PDA

View Full Version : Distributie / grote beurt 2.0tfsi


Sven-GTI
14-09-2015, 12:27
Zoals sommigen weten is m'n Audi A4 verkocht.

Heb nu een nieuwer type Audi. Een A3 2.0TFSI (zelfde motor als een golf gti neem ik aan?)

Nu wil ik daar gelijk een grote beurt bij doen en de distributie vervangen. Maar ben nog niet zo bekend met deze motoren.
Wat zijn de zwakke plekken? Wat moet ik gelijk vervangen als ik toch bezig ben met de distributie?
Andere zaken om op te letten bij deze motoren. (ben momenteel niet thuis, dus weet de motorcode niet uit m'n hoofd)


Alvast bedankt :D

Bluepower
14-09-2015, 18:40
Zwakke plekken:
Olieschraapveren(hoog olieverbruik)
Pcv die kapot gaat(slecht lopen en olieverbruik)
Verstopt oliezeefje(net als de 1.8t)
Koolstof aanslag op de kleppen en klepstelen(minder vermogen en rotter lopen)

Martyn
14-09-2015, 22:05
Welke motor heb je, oude of nieuwe type ?
Uit de golf v gti of vi ? Daar zit behoorlijk verschil in namelijk ;)

Sven-GTI
15-09-2015, 08:34
Zwakke plekken:
Olieschraapveren(hoog olieverbruik)
Pcv die kapot gaat(slecht lopen en olieverbruik)
Verstopt oliezeefje(net als de 1.8t)
Koolstof aanslag op de kleppen en klepstelen(minder vermogen en rotter lopen)
Ik ben momenteel druk op het werk. De auto staat nu nog in de garage bij m'n ouders. Maar wellicht dat ik eerst die motor is helemaal optrek om zulke zaken te controleren.

Welke motor heb je, oude of nieuwe type ?
Uit de golf v gti of vi ? Daar zit behoorlijk verschil in namelijk ;)
De auto staat nu niet bij mij thuis, dus kan niet controleren :P



Ik dacht ik informeer even zodat ik wellicht al onderdelen kan bestellen :D Zal straks eens even naar m'n pa bellen, wellicht kan hij even de motorcode voor me opzoeken :thumbup:

Sven-GTI
16-09-2015, 16:05
Oh het is trouwens een BWA motorcode, het nieuwere type dus.

Maar ik ben al geholpen door Niels met m'n vragen :D

Martyn
17-09-2015, 20:32
Bwa is in mijn ogen het oude type omdat deze nog een riem heeft vandaar mijn vraag ;)
Hier zijn ook andere problemen mee als de nieuwere ketting 2LT motoren.

T!m
19-09-2015, 10:58
Kijk ook even of de auto goed op 90 graden komt. Deze motoren hebben 2 thermostaten. Waarvan er één moeilijk weg gewerkt, hiervoor moet de dynamo enzovoort eraf. Dus als je toch bezig bent met de riem :)

Bluepower
30-09-2015, 17:37
En, al wat gedaan?

Sven-GTI
02-10-2015, 02:29
Jazeker. Inmiddels heb ik de distributieriem vervangen inclusief spanrol en waterpomp. Grote beurt gedaan etc.

Heb alle rekeningen erbij. Bobines waren allemaal al vervangen vlak voor de aankoop. Ook de carterontluchting etc.


Deze auto kan er voorlopig weer tegenaan :D Binnenkort alleen nog even de eerste kat leeghalen en dan naar JD voor wat meer vermogen :D