View Full Version : Golf R-RS
Eindelijk heb ik een rode kleppendeksel kunnen scoren....
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-GHOZUTVW-D.jpg
Mooi kleppendeksel Roy..maarre...heb je nog meer info`s/foto`s van die dikke R van je?
Hey Rene alles goed?
Ja maar daar moet ik ff rustig voor gaan zitten, beetje druk met project kleppendeksel....;-)
Audi1981
16-05-2014, 20:58
Holy moly, dat schuift zo'n 5-traps dwarsfluit in een Golf en dan post ie een plaatje van z'n nieuwe klepdeksel! Wtf? Foto's!!! :D
Ey Roy...hier alles goed. Ben jij nog een beetje te vinden @ trackdays? Of staat het op een laag pitje? MK2 ABF heb je ook nog steeds?
SpeedieD
16-05-2014, 21:19
Gloeiende gloeiende dit is gewoon pesten.... kom op met die foto's! :D:D:D
Ja ga nog wel eens, volgende maand weer naar de Ring, heb de golf 2 ook nog ja maar ik hoop dan met de R te gaan.
Verder gewoon lekker druk en vrij weinig tijd voor trackdays.
Zal dit weekend iets meer foto's posten van de Rrs
:D Word weer geweldig Roy!
VWmotion
17-05-2014, 09:33
Holy moly, dat schuift zo'n 5-traps dwarsfluit in een Golf en dan post ie een plaatje van z'n nieuwe klepdeksel! Wtf? Foto's!!! :D
Whahahahaaa :D 5-traps dwarsfluit :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-ME6IYYY6-D.jpg
Zo weer een beetje opgeschoten, volgende week motorkabelboom er in en dan
einde van de week starten, hoop ik...
Audi1981
17-05-2014, 14:10
Ziet er lekker uit :thumbup:
Wat voor bak zit hierachter geknoopt? en 2 of 4wd?
Turbo setup?
Het is een golf R, dus 4X4, 6 traps DSG met verzwaarde koppeling.
Turbo voor nu nog origineel wel ander uit en inlaatsysteem en grotere verstuivers.
Wil eerst alles probleemloos hebben draaien en ga dan voor een custom set-up.
Met goede brandstof en software doet hij nu al 440pk en 600nm
EnVeeZee
17-05-2014, 22:18
Kort samengevat :spankit:
Audi1981
17-05-2014, 22:35
moahh dat zal wel vlammen als ie af is... visitekaartje of klantenwerk?
DutchWilco
17-05-2014, 23:29
Het verbaast mij een beetje dat je er toch zo snel 1 gevonden hebt, en dan wel in positieve zin. Ik weet dat er meer mensen naar opzoek zijn en zonder resultaat.
Ik heb er destijds lang naar moeten zoeken. Dit zat hem voornamelijk in het feit dat er geen motoren etc uit testauto's zijn gekomen omdat deze weer terug naar de fabriek moesten en daar vernietigd werden.
Dan blijft er maar 2 opties over. Uit een schade-auto of alles los kopen, en ik heb het idee dat je alles compleet heb kunnen vinden, erg netjes :)
Ik ben alleen benieuwd hoe de bak zich zal houden, want dit is toch wel de beperkende factor.
HGP blijft onder de 550Nm en is dan al met een sterkere koppeling enz.
Ik heb lang getwijfeld tussen de Sequentiële versnellingsbak of de DSG, maar het is de eerste geworden voor de zekerheid en gewichtsbesparing.
Leuk om te zien dat jij voor de DSG heb gekozen, want ik ben erg benieuwd hij zich zal houden :)
Ik heb een nieuwe RS motor 0km gekocht en de rest allemaal of via ebay of nieuw besteld, ben er wel achter dat een complete motor voordeliger was geweest, maar je komt er bijna niet aan, of met 50.000+km op de klok, dus daarom heb ik voor deze optie gekozen.
