Log in

View Full Version : DenJenMel

DenJenMel
06-01-2016, 20:20
Hey daar! Dennis hier... Ben op het moment op zoek naar een Golf MkII om een naar gevoel uit m'n verleden weg te spoelen:

http://imageshack.com/a/img907/871/EcdyD1.jpg

Een MkII GTI met PL blok toen ik hem kocht en een G60 zat erin toen ik hem verkocht ;)

Deze heb ik ooit moeten verkopen toen m'n ex zwanger was van onze eerste dochter... Het woordje "ex" verraad natuurlijk al waarom ik nu dus weer op zoek ben :D

EDIT: Inmiddels staat er een Golf MkII voor de deur:

http://imageshack.com/a/img922/5559/gyrDls.jpg

(Verkocht richting provincie Zeeland)

EDIT 2: November 2020 nieuwe Mk2 aangeschaft na tijdje Audi te hebben gereden en verhuist te zijn!

http://www.volksforum.com/albums/files/4/5/3/6/6/20201118_0548472.jpg

Volf GT
07-01-2016, 18:47
Succes met de zoektocht, probeer eens bij Arie Beekman, heeft leuk spul staan.

DenJenMel
08-01-2016, 20:11
Dank je! Zal idd eens bij Arie kijken, lang geleden dat ik daar geweest ben...

DenJenMel
16-01-2016, 19:45
Ligt het aan mij of werkt mijn foto in de beginpost niet? :confused:

Anyway... Vandaag een MkII bekeken en aangeschaft :D Had helaas niemand die mee kon dus hij staat nog wel 80km verderop geparkeerd. Vandeweek even ophalen :woowoo:
Gaat om de 1.3 MkII van Berrychello hier op het forum trouwens!

Berrychello
16-01-2016, 21:57
Veel plezier ermee! Maar dat komt wel goed denk ik! :)
http://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/Golf%20TG18FF/IMG_20150111_134857830_HDR.jpg (http://s4.photobucket.com/user/berrystapper/media/Golf%20TG18FF/IMG_20150111_134857830_HDR.jpg.html)

Johan1982MK1
16-01-2016, 22:20
Welkom!
Deze heeft hier op het forum ook te koop gestaan volgens mij. Lijkt me een nette golf2.
Succes ermee ;)

DenJenMel
16-01-2016, 22:31
Heb hem hier ook gevonden Johan ;)

Thanks Berry! Gaat zeker goedkomen, net al zitten onderhandelen om het motorische gedeelte aan te pakken van de week :D Maatje is APK keurmeester, altijd handig...

Johan1982MK1
16-01-2016, 22:44
Haha, ik zie het ook nu pas staan dat hij van berrychello is geweest. :D
Maar leuke auto. En de 1300 is wat mij betreft een super motor. Ik heb er jarenlang zelf 1 gehad van 1985. Beter dan de 1600 met z'n kwaaltjes. Geen olieverbruik of kantelende zuigers, 1:15 haalbaar en makkelijk en goedkoop onderhoud. Het zijn geen strepentrekkers, maar ach, wat niet is kan nog komen :D

DenJenMel
16-01-2016, 22:52
Strepentrekker zal het niet worden, daar had ik destijds de G60 voor ;)

Keuze ging tussen een 1300 of weer een GTI, financieel komt de 1300 beter uit. Zowel qua aanschaf als wat er daarna mee moet gebeuren in mijn ogen :rolleyes:

Johan1982MK1
16-01-2016, 22:58
Ja dan ben je qua kosten nu beter af :D
Gti en g60 spul wordt steeds schaarser. Daar kan je je geld wel aan kwijt :D

DenJenMel
16-01-2016, 23:12
5k in het eerste jaar... Zo'n beetje alles uit elkaar gehad/vervangen, moest hem alleen nog terugspuiten in de originele kleur :D

DenJenMel
18-01-2016, 01:06
Nou... Mijn plannen zijn alweer gewijzigd :screwy:

Vanavond "even" op en neer gereden en de Golf opgehaald, echter heeft deze mijn huis nog niet gezien :rolleyes: Om 22.00u gelijk de garage van een maatje ingereden en helemaal nagekeken! Uitkomst: Deze week gaat het blok er nog uit en uit elkaar voor de diverse vervangende delen :D
Zo even uit mijn hoofd:
- Alle filters
- Alle vloeistoffen
- Bobine
- Bougiekabels + bougies
- Kleppendekselpakking
- Thermostaathuispakking
- Koppakking
- Aantal sensoren
- Koppeling
- Versnellingsbakcheck (lekt iets)
- Distributie + toebehoren
Zal vast nog wat vergeten zijn, dingen voor de apk bijvoorbeeld...

Mijn andere ideeën gaan dus voorlopig even op een laag pitje tot het financieel weer kan :redface:

Berrychello
18-01-2016, 17:47
Je bent direct fanatiek aan de slag gegaan! Volgens mij is ie prima terechtgekomen bij jou!

Cabby1990
18-01-2016, 18:11
Denk ik ook ja :thumbup:

DenJenMel
19-01-2016, 17:31
De basis (Carosserie etc) is op een paar kleine puntjes na perfect voor zijn leeftijd, dus motorisch even aanpakken is dan het beste begin voor een nog langer leven dacht ik zo :D

Verder zal er overigens niet veel aan veranderen als we met de motor klaar zijn, wil graag de oude jaren 80 look houden. Waarschijnlijk wel een schroefsetje (rijd immers al 12 jaar laag), setje zomervelgen (Huidige komen dan winterbanden op) en hoop ergens een rood/oranje heckblende te vinden welke matched bij de huidige achterlichten. Koplampen zitten al gele glazen bollen op de H4 lampen (gedaan voordat ik überhaupt wegreed in Vreeland), moet alleen nog wat op de stadslichten verzinnen om deze ook geel te laten schijnen.
Qua velgen zat ik overigens te denken aan ATS Cup velgen, volledig zilvergrijs gepoedercoat. Niet heel spannend maar wel passend bij de look ;)

JBM
19-01-2016, 18:02
Welkom nog! Mooi om te zien dat zo'n fijne auto ook bij zo iemand terecht is gekomen.

Durf het bijna niet te zeggen, maar stiekem zou ik ook wel heel graag een MK2 Golfje willen hebben. Had eerst een Polo 2f, nu een MK3 Golf. Eindconclusie: MK2 is de sh*t.

Berrychello
19-01-2016, 18:18
Vwb de koplampen: je kan ook gele H4 lampen vinden. Geven beter licht dat 'gewone' H4's achter gele glaasjes.

@JBM: eens. Van m'n vriendin mocht deze mk2 niet eens weg, maarja, geld in iets stoppen wat alleen maar stil staat is zonde. Maar Dennis, mocht je m ooit weer verkopen: bel me! :D
Vroeg of laat komt hier weer een mk2 denk ik. Was ooit m'n eerste auto, en het zijn gewoon top autootjes.

JBM
19-01-2016, 18:25
Lees ik dat goed? Zo te lezen heb je een goede vriendin te pakken!

DenJenMel
19-01-2016, 18:38
Ga niet al m'n auto's hier opnoemen, maar qua VW's (waar duidelijk m'n hart ligt) heb ik 2 Polo 6N2's gehad, een Golf MkIV, 2 Lupo's en een Golf MkII GTI waar ik later een G60 motor in heb laten plaatsen. Maar op de simpelheid uit die tijd werd ik direct verliefd en is altijd zo gebleven... Blij dat ik nu weer een MkII heb kunnen aanschaffen (vorige moest weg van m'n, inmiddels, ex-vrouw)

kaii
19-01-2016, 22:20
Mooi dat Berry's mk2 bij iemand is terecht gekomen die er meteen aandacht aan besteed! Vond het ook een leuk karretje, maar had toch liever een dieseltje!

DenJenMel
20-01-2016, 17:52
Hij viel mij ook inderdaad al snel op ;)

Pakkingset en alles van de onsteking is binnen, kunnen van het weekend dus aan de slag :D

DenJenMel
20-01-2016, 19:07
Plaatje bij het praatje:

http://imageshack.com/a/img633/263/SOkHhY.jpg

Eindelijk ook de foto in de beginpost werkend :D

JBM
20-01-2016, 19:55
Zelfs mijn handen beginnen ervan te jeuken :D

DenJenMel
20-01-2016, 20:09
Hahaha, ik houd je niet tegen ;) Deze oudjes moeten op de weg blijven! Veel mooier om te zien dan die electronicabakken van tegenwoordig...

DenJenMel
25-01-2016, 17:24
Gister grootste gedeelte van de werkzaamheden uitgevoerd, blok zit voor het grootste gedeelte ook weer in elkaar! Alleen de carterpan is nog niet schoon en zit er dus nog niet onder... Verder de koppakking, distributieset etc. etc. allemaal vervangen. Heb het idee dat het blok bij de vervanging van de koppakking in 2012 niet of niet goed schoon is gemaakt, hij was zo vuil daartussen dat geen van de monteurs konden geloven dat dit in iets meer als 3 jaar zich daar opgehoopt kon hebben. Vandaar dat hij ook weer lekte :shake:

Deze week alles afmaken, vloeistoffen er weer in gooien en een verse APK erop zodat hij weer de weg op kan volgende week! Kan niet wachten :D

Berrychello
26-01-2016, 19:30
Apart dat ie zo vies was. Het blok is namelijk wel schoongemaakt. Mijn monteur doet dat altijd met een schuurpapiertje dacht ik. De kop is toen ook nog gevlakt.
En waar blijven de foto's? :)

