PDA

View Full Version : Golf rallye

rutgermk1
15-03-2015, 22:04
http://link.marktplaats.nl/m909177123

Pure purno!
Mocht ik nog eens een prijs in de loterij winnen, komt er zo'n apparaat

v6freak
15-03-2015, 23:46
Vind hem aardig aan de prijs, net als de RS4 die hij te koop aanbied.
Ook al zit er Air en Vossen onder, dan istie niet 10K meer waard geworden. :D

Wojtek
16-03-2015, 00:18
Mag jij vinden. Rallye's worden elk jaar meer waard. Zit erg veel geld in deze Rallye.

rutgermk1
16-03-2015, 11:11
Hij heeft al een bod van 20k

yuli
16-03-2015, 16:10
Een bod op MP heeft net zoveel waarde als een spam mail in de ongewenst box.

EnVeeZee
16-03-2015, 17:15
Veel geld ja, maar ik snap de vraagprijs wel... Wat een kanon, is hier al vaker voorbij gekomen.

Er komen hier met enige regelmaat mk2's voorbij met vraagprijzen rond de 10k welke VEEL minder zeldzaam zijn en met minder spannende techniek, details en/of afwerking zijn gebouwd.

Een 8v G60 met bijna 300pk.. bouw dat maar eens :thumbup:

JaboG60
16-03-2015, 17:44
Bedankt voor jullie reacties.

JaboG60
16-03-2015, 17:47
Zal even terugkomen op jullie reacties. De Rallye heb ik een serieuze vw liefhebber uit de scene voor, met serieus geld. En de RS4 zit niet alleen air en vossen onder.

velden9
16-03-2015, 20:19
Vind het wel wat weinig info voor een 8v g60 met bijna 300pk!
Wel een hele mooie auto en hoeveel hij waard is blijft altijd een discussie.

GEENGTI
16-03-2015, 21:22
Waarom verkoop je beide auto's?Nieuwe projecten op t oog?

skywalker38jr
16-03-2015, 21:28
Vind het wel wat weinig info voor een 8v g60 met bijna 300pk!
Wel een hele mooie auto en hoeveel hij waard is blijft altijd een discussie.
Een echte kenner heeft alleen al aan de fotos genoeg en zal het weinig boeien wat er dan nog meer wordt vermeld in een advertentie,die zal eerder een belletje plegen om hem eerst in het echt te zien
Wat betreft de waarde informeer eerst eens wat het je zou kosten om uberhaupt 300pk uit een g60 te halen,en dan heb ik het nog niet eens over hoe de auto verder is opgebouwd,dan is dit maar een fractie van de werkelijke kosten

Divino16
16-03-2015, 21:45
Ik heb het forum met dutchbuild en zijn golf gevolgd

Daarin grote discussies over de waarde van een golf ,en sportwagens in het algemeen
nu de vraag
Waarom is deze auto zoveel geld waard in liefhebbers ogen ,terwijl hij in de rallye sport niet eens de top twintig haalde op het WRC ,en wil men voor de Polo WRC die er nu uitgekomen is geen 30K betalen terwijl die wagen een wereldtitel achter zijn naam heeft staan ,de eerste volkswagen met echte uitslagen is en nog beter rijdt dan dit ding ook !
Kijken we niet vaak teveel achterom.....

doet er niks aan af dat deze wagen er beter bij staat dan toen ie de fabriek verliet en zeker bij een liefhebber terecht komt!!

EnVeeZee
16-03-2015, 21:54
Als die polo straks 25 jaar oud is en er bij staat met 2x zijn originele vermogen in een "mooier dan nieuwstaat" zal er vast anderhalve koper voor zijn ;)

Er zijn ook minder polo liefhebbers dan golf freaks denk ik zo.

GEENGTI
16-03-2015, 22:21
Een Golf van 25 jaar oud valt niet te vergelijken met een nieuwe Polo...

wessel97
16-03-2015, 22:25
liefhebbers hechten ook niet echt waarde aan wereldtitels,records enz. als het zeldzaam is, is het al reden genoeg om hem te willen hebben.

en of dat die polo beter rijd dan ´dit ding´ kun je eigenlijk niet weten tenzij je in beide auto´s hebt gereden en dat lijkt me stug aangezien er niet heel veel polo wrc´s verkocht zijn in Nederland. en rally´s zijn er ook bijna geen meer.

en achterom kijken is juist goed, zo kunnen we zien hoe goed auto´s vroeger waren in vergelijking met nu, ik zou in welke omstandigheden dan ook elke keer weer de golf rally kiezen.

