View Full Version : bout doormidden, waar bestellen?
Beste allemaal,
Ik heb een bout doormidden van mijn vw fox uit 1989. Gaat om de subframe en draagarm bevestiging. Deze bout is vast niet in Nederland te krijgen bij de dealer. VW nummer is 307 199 441 1. Ik kan hier niets van vinden op het internet. De omschrijving op vagcat geeft: Screw hex. HD - BM10x70. Heeft iemand suggesties waar ik een nieuwe kan vinden?
http://img.photobucket.com/albums/v235/Vince86c/Mobile%20Uploads/WP_20150525_11_02_37_Pro_zpsnccbla3r.jpg
Gewoon bij de lokale ijzerboer langs. Is gewoon een normale m10 bout. Die hebben deze vast wel.
SciroccomTDI
25-05-2015, 10:42
Vergeet niet naar de sterkteclasse te kijken. Kan zomaar 10.9 zijn.
De lokale ijzerboer heeft doorgaans sterkteklasse 8.8. Toch bedankt voor de info, ik zoek nog wel eens verder
Al bij de dealer gaan horen? De meeste spullen hebben ze wel hoor, zeker bouten en dergelijke.
Ik ga morgen eerst even bij dealer Alkmaar kijken en anders door naar Fabory Heerhugowaard. Wish me luck!
Fabory
Slechte ervaring mee... Ging er heen voor een paar bouten en kreeg te horen dat ze niet aan particulieren verkopen..
SciroccomTDI
25-05-2015, 19:01
Klopt.. je moet soms bijna op de kniën smeken om iets te kopen..
irritant.. Boutje ziet er vrij doorsnee uit, Dealer heeft dit vast wel liggen.
Waar ik ga kijken ze naar de maat en halen die uit het bakje. ipv alleen turen naar het onderdeelnr.
Slechte ervaring mee... Ging er heen voor een paar bouten en kreeg te horen dat ze niet aan particulieren verkopen..
Klopt.. je moet soms bijna op de kniën smeken om iets te kopen..
Tsja...ik deel die mening niet. Integendeel...Fabory in Groningen ben ik super geholpen. Had RVS bouten nodig voor m`n rolkooi dat waren normaal gesproken behoorlijk dure bouten (platte, bolle inbus, RVS), maar heb nog korting gekregen ook. Top gasten :)
Tsja...ik deel die mening niet. Integendeel...Fabory in Groningen ben ik super geholpen. Had RVS bouten nodig voor m`n rolkooi dat waren normaal gesproken behoorlijk dure bouten (platte, bolle inbus, RVS), maar heb nog korting gekregen ook. Top gasten :)
Tja zal misschien van filiaal tot filiaal afhangen..
SciroccomTDI
25-05-2015, 20:39
In Heerlen waren ze vroeger, in mijn scootertijd, ook heel streng.. maar na wat smeken toch M7 moeren gekregen... en eigenlijk een tijdje daarna ook geen problemen gehad :)
golfje_295.000
25-05-2015, 20:46
In Heerlen ook goede ervaringen, had bouten nodig voor trekhaak.
Maar fabory heeft ze zeker
knarfmk1
25-05-2015, 22:15
Ik ga morgen eerst even bij dealer Alkmaar kijken en anders door naar Fabory Heerhugowaard. Wish me luck!
Fabory Heerhugowaard heeft ze zeker en verkoopt ook aan particulieren ;)
fryslan mk1
26-05-2015, 08:09
Fabory eerst bellen om te vragen of ze hetgeen je nodig hebt op voorraad hebben en eventueel klaar willen leggen en je achternaam vermelden. Pinpas meenemen en niks loos. Als ze het druk hebben en je komt als particulier gewoon langs willen ze wel eens wat moeilijk doen idd
Ik snap het niet, je kan toch de bedrijfsnaam opgeven van de eerste de beste autobedrijf in de buurt? Ze doen er toch niks mee..
Als ik een beetje een vrolijkert voor me heb, zeg ik het is voor garagebedrijf het kromme sleuteltje.
Zo, we zijn weer terug. Zoals verwacht was de dealer Martin Schilder weer hopeloos. Zoeken op kenteken en chassisnummer in hun systeem was geen succes, en een rondje lopen door het magazijn zat er niet in. Ben doorverwezen naar Cartal, daar aangekomen wordt me verteld dat ze geen losse bouten en moeren verkopen. Door Cartal doorverwezen naar Laman Alkmaar. Deze konden me helpen aan M10x80. Hier ga ik het mee redden. Kosten; € 2,62
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.