PDA

View Full Version : Verschil xenon tussen cheap en .. cheap

Bontje
08-02-2015, 21:22
Beste mensen,

Kan iemand uitleggen waar het verschil in zit tussen xenonsets van een pakweg 12 euro en een set van 25-40 euro. Er zit ergens een verschil in maar weet niet meer wat. :confused: Was iets met licht frequentie of????

En wat het verschil mag zijn tussen de 55 en 35 watt series

Hier wat links,
xtreme cheap (http://www.lightinthebox.com/nl/12v-55w-h7-hid-xenon-conversion-kit-6000k_p1618257.html) just cheap (http://www.lightinthebox.com/nl/12v-55w-h1-ac-hid-xenon-conversion-kit-6000k_p1619578.html)

Momenteel 1 lamp stuk dus wil de set gewoon vervangen, heeft er ook al een 3 jaar ingezeten vandaar dat pilot voor mij niet hoeft.

Hoor graag van jullie :thumbup:

Bontje
09-02-2015, 12:39
iemand?

SciroccomTDI
09-02-2015, 13:12
de ene is H1 en de andere H7

Dat zijn verschillende fittingen.

Rick
09-02-2015, 13:36
Je denkt echt dat een setje van 22 euro een Pilot set gaat overtreffen ja?
Goed verhaal man!

Larsv5
09-02-2015, 13:45
12 euro gaat sneller naar de klote dan 40, maar allebei is het troep.

edwing60
09-02-2015, 16:32
De ene set is van slechte kwaliteit en de andere set is van super slechte kwaliteit.

vwfiel
09-02-2015, 20:48
Daar ben ik het niet mee eens
Heb ooit pilot gehad en na een jaar of 1,5 kapot
Nu een goedkopere set en gaat al 5 jaar mee
Praat ik over een kompleet setje met balasten en lampen

Style
09-02-2015, 21:04
Sterk punt heb ook alleen maar gezeik met me pilots en me meisie heeft zo'n cheap ass setje niks geen problemen.
Kan bad luck zijn naar wel vervelend hehehe

SciroccomTDI
09-02-2015, 21:16
http://geizhals.at/p/853814.jpg

Dit is nog beter:

- goedkoper
- minder gehaat worden door mensen
- minder kans op ongelukken bij de medeweggebruikers, omdat je hen niet verblindt
- vervanging is bij elk tankstation te koop, zodat je geen ongelukken veroorzaakt, omdat jouw auto op een motorfiets lijkt

en vele andere voordelen :thumbup:

René
09-02-2015, 21:22
Philips blue vision? Die hebben wij ook gehad. 30 euro voor een setje h4 en na een half jaar kapot. Sindsdien koop ik voor 3 euro een doosje reservelampjes bij de action....gaan nog langer mee ook!

Dokter D
09-02-2015, 21:25
Ik rij ook met een cheap setje xenon, nog nooit geknipper van een tegenligger gehad.
Wanneer je de boel fatsoenlijk afstelt is bovenstaande onzin.

Tis nu juist een stuk veiliger, in de Passat b4 zie je zelfs met Philips meuk geen hand voor ogen.

René
09-02-2015, 21:30
Iemand goede ervaring met lightinthebox? Weet nog van mijn lupo dat xenon super is...helemaal met heldere koplampen. Misschien wel leuk voor de passat. Kost iig geen drol idd

guusvandevenne
09-02-2015, 21:40
Als dat net zoiets is als miniinthebox (telefoonhoesjes, kabels etc) waar het sterk op lijkt, ik kwam ook via miniinthebox op lightinthebox. Dan zou het wel moeten werken. Wel geduld hebben wat betreft levertermijn. tot 20 dagen ongeveer.

Rick
09-02-2015, 22:53
Iemand goede ervaring met lightinthebox?

Geen problemen mee. Duurt inderdaad stervenslang voordat het bij je op de mat ligt. :rolleyes:

MiniInThebox en nog vele andere (Zoals DHgate) zijn een tussenhandelaar. Je maakt het geld over naar de tussenhandelaar en het geld voor de verkopende partij komt pas vrij als jij op "Ontvangen" hebt geklikt. :thumbup:

Bij Aliexpress werkt het weer anders, daar betaal je de verkoper direct. Dit is terug te zien in de prijs, maar komt weer bij dat het fraude niveau wat hoger ligt.

Erik Baas
09-02-2015, 23:11
Iemand goede ervaring met lightinthebox?Dat vroeg ik me ook al af! Ze bieden bv. BA15s LED-lampen aan voor $2,32 p/st + 0,76 verzendkosten, dat kan toch haast niet?

