View Full Version : 2.0 16v corrado motor in golf 2
golf mk2 90
31-08-2014, 17:31
Hallo,
Zoals de titel al zegt ben ik van plan een 2.0 16v motorcode 9a in een golf 2 te bouwen. De uiteindelijke golf waar de motor in komt is overigens nog niet aangekocht.
Nu heb ik een paar vragen over wat ik van de corrado af moet halen, ik heb een complete donor staan. Ik ga deze auto eerst slopen en dan een golf erbij kopen wegens ruimte gebrek.
Wat ik uitgezocht heb via de Search en Google heb ik sowieso nodig,
Motorkabelboom
Ecu
Tank met leidingen en pompen?
Subframe met alle toebehoren kan dit zo 1op1 over?
De achteras met schijven zou ik ook graag op de golf willen, kan dit?
De koppeling is hydrolisch, en de versnellingen zijn kabelgeschakeld graag zou ik dit gewoon mechanisch en met stangen hebben. Kan er op deze motor gewoon de versnellingsbak gekoppeld worden van bijvoorbeeld een 1.6 of 1.8?
Wat is de beste basis om deze motor in te hangen dan doel ik op de originele motor in de golf2?
Alvast bedankt voor de reactie's ik hoop dat ik het een beetje duidelijk neergezet heb op deze manier.
Dokter D
31-08-2014, 19:08
Motor, subframe met draagarmen, stuurhuis en de hele rataplan past er zo in.
Radiateur past ook dacht ik, de tank dan weer niet.
Achteras past ook.
Het mooist is om een golf van na 06-1988 te halen, deze hebben het nieuwe type zekeringkast en dan is alles zo goed als plug and play.
Hydro koppeling en kabelschakeling is ook zo om te bouwen en dit schakelt en koppelt toch een stuk beter.
golf mk2 90
31-08-2014, 20:03
Bedankt!
Dat is mooi om te horen, wat moet ik met de tank doen? Kan ik de opvoerpomp met de benzinepomp gewoon in de mk2 tank zetten of denk ik nu te makkelijk?
Dokter D
31-08-2014, 20:16
De injectie modellen hebben al een pomp onder de auto zitten, die is volgens mij goed genoeg voor een 16v.
Wanneer je de corrado gaat slopen had ik eerst wel de tank met toebehoren bewaard.
Interieur ook bewaren!
Ik weet niet of dit model ook startonderbreking heeft maar mocht dat zo zijn, ook dat hele spul moet omgezet worden (ecu, contactslot etc)
Dokter D
31-08-2014, 21:35
Ik weet niet of dit model ook startonderbreking heeft maar mocht dat zo zijn, ook dat hele spul moet omgezet worden (ecu, contactslot etc)
Dat is pas na 93 of 94 dacht ik.
golf mk2 90
31-08-2014, 21:35
@dokter d,
Dat bewaar ik zeker, samen met wat andere dingen.
@r.icky,
Hoe kom ik daar achter? Hij is van 91 bestond dat toen al?
Edit.. Net te laat :rolleyes:
Audi1981
31-08-2014, 23:16
Als ik één tip mag geven; knal er gelijk een digifant systeem op van een Corrado g60, makkelijker af te stellen, betrouwbaarder en meer vermogen.
Vertel m dan ook gelijk wat je allemaal nodig hebt zoals de complete kabelboom, gasklep, injectorrail etc.
golf mk2 90
01-09-2014, 05:49
Daar heb ik ook het een en ander over gevonden via de Search, voor nu loopt de motor als een zonnetje met de mechanische injectie.
Maar het ombouwen naar digifant 1 ben ik zeker van plan.
Eerst inbouwen, laten keuren en rijden.
dat kan later nog, mooi voor van de winter.
VwGolfMK2VW
01-09-2014, 18:43
Je kunt ook een tank pakken van een golf 3, zijn 1 op 1 gelijk met de golf 2 en hebben vaak al een benzinepomp.
