Log in

View Full Version : Postcount : to be or not to be ?

Gert
03-09-2005, 09:15
Dus niet als administrator ..
Las op het VW Forum een discussie over wel of geen postcounts .
Moet zeggen dat het voordeel van geen mij op persoonlijke titel meer aanspreekt dan het voordeel van wel postcounts vermelden .
- IIG geen gezeur meer over het aantal
- Geen posten om het maar posten
- Geen gezeik iedereen rijk
- Startdatum van inschrijving vermelden om te zien of iemand een rookie is of een veteraan

Afgezien of het technisch mogelijk is ..

Wat jullie ?

Ebut
03-09-2005, 09:20
Het zit mij op zich niet in de weg hoor, maar je hebt wel een punt. Sommigen typen alsof hun leven er vanaf hangt om maar snel zoveel mogelijk posts te krijgen.
Wat jij zegt lijkt me het beste, geen postcount, maar wel de datum.

Goed over na gedacht Gert.

volksaddiction
03-09-2005, 09:20
goed idee
Moet zeggen dat "posten om het maar posten" wel mee valt de laatste tijd.
Alhoewel er ook zat zijn die vanaf dag 1 op het forum zitten en misschien 2x gepost hebben :rolleyes: (mag je dat een veteraan noemen ??)

volksaddiction
03-09-2005, 09:22
Sommigen typen alsof hun leven er vanaf hangt om maar snel zoveel mogelijk posts te krijgen.

Goed over na gedacht Gert.
hahaha, dus je post m maar gelijk 2x ?
:biggrin:
geintjuh

JK Le Mans
03-09-2005, 09:36
ja dat mag van mij ook wel weg ja !

het gaat er tenslotte niet om hoeveel je post als je maar nuttige dingen post, daar is het tenminste een forum voor !
en idd het valt de laatste tijd mee met onzin posten !

groeten

Gert
03-09-2005, 09:44
Zeg ook niet dat het tegenvalt qua onzin posts maar het is simpelweg te voorkomen in de toekomst ....
Het is maar een proefballonnetje hoor

danielle
03-09-2005, 10:04
Ik ben ook nog, in mindere mate actief op een ander forum, kijk daar eens hoe ze het gedaan hebben dan. http://feyenoord.netwerk.to/forums/.... ja het is een Feyenoordforum... maar het gaat alleen om te kijken... dus niet miepen erover! Daar staat de datum van aanmelding vermeld en aantal posts. Maar het posten om maar te posten valt redelijk mee.

vw golf 1979
03-09-2005, 10:11
van mij mag het blijven. vind het wel interessant om zien wie er het meest op het forum aanwezig is.

Tommy
03-09-2005, 10:15
Dus niet als administrator ..
Las op het VW Forum een discussie over wel of geen postcounts .
Moet zeggen dat het voordeel van geen mij op persoonlijke titel meer aanspreekt dan het voordeel van wel postcounts vermelden .
- IIG geen gezeur meer over het aantal
- Geen posten om het maar posten
- Geen gezeik iedereen rijk
- Startdatum van inschrijving vermelden om te zien of iemand een rookie is of een veteraan

Afgezien of het technisch mogelijk is ..

Wat jullie ?

Je haalt er wel uit hoe actief iemand op een forum is. Dat kan handig zijn met het sturen van PB en het verwachten van een antwoord, het inschatten van iemands know-how(ik weet dat je dat met René als voorbeeld kunt bestrijden... :p just kiddin' René ;) ) en bijvoorbeeld dat je kunt beoordelen of iemand recht van spreken heeft als hij of zij zich uitlaat over bepaalde zaken die op het forum spelen... Zoals dit topic bijvoorbeeld.

Daarnaast bedenk ik me tijdens dit typen wel, dat iedereen die hier regelmatig aanwezig is dat van elkaar ook wel weet...

Maar al met al maakt he me niet veel uit, ik zou er niet teveel moeite voor doen om dingen die niet belangrijk zijn aan te passen... Het postcount verhaal wat betreft René vs. Tjaap was ook maar een week interessant, en actueel... Alles is weer gewoon inmiddels toch? Niemand die zich benadeelt of bevoordeelt meer voelt enzo... Dus ik zou zeggen, maak er geen punt van, gewoon bij het oude houden...

Gert
03-09-2005, 10:20
Je hebt wel een punt qua postcount en ervaring maar ik denk dat iemand met 2 posts net zoveel nuttigs kan zeggen dan iemand met 2000 .
Het is net sex wat mij betreft : gaat om de qualiteit en in veel mindere mate om de quantiteit

Tommy
03-09-2005, 10:32
true, dat punt is een beetje dubbel idd...

