Ilker
01-02-2015, 19:24
Beste,
Aangezien dit offtopic voorstelt, wil ik hier toch wel enkele vragen stellen voor de belgen (of nederlanders) die daar verstand van hebben?
Ik heb een Mercedes Benz 190D 2.5 gekocht uit 86. uit Eindhoven.
Mooie auto, heel content, maar zit met een certificaat probleempje.
Is gedouaneert (ik heb het Vignet 705 papiertje)
Nou wou ik hem op de dagelijkse kentekenplaat inschrijven.
Zat mooi aan te schuiven bij de keuring, totdat ik dus aan de beurt was, en die flapoor, naar het chassisplaatje keek, waardoor het dus opviel dat er iets niet klopte. Meneer van de keuring zei " U hebt een Belgisch Gelijkvormigheidsattest nodig'' Dus ja moest ik maar achteruit rijden en zo de keuring verlaten.
Point of this story.
Waar moet ik gaan om dat papiertje te kunnen verkrijgen?
Mercedes garage in brussel of de kortst bijzijnde mb garage? Ik woon namelijk in Limburg (BE)
vraag 2: Als ik de Benz nu op oldtimerstatuut ga keuren, moet ik dan nog steeds dat belgisch gelijkvormigheids attest kunnen voorleggen, of hoeft dit niet?
Mijn maatje had een 300D vanuit utrecht overgebracht, en hij heeft dus niks moeten regelen in brussel (was wel in 2014)
nu met 2015 nieuwe DIV regels, begrijp ik er helemaal niets van.
Danku bij voorbaat :thumbup:
Aangezien dit offtopic voorstelt, wil ik hier toch wel enkele vragen stellen voor de belgen (of nederlanders) die daar verstand van hebben?
Ik heb een Mercedes Benz 190D 2.5 gekocht uit 86. uit Eindhoven.
Mooie auto, heel content, maar zit met een certificaat probleempje.
Is gedouaneert (ik heb het Vignet 705 papiertje)
Nou wou ik hem op de dagelijkse kentekenplaat inschrijven.
Zat mooi aan te schuiven bij de keuring, totdat ik dus aan de beurt was, en die flapoor, naar het chassisplaatje keek, waardoor het dus opviel dat er iets niet klopte. Meneer van de keuring zei " U hebt een Belgisch Gelijkvormigheidsattest nodig'' Dus ja moest ik maar achteruit rijden en zo de keuring verlaten.
Point of this story.
Waar moet ik gaan om dat papiertje te kunnen verkrijgen?
Mercedes garage in brussel of de kortst bijzijnde mb garage? Ik woon namelijk in Limburg (BE)
vraag 2: Als ik de Benz nu op oldtimerstatuut ga keuren, moet ik dan nog steeds dat belgisch gelijkvormigheids attest kunnen voorleggen, of hoeft dit niet?
Mijn maatje had een 300D vanuit utrecht overgebracht, en hij heeft dus niks moeten regelen in brussel (was wel in 2014)
nu met 2015 nieuwe DIV regels, begrijp ik er helemaal niets van.
Danku bij voorbaat :thumbup: