View Full Version : camper op kenteken >probleem met apk ?
lowrider
17-08-2005, 10:43
Ben zo ver met mn t2 b bus dat ie binnenkort voor de apk kan , nu is er echter een probleem , op het kentekeken staat hij geregistreerd als camper.
Toen ik em kocht zat er geen camperinterieur in en er zat ook geen apk op.
Ik heb er ook geen camper interieur ingebouwd omdat ik een laadruimte wil houden
Zullen ze er bij de apk moeilijk over gaan doen ?(lees : zal hij erop afgekeurd gaan worden )
mi maakt het voor de belasting niets meer uit , tis nl een oldtimer
Bussie komt zo
17-08-2005, 10:48
Ben zo ver met mn t2 b bus dat ie binnenkort voor de apk kan , nu is er echter een probleem , op het kentekeken staat hij geregistreerd als camper.
Toen ik em kocht zat er geen camperinterieur in en er zat ook geen apk op.
Ik heb er ook geen camper interieur ingebouwd omdat ik een laadruimte wil houden
Zullen ze er bij de apk moeilijk over gaan doen ?(lees : zal hij erop afgekeurd gaan worden )
Dan moet je of even naar de RDW bellen of naar je APK station die kunnen je dat wel vertellen denk ik..
Ik weet wel dat als je hem voor de RDW gaat gooien, en hij staat als camper geregistreerd op de papieren, dat er dan wel een camperinterieur in moet zitten... (probleem heb ik zelf dus...) Met alle bijhorende maten, eisen etc. van de RDW.
Just A Funk
17-08-2005, 11:39
Een jaar of 2 geleden had ik een spijlbusje welke ook een camperkenteken had maar geen interieur. Voor de apk was dat toen geen probleem. Geen idee of de regels aangescherpt zijn of dat er een jaartal aan verbonden zit. RDW bellen en het aan een keurmeester vragen, of bij het apk station waar je van plan bent je bus te laten keuren (zei moeten hem tenslotte goedkeuren).
Succes ermee
molenari
17-08-2005, 18:13
...
Ik denk dat de bus er op afgekeurd kan worden. Het kentekenbewijs moet namelijk kloppen, en in dit geval klopt het dus niet meer. De type aanduiding klopt niet meer en het gewicht is waarschijnlijk ook veranderd. De vraag is of iemand hier wakker van gaat liggen. Ik zou de wagen gewoon voor de APK gooien.
Voor meer zekerheid kun je inderdaad het beste de RDW bellen of je vriendelijke lokale keurmeester vragen.
Wil/Moet je de kreet 'kampeerauto' van je kentekenbewijs af hebben dan zul je naar de RDW moeten. Dan kijken ze of het interieur er echt uit is, wordt ie gewogen en onderwerpen ze hem aan een kleine technische keuring (kijken ze of je verlagingsset wel onder de type goedkeuring valt enzo :D).
Ik ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het uitpakt.
molenari
17-08-2005, 18:14
Ik weet wel dat als je hem voor de RDW gaat gooien, en hij staat als camper geregistreerd op de papieren, dat er dan wel een camperinterieur in moet zitten... (probleem heb ik zelf dus...) Met alle bijhorende maten, eisen etc. van de RDW.
Je bedoelt dat jouw bus ook al camper op kenteken staat maar er geen camper interieur in zit?
Nee, ik moet mijn bus nog RDW keuren...hij staat nu op de duitse brief als wohnmobil...
Hij wordt er NIET op afgekeurd!
Hij wordt er dus op goedgekeurd! (leest wat makkelijker ;) )
molenari
18-08-2005, 10:18
OK, maar waarop baseer je dat?
lowrider
18-08-2005, 11:26
ik heb effe een mail naar rdw gestuurd dus dat wachten we effe af.
Nee, ik moet mijn bus nog RDW keuren...hij staat nu op de duitse brief als wohnmobil...ff over import:
voor gesloten wagen(grijs kenteken)moet er "lkw geschlossen"op de duitse brief staan.óf er moet een typegoedkeuring zijn van jouw bus die verder exact overeenkomt met een gesloten uitvoering, dus aslasten vermogen motor etc.
vwmk2driver
18-08-2005, 17:42
volgens mij maakt dit niet uit.
ze kijken alleen naar de technische stata van de auto.
en of het nu een camper is met bijvoorbeeld niks er in maakt dat niks uit.
lowrider
23-08-2005, 13:38
vandaag kreeg ik deze reaktie van RDW :
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U heeft uw voertuig omgebouwd. De vraag is of voor de kentekenkeuring van kampeerauto de inrichting aanwezig moet zijn.
U dient inderdaad al de kampeerauto-uitrusting aan te brengen Ondanks dat het voertuig een oldtimer is. Er wordt o.a. een nieuw kentekengewicht bepaald.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
volgens mij weten ze het zelf ook niet echt. Van dat gewicht bepalen snap ik niet echt , ze denken zeker dat er geen kenteken opzit. Ik overleg wel even met het keuringsstation en eventueel gooi ik er een kooktoestel en een matras in :cool: :tongue:
Diegene die dit getypd heefd kan g1 normaal NederlandS of snapd er zelv ook g1 holl van... maar zonder flauwekul, als je auto al op camperkenteken staat en je hangt het camperinterieur er weer in, waarom moet ie dan nog opnieuw gewogen worden?...
Zestienkleppen
23-08-2005, 15:03
...De vraag is of voor de kentekenkeuring van kampeerauto de inrichting aanwezig moet zijn....
en
...ze denken zeker dat er geen kenteken opzit.
Daar lijkt het wel op idd. Een kentekenkeuring is iets anders als een APK-keuring.
Waarom rijd je niet gewoon naar een bekend apk-station/apk-garage en vraag je even of ze hem in deze staat goed gaan keuren...
tabblad 3 blz 10:
algemene bepalingen:
lid y.:kampeerauto:
personenauto of bedrijfsauto, waarvan de constructie woonaccomodatie bevat die ten minste bestaat uit de volgende uitrusting:
1.zitplaatsen en een tafel
2.slaapaccomodatie die met behulp van zitplaatsen kan worden gecreëerd
3.kookgelegenheid en
4.opbergfaciliteiten
welke vast in de woonafdeling zijn bevestigd, met dien verstande dat de tafel zodanig mag zijn ontworpen dat zij gemakkelijk kan worden verwijderd.
maw. zoals jij hem hebt, leeg dus, is niet goed, de inrichting van de aangeboden auto moet kloppen met de omschrijving van het voertuig op het kentekenbewijs.
je kunt hem wel laten wijzigen naar gesloten wagen, óf een inrichting van een kampeerauto monteren
Dit zijn de regels van de RDW. Ik hoorde dat de douane ook weer andere eisen stelt aan een camperinterieur, klopt dat?
Dit zijn de regels van de RDW. Ik hoorde dat de douane ook weer andere eisen stelt aan een camperinterieur, klopt dat?
ja ivm 3 maanden houderschapsbelasting ipv een vol jaar moet je een minimale stahoogte hebben over een bepaalde afstand en breedte
maten weet ik niet exact, maar 1,70? hoog en dan minimaal 100cm? bij 70?
zo iets dergelijks dus, maar wil je dat precies weten, even bellen met douane
Ik heb in mijn splitbuske een wel beetje camperachtig interieur zitten.
Op de toenmalige belgische papieren stond hij als ''lichte vracht'' wat inhoud: grijs kenteken/ gesloten bestel.
Ik heb hem zo naar de rdw gebracht, en ik ben nu de trotse eigenaar van een Nederlandse Volkswagen Transporter uit 1965. . . . . PUNT !!!!
Dus ik denk dat je gewoon de gok maar moet nemen.
Ik heb in mijn splitbuske een wel beetje camperachtig interieur zitten.
Op de toenmalige belgische papieren stond hij als ''lichte vracht'' wat inhoud: grijs kenteken/ gesloten bestel.
Ik heb hem zo naar de rdw gebracht, en ik ben nu de trotse eigenaar van een Nederlandse Volkswagen Transporter uit 1965. . . . . PUNT !!!!
Dus ik denk dat je gewoon de gok maar moet nemen.
jep, dat zou kunnen, maar het gaat hier nu om de APK, niet om import :wink:
Als ze op de RDW niet te lopen kutten, zullen ze dat op de apk zeer zeker niet doen.
Mochten ze lopen zeiken, kom je naar mij toe. steken we een camper interieurtje erin van mij. Doen we hem door de apk, geef je dat interieurtje terug, en heb je nog een jaar om te beslissen wat je uiteindelijke doel gaat zijn
Als ze op de RDW niet te lopen kutten, zullen ze dat op de apk zeer zeker niet doen.
Mochten ze lopen zeiken, kom je naar mij toe. steken we een camper interieurtje erin van mij. Doen we hem door de apk, geef je dat interieurtje terug, en heb je nog een jaar om te beslissen wat je uiteindelijke doel gaat zijn
Halee Don, kunnen wij die deal ook niet maken? :biggrin: die van mij moet door de RDW maar ik moet er per sé een camperinterieur in hebben... (wat ik er op mijn gemak in wil gaan zetten :( )
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.