Kwa basis voor de golf 2 idd een "nieuw" type en minimaal een 1.6..
De 1.3 heeft andere motorophangngen
golf mk2 90
01-09-2014, 19:12
Bedankt voor de reactie's hier kan ik echt wat mee :thumbup:
Ik ben bijna zover om de motor op het Subframe uit de auto te halen.
Na aanleiding van dokter d zijn reactie zet ik de kabelschakeling ook over zo ook de hydro koppeling, moet ik hiervoor de pedalenbox ook mee omzetten?
Excuses voor alle vragen, ben handig zat maar dit word de eerste keer dat ik zo een motorswap ga doen met alles wat erbij komt.
rondekker1983
02-09-2014, 22:35
Kwa basis voor de golf 2 idd een "nieuw" type en minimaal een 1.6..
De 1.3 heeft andere motorophangngen
Golf 2 heeft subframe dus maakt niet uit welke basis je neemt.
Dokter D
03-09-2014, 06:53
:goodpost:
Pedalenbox en Schakeltoren omzetten ja.
In de tunnel ff 2 nieuwe gaten boren en dan vastzetten, zelfde met de pedalenbox, ff 2 gaten erbij schroeven in het schutboord ;)
Heeft deze geen schakelstangen dan? In mijn golf 2 met originele 9A motor is het met stangen
Alle Corrado's zijn naar mijn weten kabelgeschakeld.
Dokter D
05-09-2014, 22:39
Originele golf 2 met 9A??
9A ingebouwd en er een 020 bak achter van een kr/pl denk ik?
Johan1982MK1
06-09-2014, 07:05
9a is kabelgeschakeld.
Ik heb m in mn type 1 zitten op digifant en ook de bak vervangen voor 1 van een golf2 16v (2Y bak)
golf mk2 90
06-09-2014, 08:37
Ik ga er vandaag mee beginnen om alles eruit te halen, mocht iemand nog corrado onderdelen zoeken, let me know.
Audi1981
06-09-2014, 09:55
Kabelschakeling is veel fijner, maar da's mijn mening ;)
Ik heb liever stangen, ik kon met mn GTI sneller schakelen dan bij m'n Corrado's maar als je bak kabelgeschakeld is, idd alles overzetten naar kabel, scheelt een hoop tijd en geld.
Originele golf 2 met 9A??
9A ingebouwd en er een 020 bak achter van een kr/pl denk ik?
Nope is 100% orgineel geleverd! Is een Amerikaanse uitvoering sticker achterin en boekjes staat ook dat hij geleverd is met een 9a motor
Dokter D
07-09-2014, 21:08
Ok, nooit geweten dat ze er ook in 2.0 waren, gaaf!
rondekker1983
08-09-2014, 07:55
Ja zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren :D
Als ik één tip mag geven; knal er gelijk een digifant systeem op van een Corrado g60, makkelijker af te stellen, betrouwbaarder en meer vermogen.
Zo gemakkelijk is het nou ook weer niet om een 16V naar digifant om te bouwen. Je "knalt" het er niet simpelweg op. Daarbij zijn de voordelen beperkt: van vermogenstoename is bij std mapping is er vrijwel niet (als we kijken naar dynoplots van ABF op Kjet en ABF op digifant met std mapping).
Imo gewoon het standaard KE motronic systeem van de corrado houden. Deze ontstekings ECU is trouwens ook te chippen.
Wat betreft versnellingsbak: Kijk eerst eens welke assen je hebt (90mm of 100mm). Indien 100mm kun je prima een 2y bak gebruiken, anders misschien een 2H of 7G (beide 90mm en close ratio).
Pedalenbox en Schakeltoren omzetten ja.
In de tunnel ff 2 nieuwe gaten boren en dan vastzetten, zelfde met de pedalenbox, ff 2 gaten erbij schroeven in het schutboord ;)
kabelschakeling hoef je maar 1 gaatje te boren.
je kan de oude bevestigingen gebruiken, heb ik ook gedaan en werkt perfect
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.