫel, kan dat echt de vreemdste gevolgen hebben. Wat ook kan is dat er intern in de connectors iets mis is, iets wat je vanbuiten niet ziet. In de connector op het ECU dan, gezien er drie dingen tegelijk fouten geven.

Een nieuw ECU vind je wel op de sloop normaal, die polo'tjes liggen daar letterlijk bij hopen! Althans, zo is dat toch hier.. Zal ook niet te duur zijn denk ik.

Sleutel moet je inlezen, dat kan je bij de dealer of iemand met vagcom kan dat normaal ook. Wrs vind je daar wel info over op de site van Gerrit Speek.

Ik ben ook begonnen met oudere auto's, zie mijn GTI en mijn oude passat, maar heb als dagelijkse auto nu iets moderner. Ik vind het best meevallen, het werken eraan. Iedereen zegt dat het zoveel moeilijker is dan oudere auto's maar in mijn ogen is dat omgekeerd. Het verschil tussen m'n vorige Passat en m'n huidige is echt enorm. Het is allemaal wat complexer, maar als je alles volgens het boekje doet met het juiste gereedschap is het fijner werken! Het is gewoon even wennen, of anders gezegd: opnieuw leren aan auto's werken. Een tip, schaf VagCom aan. Op AliExpress. Werkt perfect!

Kevert
13-01-2017, 19:01
Nouja morgen ga ik ff langs de auto sloop , haal daar dan uit een polo de ecu , de leesring incl startonderbreker en sleutel vanwege de chip.
Dit ga ik dan ff simpel ff zo via de stekkertjes overprikken.
Ik zal ook eens de bougiekabels nog eens bekijken aangezien ik dat niet echt heb gedaan.
Zit zelf ook nog aan de ontsteking ivm de hallgever te denken maar ik heb dan in de korte tijd dat ik de auto heb nu al 2 versleten dat kan toch niet normaal zijn :P....
Maar goed morgen hoop ik meer te weten.

Kevert
14-01-2017, 18:10
Oke misschien geluk bij een ongeluk , de sloperij gooit alle sleutels van de auto's blijbaar weg dus ik kon niet een ecu krijgen inclusief de sleutel/chip icm de leesring en startblokkerings kastje.
Ik heb toen in ieder geval toch maar ff 2 brandstof relais uit een seat vario (eigenlijk gewoon een polo) en een kleine 3drs polo'tje gehaald.
Eerst de seat relais erin geduwd , dit gaf geen verschil en nog steeds niet willen starten dat kreng.
Daarna het relais van de polo er in geduwd en de auto
start meteen, nogal vaag terwijl ik met uitlezen zulke rare dingen eruit kreeg.
Scheelt me toch ff geld voor de ecu dan als dit het was.
Affijn , ik heb even weer een kort ritje naar de supermarkt geprobeerd omdat ik die auto echt totaal nog niet vertrouw maar het ging goed.
Motor slaat ook meteen met de eerste tik van de start motor aan wat ie al lang niet meer deed.
Daarna nog eens het dorp rond gereden en niks aan de hand , alsof ie nooit problemen heeft gehad.
Daarna toch eens de stekker van de leesring los gehaald om te checken of dit goed werkt.
Zodra de motor aanslaat valt ie meteen weer uit dus ik denk dat het startonderbreker systeem echt niet de boosdoener was terwijl ik al geregeld in vagcom codes tegen kwam die er aan gerelateerd waren.
Ik ga de auto in ieder geval nog een keer uitlezen want ik ben benieuwd wat er nou nog uit komt.
Voor zover het nu lijkt zijn we op de goede weg.
Ik hou het topic up to date want het kan altijd nuttig zijn voor een ander met de zelfde problemen.

Kevert
16-01-2017, 21:54
Nou het hele weekend probleemloos gereden.
Maar me vermoeden is al weer bevestigd , wilde vandaag weg en WEER niet starten en gooit alleen de startmotor rond.
Ik begin er echt een punthoofd van te krijgen , slaat echt helemaal nergens meer op wanneer de auto wel en niet rijd.
Ik snap het niet , als iets stuk is dan is het stuk toch en niet soms een dag of 2 heel en daarna weer kapot.
Dus is het echt moeilijk zoeken, weet echt geen raad meer met die k.. auto.
Beetje jammer dat ik net een bakrevisie en nieuwe koppeling er in heb gedaan anders mocht ie van mij op het auto kerkhof.

ar1g3
16-01-2017, 23:16
Tja dat heb je met de moderne auto's wel vaker, de intermittent fouten ;) Ik zou toch eens een ander ECU halen en iemand zoeken die je sleutel kan inlezen. Die vind je hier op het forum genoeg. Je hoeft geen andere sleutel, normaal kan je gewoon jouw sleutel inlezen in het ECU zodat die deze herkent. Dan de foutcodes uit dat ECU wissen zodat je met een propere lei begint en wat rond rijden. Zoals ik al eerder zei zit het probleem vermoedelijk daar, omdat je op drie totaal verschillende onderdelen tegelijk een fout krijgt.