Maar gewoon de praktische kanten, zijn er natuurlijk wel... is iemand veel on-forum, handig met contact zoeken... als je bijvoorbeeld in een verkoopadvertentie ziet dat het iemand zijn eerste posts zijn, en je stuurt een PB, en het duurt maar... Dan kun je dat wat beter verklaren bijv... Of je kiest gelijk voor een andere weg om contact te zoeken...

Me know's, beetje ver gezocht misschien... ;)

berendd
03-09-2005, 10:42
je kan om in te schatten hoe de ervaring/know how of hoe je het ook maar wilt noemen, ook ff kijken bij last posts from this user. dan weet je wanneer en wat hij voor het laatst gepost heeft.

vindt de postcount beetje nutteloos, tis alleen voor jezelf wel geinig dat je op een gegeven moment 1000 posts hebt....maarja tis dan ook maar de vraag hoeveel er nuttig zijn.

Tommy
03-09-2005, 10:49
dus niet nodig om te veranderen ;)

vw golf 1979
03-09-2005, 11:15
idd gewoon zo laten. het (nutteloos) posten gaat volgens mij niet ophouden als je de postcount er uit haalt. je gaat het alleen niet direct meer kunnen zien

Richard
03-09-2005, 11:19
mooi zo laten... erger me er niet aan... en kan me redelijk in thom zijn verhaal vinden

Mister Cool
03-09-2005, 11:26
Stommy heeft het idd leuk verwoord, maar uuuuhhhh..... Opvallende persoon reageert niet :tongue: :biggrin:

Ebut
03-09-2005, 12:11
Sorry voor de dubbelpost. Kom je meteen lekker dom over, in een topic over postcounts, maar de pc deed weer eens raar.

Ik denk dat dit best een oneindige discussie kan worden over wel of niet afschaffen, want beide punten valt wat voor te zeggen :)

Big_Mac_Mark
03-09-2005, 12:13
Gooi der maar af, maar zou wel leuk zijn om de reguliere bezoekers een nickname te geven, iets dat persoonlijk is, en waar dus ook niet mee geconcurreerd wordt...

DeNB3rt
03-09-2005, 12:15
ik vind het soms intressant om te zien of iemand veel posts heeft, ook mede datk kan zien hoe betrouwbaar hij eventueel is :)
maar idd, de join datum kan ook al iets zeggen.
maar mij stoort het allemaal niet,ik ga niet overloos offtopic gaan ;)

evilnyntje
03-09-2005, 12:27
Ik blijf zeggen postcount does not increase dick size. Van mij mag het weg. Ik weet ook nergens niks vanaf en zo lijkt het alsof ik heel veel weet :)

Tommy
03-09-2005, 13:11
Ik blijf zeggen postcount does not increase dick size.

en toch houd het je bezig... ;)

@ Mark: We zitten niet op een kleuterschool toch? :p En ik denk niet dat men op het forum gelegen zit om (aanpassings)werk... ;)

Pedaalemmer
03-09-2005, 14:00
Ik blijf zeggen postcount does not increase dick size. Van mij mag het weg. Ik weet ook nergens niks vanaf en zo lijkt het alsof ik heel veel weet :)

please make it stop...

evilnyntje
03-09-2005, 16:41
en toch houd het je bezig... ;)

@ Mark: We zitten niet op een kleuterschool toch? :p En ik denk niet dat men op het forum gelegen zit om (aanpassings)werk... ;)

Het houdt me idd bezig, ik wil er ook bijhoren ;)

Tommy
03-09-2005, 17:29
Het houdt me idd bezig, ik wil er ook bijhoren ;)

kwa "dick size"?

Arme Ernst... Het maakt echt niet uit hoor... het gaat om wat je er mee doet... ;)

Rico
03-09-2005, 17:54
WAAR IS DE REACTIE VAN RENE????

het maakt mij niets uit, of het nu zo blijft, of dat het wordtd veranderd, mij om het even

MMgolfnut1
03-09-2005, 18:17
Lekker laten staan. Ik vind de namen die eraan gekoppeld zijn wel grappig. Neem nou Tommy en Richard, married to PC. DIKKE LOL!

Tommy
03-09-2005, 18:17
René zit op dít moment in Zeewolde... :D

Jurgen Santana
03-09-2005, 19:10
Lekker laten staan.

Mark1
03-09-2005, 19:15
van mij mag het blijven. vind het wel interessant om zien wie er het meest op het forum aanwezig is.

