Log in

View Full Version : Heeeel vaag probleem

KatirZan
25-08-2005, 17:05
Ik zit dus nog steeds met een vaag probleem....

Mijn auto gaat om de 1 of andere stomme reden plots steeds hoger stationair lopen, tot 3500 toeren....dan moet ik mijn motor uitzetten en opnieuw starten en dan doet ie dat niet meer, voor een tijdje....

verder : mijn motor draait stukken beter zodra ik de vacuum van mijn luchtweger, stappenmotor en koudestart injector ruk, terwijl deze allemaal schoon gemaakt zijn (2 dagen in remreiniger gelegen)..dus vies kunnen ze niet zijn...(is 1 week geleden gedaan).

Dan zit er op mijn gasklephuis een soort van schakelaar, op mijn gashendel, zwart blokje met een klein druk knopje, hier stond mijn gashendel niet tegen aan....vroeg me af of het kwaad kon, dus heb mijn gashendel er maar tegenaan gezet...hoop niet dat ik het nu gesloopt hebt, maar blok loopt wel "anders", stationair is er niet echt op vooruit gegaan, maar hij valt iig niet meer uit bij een koude motor....vroeg me dus eigenlijk af wat dit apparaat nu precies doet....

verder hoop ik echt antwoord te krijgen deze keer, want het is best lastig als je bij een verkeerslicht staat en je gas telkens 2000 toeren omhoog knalt.......en verder is dat stationair nu ook niet echt leuk....blok valt gewoon telkens uit, ookal laat ik hem helemaal teruglopen naar 1000tpm om dan pas mijn koppeling in te trappen.....

please help me

Johan-dtc
25-08-2005, 17:28
om welke motorcode gaat het?

Jeroentjuh
25-08-2005, 17:51
Misschien je stationait toerental klep eens ff schoonmaken...

berendd
25-08-2005, 17:57
hij heeft een KR volgens mij...

Johan-dtc
25-08-2005, 17:58
hij heeft een KR volgens mij...

shame shame, zie het net bij zijn onderschrift staan :eek: :cool: :D

KatirZan
25-08-2005, 21:01
is idd een KR blok :)

even een update :

ik ben net even aan het "testen" geweest, stationair brak lopen kwam door het membraam op mijn gasklephuis (dat knopje...) die heb ik nu dus goed staan en starten gaat meteen ook stukken beter, en het stationair lopen is ook weer mooi 900 ~ 1000tpm.

verder gaat mijn blok nog steeds hoog in toeren lopen....dus morgen toch nog maar een keer mijn stappenmotor vervangen...gelukkigerwijs heb ik er enkele liggen van die rete dure dingen....

mochten jullie nog suggesties hebben over het vervangen of schoonmaken van onderdelen dan hoor ik het heel erg graag....loop nu namelijk al enkele maanden te kampen met deze problemen...en aangezien ik al 2 jaar bezig ben met het opbouwen van mijn rocco kan ik dit er nu echt ff niet bij hebben.....