Vergelijk het een beetje met een oude auto waar de pinker gaat branden als je op de rem gaat staan. In zo een geval heb je een slechte massa, dus stroom gaat ergens naartoe waar het niet hoort. Als mijn gok juist is heb jij de moderne equivalent hiervan, waarschijnlijk zit er iets niet helemaal juist in het ECU waardoor er stroom naar plaatsen gaat waar het niet hoort. Bv. een kortsluiting door een dauwdruppeltje. Het voorbeeld van een dauwdruppeltje zou direct kunnen verklaren waarom het het soms wel en soms niet doet. De ene keer is dat druppeltje daar, de andere keer is het verdampt. Het is maar een voorbeeld natuurlijk, kan altijd iets anders zijn!
Het lijkt me gewoon sterk dat je hallsensor tegelijk met je injector en je startonderbreking stuk gaat.

Bij het vervangen van het ECU kan het zijn dat je ook gasklephuis en injectors en andere onderdelen moet inlezen, maar als je toch je sleutel al moet inlezen kan je dat allemaal tegelijk doen. Het is lastig dat je je ECU moet vervangen zonder te weten of dit de fout veroorzaakt, maar als je dat wilt zoeken heb je een osciloscoop nodig en die kosten aardig wat geld!

Kevert
17-01-2017, 10:08
Ja inderdaad , je verhaal klinkt best logisch ;) ik vind het zelf ook heel sterk dat alles uit het uitlees rapport allemaal tegelijk kapot zou zijn.
Zit niks op dan maar weer verder te prutsen aan die auto, uiteindelijk moet het toch wel eens lukken om het probleem te verhelpen lijkt me :tongue:
Het heeft denk ik zoiezo met vocht te maken aangezien het gister wel weer erg mistig was en er toen weer start problemen waren met de auto.
Ik heb op marktplaats van beekman demontage een ecu incl chip , leesring en blokkeringskastje gevonden voor 80 eurotjes.
Net een mailtje gestuurd hier voor.
Vond ook nog een advertentie met alle bougie kabels, ontsteking zelf en bobine voor maar 2 tientjes.
Zag er nog best nieuw uit , kan nooit kwaad om nog eens extra onderdelen te hebben om het eea uit te wisselen en zeker voor die 2 tientjes :rolleyes: .

Dat inleren van die onderdelen moet wel lukken hoop ik , een vriend heeft een volle versie van vagcom ter beschikking.

Kevert
21-01-2017, 17:43
Ik heb vandaag de ecu uitgewisseld samen met het blokkerings kastje en leesring en die had ik samen met de chip van de sleutel.
Nu lijkt het wel dat de motor vrij snel wilt aanslaan , enkel na een halve seconde valt hij meteen uit.
Ik kan vol gas geven en dan reageert de motor dus ik ga er van uit dat ik nog maar eens de uitlees stekker er in moet prikken en even kijken wat er uit komt.
Schiet niet op zo , elke keer weer een week wachten , heb zelf namelijk geen laptop met kabel :)
Maar injectoren , gasklep en nog meer andere dingen moeten ingeleerd worden dus waarschijnlijk?
Je zou denken alles komt van precies de zelfde auto af en zelfde motor en ik heb de bijhorende sleutel dan zou het toch gewoon werken maar nee , ik vind het maar een gedoe dat electronische gebeuren.

The_Maxx
21-01-2017, 18:29
als je motor meteen uitvalt na het starten is je startblokkering het probleem. Sleutel wordt dan niet herkent.

Kevert
21-01-2017, 20:33
Ja dat dacht ik dus ook al meteen , toch raar want ik heb de bijhorende sleutel met chip van die ecu.
Heb 2 leesringen geprobeerd maar dat maakte ook niet uit net zoals de blokkeringskastjes geven geen verschil.
Ik ga er vanuit dat het nu nog enkel inleren is , normaal gaf de motor helemaal geen kik meer.

Kevert
23-01-2017, 11:25
Nou ik heb hem weer uitgelezen gistermiddag , ik blijf rare dingen er uit krijgen met uitlezen.
De startonderbreker blijft moeilijk doen , de sleutel is steeds met de code "too low signal" , ik heb al de leesring met een andere gewisseld , kastje van onderbreker is gewisseld met een andere, dus de bedrading is ook meteen mee vervangen.
De stekkers hier van zien er gewoon uit als normaal dus ik zie daar niks geks.
Ook heb ik weer de code van injector 1 , ik heb weer alles open gemaakt , bedrading nagekeken en nergens ook maar iets geks opgemerkt.
De gasklep kreeg ik er eerst ook uit , daarna met de pc die ingeleerd en die kwam er toen niet meer uit.
Ik kan starten , gas geven en dan valt hij weer uit (wat duid op de startonderbreker die de motor uit gooit).