DenJenMel
26-01-2016, 20:21
Hij was echt heel vies, of in ieder geval heel erg lek! Nu alles weer schoon en in elkaar, foto's gingen lastig met zwarte handen ;) Nu alleen nog even 2 andere banden erop voor de apk en dan gaat hij weer de weg op. Dan komen er zeker meer foto's :thumbup:

DenJenMel
03-02-2016, 19:42
Eindelijk! Het einde is in zicht :D Na nog wat hoezen etc. vervangen te hebben van het onderstel, voorbanden besteld te hebben en een afspraak voor de APK staat er dan eindelijk een datum dat de MkII voor het eerst thuis zal komen! A.s. zaterdag ga ikzelf een weekje naar Zwitserland dus zal hem het weekend erna ophalen, kan ik eindelijk gaan genieten :cool:

Berrychello
14-02-2016, 18:26
En, rijdt ie alweer? Met nieuwe APK?

DenJenMel
15-02-2016, 02:01
Heb hem toevallig vanavond uit de garage gehaald en mee naar huis genomen voor de 1e keer! Was maar een kort ritje (maatje woont een dorp verderop) maar heb er zeker wel van genoten :) Morgenavond zal hij voor het eerst zijn dagelijkse werk gaan doen: Mij vergezellen richting het werk :tongue:
Daarna langzaamaan de rest aan de MkII doen wat ik graag zou zien eraan :thumbup:

DenJenMel
21-02-2016, 12:49
Nog niet heel erg veel spannends te melden, maar inmiddels al wel vele honderden kilometers verder deze week :D 2 toertochtjes gedaan voor de lol en het nodige woon/werk verkeer.

Eerste wat verdwenen was is het 3e remlicht, ja voor de "veiligheid" beter tegenwoordig, maar vond er zelf weinig aan...
Als tweede zijn toch de gele mistlampen gesneuveld, niet alleen figuurlijk in dit geval :redface: Wel heb ik gele glaasjes over de H4 lampen zitten.

En vanavond na het werk dan eindelijk een begin maken aan de audio! Radio wisselen, bekabeling vervangen en alvast leggen voor speakers/sub achterin. Aankomende week dan waarschijnlijk de rest installeren als het werkschema het toelaat :cool: Rijden met een slecht ontvangende radio en maar 1 werkend boxje is dan ook verleden tijd!

JBM
21-02-2016, 17:37
Lekker bezig! Goed om te horen dat je al wat hebt kunnen genieten van de MK2.
Nu herinner je mij eraan dat ik ook nog steeds eens een keer degelijk geluid moet regelen in mijn Golfje

Berrychello
08-03-2016, 20:57
Leuk man! Remlicht niet in de prullenbak gegooid? Dit type staat redelijk netjes in een oude auto en was moeilijk te vinden :)
De slechte radio ontvangst irriteert wel he :)

DenJenMel
08-03-2016, 21:08
Haha, nee remlicht doet nu dienst in een MkII GTI een paar dorpen verderop :thumbup: Eerlijke ruil tegen een setje US Lights gedaan.

Gok dat er binnenkort weer een update komt, maar eerst alles netjes afwerken en foto's maken als ik tijd heb!

Berrychello
11-03-2016, 21:25
Inderdaad, foto's willen we! :D

DenJenMel
29-03-2016, 16:42
Eindelijk de audio af, laatste was even wachten op de speakerkapjes welke nieuw besteld zijn:

http://imageshack.com/a/img923/9624/XslMAi.jpg

Helaas mijn eigen (8 jaar oude) Pioneer headunit (gratis) moeten omruilen tegen een andere Pioneer headunit bij een garage in de buurt, maar inmiddels alweer aan gewend geraakt.
Leuk composetje geplaatst, versterker en subwoofertje voor de ondersteuning achterin.

Verder nog een setje velgen opgehaald bij een forummember een paar weken geleden, nog niets mee gedaan overigens... Ben er nog niet uit of ik de hele velg ga polijsten of het hart een kleurtje ga geven en dus alleen de rand & velgbed ga polijsten. (En welke kleur het dan moet worden)

http://imageshack.com/a/img922/566/MNYTRN.jpg

Ze komen er toch pas onder als de schroefset ook aanwezig is :rolleyes:

Berrychello
01-04-2016, 19:21
Mooi model wielen! Ik zou ze zo doen als ze nu zijn, polijsten en de binnenkanten zwart. In kleur vind ik een beetje fout, een beetje jaren 90.

DenJenMel
01-04-2016, 19:59
Dat heeft inderdaad wel mijn voorkeur, wil wel andere centercaps hebben... VW logo of iets in die richting, dus weer even op zoek :rolleyes:

Binnenkort ook de auto compleet laten polijsten :thumbup:

gti-er
01-04-2016, 20:51
Misschien een domme vraag, maar mag ik weten waar jij die spullen vandaan hebt gehaald? :redface:

DenJenMel
02-04-2016, 08:03
Domme vragen bestaan niet in mijn ogen, maar welke spullen bedoel je precies? ;)

gti-er
02-04-2016, 09:00
Olie en filters?
Werk zelf bij een automat. zaak in Tiel namelijk!
Vandaar de vraag. :thumbup:

DenJenMel
02-04-2016, 09:06
Heb ze via een monteur van Hazet in Ochten, bij hem thuis heb ik de Golf ook een maand in de garage gestald voor het onderhoud etc. ;)

Tiel rijd ik nog wel regelmatig trouwens...

gti-er
02-04-2016, 14:07
Ok! Die zal het waarschijnlijk via AMA Andelst hebben! :thumbup:

Berrychello
05-04-2016, 20:30
Na het polijsten wel even een zooitje mooie foto's hè. Ik ben erg benieuwd!

DenJenMel
18-04-2016, 18:59
Die gaan zeker komen Berry! :thumbup:

Voor nu alleen wat kleine dingen... Foto'tje van de kofferbak incl. subwoofer en kon het niet laten dus heb een stickertje geplakt :screwy:

Verder lekker aan het rondtoeren in de MkII, geniet er elke dag van :D

http://imageshack.com/a/img923/8325/ENXtMz.jpg
http://imageshack.com/a/img921/1238/4vaSFr.jpg

Berrychello
19-04-2016, 20:42
Die sticker heb ik op m'n Kever :)

DenJenMel
19-04-2016, 22:27
Haha echt waar? Maar niet met "1988" neem ik aan :D

Berrychello
21-04-2016, 21:04
http://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/Kever/IMG_20140205_215424151.jpg (http://s4.photobucket.com/user/berrystapper/media/Kever/IMG_20140205_215424151.jpg.html)
:D

DenJenMel
09-05-2016, 16:47
Eindelijk het setje zomervelgen eronder! Alleen nog wat smallere bandjes op laten monteren zodra het vakantiegeld er is :cool:

http://imageshack.com/a/img921/1228/g7VKxD.jpg

gti-er
10-05-2016, 19:42
Netjes. :thumbup:
Zag je een week of 1,5 geleden nog in IJzendoorn met de kids.
Zag er zeker netjes uit. :thumbup:

DenJenMel
10-05-2016, 19:49
Netjes. :thumbup:
Zag je een week of 1,5 geleden nog in IJzendoorn met de kids.
Zag er zeker netjes uit. :thumbup:
Thanks :thumbup: En kan idd kloppen ja, waren daar op bezoek maar jou niet gezien ofwel :confused:

gti-er
10-05-2016, 20:55
Reed in een Partner van het werk, dus echt herkenbaar was het niet.
Maar dacht er eerlijk pas aan toen ik je voor me reed.
Van da's een bekende. :D

DenJenMel
11-06-2016, 08:23
2 leuke updates en 1 minder leuke te vermelden:

Leuke: Velgen liggen te wachten op besteld vers smaller rubber en er is een schroefsetje uit Duitsland onderweg :D

Minder leuke: Er zit een vreselijke pingel onder de motorkap... Lijkt aan de kant van de dynamo vandaan te komen als hij stationair draait, als ik aan het rijden bent klinkt hij het hardst in de 2e versnelling tegen het toerental wanneer ik opschakel naar z'n 3e versnelling :shake:

Berrychello
14-06-2016, 18:46
Hm, dat is wel gek. Zeker omdat je ook alles ongeveer hebt vervangen! Dynamo zelf is overigens redelijk nieuw. Heb ik er nog eens op straat in Zaandam onder liggen schroeven, omdat ie daar met een kapotte dynamo stond.

DenJenMel
14-06-2016, 20:53
Grappig dat je de dynamo noemt Berry, die was het probleem namelijk :D Vannacht na m'n dienst eens met een collega gekeken onder de motorkap, hij gas geven en langzaam koppeling op laten komen (Werd mij toch gewezen op koppeling/drukgroep etc.) en toen zag ik het punt waar het geluid vandaan kwam: De dynamo! Had al eens gevoeld aan de riem en de poulies, maar vond daar niets vreemds aan afgelopen week. Vannacht zag ik dus de complete dynamo bewegen toen mijn collega in de auto zat... Dat is dus inmiddels verholpen vandaag :thumbup:

gti-er
14-06-2016, 21:23
goed bezig kerel!
smallere bandjes en lager..... goeie combo! :cool:

DenJenMel
15-06-2016, 16:20
goed bezig kerel!
smallere bandjes en lager..... goeie combo! :cool:

Bandjes zijn 165 breed op 7J velgen, zaten ook op de BBS RM's onder mijn G60 destijds aan de voorkant (Achter had ik 8J met 175 breed)
Net een mailtje gehad dat de banden er al een week liggen, gaan deze week nog op de velgen maar de schroefset is nog onderweg ergens tussen München en hier.

Edit: Ik zie net op Facebook dat er een aantal Lowtec setjes aangekomen zijn in Andelst :D Hoop dat mijn setje er ook tussen zit, kan hij misschien dit weekend al plat tegen de grond :rolleyes:

Berrychello
18-06-2016, 19:33
Ow, had ik de dynamo niet goed vastgedraaid? Dat zou niet best zijn :) Zie je maar weer dat ik geen monteur ben haha ;)

JBM
20-06-2016, 12:57
Haha. Dat heb ik ook een keer gehad bij m'n oude Polo. Dan zou je inderdaad bijna denken dat je V-bak aan het overlijden is.

DenJenMel
20-06-2016, 16:19
Ach, het geluid was idd net alsof de versnellingsbak eraan ging maar wel weer leuk ff een beetje trouble-shooting gedaan te hebben :D

Vandaag de schroefset en velgen met vers setje rubber opgehaald, ze waren alleen vergeten de lagers te bestellen dus die komen morgen binnen. Dan gelijk even kijken of er een nieuw thermostaathuis besteld gaat worden, zit al van voor de aankoop een klein scheurtje in en mag nu dus ook wel vervangen worden vind ik :thumbup: Heerlijk om weer zo bezig te zijn!

DenJenMel
02-07-2016, 16:51
Ja hij moet nog gewassen worden, maar moest deze foto gewoon ff maken en plaatsen :rolleyes:

http://imageshack.com/a/img923/7977/ytrNeq.jpg

DenJenMel
04-07-2016, 20:42
#FAIL!

http://imageshack.com/a/img923/2275/pYCWo5.jpg

Foto 100 meter te laat genomen :rolleyes:

DenJenMel
12-07-2016, 21:44
Vandaag ook nog een oranje/rode heckblende gescoord :D

Als die erop zit is hij qua uiterlijk wel klaar in mijn ogen, alleen een keer een polijst en poetsbeurt nog... Verder dan weer wat technische dingetjes aanpakken.

DenJenMel
14-07-2016, 17:22
http://imageshack.com/a/img922/974/EzftDu.jpg

Nu nog nieuwe platen bestellen... Gaten kwamen niet overeen met de gaten in de heckblende :rolleyes:
Ook nog de uitlaat aan nieuwe rubbers gehangen, sinds de schroefset eronder zit ketste deze wel erg vaak op de achteras :shake: Nu (bijna) niet meer...

Twanieboy
14-07-2016, 18:16
staat netjes zo met de Heckblende.

word de trekhaak vaak gebruikt? eraf halen zou de achterkant nog een stuk netter maken.

DenJenMel
14-07-2016, 18:33
staat netjes zo met de Heckblende.

word de trekhaak vaak gebruikt? eraf halen zou de achterkant nog een stuk netter maken.
Trekhaak wordt niet vaak gebruikt, zelf pas 1x gedaan afgelopen half jaar... Zit er idd over te twijfelen om alles netjes naar origineel terug te bouwen (Andere binnenbumperbalk dus), de trekhaak simpelweg van de balk afslijpen of hem te houden en een vouwwagen aan te schaffen... Hangt dus vooral van dat laatste af.

gti-er
15-07-2016, 20:13
ziet er goed zo, ruitenwisser nog platleggen.
en misschien het CL-logo nog er af halen.
net wat ''cleaner''. :thumbup:

DenJenMel
15-07-2016, 20:23
ziet er goed zo, ruitenwisser nog platleggen.
en misschien het CL-logo nog er af halen.
net wat ''cleaner''. :thumbup:
Ruitenwisser is idd een goeie :thumbup: Had ik op mijn G60 destijds helemaal niet (Eraf en dichtgelast), projectje voor aankomende week dus! Dit weekend maar 32 uur werken namelijk...

"Golf CL"-logo zit wel los i.v.m. lichte deuk op die plek, maar meen dat die met pinnetjes in de carrosserie vast zit. Dat wordt hem dan niet, anders kan hij er wel af idd.

Berrychello
15-07-2016, 20:28
Netjes hoor!
Trekhaak heb ik er eens onder gezet, maar nooit gebruikt...
Ruitenwisser heeft eerder ook al plat gelegen, maar ik vond het niet zo goed passen bij deze auto.
Die deuk bij het logo is inderdaad frustrerend. Dat Golf CL zit inderdaad met drie pinnetjes in de carrosserie.
Andere kentekenplaat is wel een goeie. Ik weet niet welke aap deze ooit heeft bevestigd, maar hij zit een klein beetje scheef. Kan ik niet tegen :D Goed dus om een nieuwe erop te doen!

DenJenMel
15-07-2016, 22:27
Netjes hoor!
Trekhaak heb ik er eens onder gezet, maar nooit gebruikt...
Ruitenwisser heeft eerder ook al plat gelegen, maar ik vond het niet zo goed passen bij deze auto.
Die deuk bij het logo is inderdaad frustrerend. Dat Golf CL zit inderdaad met drie pinnetjes in de carrosserie.
Andere kentekenplaat is wel een goeie. Ik weet niet welke aap deze ooit heeft bevestigd, maar hij zit een klein beetje scheef. Kan ik niet tegen :D Goed dus om een nieuwe erop te doen!
Trekhaak is nu dus inmiddels al wel gebruikt ;)

En de kentekenplaat: Ik ook niet :D Maar hij zit inmiddels via de heckblende in de originele plastic bevestigingen vast, tenminste... De houder zit daarin vast, de kentekenplaat zit nu dus in de houder geklikt maar heeft wel die lelijke gaten nog :rolleyes: (En die op de voorkant is aardig versleten...)

Gaat allemaal goedkomen! Inmiddels VW naafdoppen voor op de velgen besteld. Morgen de zoektocht openen naar het juiste thermostaathuis, via de VW specialist nog niet de goede kunnen vinden en aangezien deze steeds meer gaat lekken toch echt wel nodig.

Mk1-Addict
08-10-2016, 20:55
leuke bak man, ik heb zelf voor iets bredere banden gekozen bij mijn 7J ATS, omdat bij mijn auto de wielranden al helemaal weg zijn gehaald kan dat gewoon

https://myalbum.com/photo/G39CvfAIwosp/360.jpg

185 voor en 195 achter, die 165 bandjes vind ik te iel

DenJenMel
09-10-2016, 08:08
Ik kwam jou gister toch niet tegen bij de A15 hè?! Zag wel een witte MkII maar had haast :rolleyes:

Echt iel vind ik mijn banden niet, maar kan komen omdat ik al 10 jaar op 165 rondrijd... Wel heb ik het probleem dat mijn wielkastranden aan de voorkant mij in de weg zitten. Moeten eigenlijk naar binnen gerold worden anders ben ik binnen een paar maanden de hele buitenkant van mijn banden kwijt :shake:

Mk1-Addict
09-10-2016, 20:43
Ik kwam jou gister toch niet tegen bij de A15 hè?! Zag wel een witte MkII maar had haast :rolleyes:

Echt iel vind ik mijn banden niet, maar kan komen omdat ik al 10 jaar op 165 rondrijd... Wel heb ik het probleem dat mijn wielkastranden aan de voorkant mij in de weg zitten. Moeten eigenlijk naar binnen gerold worden anders ben ik binnen een paar maanden de hele buitenkant van mijn banden kwijt :shake:

Dat is wrs Salih geweest aka Gti-er hier op het forum, die heeft een witte automaat gekocht en woont in Tiel

Mijn voorganger was niet bang en heeft echt alles weggezaagd, voor mij nu makkelijk :cool:

Na de APK kan ik nog wel omlaag :thumbup:

DenJenMel
23-01-2017, 18:12
Kleine update:

Auto afgekeurd op een hele waslijst :rolleyes: Wordt weer minimaal 1 á 2 dagen klussen als ik het tempo erin houd :shake:

Berrychello
23-01-2017, 18:54
Oei, dat is een tegenvaller! Wat voor dingen zijn het, de afkeurpunten?

DenJenMel
23-01-2017, 21:19
Oei, dat is een tegenvaller! Wat voor dingen zijn het, de afkeurpunten?
Gelukkig niet al te grote dingen...

- Remleidingen achterzijde flink verroest
- Remcilinders achter beide lek
- 2 uitlaatrubbers verdwenen
- Wiellager rechtsachter versleten
- Gordels achterin zijn iets beschadigd
- Accu staat iets los
- Kentekenverlichting werkt het ene moment wel andere weer niet
- Brandstofslangen in motorruimte allen poreus

Woensdagochtend de onderdelen halen als ze binnen zijn (Op de gordels na) en dan de hele dag knutselen op de parkeerplaats :thumbup:

Berrychello
25-01-2017, 19:43
Gordels achterin zijn niet verplicht, dus die kan je er voor de APK gewoon even uitschroeven.
Zaten er origineel ook niet in, dit setje heb ik destijds op de sloop gekocht.

DenJenMel
26-01-2017, 11:40
Dat is idd wel zo, maar aangezien ik om het weekend m'n kinderen heb wil ik wel dat ze iig goed zijn. Dus heb toevallig net even Beekman gebeld ervoor :) (Had aan de productiedatum al gezien dat deze niet origineel in de Golf hoorden)

Gister even het meeste werk al gedaan... Wiellager en 1 remcilinder, accu, brandstofslangen (Waren nog de originele, productie in 1987)
Rest van de week ff doen als de gordels ook binnen zijn en het niet zo verdomde koud is buiten :rolleyes:

DenJenMel
25-02-2017, 10:48
Nogsteeds geen gordels... Maar inmiddels wel een nieuwe APK erop :D (Gordels idd eruitgehaald)

Binnenkort maar weer eens beginnen aan de zomervelgen, moeten eigenlijk helemaal gepolijst worden en aangezien ik daar geen ster in ben zit ik te denken de velgen toch maar te spuiten. Origineel grijs heeft de voorkeur, misschien antraciet...
Ook op een goede dag de heckblende maar weer monteren met goede montagematerialen zodat deze niet meer loslaat. En misschien dan ook meer weer eens een goede poetsbeurt...

gti-er
25-02-2017, 16:49
Plannen zat weer.
Hou je toch van de straat. :D

Laat de lente maar beginnen hoor! :cool:

DenJenMel
25-02-2017, 18:35
Idd! Lekker bezig blijven :P

Berrychello
14-05-2017, 15:37
Waar blijft de foto met de BBSjes er onder? :)

René
14-05-2017, 18:40
Oh....BBSjes gekocht? :D

gti-er
14-05-2017, 19:24
RA's toch....?
Ben wel benieuwd. :thumbup:

DenJenMel
15-05-2017, 18:23
@ Berry: Komt zo snel mogelijk! :D Liggen nog bij de garage vanwege de drukte...

@ René: Ja idd, wel een tyfuseind voor moeten rijden naar 1 of andere gek in het hoge noorden :tongue: :lmao:

@ Salih: RA's idd! Kan niet wachten tot ze eronder zitten, ben alleen bang die ik de wielkasten uit moet rollen want wil dan wel echt laag ermee rijden

René
15-05-2017, 20:36
:lmao:

DenJenMel
25-05-2017, 09:05
Het heeft even geduurd, maar hier dan toch even een snel foto'tje met de BBSjes :cool:

http://imageshack.com/a/img922/5559/gyrDls.jpg

Wil nu eigenlijk lager, maar dan moeten de randen aangepast worden ben ik bang :screwy:

gti-er
25-05-2017, 16:16
Kijk dit er een stukkie beter uit zeg!! :thumbup:
Lager ga makkelijk ook zonder te rollen. ;)
Welke maat zit er onder dan?

DenJenMel
26-05-2017, 06:20
165/50 zo uit m'n hoofd, maar bij ver insturen of insturen en iets inveren loopt het aan. Rechtuit kan hij wel lager idd...

gti-er
26-05-2017, 18:46
Ok! Mmh dan wordt het idd lastiger. :confused:
Heb de RA's zo'n hoge ET dan??

DenJenMel
29-05-2017, 18:29
ET-waarde is 35 bij de RA's, niet schokkend ofzo. Heb de spatschermen hier en daar bewerkt met gereedschap :rolleyes: Nu lopen ze niet aan, dus binnenkort weer schroeven als ik er zin in heb!

gti-er
29-05-2017, 19:21
Met deze temperaturen heb je er ook geen zin in.
Dus van de week dan maar. :D
Dus lager met de 2. :thumbup:

Berrychello
29-05-2017, 21:54
Ik vind 'm laag genoeg zo. Die wielen passen mooi bij de mk2!

DenJenMel
30-05-2017, 16:33
@ Berry: Ja vind dit ook de juiste wielen eronder zonder dat er een set gepolijste velgen onder zit!

@ Salih: Nee idd, die temperaturen waren ook niet alles om onder de auto te kruipen. Heb thuis ook nog een hoop te doen maar zal binnenkort zeker eens kijken hoe of wat

Berrychello
21-07-2017, 19:29
Heb je de originele wielen nog? Weet iemand die ze zoekt, vandaar :)

DenJenMel
03-08-2017, 11:36
Beetje late reactie door vakantie, maar nee helaas... Die zitten al onder een andere MkII

Berrychello
17-06-2018, 21:07
Niet meer in bezit, zie ik op RDW.nl? Leeft ie nog wel? Waar rijdt ie nu? En wat rij jij nu?

DenJenMel
25-11-2020, 08:01
Heeft een paar jaartjes geduurd, na de laatste Mk2 tijdje Audi gereden en begin dit jaar nog een 7persoons op z'n zij te hebben gelegd, heb ik afgelopen maand weer een Mk2 aangeschaft!

http://www.volksforum.com/albums/files/4/5/3/6/6/20201118_0548342.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/5/3/6/6/20201118_0548472.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/5/3/6/6/20201118_0549022.jpg

Het gaat om een 5drs Perlgrau Metallic 1.8 automaat. Even wennen dus... Automaat, 5drs EN stuurbekrachtiging :wow: Allemaal een "first..." voor mij.
Hij is qua onderdelen niet helemaal compleet en heeft hier en daar een klein probleem welke ik via hier weer probeer aan te vullen en te verhelpen :thumbup:

Ondertussen rijd ik er lekker 100km per dag mee naar het werk op en neer, heerlijk gevoel weer!

