Log in

View Full Version : Aantal vragen Golf 2 1.9 sdi aey uit caddy

bartflair
24-05-2014, 19:58
Hallo beste mensen, heb een aantal vragen over mijn golf. Ik heb me al lang geleden geregistreerd en voorgesteld alleen sindsdien weinig hier geweest, bij deze een hernieuwde kennismaking :)

-De auto schakelt zwaar en ook vaak als ik naar 1 schakel zit hij in zn 3, nogal irritant dus. Als het regent (en de busjes en stangetjes dus door water worden gesmeerd) schakelt hij een stuk beter dus lijkt me overduidelijk het schakelmechaniek.

Wil hier dus een revisiesetje voor aanschaffen, mijn vraag in deze is of dit verschilt tussen een caddy/inca en een golf 2? Sommigen zeggen dat ze hetzelfde zijn maar als ik zelf kijk lijken de stangetjes nogal te verschillen?

-Onlangs heb ik mijn voorveren en dempers vervangen, via marktplaats kon ik aan een goedkoop gebruikte set komen, en zijn van een golf 3 vr6. Wel al gelezen dat dit stuggere dempers zijn en dat de veren ook dikker zijn. Aangezien het een diesel is verwachtte ik wel dat hij op een mooie hoogte zou komen te staan, echter staat de auto nu flink hoger aan de voorkant.

Achteraf ook logisch, de veren zijn even lang als de oude golf 2 veren en ook dikker. Dit ga ik dus oplossen,, heb al nagedacht over een winding er afslijpen (tegenstrijdige verhalen), of evt. een setje normale golf 3 veren regelen, iemand nog wat liggen? En er zit ook qua bouwjaar van de golf 3 een verschil in breedte van de bovenkant van de veer, klopt dat?

Ook wil ik de auto nog wat isoleren, sowieso eerst motorkap isolatie (makkelijk), wat is voor de rest nog effectief en goedkoop? Zat zelf te denken aan zaken als het schutbord en evt de deurpanelen. Het wordt geen 7 serie maar lijkt me dat er toch een hoop te verzinnen is :p

Voor de rest zeer tevreden, komt goed mee en ook onwijs zuinig! Zonder moeite haal ik in de stad 1 op 18/19, en dan rijd ik toch wel aardig door.

Alvast bedankt voor de evt. tips, en nog een fijn weekend iedereen!

Groeten Bart

gooigolf
25-05-2014, 16:08
reviesi setje kun je bij dealer krijgen ,
zal vast ruimte opzitten dat hij gaat wringen .dat zal het zwaare schakelen wel weze .
keer invetten wl ms wel eens helpen .
vrgr gooi

bartflair
25-05-2014, 18:28
Ik weet wel waar ik het moet bestellen, alleen vroeg ik me af of er daadwerkelijk verschil is tussen een setje voor een golf 2 of een setje voor een caddy.

Onderdelen voor een caddy of inca worden samen met o.a. golf 3, polo 6n, toledo, ibiza in een lijst gezet (wbt toepasbaarheid) en voor een golf 2 ook jetta 2 en toledo tm plusminus 1993.

Klinkt duidelijk, heb echter al eerder wat aan bolku hierover gevraagd en hij zei dat het hetzelfde zou zijn. Vandaar mijn vraag hierover ;)

bartflair
27-05-2014, 09:18
Niemand een idee?