Dit is de eerste keer uitlezen.
http://oi63.tinypic.com/28aht7s.jpg

Dit de 2e keer , heb toen de 1e keer alle codes gewist en de gasklep ingeleerd na deze keer uitlezen en die kwam toen niet meer terug in het 3e uitlees rapport.
http://oi63.tinypic.com/a5g4ch.jpg

Voor de 3e keer dus nog eens uitgelezen , maar de injector 1 blijft terug komen net zoals de startblokkering codes.
http://oi66.tinypic.com/j0idtl.jpg

De sleutels inleren lukt me niet omdat ik 1 of andere code nodig heb die ik niet heb.
Maar het is raar dat het complete spul is gewisseld en ik gewoon de chip heb die bij de code in de ecu hoort.
Ik snap ook niet waarom het signal steeds too low is terwijl ik nu al meerdere leesringen heb geprobeerd.
Iemand nog een idee :redface: ?
Heb al gekeken naar connectoren , draden , kabels maar niks is geoxideert of slecht en het lijkt me sterk dat deze ecu en kabels ook niet goed zijn :mad: .

The_Maxx
23-01-2017, 16:48
Gek genoeg denk ik nog steeds aan een slechte massa. Ondanks dat je hebt aangegeven dat die allemaal zijn aangepakt: die wat onder het dash zitten ook? En is er niet toevallig ergens een loshangende massakabel te vinden?

Feit dat je foutcodes nagenoeg hetzelfde zijn als met de andere ecu wijst wel er naar dat je het in je bedrading of de betreffende componenten moet zoeken.
Er kan ook nog ergens kortsluiting zijn.

Motorkabelboom is niet mee vervangen he?

Kevert
23-01-2017, 17:57
Nee klopt de kabelboom heb ik zelf niet mee vervangen.
Ik heb net nog eens die 1e injector goed bekeken , helemaal het draad vanaf de injector tot dat ik hem niet meer kon volgen.
Niks mis mee dus nogal vaag haha ik heb nog eens gezocht naar een losse massa ergens maar niks.
Wel hangt er onder me dash 1 stekker met een zwart draad maar die kan ik niet thuis brengen of die al ergens op zat of niet.
Ik zal daar eens een foto van maken , misschien dat iemand het zo ziet of die van iets is.
Verder welke kant moet ik precies op kijken voor de massa aansluiting onder het dash, links boven?
Het is nogal koud en snel donker buiten op het moment :tongue: dus heb elke dag een klein uurtje de tijd als ik thuis kom van me werk.
Zal straks eens een foto maken van die ene losse connector.
Maar wat er wel is veranderd sinds de andere ecu is dat de motor wel wil aanslaan en met de originele ecu ging de startmotor 20x rond en gaf geen ene kik dus ik ga er vanuit dat er al iets is veranderd.

Kevert
23-01-2017, 20:28
Nou hier is de foto van die stekker , zwarte draad maar als ik zo in de buurt kijk zie ik niks wat logisch lijkt waar die hoort te zitten.
http://oi64.tinypic.com/165v03.jpg

The_Maxx
23-01-2017, 22:49
Visueel is een kabel vaak nog heel. Intern kan er ook oxidatie of een kabelbreuk zijn ontstaan. Dat zie je enkel bij het doormeten van die specifieke kabel (zeer hoge weerstand of oneindige weerstand)
Dit is ook het geval bij componenten zoals een injector.

De zwarte kabel onder je dash kan ik niet zo 123 achter komen. Ik weet niet waar die ergens in de kabelboom zit en er worden op diverse plaatsen zwarte kabels als schakeldraden gebruikt (zowel voor de ecu als voor iets simpels als eventuele centrale vergrendeling)
Dus ik kan het je helaas niet zo vertellen waar die aangesloten moet zitten en of die aangesloten moet zitten in jou auto.

Massapunten onder het dash zitten vooral links boven bij de zekeringbak. Maar aan de rechtse kant zit er ook nog een. Bij mijn weten

Bartpolo
22-09-2017, 19:47
Opgelost?

Kevert
10-11-2017, 13:30
Ja het is opgelost , vanmiddag zal ik wel even wat informatie geven over het probleem.

The_Maxx
10-11-2017, 18:27
Ben ik wel benieuwd naar!