Wat heeft dat met postcounts te maken ? :confused:

chrisjuh
03-09-2005, 19:29
zit mij niks in de weg, maar als het wordt verwijderd ben ik er ook niet rouwig om....(schiet je weer wat mee op met zon antwoord..) OKE laat maar staan dan! :)

G.I._BOB
03-09-2005, 19:45
Van mij mag het ook blijven... Ik stoor me er ook niet aan...

Tjaap
03-09-2005, 21:18
ook niet als mod in deze maar als topposter.....
ik zeg LATEN STAAN :p

René
03-09-2005, 21:22
René zit op dít moment in Zeewolde... :D
ben weer terug :D

en over de postcount... zal me een worst wezen :)

Rico
04-09-2005, 19:12
René is uitgesloten van deelname aan deze thread. ;)

ha ha ha, lol, ja of hij brand zijn vingers niet hieraan, weet hij zeker dat er heeel veeel commentaar op komt.

Rico
04-09-2005, 19:14
WAAR IS DE REACTIE VAN RENE????

René is uitgesloten van deelname aan deze thread. ;)

ben weer terug :D

en over de postcount... zal me een worst wezen :)

Hee, Rene, kan jij niet lezen!!!
:biggrin:

vwzone
04-09-2005, 19:21
Hahaha, moet het nou opeens weg, net nu ik vandaag een serieuze bijdrage geleverd heb om ook posthoer te worden.

Kijk maar eens in de I think it's time for another chicks and dubs thread. ;-)

VeeDubber
05-09-2005, 18:47
van mij mag het weg, de regulars op het forum weten toch wel wie de meest nuttige antwoorden geeft. Bovendien zet het alleen maar aan tot nutteloos posten voor sommigen. Ik zit ook vaak op GoT en als je ziet wat de regels daar zijn dan is het hier nog een vrijstaat qua nutteloos posten. Ik weet dat het veel werk is, maar al het nutteloos geblaat mag van mij gewist worden door de mods.....

Tommy
05-09-2005, 20:43
Mag ik misschien de rare opmerking maken dat het nutteloos posten toch een onderdeel van de sfeer maakt? Op een meeting is het ook veel ouwehoeren en humor... Ik kom er persoonlijk echt niet alleen om VW's te kijken, en alle spec's van bijzondere wagens te vragen enzo... Tis meer even een praatje hier en daar, en soms eens een eigenaar vragen hoe en wat er gebeurd is met de wagen... Dus om nu op het forum alleen nuttige post te gaan zetten, vind ik een beetje te ver gaan... Ben hier ook voor de sfeer, de humor en de meningen...

Vind persoonlijk dat een leuke opmerking hier of daar, en dan misschien ipv een serieus nuttig antwoord, toch zeker moet kunnen.. ten eerste vestig je daarmee de aandacht, ten tweede houd je een topic wat levendig en ten derde kom je er al met al meestal toch wel uit...

Daarnaast kun je beter een leuke opmerking maken, ipv een dom/verkeerd antwoord... Ja toch?

Pedaalemmer
05-09-2005, 21:02
Ik weet dat het veel werk is, maar al het nutteloos geblaat mag van mij gewist worden door de mods.....

het moet voor de mods ook wel leuk blijven natuurlijk. Om nou alles te gaan wissen vind ik een beetje nutteloos

MMgolfnut1
05-09-2005, 21:11
Mag ik misschien de rare opmerking maken dat het nutteloos posten toch een onderdeel van de sfeer maakt? Op een meeting is het ook veel ouwehoeren en humor... Ik kom er persoonlijk echt niet alleen om VW's te kijken, en alle spec's van bijzondere wagens te vragen enzo... Tis meer even een praatje hier en daar, en soms eens een eigenaar vragen hoe en wat er gebeurd is met de wagen... Dus om nu op het forum alleen nuttige post te gaan zetten, vind ik een beetje te ver gaan... Ben hier ook voor de sfeer, de humor en de meningen...

Vind persoonlijk dat een leuke opmerking hier of daar, en dan misschien ipv een serieus nuttig antwoord, toch zeker moet kunnen.. ten eerste vestig je daarmee de aandacht, ten tweede houd je een topic wat levendig en ten derde kom je er al met al meestal toch wel uit...

Daarnaast kun je beter een leuke opmerking maken, ipv een dom/verkeerd antwoord... Ja toch?

Ben ik het toch wel een beetje veel mee eens :D

Kamran
05-09-2005, 23:05
Ik ben al vanaf de zomer vorig jaar lid, keek al daarvoor op volksforum, maar post hier heel weinig. Ik ben wel elke dag op volksforum.com, vooral het watergekoelde gedeelte voor type 1 [rijd zelf in golf 1 gti's].
Soms reageer ik wel als ik wat nuttigs kan toevoegen, maar veelal is het lezen van threads m.b.t. golf 1 [gti].

Ben zelf moderator op VW-Forum, en daar zou het handig kunnen zijn om off-topic tegen te gaan. Want het is echt heel veel tegenwoordig daarzo. Maar dat zal in dan een klein gedeelte zijn van het gehele off-topic.

Met count of zonder count; er zijn voor beide voor- en nadelen te verzinnen.

berendd
05-09-2005, 23:23
Ben zelf moderator op VW-Forum, en daar zou het handig kunnen zijn om off-topic tegen te gaan. Want het is echt heel veel tegenwoordig daarzo. Maar dat zal in dan een klein gedeelte zijn van het gehele off-topic.

alleen maar :tongue: :biggrin: ;)

polopower
06-09-2005, 08:25
Mij zegt het aantal posts van iemand ook weinig. Ook niet qua geloofwaardigheid van de poster. Het kan zijn dat een ervaren iemand zelf juist geen vragen heeft en alleen inhoudelijk zal reageren op vragen van mede-leden.

Tommy heeft wel een punt dat het practisch kan zijn om te kunnen zien of iemand veel online is, dit ivm het versturen van pb's etc. Is het daarom geen idee om een soort teller te verbinden aan de aantal keren dat je inlogt? Misschien zijn er zat mensen die er op geilen om ook die teller te doen skyrocket-en, maar dat kan bij de leden geen irritaties opwekken. Of hangt daar misschien en technisch nadeel aan?

Zestienkleppen
06-09-2005, 09:09
Het lijkt mij een goed idee om de postcount af te schaffen alleen zou er dan een soort van activiteitsmeter moeten komen. Elke keer dat je inlogt of een antwoord geeft, krijgt je meter weer een boost, aangegeven door een rood balkje. Log je vervolgens 2 dagen niet in/geef je 2 dagen geen antwoord, dan kleurt het balkje oranje, en vervolgens geel etc etc.

Tommy
06-09-2005, 10:47
pfff, het gaat echt te ver nu...

Waaaaar gaat het nog over, als we even doorgaan lijkt het straks opeens net alsof er een probleem is... ;)

ploon
06-09-2005, 11:07
de postcount is nu gekoppeld aan de tekst die onder je gebruikersnaam staat.
op VZi (een engels forum) kan je de tekst onder je nickname laten personaliseren als je een kleine donatie aan het forumbeheer maakt (om de kosten van het forum te dekken).

SplitBien
06-09-2005, 11:12
Ik snap niet waarom het weg moet... Laat lekker zoals het is..

Split52
06-09-2005, 11:13
Ik zou gewoon een meter installeren welke de zinnigheid van de antwoorden eruit kan filteren, dubbelzinnige antwoorden of antwoorden van bepaalde waarde worden dubbel geteld. Of is dit niet mogelijk? :tongue:

Mijn advies, lekker zo laten ..

Marcski
06-09-2005, 20:30
het moet voor de mods ook wel leuk blijven natuurlijk. Om nou alles te gaan wissen vind ik een beetje nutteloos

Helemaal mee eens!
Als het forum winstgevend zou zijn, én een x aantal personen een fulltime salaris zou kunnen bieden zodat er 24/7 gemod zou kunnen worden.....
Maar helaas is dat niet het geval, en is het voor ons ook hobby.

Ik gebruik de postcount om ff snel te kijken of een persoon nieuw is of niet, aangezien joindate alleen ook niet veel zegt.
Verder doet het me helemaal niets.

Een activity-meter is idd een goed idee, zal eens kijken of dat haalbaar is..

Marcski
06-09-2005, 20:30
de postcount is nu gekoppeld aan de tekst die onder je gebruikersnaam staat.
op VZi (een engels forum) kan je de tekst onder je nickname laten personaliseren als je een kleine donatie aan het forumbeheer maakt (om de kosten van het forum te dekken).

doneren mag altijd ;)

Marco
06-09-2005, 23:08
Helemaal mee eens!
Als het forum winstgevend zou zijn, én een x aantal personen een fulltime salaris zou kunnen bieden zodat er 24/7 gemod zou kunnen worden.....
Maar helaas is dat niet het geval, en is het voor ons ook hobby.

Ik gebruik de postcount om ff snel te kijken of een persoon nieuw is of niet, aangezien joindate alleen ook niet veel zegt.
Verder doet het me helemaal niets.

Een activity-meter is idd een goed idee, zal eens kijken of dat haalbaar is..

Als mede team lid kan ik me uiteraard 100% achter dit antwoord vinden