PDA

View Full Version : Garage Zuidbroek Apeldoorn - Golf 2 Carat


ErikvanBilsen
09-01-2016, 16:33
Ik weet niet of iemand hem heeft voorbij zien komen maar ik werd getipt over een Golf 2 Carat van '87 in nieuwstaat die te koop stond op MP. Vraagprijs €2999,-

Nu ben ik vanmiddag wezen kijken en hij was verre van in nieuwstaat.
Bij een auto van die leeftijd zijn een paar krasjes/kleine deukjes geen probleem. Maar dit zag er helaas een heel stuk slechter uit.
De advertentie is momenteel verwijderd (omdat ik de 4de geïnteresseerde was en hem ook vond tegen vallen) maar zoals hij aangaf ging hij er een paar honderd euro tegenaan gooien en dan weer te koop zetten.

Ik heb zelf hier dus 320 km retour voor gereden dus zonde van de benzine en tijd.
Ik wil dus de eventuele geïnteresseerde de rit besparen want de auto is met een paar honderd euro is deze auto nog steeds niet in nieuwstaat zoals hij beweerd.

Hier de screenshots van de advertentie.

https://farm2.staticflickr.com/1464/24246115646_525d977800_b.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1600/24164086562_a901979735_b.jpg

En hier kun je de foto's van de advertentie en foto's die ik gemaakt heb.

https://www.flickr.com/photos/77055995@N08/albums/72157662646407649

Mijn advies is dus geen zaken doen met de mannen van Garage Zuidbroek.

gti-er
09-01-2016, 16:56
Auto mag best zo er uit zien, daar is de leeftijd ook naar.
Maar ga niet adverteren met NIEUWSTAAT.
Heb totaal geen ervaring met deze jongens maar alleen maar over gehoord.
Dus kan alleen de bovenstaande mening zeggen.

ErikvanBilsen
09-01-2016, 17:24
Uhu inderdaad.
Want ik ging daarheen met het idee een auto is perfecte staat te kopen.
En ga geen €3000,- voor een Golf 2 in deze staat betalen, een speciale uitvoering of niet.

gti-er
09-01-2016, 17:31
Nee precies, maar daar heb je ook volledig gelijk in. :thumbup:
Ik zou dat ook niet doen.

arthur
09-01-2016, 17:41
Mmmmmmm niks schokkend, maar niet netjes om deze auto de stempel "nieuwstaat" te geven. En wat mij betreft ook aan de dure kant. Wel vervelend dat je zo'n eind rijd voor niks.

Arnaud
09-01-2016, 20:44
Nou... voor een paar honderd euro is 85% van de manco's die je op de foto hebt gezet weg. Ik zou zeggen, het was een mooie aanleiding geweest om een leuke meeneemprijs te bedingen en in eigen beheer het 1 en ander te herstellen.

T!m
10-01-2016, 22:19
Inderdaad een teleurstelling na een lange rit. Ik neem aan dat je van te voren gebeld hebt en een aantal vragen hebt gesteld over de staat van de auto? Heeft men dan glashard gelogen of ben je er simpelweg naar toe gereden?

Lieuwe
11-01-2016, 09:25
Niet echt schokkende dingen te zien op de foto :)

Dat blauwe velours interieur is nice, lijkt mijn Audi 100 wel :D

ErikvanBilsen
11-01-2016, 17:00
Ik ben bang dat je dit niet met een paar honderd euro gaat redden.
Iig niet om hem in de aangeboden staat te brengen.

Motorkap, rechter voorscherm, beide dorpels, achterklep en achterpaneel spuiten.
Dan heb ik het niet over kleine krasjes en deukjes maar over roest en iets grotere deuken met lakschade.
Nieuw grill, nieuwe voorbumper, nieuwe achterbumper, nieuwe sierlijst RV deur.
Roest weghalen aan 2 delen op de bodemplaat (kost met name veel tijd)

En dit is enkel wat ik met 1 rondje eromheen heb gezien. Toen wist ik al dat ik daar geen 3000,- voor neer ging leggen. En ook geen 2000,-. Zeker niet omdat ik naar een auto op zoek ben waar ik juist niets aan hoef te doen. Krijg mijn tijd goed om met mijn huidige projecten.

Ik heb gebeld voor de auto maar verder niet nagevraagd over de staat aangezien hij duidelijk omschreven werd in de advertentie. Hiervan leer je ook dat je daar dus niet van uit kunt gaan.

Interieur was daar in tegen ontzettend goed. Juist dat vind ik zo ruig aan de Carat uitvoering.

En geloof me ik heb meer auto's gekocht die er slechter uit zagen, alleen waren die een stuk goedkoper en werd hij niet bestempeld met 'werkelijke nieuwstaat'.

Mr. Lee
11-01-2016, 20:42
Ik heb wel een ervaring met Garage Zuidbroek. Ik had mijn Golf IV verkocht en mijn zinnen gezet op een Audi A3, ook in nieuwstaat werd er gezegd. Ik in de trein vanuit Noord Holland de halve dag onderweg naar Apeldoorn. Ik werd keurig opgehaald en toen ik er was de auto bekeken. Bleek de auto rechtsachter schade te hebben gehad en echt volgens beun de haas te zijn gespoten. Of ze dat zelf zo hebben gedaan weet ik niet. Hierdoor iets van de prijs af geluld en op naar huis. Onderweg naar huis ineens schurende geluiden. Remmen voorzijde ijzer op ijzer terwijl hij de dag ervoor net nieuwe APK had gekregen bij garage abudabi zeg maar. Ik heb ze hierover gebeld en redelijk duidelijk gemaakt dat ik dit niet pikte. Uiteindelijk kreeg ik het voordeel en kreeg ik de remmen vergoed en werd cash in een envelop terug gestuurd.

Ik kon er zo verder wel mee leven en nadat ik redelijk achterstallig onderhoud had uitgevoerd een paar jaar lekker in de A3 gereden. De man van Garage Zuidbroek vertelde dat ze altijd zochten naar dealer onderhouden auto's met weinig eigenaren. Het idee is natuurlijk goed alleen zijn de auto's blijkbaar niet zo goed als ze steeds voordoen. Voor mij in ieder geval een slechte ervaring en kom er niet meer terug.

1982kameiX1
11-01-2016, 23:57
Zolang als ik me kan herinneren hoor ik al: koop nooit een auto in Apeldoorn.
Daarnaast, deze garage heeft altijd wel mooie advertenties. Maar wanneer er bij staat, velgen tegen meerprijs weet ik vaak al hoe laat het is.

The Skinnmeister
12-01-2016, 13:15
Zolang als ik me kan herinneren hoor ik al: koop nooit een auto in Apeldoorn.
Daarnaast, deze garage heeft altijd wel mooie advertenties. Maar wanneer er bij staat, velgen tegen meerprijs weet ik vaak al hoe laat het is.

Zijn er idd meerdere die zo adverteren ja.....

R-oy
21-01-2016, 20:30
http://www.nationaalautoforum.nl/showthread.php/7003-Ervaringen-met-autobedrijf-Zuidbroek-(Apeldoorn)