EnVeeZee
16-03-2015, 22:36
Een Golf van 25 jaar oud valt niet te vergelijken met een nieuwe Polo...
Jawel... Alleen niet op basis van de kenmerken waar jij waarschijnlijk op doelt.

Nieuwe polo's groeien zo'n beetje aan de boom. Ze zakken zo'n beetje direct na de aanschaf en blijven dat waarschijnlijk nog tenminste 10 jaar doen. Ze bieden praktisch geen emotie en er zijn weinig mensen van 40+ die dit rond hun 18e als droom auto zagen.

Misha
17-03-2015, 09:34
Zo'n vergelijk kan je nu nog niet trekken. Toen een Rallye nieuw was waren er ook nog niet à la minute liefhebbers voor. Dat moet toch echt ontwikkelen, net als emotie (eventuele prestaties in de racerij helpen daar wellicht wat bij). Tot voor een jaar of 8 geleden zat geen hond te wachten op een Rallye. Zo'n Polo zal over een 25 jaar ook best wel wat knaken waard zijn, gelimiteerde modellen worden vroeg of laat toch meer waard omdat ze gewoon schaars zijn, zie nu bijvoorbeeld de Beetle RSI of de Mk4 R32. Vooral de 'survivors' met weinig kilometers en volledige historie etc.

Een Rallye voor dit geld behoeft een zelfde slag liefhebber als een 'gewone' Mk2 voor 10k, of een Polo voor 30k. Niet iedereen zit te wachten op de gevoelige techniek van een g60, laat staan een met 300pk. Als je er zelf weinig kaas van hebt gegeten dan is dat vragen om problemen. Daarbij is 10k of 25k ook nogal een verschil, 10k voor een Golf Mk2 is niet echt aan iedereen besteed, laat staan een kwart ton, voor 25k kun je heel wat Golf (laten) bouwen of kopen.

Laten we realistisch zijn.. de meeste mensen kopen voor dat geld toch liever een recentere auto (voor dagelijks gebruik). Ik denk dat 'm daar het probleem meer in zit. De doelgroep voor zulke auto's is gewoon ontzettend klein, zeker naarmate die bedragen hoger worden. Zelfs de selecte groep die binnen de doelgroep valt heeft natuurlijk keus te over voor zulke bedragen, als ik naar mezelf kijk zou ik bijvoorbeeld eerder uitkijken voor een mooie 964 om maar eens wat te noemen.

Gruwelijk apparaat Jan!

Wojtek
17-03-2015, 10:19
dan dit ding
Jonguh dikker dan een Golf Rallye wordt het niet meer :D. Laten we hopen dat deze Rallye wel in Nederland blijft, het dikke spul gaat al vaker naar het buitenland.

NielsDub
17-03-2015, 12:15
+1 wat betreft discussie
+2 wat betreft emotie

JaboG60
17-03-2015, 14:53
Wou ook graag dat hij in Nederland bleef, maar zoals het er nu uit zie gaat hij naar Engeland. Een serieuze koper uit de vw scene. En ja, beide auto 's eruit voor mijn nieuwe project....

Vladi
17-03-2015, 15:11
Mijn glazen bol zegt mij dat ze over 10 jaar nog veel duurder zijn dan dit.
Prachtige auto, helaas alleen weggelegd voor de dikkere portemonee.

Als hij maar goed terecht komt, dan boeit het niet in welk land vind ik.

jorisrallye
17-03-2015, 18:52
Zo'n vergelijk kan je nu nog niet trekken. Toen een Rallye nieuw was waren er ook nog niet à la minute liefhebbers voor. Dat moet toch echt ontwikkelen, net als emotie (eventuele prestaties in de racerij helpen daar wellicht wat bij). Tot voor een jaar of 8 geleden zat geen hond te wachten op een Rallye. Zo'n Polo zal over een 25 jaar ook best wel wat knaken waard zijn, gelimiteerde modellen worden vroeg of laat toch meer waard omdat ze gewoon schaars zijn, zie nu bijvoorbeeld de Beetle RSI of de Mk4 R32. Vooral de 'survivors' met weinig kilometers en volledige historie etc.

Een Rallye voor dit geld behoeft een zelfde slag liefhebber als een 'gewone' Mk2 voor 10k, of een Polo voor 30k. Niet iedereen zit te wachten op de gevoelige techniek van een g60, laat staan een met 300pk. Als je er zelf weinig kaas van hebt gegeten dan is dat vragen om problemen. Daarbij is 10k of 25k ook nogal een verschil, 10k voor een Golf Mk2 is niet echt aan iedereen besteed, laat staan een kwart ton, voor 25k kun je heel wat Golf (laten) bouwen of kopen.

Laten we realistisch zijn.. de meeste mensen kopen voor dat geld toch liever een recentere auto (voor dagelijks gebruik). Ik denk dat 'm daar het probleem meer in zit. De doelgroep voor zulke auto's is gewoon ontzettend klein, zeker naarmate die bedragen hoger worden. Zelfs de selecte groep die binnen de doelgroep valt heeft natuurlijk keus te over voor zulke bedragen, als ik naar mezelf kijk zou ik bijvoorbeeld eerder uitkijken voor een mooie 964 om maar eens wat te noemen.

Gruwelijk apparaat Jan!
De looks uit die jaren vind je nu niet meer op dure en sportieve auto's !
Neem bv de lancia delta hf integrale of de bmw m3 ( e30 ) of de audi oerquatro en natuurlijk de rallyegolf !!
Iedereen kijkt je na met zo'n auto en dat bestaat bijna niet meer !

skywalker38
17-03-2015, 19:10
@Misha,voor 25.000 kun je bar weinig laten bouwen,ik ben dit al bijna kwijt aan het laswerk/dompelen en spuiten en dan heb ik het nog niet eens over de motor en bak
Ik ben bang dat als ik straks klaar ben rond de 55 a 60K kwijt ben
Ik denk dan een g60 blok met 300 pk daar ben je alleen al tegen de 10k aan kwijt
En een 964 voor 25k ik ben bang dat je die niet meer gaat vinden,of het moet een hok zijn waar je alsnog een kapitaal tegenaan moet gooien om hem netjes te krijgen

Misha
17-03-2015, 19:13
De looks uit die jaren vind je nu niet meer op dure en sportieve auto's !
Neem bv de lancia delta hf integrale of de bmw m3 ( e30 ) of de audi oerquatro en natuurlijk de rallyegolf !!
Iedereen kijkt je na met zo'n auto en dat bestaat bijna niet meer !Er zijn meer mensen die een vlamnieuwe Ferrari of Lamborghini nakijken dan een Rallye of een E30 M3 hoor. Voor Henk en Ingrid zijn dat gewoon oude Golfjes en oude 3-series, die hebben daar totaal geen weet van. Dat wij lopen te kwijlen langs die auto's wil niet zeggen dat 't gros dat doet, mensen zoals 'ons' zijn nog altijd een grote minderheid.

Looks is ook een kwestie van periodes. Het is logisch dat auto's er in 2015 anders uitzien dan in 1990, dat is trendgevoelig. Al die auto's die je opnoemt hebben boxed fenders, iets uit die tijd. Tegenwoordig is het weer wat anders wat herkenbaar is, overigens zie je de boxed fenders bij de hedendaagse top-Audi's ook weer terugkeren. Heeft alles met voorkeur te maken, jij wordt wappie van een Rallye, Pietje van een Veyron, Klaasje van een Impreza en Hansje geeft nergens niks om want die rijdt een Dacia.

Misha
17-03-2015, 19:23
@Misha,voor 25.000 kun je bar weinig laten bouwen,ik ben dit al bijna kwijt aan het laswerk/dompelen en spuiten en dan heb ik het nog niet eens over de motor en bak
Ik ben bang dat als ik straks klaar ben rond de 55 a 60K kwijt ben
Ik denk dan een g60 blok met 300 pk daar ben je alleen al tegen de 10k aan kwijt
En een 964 voor 25k ik ben bang dat je die niet meer gaat vinden,of het moet een hok zijn waar je alsnog een kapitaal tegenaan moet gooien om hem netjes te krijgenNou, met alle respect van de wereld maar als je voor 25k toch geen redelijk Golfje Mk2 meer kan bouwen dan weet ik 't ook niet meer. 60k apart leggen voor een Golf Mk2 volg ik in ieder geval niet.. het zal best dat 't dat allemaal kost als je het zo uitbundig aanpakt maar voor dat geld ga ik toch van z'n lang zal ze leven geen Golf Mk2 rijden. Gelukkig kan iedereen daar zelf over beslissen :)

skywalker38
17-03-2015, 19:27
De meeste mensen die ik spreek verklaren mij überhaupt voor gek wat ik allemaal met "mijn" golfje doe,voor ons is het een bepaald gevoel wat wij erbij hebben
Of ik moet het mis hebben?
Hahaha als ik de reactie van Misha lees dan denk ik dat de meeste mij hier dus ook wel voor gek verklaren :D

GEENGTI
17-03-2015, 19:40
Wou ook graag dat hij in Nederland bleef, maar zoals het er nu uit zie gaat hij naar Engeland. Een serieuze koper uit de vw scene. En ja, beide auto 's eruit voor mijn nieuwe project....

En wat wordt je nieuwe project, weer een Porsche?

DutchWilco
17-03-2015, 19:48
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen de auto's die gezocht worden voor in een verzameling of een liefhebbers-auto zoals deze.
Voor in een verzameling is deze te ver bij het origineel vandaan, maar een liefhebber van een bijzondere Rallye kan hem voor dit geld bij lange na niet bouwen, en zal hier waarschijnlijk een goede auto aan hebben.
Het is met dergelijke auto's vaak lastig om iemand te vinden met de zelfde smaak wat erg persoonlijk is en dan ook nog eens dit geld te besteden heeft en het er ook daadwerkelijk voor over heeft.

DutchWilco
17-03-2015, 19:56
Er zijn meer mensen die een vlamnieuwe Ferrari of Lamborghini nakijken dan een Rallye of een E30 M3 hoor. Voor Henk en Ingrid zijn dat gewoon oude Golfjes en oude 3-series, die hebben daar totaal geen weet van. Dat wij lopen te kwijlen langs die auto's wil niet zeggen dat 't gros dat doet, mensen zoals 'ons' zijn nog altijd een grote minderheid.

Looks is ook een kwestie van periodes. Het is logisch dat auto's er in 2015 anders uitzien dan in 1990, dat is trendgevoelig. Al die auto's die je opnoemt hebben boxed fenders, iets uit die tijd. Tegenwoordig is het weer wat anders wat herkenbaar is, overigens zie je de boxed fenders bij de hedendaagse top-Audi's ook weer terugkeren. Heeft alles met voorkeur te maken, jij wordt wappie van een Rallye, Pietje van een Veyron, Klaasje van een Impreza en Hansje geeft nergens niks om want die rijdt een Dacia.

Niet iedereen wil een auto om te worden nagekeken ;)

Ik heb een Ferrari waar ik niet echt naar omkijk en steek toch meer geld en tijd in mijn mk2 dan hier boven genoemd.
Hier voor zou ik nog een Ferrari kunnen kopen, maar die auto staat mij prima in de schuur en kan mij niet echt bekoren en om aandacht zit ik ook al niet verlegen.

De Golf word ik gelukkig van, onverklaarbaar waar :D

DutchWilco
17-03-2015, 20:06
De meeste mensen die ik spreek verklaren mij überhaupt voor gek wat ik allemaal met "mijn" golfje doe,voor ons is het een bepaald gevoel wat wij erbij hebben
Hahaha als ik de reactie van Misha lees dan denk ik dat de meeste mij hier dus ook wel voor gek verklaren :D

Vele gekken met met jouw :screwy: :D

Wat veel mensen niet zien is dat er meer is dan alleen de auto. Het is ook een soort van sub-cultuur die aan dit merk vast zit.

Zo heb ik veel vrienden met een oude VW zodat we hier over kunnen ouwehoeren, met zijn allen op zoek gaan voor de juiste onderdelen, elkaar bellen voor als we wat moois hebben gezien/gevonden of omdat we weer iets hebben bedacht waardoor de auto beter zal presteren enz enz.

Onbetaalbaar :D

sixpack
17-03-2015, 20:09
Waarschijnlijk omdat je hem aan het bouwen bent en je kindje is geworden ;)
Ferrari is gebouwd (door een pastani) en niet door jou, zit je ziel dan ook niet in :)

Herken hetzelfde in mijn bus ... Pa en vrienden lopen schuren, meegeholpen met vanalles en nog wat, vrouw wat interieur spullen gedaan, gordijnen ed..
Kids hebben met verf hun handjes vereeuwigd op de airbox.. Priceless.. :cool:

turbojo2
17-03-2015, 20:31
Heb zelf aan paar golfjes 1 gti en de mensen die met me meerijden en die vroeger ook golf 1 gti hebben gereden of hebben meegereden zeggen allemaal het zelfde: die geur van het interieur van de auto die herken je na 10 of 20 jaar nog steeds en brengt veel herinneringen boven.

DutchWilco
17-03-2015, 20:33
Waarschijnlijk omdat je hem aan het bouwen bent en je kindje is geworden ;)
Ferrari is gebouwd (door een pastani) en niet door jou, zit je ziel dan ook niet in :)

Herken hetzelfde in mijn bus ... Pa en vrienden lopen schuren, meegeholpen met vanalles en nog wat, vrouw wat interieur spullen gedaan, gordijnen ed..
Kids hebben met verf hun handjes vereeuwigd op de airbox.. Priceless.. :cool:

Dit is wat ik bedoel idd :thumbup:

wessel97
17-03-2015, 20:42
@misha

met alle respect, in een golf rallye, of bijv. een verlaagd kevertje of weet ik veel wat (dan heb ik het niet over bijv. een golfje mk2 1.3) word je toch zeker wel net zo nagekeken als in een lamborghini. er zijn zelfs best wel wat mensen bij die de verlaagde kever liever zien dan een lamborghini. dus minder aandacht dan in een lambo krijg je sowieso niet. :D

DutchWilco
17-03-2015, 20:47

Ik heb momenteel ook weer veel werk uit Engeland door de stand van de Pond tegenover de lage Euro.

25000 Euro = 17959 GBP waardoor ik goed kan begrijpen dat deze Rallye naar Engeland zal gaan.

Ik begrijp dat het af hebben van de auto tevens het einde van de hobby is :)

Mooie auto trouwens :thumbup:

Misha
17-03-2015, 22:36
Niet iedereen wil een auto om te worden nagekeken ;)Nee, dat is ook niet mijn statement. Het was een reactie op Joris zijn opmerking.

@Wessel, ik heb van alles gehad.. simpel spul, mk2/mk1 1.3/1.6, maar ook patina kevertjes en bijvoorbeeld ook 'n Rallye.. maar mijn ervaring met al die auto's is echt niet dat ik nou in nekkendraaiers rondrij vergelijkbaar met Lambo's, Ferrari's of Pagani's en al dat spul. Als er zo'n extreem ding voorbij komt dan springt iedereen op, toen ik met die Rallye rondreed waren er maar weinig mensen die 2 keer keken bij zo'n auto. Kevers is dat wat extremer maar dit is ook wel een veel opvallendere verschijning, wijkt veel meer af van het standaard straatbeeld zoals een super-exoot dat ook doet. Een Rallye is daarentegen voor het ongetrainde oog gewoon een oude Golf waarvan ze 't vreemder vinden dat hij überhaupt nog rijdt ipv dat hij op de sloop staat.

Hahaha als ik de reactie van Misha lees dan denk ik dat de meeste mij hier dus ook wel voor gek verklaren :DNou goed, voor gek.. iedereen zijn eigen invulling aan de hobby. Wij hebben binnen de vriendengroep ook allemaal een autotik, hetzelfde als (denk ik) zo'n beetje iedereen dat heeft die op zo'n forum rondkijkt/meeleest/post. Peter omschrijft het inderdaad mooi. Mijn struikelblok was de uitspraak dat je voor 25k(!!) weinig kunt bouwen.. Iedereen heeft zijn eigen budgetten (90% van het volk komt waarschijnlijk niets eens in de buurt van de 25k) en bouwt/koopt op basis daarvan zijn auto. Wil je zeggen dat al die mensen niks fatsoenlijks rijden?

skywalker38
17-03-2015, 23:26
Je bent snel op je pik getrapt kerel,hoor jij mij zeggen dat niemand hier op het forum niets fatsoenlijks rijdt?
Ik refereer op de Rallye van Jan die kun je nooit voor dat bedrag kan klaarmaken,dat bedoelde ik,per slot van rekening ging de discussie in eerste instantie daarover
En wat betreft de uitspraak dat je voor 25k weinig kunt bouwen daar blijf ik inderdaad bij,natuurlijk kun je voor minder een mooie auto bouwen,maar dan praat je niet over motorsport gerelateerd ga jij maar eens informeren bij Emming of Hurricane om een serieus blokje te laten bouwen,dan praten we verder

B-ram
18-03-2015, 00:29
Misha kan z'n kinderbijslag wel vergeten, door al dat getrappel op z'n pik....

Misha
18-03-2015, 08:35
Waarom zou ik op mijn pik getrapt zijn? Ik reageer inhoudelijk als zijnde een van de vele die geen tientallen duizenden euro's in een auto pompt, niet veel meer. Zo'n aangebrande reactie doet mij eerder het omgekeerde vermoeden. Er zijn maar weinig mensen die zo'n motor laten bouwen, het gaat hier nergens over specifiek motorsport gerelateerde auto's of projecten dus (nogmaals) die uitspraak van 25k vind ik gewoon zwaar misplaatst. Denk dat de meeste een gat in de lucht springen als ze zo'n budget zouden hebben, en die rijden nu ook gewoon toffe en fatsoenlijke auto's.

Zoals ik al zei, iedereen heeft zijn eigen invulling aan de hobby. Voor de een is een ton nog niet voldoende om een leuke Mk2 te bouwen en de andere is zo gelukkig als een kind met een Golfje van 1500 euro. Prima toch?

DutchWilco
18-03-2015, 09:17
Waarom zou ik op mijn pik getrapt zijn? Ik reageer inhoudelijk als zijnde een van de vele die geen tientallen duizenden euro's in een auto pompt, niet veel meer. Zo'n aangebrande reactie doet mij eerder het omgekeerde vermoeden. Er zijn maar weinig mensen die zo'n motor laten bouwen, het gaat hier nergens over specifiek motorsport gerelateerde auto's of projecten dus (nogmaals) die uitspraak van 25k vind ik gewoon zwaar misplaatst. Denk dat de meeste een gat in de lucht springen als ze zo'n budget zouden hebben, en die rijden nu ook gewoon toffe en fatsoenlijke auto's.

Zoals ik al zei, iedereen heeft zijn eigen invulling aan de hobby. Voor de een is een ton nog niet voldoende om een leuke Mk2 te bouwen en de andere is zo gelukkig als een kind met een Golfje van 1500 euro. Prima toch?

Ik heb Skywalker aan de telefoon gehad en dit is echt anders bedoeld dan word opgevat. Hij doelde op de Golf Rallye waar dit topic eigenlijk ook nog steeds over gaat. Een auto als deze bouw je niet voor 25 waardoor deze vast wel interessant kan zijn voor iemand die dan waar heeft voor zijn geld ondanks dat dit veel geld is. De motor van deze Rallye is serious klaar gemaakt wat al een grote kostepost is waar Michel op doelde als zijnde motorsport omdat 300pk uit een 8V G60 een serious goede prestatie is met de daarbij behorende kosten.

Er zit heel veel verschil in hoe mensen een auto klaar maken, maar de top betaald tegenwoordig erg veel geld voor een goede restauratie en spuitbeurt, maar reken ook eens alle delen bij elkaar op zoals een goede schroefset ipv een Sjaakie, een set dikke remmen en een motor met bewerkte cilinderkop, andere nokkenassen, zuigers, drijfstangen en een versterkte koppeling van een goed merk enz enz en dat bij elkaar opgeteld is het ineens heel ander geld wat er onder de streep staat.
De motorsteunen zie ik er van Vibra Technics op zitten en kosten alleen al rond 400 Euro om maar een voorbeeld te noemen, waar een ander 2 schroefsetjes voor kan kopen. Er zit gewoon heel veel verschil ik kosten tussen een auto zoals hier te koop staat en een redelijke auto op een sjaakie set met een paar dikke wielen die er allicht mooi uit ziet op de foto's.

Budget maakt niet uit voor wat het gelukkig zijn betreft en daar gaat het nu helemaal niet over.

Het verhaal gaat over deze Rallye waarvan duidelijk is dat dit er 1 is waar boven gemiddeld veel tijd en geld in is gestoken en het verschil maakt met de doorsnee auto's waardoor deze vraagprijs wel te verklaren is en je zo'n zelfde auto nooit kan bouwen voor deze vraagprijs :)

Misha
18-03-2015, 09:51
Alles is te verklaren, ik heb ook nergens commentaar op de prijs van de auto in kwestie. Zoals je voor 25k die Rallye niet kan maken kan je voor 10k mijne niet maken en voor 3k een knappe 1.6 op RS'en net zo min.. om maar wat voorbeelden te noemen, alles staat in verhouding. Ik vind het alleen best wel heel erg jammer dat er zo denigrerend wordt gesproken over mensen met 'minder'.

Waar het om gaat is dat er hier door 'de top' (alsjeblieft zeg) wordt gesproken alsof je niks klaar kunt spelen als je niet minimaal 25k kapot slaat op een Golfje van 25 jaar oud. Want ja, als je een knappe 8v GTI hebt dan kan je écht niet zonder Vibratech motorsteunen, een volledig vers gecoat onderstel met powerflex rubbers, een schroefset van 1500 euro en een CAE shifter. Dat vind ik gewoon een rare gedachte, dat mag toch? Ben vast niet de enige. Live and let live zou ik zeggen.

DutchWilco
18-03-2015, 11:15
Alles is te verklaren, ik heb ook nergens commentaar op de prijs van de auto in kwestie. Zoals je voor 25k die Rallye niet kan maken kan je voor 10k mijne niet maken en voor 3k een knappe 1.6 op RS'en net zo min.. om maar wat voorbeelden te noemen, alles staat in verhouding. Ik vind het alleen best wel heel erg jammer dat er zo denigrerend wordt gesproken over mensen met 'minder'.

Waar het om gaat is dat er hier door 'de top' (alsjeblieft zeg) wordt gesproken alsof je niks klaar kunt spelen als je niet minimaal 25k kapot slaat op een Golfje van 25 jaar oud. Want ja, als je een knappe 8v GTI hebt dan kan je écht niet zonder Vibratech motorsteunen, een volledig vers gecoat onderstel met powerflex rubbers, een schroefset van 1500 euro en een CAE shifter. Dat vind ik gewoon een rare gedachte, dat mag toch? Ben vast niet de enige. Live and let live zou ik zeggen.

Snap je hem nog steeds niet dan :shake:

Jouw gedachtes lijken tot op zekere hoogten in orde te zijn, maar je lijkt niet te snappen hoe alles in zijn verband staat :)

Het is geen discussie over dat iets normaal is of niet of wat iemand wel kan en wil betalen of niet. Het gaat hier over een auto waar over de discussie is ontstaan of hij dit waard is of niet omdat dat de vraagprijs hoger ligt dan gebruikelijk.

Mijn mening is: Omdat je hem er bij lange na niet voor kan bouwen mede door de dure aanpassingen en gebruikte onderdelen waarvan de Vibra Technics steunen een goed voorbeeld zijn, zal deze echt wel een nieuwe eigenaar vinden :)

chrisjuh
18-03-2015, 12:16
Oke zeurpieten, wie gaat 'm nu kopen?

Misha
18-03-2015, 13:01

Jouw gedachtes lijken tot op zekere hoogten in orde te zijn, maar je lijkt niet te snappen hoe alles in zijn verband staat :)

Het is geen discussie over dat iets normaal is of niet of wat iemand wel kan en wil betalen of niet. Het gaat hier over een auto waar over de discussie is ontstaan of hij dit waard is of niet omdat dat de vraagprijs hoger ligt dan gebruikelijk.

Mijn mening is: Omdat je hem er bij lange na niet voor kan bouwen mede door de dure aanpassingen en gebruikte onderdelen waarvan de Vibra Technics steunen een goed voorbeeld zijn, zal deze echt wel een nieuwe eigenaar vinden :)Dat kan ik ook aan jou vragen... als je begrijpend leest is dat niet mijn punt, dat heb ik al een keer of 4 inmiddels aangekaart. Ik kan het nog eens herhalen maar je kan ook terug lezen. De discussie van hogere prijzen voor auto's waar meer geld in zit is inmiddels al een keer of 10 voorbij gekomen. (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=131012&page=1&pp=20&highlight=gesplitst) Je concluderende mening is in essentie gelijk aan de eerste 2 zinnen van mijn vorige reactie. Inmiddels lijkt me dat een heldere zaak, we hoeven niet bij elk topic exact dezelfde discussie te gaan voeren.

Hetgeen waar het mij in deze discussie over gaat is dat mensen die tienduizenden euro's in zo'n auto pompen blijkbaar menen dat ze meer zijn dan iemand die het met minder doet, want voor minder als 25k speel je immers niks klaar. Dat kan jij vinden dat de discussie daar niet over gaat maar dat zijn wel de punten die ter sprake (zijn ge)komen en waar ik over val en dus een reactie op geef. Zo is/wordt het gewoon onderdeel van dezelfde discussie.

skywalker38
18-03-2015, 13:11
Echt onvoorstelbaar,jij hebt echt een betonnen plaat voor je kop
Ik heb alleen aangegeven dat je deze auto in kwestie niet voor het bedrag wat jij aangeeft kan bouwen,jij begrijp
En nogmaals ga mij in godsnaam niet het verwijt maken dat ik mij boven anderen verheven voel dat is absoluut niet zo,met die domme opmerking over "de top",echt komplete bullshit,ik heb aangegeven dat een serieuze motorsport georienteerde wagen gewoon veel geld kost om te bouwen,en ik heb nooit gezegd dat een auto voor minder geld gebouwt is, ook meteen een mindere auto is

Berserker
18-03-2015, 13:15

Dit vat het wel goed samen volgens mij, Misha je blijft erg hangen op het punt van Skywalker van de 25k en niks klaar spelen... Hij bedoelt dit anders dan jij het leest. Deze rallye's vraagprijs is 25k en voor 25k krijg je dit niveau van afwerking/details niet klaar. Hij bedoelt niet dat alles onder de 25k niks is.

B-ram
18-03-2015, 13:27
Misha. Dat van mij was enenigzins sarcastisch hè. Omdat iedereen altijd direct schreeuwt dat jij op je pik hetrapt bent

sixpack
18-03-2015, 13:29
Goed, ik denk dat we hier in een kringetje draaien,
standpunten en meningen zijn min of meer duidelijk lijkt me.

zullen we (wat de discussie voor 25K heb je niets betreft) het hierbij laten ?

Misha
18-03-2015, 13:38
Tja, het zijn niet mijn woorden, en die domme opmerking over 'de top' net zo min, daarom keur ik die ook af. Inderdaad onvoorstelbaar dat mensen zich zo durven te profileren. Maar schijnbaar moet je dan je opmerkingen toch wat beter formuleren, in eerste instantie ging het hier nergens over motorsport gerelateerde projecten en als ik dat dit lees dan vind ik dat toch een aparte gedachte gang.

Uitspraak:
voor 25k kun je heel wat Golf (laten) bouwen of kopen.Reactie:
@Misha,voor 25.000 kun je bar weinig laten bouwenDat je hierop terugkomt is prima en ik ben blij dat je er niet echt zo overdenkt als dat bovenstaande reactie doet vermoeden.. enfin.

Dus het gaat dan nog om dezelfde discussie waar we al 10 keer mee gestart en gestopt zijn. Als er een bal geld in een auto zit wil je hier wat van terug zien. Dat geldt voor Jan zijn Rallye, Pietje zijn Impreza, Mijn 16v en Hansje zijn 1.3 op BBS RM. Dit staat los van Vibratech steunen, Happich raampjes of een waar je een motor laat bouwen. Je moet alleen die ene treffen die het geld ervoor over heeft. Dat is volgens mij de conclusie die al een x aantal keer getrokken is en die niet anders is dan mijn mening hierover sinds jaar en dag.

Weet nog dat ik vroeger altijd voor gek werd verklaard toen ik een Jetta 1.6 met een paar leuke wielen aanbood voor 2750, maar ik raakte ze wel allemaal kwijt. Dat is (buiten de bedragen om) niks anders als wat er nu gebeurd. In dat discussietopic waar ik net naar linkte zag ik nog een laatste reply (die ik eerder denk ik gemist heb) van M1974 die mijn manier van hobby'en eigenlijk perfect samenvat.

Interessante discussie hier.

Mijn mening.
Ik denk dat Ken gewoon heel veel geld heeft gestoken in een project waarvan je het bedrag bij verkoop nooit weer ziet. (Veel geld zit in onzichtbare, niet zeldzame delen). Voor zijn wagen zal het moeilijk zijn een koper te vinden die zijn vraagprijs wil betalen.

Misha daarintegen kent het spelletje van vraag en aanbod. De meeste projecten die ik van hem gezien heb zijn allemaal opgebouwd met gewilde stukken die het samen een mooi OEM+ geheel maken. Dit spreekt heel veel mensen aan. Dus de kans dat er iemand komt die hier het gevraagde geld voor over heeft is veel groter.
Met een dikke 20VT zou deze auto nog gewilder zijn, maar veel duurder om te bouwen, terwijl je er niet meer voor kunt vragen, want dat betaald de "markt" gewoon niet.
In mijn ogen doet Micha zijn projecten financieel gezien heel slim. Zo kun je steeds nieuwe projecten blijven bouwen zonder er al te veel op toe te moeten leggen

Misha
18-03-2015, 13:39

zullen we (wat de discussie voor 25K heb je niets betreft) het hierbij laten ?Lijkt me een puik plan.

DutchWilco
18-03-2015, 14:15

zullen we (wat de discussie voor 25K heb je niets betreft) het hierbij laten ?

:thumbup:

JaboG60
20-03-2015, 17:43
Zo zitten we nog van de week te strijden over een auto bouwen hier...... Nu bouw je niet meer. Rust zacht Misha. Vond het fijn om met je discussies te voeren en te lezen.... zullen het gaan missen....

dukerider
20-03-2015, 18:12
Zo zitten we nog van de week te strijden over een auto bouwen hier...... Nu bouw je niet meer. Rust zacht Misha. Vond het fijn om met je discussies te voeren en te lezen.... zullen het gaan missen....
??????? Ik hoop dat dit ironisch bedoeld is :eek: :eek:

GEENGTI
20-03-2015, 18:24
Verklaar je nader Jabo?

skywalker38
20-03-2015, 18:26
Inderdaad Jan,ik hoorde het net ook van Jeroen ik heb heftige discussies hier met hem gevoerd maar ben hier echt kapot van
Rust in vrede

GEENGTI
20-03-2015, 18:44
Huh? Vertel eens op

sixpack
20-03-2015, 18:57
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132567

NielsDub
20-03-2015, 20:53

+1 ...

gti-er
02-09-2015, 22:52
Op FB vernomen dat deze uiteindelijk verkocht is aan J. v/d Rijt Auto's in Uden.

Jammer Jan, was en blijft een mooie verschijning waar veel werk in zat. :cool: