View Full Version : Seat Leon Cupra 1P Second live
DutchWilco
17-11-2014, 10:09
Zoals veel mensen hier weten zit ik nog met een Lege Seat Leon Cupra uit 2007
Deze auto had ik gekocht om mee te gaan racen, maar na een paar maanden hier aan te hebben gewerkt zat ik met serieuze gezondheidsproblemen.
We zijn inmiddels al weer 1,5 jaar verder en het gaat weer de goede kant op gelukkig. Na dat alle een poos stil heeft gestaan, ben ik begonnen aan een Golf mk2 voor de Berg Cup omdat dit toch wel de mooiste sport is die er bestaat in mijn ogen.
Ik ben daar lekker mee aan het werk zo als in een ander topic te zien is.
Nu zat ik alleen nog met een incomplete Seat Leon Cupra die te goed en te duur is om bij het oudijzer te zetten.
Ik heb hem al eens te koop gezet, maar daar was maar weinig belangstelling voor waardoor hij er nog steeds staat.
Voor 2 weken terug kwam ik een Seat Leon Cupra R uit 2010 te koop tegen met een forse schade.
Een vriend van mij drong mij er op aan om toch even te gaan kijken en heb hem toen ook meteen gekocht omdat bijna alles wat ik nodig heb voor het opbouwen van mijn eigen Leon hier nog goed van is.
Het was de bedoeling om ook deze 2.0 TFSI terug over te zetten, maar omdat ik niet over de 2L cilinderinhoud wil bij mijn Berg Cup-auto, heb ik besloten om hier de TTRS-motor in te zetten en deze 2.0TFSI voor mijn Golf mk2 te gebruiken.
De Auto zoals ik hem had gekocht:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/2-6282-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/4-6283-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/6-6284-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/12-6287-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/16-6289-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Na het strippen waar ik achteraf wel spijt van had:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/32-6297-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/34-6298-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6201-6300/38-6300-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/44-6303-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/46-6304-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/48-6305-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/60-6311-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/44-6303-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/46-6304-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/64-6317-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/72-6321-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/74-6322-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/82-6326-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/84-6327-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/86-6328-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/88-6329-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/92-6331-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
De Leon Cupra R uit 2010 die ik als donor heb gekocht.
Het lijkt niet veel te zijn, maar de delen zoals het zwarte hemeltje, bekleding en interieur enz is nog heel en in hele nette staat.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/96-6333-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/98-6334-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
De leon achter een Leon :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/100-6335-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/102-6336-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/104-6337-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/106-6338-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/108-6339-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/110-6340-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
The Skinnmeister
17-11-2014, 13:04
Ziet er veelbelovend uit :thumbup:
DutchWilco
17-11-2014, 16:41
Dat ik een TTRS motor heb staan was al wel bekent denk ik :)
Ik zou er eigenlijk een 6-bak achter zetten, maar kwam wat beters tegen op Ebay :rolleyes:
Gisteren een RS3 7-traps DSG-Bak met vliegwiel gekocht en gaan we woensdag ophalen in Frankfurt :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/112-6341-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.JPG
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/114-6342-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
De kleur waar ik hem in laat spuiten is ook al bekent en ben nu bezig om te kijken waar ik deze het beste kan laten spuiten.
Omdat hij al geel is en ik de binnenkant niet wil laten spuiten op de kofferbakruimte na omdat ik hier wat aan moet lassen, heb ik besloten om hem weer geel te spuiten. wat geel is moet geel blijven :D
Omdat de originele kleur niet naar mijn zin was, kwam ik uit op de wat donkerdere kleur geel van de Supercopa of de gele kleur van de Lamborghini.
Omdat die laatste wel erg mooi is en een metallic is ipv een uni-kleur gaat dat hem worden. Deze kleur heet: Giallo Orion
Even als voorbeeld:
http://4.bp.blogspot.com/-MmO0kIl8iFI/T4iy5BJgRLI/AAAAAAAABK8/7z6oX0S_AWc/s640/DSC_8930+copy.jpg
Bij ander licht:
http://www.carstalker.com/photos/small/2023.jpg
Dub-Detail
17-11-2014, 18:40
Waarom een dure 7-traps rs bak als ik vragen mag?
gaat het de nieuwe daily worden?
of word hij weer opgebouwd voor de verkoop oid?
mooi bezig weer hoor! goed om te zien dat hij weer netjes terug de weg op komt
DutchWilco
17-11-2014, 19:30
Waarom een dure 7-traps rs bak als ik vragen mag?
Omdat het kan :D
Ik wil voornamelijk laten zien wat de mogelijkheden zijn met deze jongere generatie auto's.
De kunstjes met de mk2's enz zijn al wel bekent, maar vanaf het mk5 platvorm zijn er giga veel mogelijkheden en ik wil als bedrijf niet alleen in het oude blijven hangen ;)
Ik weet niet waarom je deze als duur bestempeld, maar iets is pas duur als je er veel geld voor betaald.
In eerste instantie zou ik de 6-bak met 4x4 gaan gebruiken, maar omdat ik nu net zo veel geld kwijt ben met deze DSG-bak is de keuze al wat makkelijker :giggle:
DutchWilco
17-11-2014, 19:47
gaat het de nieuwe daily worden?
of word hij weer opgebouwd voor de verkoop oid?
mooi bezig weer hoor! goed om te zien dat hij weer netjes terug de weg op komt
Ik ben niet zo trouw aan 1 auto en hij zal best wel weer een keer verkocht gaan worden denk ik.
Tot dan bouw ik hem voor de leuke evenementen zoals Wortersee, wat meetings en ritten enz.
Vooral het bouwen vind ik leuk en dat was je waarschijnlijk al wel opgevallen :)
Het leuke hier van is dat het weer eens totaal iets anders is en veel makkelijker te realiseren is dan een restauratieproject.
Ik hoop deze vd zomer ook al weer op de weg te hebben ;)
Als Daily hebben ik een oud T4 busje :giggle:
Ik vind het zonde van het geld om een jonge auto te rijden en steek het veel liever in het bouwen van auto's omdat ik dat veel leuker vind.
Eke keer als ik een wat vlottere daily heb, zit ik met dikke boetes en al een paar keer mijn rijbewijs bijna kwijt enz. Een T4 is dan ook vooral een verstandige keuze en niet omdat ik het zo geweldig vind :)
giuliettaevo
17-11-2014, 23:33
Geeft het omkeuren straks problemen met zo'n jonge auto?aangezien hier geen typegoedkeuring voor is?
Herm Schreurs
18-11-2014, 00:06
Mooi project weer Wilco :thumbup:
Ik ga hem volgen! Keep posting!
DutchWilco
18-11-2014, 00:45
Geeft het omkeuren straks problemen met zo'n jonge auto?aangezien hier geen typegoedkeuring voor is?
Yep, gaat idd een stuk lastiger en moet hier voor naar Lelystad helaas.
Dit traject ben ik zelf nog niet eerder door geweest, maar eens moet het de eerste keer zijn :)
Ik hoop ook hier van te leren, want het zal steeds vaker voor gaan komen aangezien de auto's steeds ouder worden die van voor 98 zijn.
richard-polo
18-11-2014, 08:09
Ik weet niet waarom je deze als duur bestempeld, maar iets is pas duur als je er veel geld voor betaald.
:thumbup:
Yep, gaat idd een stuk lastiger en moet hier voor naar Lelystad helaas.
Dit traject ben ik zelf nog niet eerder door geweest, maar eens moet het de eerste keer zijn :)
Ik hoop ook hier van te leren, want het zal steeds vaker voor gaan komen aangezien de auto's steeds ouder worden die van voor 98 zijn.
Je bedoelt jonger dan 98 ?
Ik heb de mijne sinds vandaag op kenteken, ze zijn niet gemakkelijk daar maar als je alles netjes in orde hebt dan moet het geen probleem zijn hoor!
Ook weer voor dit project dus, succes :-)
DutchWilco
18-11-2014, 15:29
Je bedoelt jonger dan 98 ?
Ik heb de mijne sinds vandaag op kenteken, ze zijn niet gemakkelijk daar maar als je alles netjes in orde hebt dan moet het geen probleem zijn hoor!
Ook weer voor dit project dus, succes :-)
Beetje lastig, want ik probeerde te zeggen dat het jaartal 98 vast staat en dat de auto's van daar voor steeds minder worden. Hier door zullen er steeds vaker auto's naar Lelystad moeten gaan.
Goed om te horen dat je alles nu ook op papier voor elkaar hebt :thumbup:
Ik had je dit willen vragen, maar je bent mij al voor. Ik heb alle papieren in orde en maak mij hier dan ook niet zo veel zorgen meer om, bedankt !
DutchWilco
25-11-2014, 13:01
Het was wel even een ritje (1000km Totaal), maar heb nu wel een hele mooie RS3 7-Traps DSG-bak staan met bijbehorend vliegwiel :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/112-6358-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/114-6359-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/116-6360-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Omdat ik nog wat moet aanpassen voor het 4x4 en de leon nog naar de spuiter moet, ben ik bezig om deze op 4 zwenkwielen te zetten.
Het subframe met zwenkwielen voor de achterzijde is klaar, nu voor nog.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/118-6361-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/120-6362-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/122-6363-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
DutchWilco
04-12-2014, 00:31
Het interieur uit de Cupra R gehaald om netjes te maken:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/124-6364-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/126-6365-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
De koets is weer verrijdbaar en staat nu in de werkplaats (beetje vage foto helaas):
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/128-6376-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Na een hoop gepruts de zeer vast zittende plaat in het schutbord verwijderd:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/130-6377-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/132-6378-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Motorruimte aan het netjes maken. Alles naden wil ik in laten wassen met kit om het er wat netter uit te laten zien. Het netjes maken van de motorruimte en de binnenwielkasten is nog best wel veel werk :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/134-6379-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/136-6380-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/138-6381-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Verder heb ik een mooi stuur met DSG-Schakelflippers en Airbag van Ebay af kunnen kopen.
Ook heb ik een nieuwe/betere intercooler besteld bij Wagner Tuning en hoop ik spoedig te ontvangen.
Wat moet dat heerlijk zijn, met een auto bezig te zijn waar géén roest aan zit :D
NielsDub
04-12-2014, 10:05
Twee auto's zonder roest zelfs, lucky bastard! :D
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=127753&page=1&pp=20
Ook dit is weer een heel gaaf project om te volgen. Niet alleen mooie techniek, maar ook oog voor detail zoals die motorruimte wordt aangepakt. Het perfectionisme druipt er weer af, heerlijk!
DutchWilco
04-12-2014, 10:19
2 Auto's zonder roest werkt wel lekker idd, al zou 1 project auto ook wel genoeg zijn geweest :rolleyes:
Ik heb niet zo veel tijd voor mijzelf waardoor een project zoals deze nog goed te overzien is.
Deze Leon krijgt wel voorrang op de Golf mk2, omdat ik hier straks mee naar wat evenementen enz wil gaan om te laten zien dat we ook uit de voeten kunnen met de nieuwere auto's.
De mk2 heb ik voornamelijk om lekker aan te knutselen en zal nog wel een paar jaar duren voor dat deze af is :)
De mk2 mag niet in de Berg Cup mee rijden met een 2.5L Turbo motor (TT-RS) waardoor het een makkelijke keuze was om de TT-RS hier in te zetten en de 2.0 TFSI motor uit de Cupra R te gebruiken voor in de mk2.
Deze Leon had ik nog in de hoek staan en is kaal onverkoopbaar waardoor alles nu een beetje op zijn plek valt :)
NielsDub
04-12-2014, 12:39
Je praat er over alsof t Lego is
( is t voor jou ook bijna denk ik zo :thumbup: )
DutchWilco
04-12-2014, 14:31
Is zeker Lego, maar dan wat bouwpakketten door elkaar gegooid en Elsawin als handleiding :D
Kreeg net het stuur binnen met de schakelflippers voor DSG. Verder is hij helemaal het zelfde als die van de Cupra R op het zilvergrijze kapje na waar Cupra in hoort te staan. Deze kan ik los bestellen en overzetten zodat hij helemaal Cupra R is, maar toch de schakelflippers heeft wat er niet in hoort :)
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/140-6382-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/142-6383-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/144-6384-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/146-6385-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Dat zal wel lekker schakelen worden.
Lekker bezig man! Ik ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Dit is niet iets wat je vaak langs ziet komen :)
DutchWilco
05-12-2014, 20:55
Lekker bezig man! Ik ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Dit is niet iets wat je vaak langs ziet komen :)
Dank je wel :)
Het is eigenlijk ook een project die zo gelopen is ipv bedacht :rolleyes:
Ik had een koets die onverkoopbaar was en een motor die ik niet kan gebruiken voor in een berg cup auto omdat hij te veel cilinderinhoud heeft om mee te mogen doen. Deze TT-RS motor is zo'n beetje het laatste wat ik zou verkopen en moest toch ergen in komen.
Ook de schade Cupra R was een toeval. Ik zat op een ochtend achter de computer met las-ogen en kon hier door de gang niet krijgen. Een kameraad kwam binnen die ik de advertentie liet zien en voorstelde om er even te gaan kijken. 2 uur later waren we op weg met een autoambulance :D
Een mooie 2.0 TFSI met origineel al 265pk en compleet met alles wat ik nodig heb om in de Golf mk2 te zetten. De rest kan ik gebruiken om mijn Gele Leon weer mee op te bouwen voor wat er miste zoals het interieur :)
Ik zou de originele 6-bak ombouwen naar 4Motion omdat ik alle achteras-delen nieuw heb liggen van een TT-RS en niks tot weinig opbrengt als ik deze zou willen verkopen.
Een paar weken later stond er een RS3 DSG-bak op Ebay die helemaal nieuw is en compleet met vliegwiel. Omdat het veel geld bespaart tov het ombouwen van de originele bak en Koppeling, vliegwiel etc die ik anders nodig zou hebben, heb ik geboden tot het bedrag voor wat ik ander kwijt zou zijn geweest voor het klaar maken van de 6-bak. Deze bieding eindigde tot 11 Euro onder het bedrag wat ik had ingesteld als maximum waardoor ik hem nu heb staan voor het zelfde bedrag als wat ik anders ook kwijt zo zijn geweest.
Het moest gewoon zo zijn denk ik :D
Op zich zijn er toch heel wat heftige projectjes in NL te vinden ( b.v. Ruuds Fridolin ) maar op de 1 of andere manier trekt de naam Dutchbuild altijd direct mijn aandacht, als er een topic hier staat.
Man man, wat worden hier toch enorm gave projecten gedaan, op elk vlak, van motor tot afwerking.
Dit is er weer 1 Wilco, echt heel gaaf weer dit.
DutchWilco
06-12-2014, 17:47
Na een hele dag kit krabben, maar weinig opgeschoten helaas :(
Mocht er ooit iemand een auto als deze willen opknappen, houd er dan rekening mee dat alles 3x zo veel werk is als bij een Golfje mk2 :)
Er zitten heel veel naden en het rubber is door de jaren ook wel wat verbeterd heb ik zo'n vermoeden van :D
Het valt mij op dat er maar heel weinig verf op zit en vooral op de puntlassen is de verf er al vanaf met een beginnende roest :eek:
Ik denk er nu over om de hele onderkant ook opnieuw in de verf te laten zetten zodat alles weer lekker in de verf zit. Onder de bodem is er geen enkele naad afgekit waardoor ik snel klaar ben met het spuitklaar maken.
Foto's zijn niet super omdat het donker was:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/148-6386-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/150-6389-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/152-6390-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/154-6391-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/156-6392-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Het lijkt me best zwaar om perfectionist te zijn...
Herm Schreurs
06-12-2014, 19:01
Het lijkt me best zwaar om perfectionist te zijn...
Nou mister Koenen, u hebt er volgens mij ook nogal last van hoor, jou werk en projecten zijn ook altijd tot in de puntjes af en zien er gelikt uit!
:thumbup:
Nou mister Koenen, u hebt er volgens mij ook nogal last van hoor, jou werk en projecten zijn ook altijd tot in de puntjes af en zien er gelikt uit!
:thumbup:
Haha en daar is nr3
Stelletje perfectionisten! :D
DutchWilco
07-12-2014, 23:50
Het doet mij deugt hier bij te mogen horen :D
Rallye-VR6t
08-12-2014, 17:39
Je zou ze eens in 1 hokje moeten stoppen met 1 projectauto en er dan gezamenlijk aan laten werken.......dat wordt ooorlooogg :tongue:
Wacht ik bel John de Mol even :D
Er zal dan wel een machine naar buiten rijden waar je U tegen zegt!
Ontopic; Keep up the good work, Wilco (?)! Blijft tof om je projecten te volgen en de projecten van je klanten.
DutchWilco
10-12-2014, 19:11
Ik weet dat ik de intercooler nog niet meteen nodig heb, maar ik was hier al een poosje mee aan het uitzoeken. Afgelopen week zag hem in Essen staan wat doorslaggevend was waardoor ik hem toch alvast heb gekocht :rolleyes:
Ik kan nu het front al helemaal af maken zodat ik straks wat tijdwinst heb met het opbouwen.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/158-6393-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/160-6394-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/162-6395-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/164-6396-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/166-6397-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/168-6398-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/170-6399-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6301-6400/172-6400-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Morgen aan het einde van de dag ga ik even overleggen met de spuiter waar de mk2 van Skywalker ook staat, ik ben benieuwd :)
Lees steeds meer dat mensen intercoolers van Wagner gebruiken. Wat is de reden daarvan? Bestaat het nog niet zo lang? En wat maakt deze zo goed? Of is het een intercoolerset die zonder aanpassingen op de plek van de originele past, maar dan betere flow en koelend vermogen heeft?
DutchWilco
10-12-2014, 19:31
Lees steeds meer dat mensen intercoolers van Wagner gebruiken. Wat is de reden daarvan? Bestaat het nog niet zo lang? En wat maakt deze zo goed? Of is het een intercoolerset die zonder aanpassingen op de plek van de originele past, maar dan betere flow en koelend vermogen heeft?
Eigenlijk zeg je het zelf al ;)
Ik ben sinds kort zelf dealer van Wagner Tuning en het is vooral iets van de laatste paar jaar dat zij erg gegroeid zijn als bedrijf. Zij maken hoogwaardige producten die een grote verbetering zijn tov het origineel en zo is ontwikkeld dat deze het origineel vervangt zonder rare aanpassingen enz.
Ik ben met dit merk begonnen omdat zij nieuwe/betere G60 intercoolers leveren met de originele pasvorm. Ik heb deze gebruikt op de rode Golf mk2 met de 1.8T motor die hier ook op het forum staat.
Je kan op de foto's al het grote verschil zien van het volume van de intercooler waardoor hij beter koelt. Ook de doorstroming is beter dan die van het origineel.
Op de onderste afbeelding is te zien hoe veel hij beter koelt tov de originele intercooler.
Hier nog even een test van verschillende intercoolers:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=180325
Mooi spul dus! Zag vaak al dat de intercooler die jij vergelijkt met de Wagner al als upgrade wordt gebruikt (volledig alu S3 toch?), maar de Wagner is daar dus weer de upgrade van. Flowt/koelt zo`n Wagner nou ook beter dan een universele? Zoiets als jij in je blauwe Golf MKII had.
Wagner is er al een behoorlijke tijd hoor. Voor de mensen uit de s2 s6 2.2 hoek is t een oude bekende. Ik had destijds ook Wagner spullen op de s6. Gewoon prima upgrade spul
DutchWilco
10-12-2014, 19:46
Wagner is er al een behoorlijke tijd hoor. Voor de mensen uit de s2 s6 2.2 hoek is t een oude bekende. Ik had destijds ook Wagner spullen op de s6. Gewoon prima upgrade spul
Zij zijn bij mij in beeld gekomen met de nieuwe/verbeterde G60 intercoolers en is alweer een poosje geleden.
Het is pas van de laatste paar jaar dat zij groot geworden zijn en deze producten voor veel verschillende modellen zijn gaan leveren.
Zij komen in bijna alle gevallen als beste uit de test waardoor zij echt naam zijn gaan maken.
Zij zijn bij mij in beeld gekomen met de nieuwe/verbeterde G60 intercoolers en is alweer een poosje geleden.
Het is pas van de laatste paar jaar dat zij groot geworden zijn en deze producten voor veel verschillende modellen zijn gaan leveren.
Zij komen in bijna alle gevallen als beste uit de test waardoor zij echt naam zijn gaan maken.
zijn echt in de 2.2 20v al een hele tijd leverancier van rs2 inlaten uitlaatspruitstukken intercoolers.
Dus binnen de 2.2 20v wereld waren ze al erg bekend en hofleverancier.
skywalker38
11-12-2014, 19:01
Dat ze bij de Audi al tijdje in gebruik zijn zal idd zijn/wezen,maar ik denk dat Wilco daar niet op doelde
Hier ook een tevreden gebruiker en leverancier van Wagner intercoolers. De hier gebruikte intercooler is een van de weinige die ook op de diesels heel blijft, de S3 intercooler in ieder geval niet! Voor de T5 hebben ze ook een heel mooie upgrade intercooler. Ook http://www.darksidedevelopments.co.uk/ levert nu een heel mooie maar goedkopere versie voor de S3 intercooler.
Jos.
Jos...jij krijgt álles kapot.... :D
Jos...jij krijgt álles kapot.... :D
Dank u, ben steeds anderen de schuld aan het geven, voelt goed! :)
Jos. :thumbup:
DutchWilco
17-12-2014, 16:23
Het valt mij erg tegen hoe deze auto's tegen roest zijn behandeld. De verf is zo dun dat je op de dorpels, b-stijl en de achterzijde de grondverf door de lak heen ziet.
Ik ben dan ook blij dat ik dit nu in 1x goed kan doen zodat ik straks weet wat ik heb :rolleyes:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/174-6401-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/176-6402-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/178-6403-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/180-6404-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Die plekjes, zijn idd roest :eek:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/182-6405-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/184-6406-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/186-6407-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/188-6408-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/190-6409-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
De voorstoelen zijn nog mooi, maar de achterbank heeft wat lelijke deuken opgelopen, wat niet te repareren is.
Ik heb nu afgesproken met een stoffeerder om alles inclusief deurpanelen opnieuw te bekleden in zwart leer, met alcantara middenstuk en rood stiksel.
Hier de stoelen zoals ik ze nu heb:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/192-6410-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/194-6411-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6401-6500/196-6412-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Clean_golf_3
19-03-2015, 17:49
hier nog leven ?
DutchWilco
19-03-2015, 18:03
hier nog leven ?
Ik was al bang dat iemand dit zou gaan vragen :rolleyes:
Omdat ik giga druk ben met het bedrijf en verder wil investeren hier in en ook een Ferrari heb gekocht, heb ik besloten om alleen de mk2 aan te houden als hobby-auto en om hier iets speciaals van te bouwen ipveen paar dingen half wat ik niet kan.
Er is iemand vanuit Engeland die verder wil met deze Supercopa omdat hij zijn eigen Leon heeft kort gereden op het circuit.
Het plan was erg goed, maar ik liep vast op de hoge spuitkosten waardoor hij wat naar achteren is geschoven. Na een poosje stil staan was het voor mij wel duidelijk dat ik de mk2 veel hoger heb zitten om hier alles uit te halen en waar ik dan nog wel even zoet mee ben.
Er gaat naast veel tijd (die ik niet heb), dan ook nog eens extreem veel geld zitten in de mk2 en ik verdien simpelweg niet genoeg om meerdere projecten te kunnen bekostigen.
En weer een project naar de haaien! Jammer maar begrijpelijk.
Nu wel hopen dat er eindelijk eens een project van jou afkomt.
DutchWilco
19-03-2015, 19:48
En weer een project naar de haaien! Jammer maar begrijpelijk.
Nu wel hopen dat er eindelijk eens een project van jou afkomt.
Zijn er genoeg, maar voornamelijk van klanten :)
Mijn vorige auto heb ik 14 jaar gehad waarvan ik 11 jaar bezig ben geweest om hem te bouwen. Hij was af omdat ik niks meer kon bedenken om te kunnen veranderen :D
Als de Leon niet verkocht word, zet ik hem in de hoek om hem na mijn mk2 klaar te gaan maken, en dan zo dat ik de techniek van de mk2 ook in de Leon kan hangen. Zo hoef ik niet 2 volledige auto's te bouwen en kan ik weer een paar jaar vooruit met de hobby ;)
punk3000
19-03-2015, 21:16
eehhm....ferrari?
DutchWilco
19-03-2015, 21:41
eehhm....ferrari?
Is maar een oud ding hoor :D
Door al het spaargeld alleen in de project-auto's te steken gaat het niet goed komen natuurlijk. In het verleden heb ik er altijd een auto met waarde naast gehad voor het geval ik weer een hartaanval zou krijgen of voor andere tegenslagen natuurlijk. Als zelfstandige is het voor mij niet te betalen zo duur, om mij nog te kunnen verzekeren voor het arbeidsongeschikt zijn/worden.
Ik heb bewust gekozen om voor dit model Ferrari te gaan omdat deze momenteel snel stijgt in waarde wat natuurlijk goed is als investering. Dit is veel geld voor mij waardoor ik er geen 2 project-auto's bij kan hebben wat mij logisch lijkt.
Ik ga lekker door met de mk2 en weet nog niet of ik de Leon aan de kant zet voor na de mk2 of dat ik hem kan verkopen naar iemand die er mee verder wil.
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6601-6700/IMG_2639-6690-800-600-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.