SciroccomTDI
09-02-2015, 23:16
Dat vroeg ik me ook al af! Ze bieden bv. BA15s LED-lampen aan voor $2,32 p/st + 0,76 verzendkosten, dat kan toch haast niet?

http://www.ebay.co.uk/itm/1156-Ba15s-382-P21W-High-Power-7-5W-LED-DRL-White-VW-CC-Audi-A4-resistors-CANBUS-/320903695574

nu je het zegt ... :screwy:

Rick
09-02-2015, 23:46
Dat vroeg ik me ook al af! Ze bieden bv. BA15s LED-lampen aan voor $2,32 p/st + 0,76 verzendkosten, dat kan toch haast niet?

Je koopt ze direct bij de fabrikant of tussenhandelaar in China. Je haalt dus een deel van de marge weg die anders in de zakken van de eBay verkoper zou verdwijnen.

Bontje
10-02-2015, 09:34
..., gewoon even lezen. Zeg nergens dat een pilot set slechter/beter is dan een China prul :thumbup: Me voorkeur gaat alleen naar wat goedkopers uit gezien me ervaring er niet slecht mee is dus vandaar.
Verder ben ik al achter een aantal verschillen, mooie beschrijving van verschil in AC en DC series vind je o.a. hier (klik (http://www.joopiesplace.nl/05-05-2013))
Omslag bij deze setjes liggen rond de €30,- dat je een AC set kunt hebben, meeste daaronder is DC en is dus minder.

Als je naar xenon gaat dan in ieder geval met helder glas en fatsoenlijk laten afstellen, zo heb je minder tot geen last van strooilicht en mensen die je super irritant vinden omdat ze niks zien.

Verder met lightinthebox en miniinthebox nog nooit problemen gehad en altijd me spullen binnen 3 weken binnen gekregen. Dit betrof dan met led lampjes, obd uitleesspul etc.

Ronin
10-02-2015, 14:47
Hier ook ervaring met lightinthebox en pilot xenon verlichting

bij lightinthebox tot 2 keer toe een beschadigd product ontvangen, uiteindelijk geld teruggekregen omdat ik een 3e zending niet zag zitten, zeker gelet op de levertijd.

pilot xenon verlichting net na 2 jaar stuk, dus geen garantie, sindsdien gebruik ik ook goedkopere sets, sommige gaan sneller stuk dan andere. een set gehad die na circa 1,5 jaar stuk ging en heb er een nu nog in zitten circa 4 jaar. beide sets van rond de € 30,- a 40,-

golfje_295.000
10-02-2015, 15:16
Philips blue vision? Die hebben wij ook gehad. 30 euro voor een setje h4 en na een half jaar kapot. Sindsdien koop ik voor 3 euro een doosje reservelampjes bij de action....gaan nog langer mee ook!

dan heb je daar ook pech mee gehad, ik rij al 3.5 jaar met philips blue vision en rij altijd met mn lampen aan, 30.000km per jaar

Rick
10-02-2015, 15:50
..., gewoon even lezen. Zeg nergens dat een pilot set slechter/beter is dan een China prul :thumbup: Me voorkeur gaat alleen naar wat goedkopers uit gezien me ervaring er niet slecht mee is dus vandaar.
Verder ben ik al achter een aantal verschillen, mooie beschrijving van verschil in AC en DC series vind je o.a. hier (klik (http://www.joopiesplace.nl/05-05-2013))
Omslag bij deze setjes liggen rond de €30,- dat je een AC set kunt hebben, meeste daaronder is DC en is dus minder.

Als je naar xenon gaat dan in ieder geval met helder glas en fatsoenlijk laten afstellen, zo heb je minder tot geen last van strooilicht en mensen die je super irritant vinden omdat ze niks zien.

Verder met lightinthebox en miniinthebox nog nooit problemen gehad en altijd me spullen binnen 3 weken binnen gekregen. Dit betrof dan met led lampjes, obd uitleesspul etc.

Nogmaals, denk je dat je waar voor je geld krijgt voor die prijs? :rolleyes:

Ze kunnen de prijs zo laag houden omdat ze niet alleen zeer goedkope materialen gebruiken, maar ook doordat ze de Quality Checks overslaan. Je hebt dan niet alleen een goedkoop- maar ook direct een levensgevaarlijk setje.

Mocht je dit idee toch uit willen voeren, adviseer ik je om van het geld wat je bespaard een set lenskoplampen te kopen en die netjes af te stellen. :)

Audi1981
12-02-2015, 13:06
Ik heb een kingco setje in de octavia zitten en tevreden over, kost 58 incl verzenden voor h7 ;)

Christiaan
13-02-2015, 11:09
Ervaring met 2 dure pilot sets, beide op korte termijn kapot (binnen een jaar)
Mijn ervaring is dat de goedkope setjes zeker niet onderdoen qua levensduur tov de premium merken.

Laatste set die ik heb gekocht is 3 jaar geleden / 80.000 km (cheap ass ebay set) en doet het nog steeds prima...

The Green
13-02-2015, 11:11
Nogmaals, denk je dat je waar voor je geld krijgt voor die prijs? :rolleyes:

Ze kunnen de prijs zo laag houden omdat ze niet alleen zeer goedkope materialen gebruiken, maar ook doordat ze de Quality Checks overslaan. Je hebt dan niet alleen een goedkoop- maar ook direct een levensgevaarlijk setje.

Mocht je dit idee toch uit willen voeren, adviseer ik je om van het geld wat je bespaard een set lenskoplampen te kopen en die netjes af te stellen. :)
Denk je dat een aziaat dan zelf alleen slechte dingen kan kopen?
Prijsverschil zit m enkel id locatie en fabrikatie kosten. Een europese firma laat (als ze slim zijn) ook hun producten in lage loon landen maken en maken daar gewoon super winsten op. (Honda motor cilinderkop vr een 125 c kost hier 360euro leeg.. Thailand 120euro met de kleppen en nok en...)

Black Devil
13-02-2015, 11:19
Wat betreft prijzen van diverse xenonsets kan ik het volgende vertellen uit eigen ervaringen op honderden sets welke ik verkocht en ook ingebouwd heb.

De duurdere sets zijn kwalitatief het geld niet waard, je betaald veel voor 'lucht'. Er is wel kwaliteitsverschil maar die verschillen zijn echt niet groot, alle spullen komen uit china. Diverse sets en merken gezien en het is nagenoeg gelijk.

Als jij zelf een merk bedenkt en een logo en dit op de mail zet naar china en minimaal een paar honderd sets afneemt ben je er ook. Dan ga je roepen dat het Europese makelaardij is en gaat de hoofdprijs vragen ;)

Staar je niet blind op bepaalde merken want 95% is van binnen hetzelfde. Verschil zit hem wel in de service, waar koop je het en hoeveel garantie zit erop en de afhandeling ervan.

SciroccomTDI
13-02-2015, 11:43
Ik ben de afgelopen woensdag voor het eerst eens NIET verblind door Xenon van achteren. Er reed een Volvo Hatchback achter mij, en, verbazingwekkend genoeg, kreeg ik geen lichtslag via de spiegels in mijn gezicht... Ik vond het erg bijzonder :)

Bontje
13-02-2015, 21:00
Zijn er nog firma's in nu / websites waar jullie vaak dit bestellen? Ik weet verder wel effe genoeg hier. Thanks iedereen voor de reacties

Dokter D
13-02-2015, 21:38
Ik heb de mijne bij xenon Jan vandaan.

EnVeeZee
13-02-2015, 22:53
+1, ook al eens gekocht daar en de set was beter dan z'n bedrijsnaam deed vermoeden.

Dokter D
14-02-2015, 07:08
Prima service daar.

vwfiel
14-02-2015, 19:20
Het probleem met strooi licht is dat me ze meteen verwisselt met de normale pitjes
Dus zonde af te stellen
Als je ze wat lager zet en de xenon erin doet is het goed en verblind je niemand

SciroccomTDI
14-02-2015, 19:51
ook niet iemand die in een hele lage auto rijdt?

René
14-02-2015, 20:25
Ik snap de link niet helemaal tussen verblinden met xenon door een zwaar verlaagde auto? Het hoogteregelafstelapparaat is toch in hoogte verstelbaar?

Bontje
16-02-2015, 11:06
Deze 2 zijn het geworden en komen waarschijnlijk einde vd week al wel binnen als de douane niet moeilijk doet. Is zien of het wat is of niet

set 1 (http://www.lightinthebox.com/nl/ac-slim-hid-kit-koplampen-lampen-h4-bi-xenon-6000k-12v-55w_p916370.html?litb_from=sysmail)
set 2 (http://www.lightinthebox.com/nl/12v-55w-xenon-6000k-h7-hid-kit-ac-slim-hid-kit-single-beam_p916407.html?litb_from=sysmail)

SciroccomTDI
16-02-2015, 11:28
Ik snap de link niet helemaal tussen verblinden met xenon door een zwaar verlaagde auto? Het hoogteregelafstelapparaat is toch in hoogte verstelbaar?