Ontbrekende onderdelen o.a. hemeltje (5drs met open dak) en A-stijlen

Problemen o.a. oliedruklampje + zoemer gaan aan bij afremmen op de motor na een rit op de snelweg en rustig 100 á 110 rijdend op de snelweg. Klein tikje op het gaspedaal "verhelpt" het probleem, maar zal toch iets zijn wat niet goed is neem ik aan? (Vorige eigenaar kon mij vertellen dat dit al zo is sinds dat de Mk2 in NL is)

The Skinnmeister
25-11-2020, 13:27
Leuk ding, veel veilige km toegewenst. Wat betreft dat lampje, oliepomp? Omdat het met een tikje op het gas weg is, mss een vervuild kanaal?? Of een oliedrukschakelaar, dat plastic wil ooit scheuren....

DenJenMel
25-11-2020, 13:34
Dank U! Zal binnenkort inderdaad eens iemand opzoeken die verstand heeft van het motorische gedeelte wat dat betreft. Wil graag dingen leren, maar dit zegt mij nog helemaal niets :screwy:
Olie zelf is nog netjes helder, dat lijkt nog niet heel lang geleden vervangen te zijn.

Koelvloeistof is btw ook helemaal helder van kleur, niet blauw/geel/rood. Temperatuur daarvan wordt niet veel hoger dan het eerste streepje, dus zal nog geen problemen op gaan leveren gok ik.

DenJenMel
14-12-2020, 10:52
...Ontbrekende onderdelen o.a. hemeltje (5drs met open dak) en A-stijlen...

Afgelopen weekend een hemel opgehaald! Komende weken gaan we besteden aan het bekleden ervan, zwarte bekleding zat er wel bij overigens.

Ook op zoek naar alle andere delen boven de deurpanelen, zat er bij aankoop allemaal niet in :redface:

Iemand een idee of ik ergens kan vinden welke schroeven overal in moeten? De onderdelen zijn meestal wel te vinden, alleen zijn die vaak zonder schroeven om ze te monteren :confused:

Berrychello
25-01-2021, 21:11
Weer aan de mk2, leuk! Heb je de TG18FF naar de sloop gebracht destijds? Of verkocht?

DenJenMel
26-01-2021, 10:37
Weer aan de mk2, leuk! Heb je de TG18FF naar de sloop gebracht destijds? Of verkocht?
Zeker! Heb een jaar geleden de 7-persoons afgeschreven tegen een boom. Nu rijd de vrouw een 7-persoons en kon ik weer wat leuks uitzoeken ;)

De TG18FF heb ik begin 2018 verkocht aan een stelletje dat woonde in het zuiden van Zeeland bij de grens met België. Zag later inderdaad dat hij bij de RDW is verdwenen... Was een perfecte auto nog toen ik hem verkocht.

Rick
26-01-2021, 11:10
De TG18FF heb ik begin 2018 verkocht aan een stelletje dat woonde in het zuiden van Zeeland bij de grens met België. Zag later inderdaad dat hij bij de RDW is verdwenen... Was een perfecte auto nog toen ik hem verkocht.
Ze hebben er maar kort van mogen genieten:

https://live.staticflickr.com/65535/50877334487_9f272aa855_w.jpg

:(

DenJenMel
26-01-2021, 13:11
Zonde zeg... Hij had totaal geen roestplekken aan het chassis o.i.d., zal een ongeluk gehad hebben denk ik.

Had hem wel voor ruim 3x zoveel verkocht als dat ik hem kocht van Berrychello :rolleyes:

DenJenMel
25-02-2021, 07:55
Afgelopen tijd weer wat zitten prutsen: Nieuwe remcilinders, andere grill, nieuwe jaloezie voor de achterruit, setje BBS RA's met nieuwe banden, nieuwe distributieriem en sinds gisteren een verse APK zodat we weer een jaartje langer mogen genieten! :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/4/5/3/6/6/IMG_20210224_183336_516.jpg

Binnenkort maar eens aan de binnenkant beginnen nu het beter weer is... Origineel stuur zoeken ter vervanging van het Raid stuur wat er nu in zit, hemeltje bekleden en plaatsen, klapperend raam in de deur fixen, rubbers van het open dakje vervangen etc etc

Ohja... En nieuwe stickers zoeken voor op de naafdoppen, deze zijn versleten :shake: