PDA

View Full Version : Kachel/koeling Golf 2


Jakhals
02-12-2014, 20:30
Goedenavond,

Vorige winter was de kachel met een paar minuten heerlijk warm, nu wordt ie helemaal niet meer warm.. Ik heb de gaten in de kleppen al opnieuw dichtgeplakt maar dit heeft niets geholpen.

De temperatuur loopt ook aardig hoog op binnen een paar minuten, 10 minuten later wordt ie ineens erg koud.. De laatste keer dat ik de temperatuur in de gaten hield steeg deze tot halverwege en bleef hier netjes op hangen.

(Volgens mij) de onderste van de twee slangen in de motorruimte wordt niet warm, hier zit nog wel een stuk tussen het schutbord en de motor waar een slangetje aan zit, bij de andere slang lijkt iets tussenuit gehaald te zijn.

Wat kan deze problemen veroorzaken?

Gino89
02-12-2014, 22:02
Thermostaat al getest?

Jakhals
03-12-2014, 10:48
Nee nog niet, kwestie van in een pan met water leggen, op 't vuur zetten en kijken bij welke temperatuur hij open gaat toch?

tim_j
03-12-2014, 10:58
zit er een kachelslang modificatie op? die even door rammen. kan zijn dat de kleppen dicht zitten na een tijd.

The Skinnmeister
04-12-2014, 14:10
Zou kunnen en anders de thermostaat....

Jakhals
04-12-2014, 14:37
zit er een kachelslang modificatie op? die even door rammen. kan zijn dat de kleppen dicht zitten na een tijd.

Hoe is die modificatie te herkennen?

Gino89
04-12-2014, 21:32
2 van die ronde stukken aluminium tussen de slangen van kachel radiateur en motorblok in. En deze 2 zijn onderling ook weer verbonden met een slang. Dit zie je zitten vanuit de motorruimte. Tussen motorblok en schutbord in.

Jakhals
05-12-2014, 08:04
Ah oké, die is er dan al tussenuit. Enige wat er nog tussen zit is een kunststof T stuk waar een slangetje aan zit met een filtertje o.i.d. aan het eind.. Ik ga van het weekend even een andere thermostaat monteren en kijken of dat wat helpt.

Erik Baas
05-12-2014, 21:13
Een kunststof T-stuk en een filtertje, in de kachelslang? Vreemd...

Jakhals
06-12-2014, 16:49
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/86/9985/11604448/ventile-golf-2-55938.jpg

Op bovenstaande afbeelding staat ie, het zwarte T stuk.

Maar ik zag gisteravond dat het kvs niveau ook erg laag was, deze heb ik net bijgevuld en het probleem lijkt opgelost.. Morgen een ritje van 15km, dan zullen we zien. Ik laat het nog wel even weten.

Jakhals
08-12-2014, 13:29
Het probleem is inderdaad verholpen na het aanvullen van de koelvloeistof..

Weet iemand wat het kunststof stuk doet wat op de afbeelding te zien is?

René
08-12-2014, 13:44
Heb dat zwarte stuk nog nooit gezien. Dat ding wat ernaast ligt voorkomt dat de druk te hoog wordt, wat vroeger kachelradiateurs wel eens liet ploffen. Is een modificatie van VW zelf..maar is met de kachelradiateurs die tegenwoordig worden geproduceerd niet meer nodig.

Staat er geen onderdeelnummer op?

René
08-12-2014, 13:57
ff gegoogled:

http://www.golf2parts.de/WebRoot/Store13/Shops/15511620/4B28/FDF0/DF10/EC21/E4E5/C0A8/28B9/31B0/P1010098.jpg

Hoort dus bij het overdrukventiel. Het zwikkie komt gewoon tussen de toe- en afvoerslang en bij te hoge druk in de toevoer, gaat het klepje open en verliest deze druk (dus vloeistof) via het slangetje naar het zwarte T-stuk die in de afvoerslang zit.

René
08-12-2014, 14:01
Plaatje bij het praatje:

http://img.photobucket.com/albums/v235/ivo9401/kachel005.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v235/ivo9401/kachel009.jpg

Jakhals
11-12-2014, 17:52
Ah oké, in z'n eentje heeft ie dus geen functie.. Bedankt!

René
11-12-2014, 18:42
Nee, dan is het gewoon een nutteloos pijpje :D
Is die kleine aansluiting bij jou dan afgedopt ofzo?

Jakhals
12-12-2014, 17:18
Ik heb geen idee wat er exact op zit..
Binnenkort maar eens er tussenuit halen dan, kan ie ook niet voor problemen gaan zorgen.
http://oi58.tinypic.com/2di5d2f.jpg

fcapri
12-12-2014, 22:47
Heb dat zwarte stuk nog nooit gezien. Dat ding wat ernaast ligt voorkomt dat de druk te hoog wordt, wat vroeger kachelradiateurs wel eens liet ploffen. Is een modificatie van VW zelf..maar is met de kachelradiateurs die tegenwoordig worden geproduceerd niet meer nodig.
.

ja, echt niet leuk. was eens goed aan het doorrijden, ineens heel de voorruit vol damp en heet water over men voeten. kon niet eens op de rem drukken

Ik heb geen idee wat er exact op zit..
Binnenkort maar eens er tussenuit halen dan, kan ie ook niet voor problemen gaan zorgen.


lijkt mij een slotbout te zijn van de wielen

bugs
13-12-2014, 19:24
Plaatje bij het praatje:

http://img.photobucket.com/albums/v235/ivo9401/kachel005.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v235/ivo9401/kachel009.jpg

Dat je die plaatjes nog hebt! Dat is al een paar jaar geleden. ik herkende mijn handschrift :)

René
13-12-2014, 21:46
Dat je die plaatjes nog hebt! Dat is al een paar jaar geleden. ik herkende mijn handschrift :)

Ghehe...gevonden via google :)

jasonnl
11-10-2015, 21:00
Even een kick.

Net een golf gekocht waar ook deze modificatie opzit. En ook mijn kachel word niet warm (onderste slang ook niet) . Nieuwe koelvloeistof en nieuwe kachelradiateur. De kleppen van de kachel ook weer netjes gemaakt.

Nu stond mij ergens bij dat bij een nieuwe kachelraditeur die modificatie niet meer nodig is? Want dan haal ik dat er liever tussen uit. En dan 2 buisjes ertussen.
( iemand toevallig uit zijn hoofd wat de diameter is van die 2 slangen? )

Termostaat word van de week vervangen.

En deze weerstand ook gewoon goed voor zonder airco? --> https://boelm.nl/volkswagen/golf-2-jetta/airco-ventilatie-en-verwarming/kachelweerstand-oa-golf-2-met-airco-191959263.html