Ik bedoel: verblind worden als je zelf in een lage auto rijdt.. en andere mensen met xenon rijden achter jou of tegemoet.

Kijk, ik ben het echt met iedereen hier eens dat je dingen kunt afstellen etc.. maar dan lijkt het alsof de afstellende mensen alleen hier op dit forum bestaan :shake:

Rick
16-02-2015, 11:46
Dat doe je dan toch echt zelf. Kan je mensen met xenon af-fabriek lastig kwalijk nemen.

Siebe75
16-02-2015, 12:37
Zelfs met af fabriek xenon kun je verblind worden. Ben er ook geen fan van.

Bontje
18-02-2015, 18:56
Pakketje binnen gekregen vandaag, mag ook weer afzender retour...
Transport schade opgelopen en rammelt aan alle kanten en komt al kapot uit de verpakking en waarom deed ik ook al weer zaken met china?!?!?! Nja heb de flikkers effe gemaild en is zien wat ze ermee doen. Ik zeg light in the box, niet aan beginnen... oja mocht ook nog effe btw betalen bij mij aan de deur waar ik niet aan had gedacht, ook een mooie...

René
18-02-2015, 19:04
Verzending gaat dus best snel :) Jammer dat het kapot is. Voor hoeveel euro had je besteld dan? Aangezien je aan de deur moest betalen...

Ronin
18-02-2015, 19:13
Pakketje binnen gekregen vandaag, mag ook weer afzender retour...
Transport schade opgelopen en rammelt aan alle kanten en komt al kapot uit de verpakking en waarom deed ik ook al weer zaken met china?!?!?! Nja heb de flikkers effe gemaild en is zien wat ze ermee doen. Ik zeg light in the box, niet aan beginnen... oja mocht ook nog effe btw betalen bij mij aan de deur waar ik niet aan had gedacht, ook een mooie...

Komt me zeer bekend voor helaas...

bij lightinthebox tot 2 keer toe een beschadigd product ontvangen, uiteindelijk geld teruggekregen omdat ik een 3e zending niet zag zitten, zeker gelet op de levertijd.

Kevert
19-02-2015, 00:58
Waarom koop je een goedkoop setje helemaal daar vandaan pfff zijn hier in nederland genoeg winkels die ze ook voor rond de 6 tientjes verkoopt.
Als er dan wat mee is kun je ook nog een beetje makkelijker communiceren met de verkoper en hoef je geen btw extra te betalen.
Zelf heb ik eens een setje gekocht bij carnjoy.nl en die set werkt na 6 jaar nog steeds maar die gebruik ik nu niet meer.
Ik heb nu 3 jaar een set bi xenon die inclusief lenzen in een doos zat (60 euro) die ik in me koplampen heb gemaakt , heb al 3 jaar geen enkel probleem gehad. Enkel 1 maal een lamp moeten vervangen omdat ik per ongeluk een kabeltje van de fitting kapot trok.

Bontje
19-02-2015, 10:23
Totaal had ik een 3 xenonsets bestelt met een waarde van totaal 130 euro, kwam nog een 30 euro aan belasting en administratie bij. Had er voor gekozen om hier te bestellen gezien de prijs, deze was goedkoop tot aan het punt van de balasting waar ik niet aan gedacht had. (wat ik moet met 3 setjes? ouders en broer wouden ook ineens wat vandaar de keuze)

VAGKonzept
19-02-2015, 10:42
Ik heb ooit voor 40 euro een (merkloos) setje gekocht op Essen Motor Show en heb toen een kaartje van de verkoper meegekregen... Ik mocht hem altijd contacteren in geval van problemen en had "garantie", maar z'n naamkaartje was het enige dat ik had, dus ik moest hun gewoon maar vertrouwen. en eerlijk gezegd deed ik dat niet... Ik had het idee dat als ik ooit problemen had ik gewoon 40 euro lichter was en nooit wat van de man zou horen...

Half jaar later ging echter een ballast kapot, en mailde ik naar die persoon...
Ballast opgestuurd en ik kreeg zonder meer een nieuwe thuis in de bus. Weer een half jaar later begaf de andere ballast het en kreeg ik wederom zonder gedoe een nieuwe thuisgestuurd.

Daarna zijn ze altijd perfect blijven functioneren tot ik ze er gewoon heb uitgehaald omdat de auto buiten gebruik was... Ik had het eerlijk gezegd zelf niet verwacht, maar soms kan een combinatie van bodemprijs en service blijkbaar toch :)