PDA

View Full Version : Koelfans voor G60 radiateur


kroeps
29-06-2016, 09:39
Heren,

Mijn Golf 2 met 20vt rij ik met een G60 radiateur en tijdens echt goed gassen/files werd de auto wat warm. Hier wil ik wat dingen voor veranderen waaronder ipv 1 koelfan 2 koelfans plaatsen. Hier zit nu mijn vraag, ik ben terecht gekomen bij Bolku onderstaande set. Past dit zomaar? Of zijn er mensen met andere ervaringen en tips?

http://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-115525813/Elec.-koelfan-set-80-Watt-2-x-292-mm-incl.-montagesets.html (http://)

Daarnaast wil ik een andere termoschakelaar plaatsen zodat die eerder aangaat. Maar ook hiervoor zijn tips welkom.

http://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-22203361/Thermoschakelaar-koelfan-80-graden.html

Ruud 16V-G60
30-06-2016, 06:52
grotere fan is niet echt nodig.
De volgende aanpassingen hebben degelijk nut;

thermostaat die eerder opengaat
andere thermoschakelaar
olie warmtewisselaar weghalen en tussenplaat met oliekoeler plaatsen.

Ik heb deze dingen ook gedaan bij mijn 16v-g60.Ik ging van watertemp. 100/110 naar 80 graden.Olie ging van 116/120 naar 90/96

kroeps
30-06-2016, 07:19
grotere fan is niet echt nodig.
De volgende aanpassingen hebben degelijk nut;

thermostaat die eerder opengaat
andere thermoschakelaar
olie warmtewisselaar weghalen en tussenplaat met oliekoeler plaatsen.

Ik heb deze dingen ook gedaan bij mijn 16v-g60.Ik ging van watertemp. 100/110 naar 80 graden.Olie ging van 116/120 naar 90/96

:thumbup: :thumbup: Bedankt voor de tips. Ik ga deze opties dan proberen.

matjejeu
30-06-2016, 07:47
Oliekoeler is zeker aan te bevelen aangezien de g60 in mijn ogen nogal warm wil worden onder vollast , 148 gr. vond ik toch wat teveel van het goede zeg maar .

Zie ook volgende topic :

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=136123

yuli
30-06-2016, 10:51
148 graden is echt bizar hoor! Weet zeker dat je olie kwaliteit heel snel achteruit gaat met die temperaturen...

Die waarden die Ruud vermeld haal ik ook precies maar dan met een 8v G60.

matjejeu
30-06-2016, 16:10
Dat vond ik toen ook !

Bij normaal gebruik /rijden was olietemp tussen 114 en 120 gr.
maar op topsnelheid over de Duitse Autobahn ging dat ruim
over de 140 gr. :screwy:
Dit volgens weergave via mfa
Water temp bleef wel normaal 80 /90 .

Toen ook snel oliekoeler laten plaatsen !