Log in

View Full Version : Welke koppeling onderdelen en waar.halen

Stephanrutten
05-12-2015, 08:05
Hallo,

Ik heb een polo 6n uit 99 en de koppeling moet vervangen worden. Maar weten jullie welke en wat ik moet halen. Ik zie bijvoorbeeld bij mister-auto een setje van bolk voor 60 euro. Is dat genoeg of moet ik nog meer halen? Heb zelf een mondeo en heb daar ook vliegwiel en kan niet vinden of de polo dat ook heeft.

En ja ik weet bolk is heel goedkoop maar die auto is voor bezorgers en heeft al 250 gelopen dus t hoeft niet heel duur te zijn.

René
05-12-2015, 08:22
De Polo heeft wel een vliegwiel, maar deze hoef je niet te vervangen als je de koppeling gaat vervangen. Je kan dus gewoon een koppelingsset kopen (koppelingsplaat, drukgroep en druklager). Wat ik van Bolk heb begrepen, is dat het gewoon het huismerk is van Mister-Auto...dus het zou afkomstig kunnen zijn van elke fabrikant. Zo heb ik een keer een stukje gelezen over iemand die een Bolk dynamo had besteld en dat deze gewoon van Valeo was:

http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=27190

Dusja...dat geluk kan je hebben....maar andersom is ook mogelijk...dus dat je iets krijgt van niet zo`n toffe kwaliteit.

Stephanrutten
05-12-2015, 08:35
Oké top. Weet je of ik nog meer nodig heb? Versnellingsbakolie bv? Tjah het is soms voor een ritje met bijvoorbeeld 6 pizza's. En die jongens kunnen al 'verantwoordelijk' omgaan met spullen dus kwaliteit hoeft niet top te zijn

R-oy
05-12-2015, 08:40
Normaal gesproken zou je ook nieuwe bouten voor de versnellingsbak kunnen halen ivm afbreken. (dealer)

René
05-12-2015, 08:45
De bouten waarmee de versnellingsbak aan het onderblok zit? Breken die??

Stephanrutten
05-12-2015, 09:17
Hoeveel olie moet er in? 2 liter of meer. En is het slim om dr kabel mee te.pakken?

René
05-12-2015, 11:16
Olie hoeft niet vervangen te worden hoor als je de koppeling gaat vervangen

ar1g3
05-12-2015, 12:36
Wat je nodig hebt is hetgeen wat René heeft opgelijst (koppeling, drukgroep en druklager) en een setje drukgroep bouten. In principe is de olie vervangen niet nodig tenzij de bak lekt. Je kan het altijd doen natuurlijk, beter zal het altijd zijn na 250k km maar nodig is het niet.

'tis maar een pizzabezorger auto, dus zou ik niets vervangen wat niet stuk is.

R-oy
06-12-2015, 12:27
De bouten waarmee de versnellingsbak aan het onderblok zit? Breken die??

Bij mij helaas gebeurd.. Garage trok ze kapot.

Afin.. de drukgroep bouten dus.