Waarschijnlijk staat er deze week een compleet te koop voor leuk geld....maar dit weet je nooit natuurlijk, heb nu wel een 0km motor en ben daar wel blij mee.
Wat betreft de bak weet ik het ook nog niet 550/575nm zou mooi zijn voor nu, maar ik heb zo mijn twijfels over de koppeling die ik erin heb gezet, afwachten dus.
Het liefste was ik voor de RS dsg7 gegaan maar ook deze zijn bijna niet te vinden en dan nog maar te zwijgen over de euries...
Als ik later besluit,en dat doe ik, om voor meer vermogen te gaan dan moet er gewoon een RS bak achter ik wil het wel graag zo origineel mogelijk houden omdat alles in een 2012 golf R ligt met 19.000km op de klok :-)
Anders word het weer een auto die "te" beperkt is, wil hem eigenlijk min of meer als daily driver houden, snoepritjes en beetje woon/werk, anders staat hij voor 99% binnen en dat vind ik ook jammer.
Eerst maar eens laten pruttelen..
DutchWilco
18-05-2014, 09:05
Ik heb een nieuwe RS motor 0km gekocht en de rest allemaal of via ebay of nieuw besteld, ben er wel achter dat een complete motor voordeliger was geweest, maar je komt er bijna niet aan, of met 50.000+km op de klok, dus daarom heb ik voor deze optie gekozen.
Waarschijnlijk staat er deze week een compleet te koop voor leuk geld....maar dit weet je nooit natuurlijk, heb nu wel een 0km motor en ben daar wel blij mee.
Wat betreft de bak weet ik het ook nog niet 550/575nm zou mooi zijn voor nu, maar ik heb zo mijn twijfels over de koppeling die ik erin heb gezet, afwachten dus.
Het liefste was ik voor de RS dsg7 gegaan maar ook deze zijn bijna niet te vinden en dan nog maar te zwijgen over de euries...
Als ik later besluit,en dat doe ik, om voor meer vermogen te gaan dan moet er gewoon een RS bak achter ik wil het wel graag zo origineel mogelijk houden omdat alles in een 2012 golf R ligt met 19.000km op de klok :-)
Anders word het weer een auto die "te" beperkt is, wil hem eigenlijk min of meer als daily driver houden, snoepritjes en beetje woon/werk, anders staat hij voor 99% binnen en dat vind ik ook jammer.
Eerst maar eens laten pruttelen..
Ik denk dat je de juiste keuzes hebt gemaakt :thumbup:
De RS-bak zou sterker moeten zijn, maar deze slipt ook al door bij 600Nm en dan is de software ook al aangepast van deze bak. Mocht ie stuk gaan is er idd niks 2e hands te vinden en een nieuwe kost 6K.
Ik vind het een hele mooie ombouw zoals je het nu doet. Losse delen zijn gewoon heel erg duur, maar ik denk dat je niet snel een kompleet pakket zou hebben gevonden tenzij hij uit een schade-auto komt waarvan je nooit weet wat je er aan hebt. Alles is nu nieuw en ik zie dit als een meerwaarde voor de auto, al vind ik een originele R20 ook al heel erg mooi.
Ik ben alleen nog wel benieuwd hoe de RDW dit gaat vinden, want ik moet daar ook nog heen met mijn Leon en met een auto van een klant die ook van na 99 is.
Dit wordt waarschijnlijk een ritje Lelystad omdat deze niet meer als lichte motorwijziging worden gekeurd, maar eenmaal daar zal het echt wel meevallen omdat je echt alles origineel heb ingebouwd.
Gr,
Wilco
Pewi Vwteam
18-05-2014, 10:15
Gewoon super dik!!! Zo 5 cilinder loopt echt super!!
Ik hoop dat het keuren meevalt idd, de 2.5na is hier toch ook geleverd?
Heb ze wel eens te koop zien staan hier, ingevoerd dan wel maar het is te doen denk ik...
Dik!
Maatje van me had 3 maand terug nog een complete RS motor te koop uit een RS3 met schade en met 31.000 op de klok.
Die is voor weinig geld naar een Italiaan gegaan, ik wist niet dat je toen op zoek was want dan had ik je in contact met hem gebracht
Ben benieuwd naar meer fotos
VolkswagenRacing
18-05-2014, 11:54
Dik!
Maatje van me had 3 maand terug nog een complete RS motor te koop uit een RS3 met schade en met 31.000 op de klok.
Die is voor weinig geld naar een Italiaan gegaan, ik wist niet dat je toen op zoek was want dan had ik je in contact met hem gebracht
Ben benieuwd naar meer fotos
"Voor weinig" "rs3 blok" "wist niet dat je opzoek was"
Beetje gek verhaal, iedereen is toch voor weinig opzoek naar een rs3 blok???
:screwy:
Pewi Vwteam
18-05-2014, 12:36
http://m.ebay.de/itm/321300230186?nav=SEARCH voor de liefhebbers met een paar cent over.
4200 voor de motor met bak en kabelboom is in mijn ogen weinig geld , dus snap je reactie niet echt
Dan moet je wel je oude motor inruilen!
Dat is veeeel te weinig....die gast heeft dan zitten slapen want hij had met gemak het dubbele kunnen beuren!
Die ligt daar niet wakker van, de verkoopt 2 x m5 v10tjes per week en m3 v8jes als warme broodjes.
Is ook niet het forum/mp type
Als hij die ook voor 1/3 van de prijs verkoopt dan pb me maar ff, heb daar wel interesse in.
DutchWilco
18-05-2014, 16:16
http://m.ebay.de/itm/321300230186?nav=SEARCH voor de liefhebbers met een paar cent over.
Inruil oude motor en ook nog eens zonder aanbouwdelen :confused:
Of te wel 7000 + 1500 voor als je geen motor hebt om in te ruilen.
Dat is maarliefst 8500 Euro zonder verzendkosten voor een motor waarvan je zijn geschiedenis niet kent, 21K gelopen en zonder aanbouwdelen.
Dat is veel geld ;)
DutchWilco
18-05-2014, 16:59
Die ligt daar niet wakker van, de verkoopt 2 x m5 v10tjes per week en m3 v8jes als warme broodjes.
Is ook niet het forum/mp type
Een goede handelaar kent zijn prijs. Beetje vreemd dan, tenzij hij er niet aan hoeft te verdienen en het alleen voor de lol doet of zo :confused:
DutchWilco
18-05-2014, 17:11
Ik heb het idee dat de meest niet helemaal weten hoe bijzonder zo'n motor is.
Roka: Ik weet dan wel waar jouw motor vandaan komt. Beter zal je ze niet vinden en de prijs is ook netjes.
Veel aanbouwdelen zijn wel los te vinden behalve de Draadboom en de computer, want die heb ik nog nooit los kunnen vinden.
Zoals ik eerder ook al aan gaf, zijn er geen testmoteren omdat deze terug naar de fabriek moesten om daar te worden vernietigd.
Er zijn maar weinig van deze auto's verkocht en als je dan percentage-gewijs gaat kijken wat er kort word gereden, kan je wel nagaan hoeveel motoren er op de markt worden aangeboden als 2e hands.
Daar naast zijn het ook nog eens motoren die veel mensen zouden willen hebben waardoor er veel vraag is en maar heel weinig aanbod.
Nieuw kopen is simpelweg geen optie omdat het gewoon niet normaal is hoe duur alle losse delen zijn om dit alles exclusief te houden.
Even wat prijsjes zoals ze bij de dealer kosten:
krat-motor zonder aanbouwdelen: 14695 Euro
Dynamo: 899 Euro
Inlaatspruitstuk: 666 + 840 = 1506 Euro
Losse Turbo: 2439 Euro
Carbon kapje voor op de inlaat: 727 Euro
Carbon kapje voor op de distributieriem: 1243 Euro
Dit is niet omdat het niet voor minder zou kunnen, maar het is een exclusieve motor waarvoor Audi er ook alles aan heeft gedaan om dit ook zo te houden.
Ik weet zeker dat dit momenteel toch wel de meest gewilde en exclusieve VW/Audi motor is en dat zal deze R20 erg bijzonder maken.
En begin alsjeblieft niet over bijvoorbeeld de v10 bi-turbo etc, want die is idd exclusief, maar er is geen vraag naar omdat niemand er wat aan heeft, en dat maakt het verschil tov deze motor :D
Pewi Vwteam
18-05-2014, 18:19
:-)
Heel verhaal.
Hoe zit het dan als je de Amerikaanse 2.5 (Rabbit, Jetta, Beetle en Passat) motor pakt als basis en daar de delen op knutselt?
Of is dat een compleet andere motor?
Complete pakketje heeft gekost, 6400 euro inclusief versnellingsbak, ik dacht dat die er voor die 4k bij zat, motor kwam uit een engelse RS3, die de kont om een lantaarnpaal heeft gevouwen.
Italiaan had zijn motor naar het gootje gereden, dus die was geloof ik wel blij :D
@ dutchbuild, ik zeg niet dat een V10 exclusief is of wat dan ook, dat maak jij er van, ik zeg gewoon dat hij die motoren had tegen prijzen waar je normaal een S50B30/B32 voor koopt.
Ik moest vorig jaar voor een S65B40 ( M3 V8) inclusief bak 3900 euro geven,om je maar een idee te geven.
Denk dat een CEPA wel gewild is omdat dat eindelijk weer s een audimotor die zijn opgegeven vermogen wel haalt ipv de V8 in de RS4 B7 etc :D :D :D
DutchWilco
18-05-2014, 20:49
Hoe zit het dan als je de Amerikaanse 2.5 (Rabbit, Jetta, Beetle en Passat) motor pakt als basis en daar de delen op knutselt?
Of is dat een compleet andere motor?
Eigenlijk is het een compleet andere motor, maar toch ook weer niet :rolleyes:
Het verschil in het onderblok zit hem in de aansluitingen voor de olie en waterkoeling tbv de turbo. De krukas drijfstangen en zuigers zijn ook anders.
De cilinderkop is ook compleet anders omdat de TTRS er gaten in heeft zitten voor het FSI. De gaten voor de in- en uitlaatspruitstuk zijn anders en de TTRS heeft er de mechanische brandstofpomp op zitten.
De ttrs heeft ook andere kleppen, nokkenassen en de uitlaatkleppen zijn ook groter en natrium gevuld. De distributieketting is ook dikker bij de ttrs, maar ik heb hier een paar nieuwe Amerikaanse 5-cilinders van 2012 staan en deze lijken nu ook de dikkere ketting te hebben.
Alles is anders, maar de delen zoals de krukas etc is gewoon uit te wisselen.
De kleppen zijn gelijk aan die van de 2.0TFSI Audi S3 motor en kunnen natuurlijk gewoon in de Amerikaanse 2.5-kop gemaakt worden.
Ik heb zelf lang getwijfeld of ik de Amerikaanse of de TTRS zou gaan gebruiken omdat de amerikaanse veel makkelijk op te bouwen is naar bijvoorbeeld 700pk tov de TTRS die veel moeilijker te tunen is wat voornamelijk komt door het FSI-systeem.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de TTRS omdat ik het een hele bijzonder motor vind om deze te mogen hebben. Ik moet nu alleen tevreden zijn met 500pk en 640NM en met de wetenschap dat de volgende stap een fortuin gaat kosten :rolleyes:
DutchWilco
18-05-2014, 20:58
Complete pakketje heeft gekost, 6400 euro inclusief versnellingsbak, ik dacht dat die er voor die 4k bij zat, motor kwam uit een engelse RS3, die de kont om een lantaarnpaal heeft gevouwen.
Italiaan had zijn motor naar het gootje gereden, dus die was geloof ik wel blij :D
@ dutchbuild, ik zeg niet dat een V10 exclusief is of wat dan ook, dat maak jij er van, ik zeg gewoon dat hij die motoren had tegen prijzen waar je normaal een S50B30/B32 voor koopt.
Ik moest vorig jaar voor een S65B40 ( M3 V8) inclusief bak 3900 euro geven,om je maar een idee te geven.
Denk dat een CEPA wel gewild is omdat dat eindelijk weer s een audimotor die zijn opgegeven vermogen wel haalt ipv de V8 in de RS4 B7 etc :D :D :D
Ik snap je prima, maar dit Topic is van Roka en gaat over zijn auto. Ik heb alleen gereageerd om het feit dat Roka hier heel veel moeite voor heeft moeten doen en nu echt wat bijzonders heeft waarvan ik het idee had dat dit erg onderschat werd.
Het geld verhaal doet er verder niet toe en het ging mij er alleen om dat dit echt wel exclusief spul is.
Ik ben in elk geval benieuwd naar de filmpjes, want het geluid is zo 5-cilinder :D
Klopt, prijzen worden kunstmatig hoog gehouden. Ik heb 60/70% van alle aanbouwdelen nieuw moeten kopen :-(
En alle aanbouwdelen nieuw voor deze motor kosten bij elkaar 13K+ ik had een volledige lijst bij de dealer opgevraagd....
De meeste echt dure dingen heb ik nog via Ebay kunnen kopen en de rest met flinke korting bij de dealer maar dan is het nog slikken wat alles kost.
Wilco weet jij misschien hoe het zit met het carterventilatie systeem, ik heb een afgedopte slang aansluiting op het oliefilterhuis zitten maar ik kan nergens terug vinden waar deze heen gaat en ik kan ook nergens dit onderdeel terug vinden??
En achter op de motor, rechts onder, zit ook nog een loos gat het lijkt op een soort van krukas sensor gat maar ook hier ben ik nog niet zeker van, of moet daar gewoon een plug in?
Ik heb wel een kabelboom via ebay kunnen scoren incl injector kabelboom ik krijg hier vandaag nog mail over, de ecu heb ik gelukkig al dit zijn idd moeilijke onderdelen om te vinden.
Hier nog een foto van de motor zoals ik hem had gekocht, excl inlaatdeel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CJKNA4EU-D.jpg
DutchWilco
19-05-2014, 21:10
Ik hoop dat je hier wat mee kan en dat het antwoord over de aansluiting aan de achterzijde is beantwoord.
Rechts-onder zit idd een plug.
Een stukje daarboven op de rand vlak bij de poelie is de olie-toevoer.
Links van det gat zit een gat met aan weerskanten 2 kleine gaten voor boutjes is de olie-afvoer.
Het bovenste gat links naast het getal 205 is de koelvloeistof-toevoer.
http://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/5501-5600/IMG_2414-5505-800-600-80.JPG
http://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/5501-5600/ttrsoilcirculation-5504-800-600-80.jpg
http://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/5501-5600/i5ttrspic7-5503-800-600-80.jpg
Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met de aansluiting bij het oliefilter.
Zou je mij dit even wat duidelijker kunnen uitleggen ?
Audi1981
19-05-2014, 22:08
Met zulke uitlaatpoorten zit je aan en behoorlijke gassnelheid lijkt me...als je daar zo veel pk's mee moet draaien...
...loopt de egt dan op een gegeven moment niet te veel op?
DutchWilco
19-05-2014, 23:19
Met zulke uitlaatpoorten zit je aan en behoorlijke gassnelheid lijkt me...als je daar zo veel pk's mee moet draaien...
...loopt de egt dan op een gegeven moment niet te veel op?
Groter is niet altijd beter :rolleyes:
Mijn eigen motor heeft 501 pk met 640Nm uit de originele TTRS motor met een compressie van 10:1 en zonder problemen.
Tegenwoordig zitten de fabrikanten ook al veel dichter bij de veiligheidsgrens als voorheen.
Grote kanalen etc is alleen goed voor meer vermogen bij hogere toerentallen.
Vooral de smallere kanalen zorgen voor een snellere luchtsnelheid waardoor er meer vermogen uit lagere toerentallen kan worden gehaald.
Tegenwoordig werken ze met een hoge compressie en kanalen als deze om de motor een mooi vlak koppel mee te geven omdat dit veel belangrijker is dan een motor met meer vermogen bij hogere toerentallen met het typisch vervelende turbo-karakter met turbo-gat wat erg vervelend rijd, minder snel is en onverkoopbaar is.
Ook het verbruik speelt een grote rol, want ondanks het vele vermogen blijft deze auto nog erg netjes voor wat het verbruik betreft.
500pk is dan ook wel de grens voor een mooi karakter, want bv APR heeft nu een set voor 600+pk en heeft al een behoorlijk turbo-gat. Ook is dit wel de grens voor een setje andere zuigers etc.
Even als voorbeeld wat er mogelijk is met een originele motor met deze kleine kanalen, maar met een andere turbo, injectoren, brandstofpomp, Intercooler, Uitlaat en nog wat dingen er omheen:
http://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/5501-5600/616003_435807723150481_1407839046_o-5507-800-600-80.jpg
VeeDubber
20-05-2014, 07:32
Wordt een mooi topicje dit en een nog veel dikkere auto! Erg mooi project Roy! Respect voor je keuzes. Wij gaan voorlopig maar even verder met onze 10-klepper, later als ik groot ben en ik de loterij heb gewonnen wil ik nog wel iets met een TTRS blokje :)
Wordt een mooi topicje dit en een nog veel dikkere auto! Erg mooi project Roy! Respect voor je keuzes. Wij gaan voorlopig maar even verder met onze 10-klepper, later als ik groot ben en ik de loterij heb gewonnen wil ik nog wel iets met een TTRS blokje :)
Denk goed na voordat je hier aan begint...
Eindelijk een motorkabelboom en nog wat delen gekocht via een duitser, oa het buisje wat direct op je gasklep word geschroefd word a500,- bij de dealer! En dat is nog zonder de bov klep en sensor...
Bedankt Wilco duidelijke uitleg weer zoals altijd :thumbup:
Ja die stop bedoel ik wat raar dat daar gewoon een plug in moet en dat deze dan ook nog niet in mijn motor aanwezig was, ik kon het ook nergens terug vinden alleen dat ze in etka 2 carter pluggen opgeven.
Hier een foto van de dop (met groen puntje) die op het filter huis zit, ik ben gewend dat hier normaal je carterventielatie op zit maar dit zit nu duidelijk anders...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJF3B73S-D.jpg
Sven-GTI
20-05-2014, 08:23
Ik vind dit allemaal supermooi om te zien en echt heel veel respect voor degene die zoveel geld, tijd en energie in zo'n project steken :thumbup:
Zo zie ik maar weer hoe groot de VAG liefde bij sommige mensen is :thumbup:
Om heel eerlijk te zijn, ik ben aardig VAG fan, maar als ik zoveel geld in een auto ging steken dan zou dat zeker een ander merk zijn.
(als ik vergelijk wat voor beest van een auto je hebt wanneer je dit geld in een japanse auto investeert)
Ik ben het daar niet mee eens, ik zoek geen 1000+pk monster waar niet mee te rijden valt!
Ik wil de ultieme "daily" driver gewoon een perfecte alrounder maar wel iets unieks.
Voor mij is de R de beste golf tot nu toe Qua techniek maar ook qua comfort, ik kan met deze auto met het hele gezin op vakantie of boodschappen doen en ook mijn vriendin rijd normaal regelmatig in deze auto.
Ik ben al jaren golf rijder en voor mij hoort tupperware in de keuken...;-)
Wat betreft het geld wat hier regelmatig ter spraken komt, ik moet er net als ieder ander hard voor werken en maak daarom ook meestal 70 uur per week of meer!
Deze motor is, wat mij betreft, de motor van dit moment ik denk dat als ik hem compleet zou verkopen dan brengt hij ook aardig wat centjes op en is het dus meer een inverstering dan een uitgave, en natuurlijk kost zoiets geld maar dat is de liefde voor vw/tuning.
EnVeeZee
20-05-2014, 10:23
:goodpost: :iamwithst :thumbup:
DutchWilco
20-05-2014, 10:36
Ik vind dit allemaal supermooi om te zien en echt heel veel respect voor degene die zoveel geld, tijd en energie in zo'n project steken :thumbup:
Zo zie ik maar weer hoe groot de VAG liefde bij sommige mensen is :thumbup:
Om heel eerlijk te zijn, ik ben aardig VAG fan, maar als ik zoveel geld in een auto ging steken dan zou dat zeker een ander merk zijn.
(als ik vergelijk wat voor beest van een auto je hebt wanneer je dit geld in een japanse auto investeert)
Een jappaner zoals de GT/R is echt niet heilig als je dat soms denkt. Ik heb mijn blauwe Golf verkocht aan een man waarvan zijn broer een 700pk sterke GTR heeft. Al zou je hem kunnen betalen kan je hem nog niet onderhouden.
Een bak van deze auto kost los 50.000 Euro tegen over een nieuwe RS3 S-Tronic bak die 6000 Euro kost als voorbeeld :rolleyes:
In de time attack UK reed er 1 mee, werd kampioen in zijn klasse, maar heeft zijn auto nu te koop staan omdat hij 3 bakken in 1 seizoen nodig had en de prijs erg hoog was voor het winnen. De bakolie kost alleen al 750 Euro en moet vaak vervangen worden. Setje remschijven met blokken wil je al helemaal niet weten wat het kost.
Je moet kijken naar wat iemand zijn doel is, en dat is in dit geval een fijn rijdende auto, met karakter en die ook nog eens snel is zonder er elke dag aan te moeten sleutelen om hem op de weg te houden.
Het word tijd dat de mensen in gaan zien dat het bij een snelle auto om balans gaat ipv het pk-gelul waarvan alles stuk blijft gaan en niet mee te rijden is enz. Dit is alleen leuk voor de Youtubefilmpjes, meer niet, want je wilt niet weten wat er achter de schermen gebeurd en hoeveel er steeds stuk gaat. Ook hebben deze auto's een wegligging van niks. Ziet er leuk uit, een beetje gummen, veel lawaai enz, maar een echt snelle auto rijd weg zonder dat hij 3 rijbanen nodig heeft :)
Roka: Ik heb ook nog vanalles dubbel liggen van mijn TTRS en misschien dat ik je ergens mee kan helpen.
Ik zal je ook nog even laten weten waar die aansluiting voor is, maar heb ik even wat meer tijd voor nodig.
Sven-GTI
20-05-2014, 12:45
Iedereen heeft natuurlijk een ander beeld bij zijn perfecte auto. Ik geef enkel mijn mening. Nogmaals, ik heb respect voor degene die hun auto met een duidelijk doel bouwen, alles is goed doordacht op hetgeen zij willen bereiken:thumbup:
Hieronder wil ik even wat dingen ophelderen:
ik kan met deze auto met het hele gezin op vakantie of boodschappen doen
Ik zal nooit kinderen nemen of iets. Mijn prioriteit is dus al heel anders, ik zal ook maar 2 stoelen nodig hebben in mijn auto :D
Ik ben al jaren golf rijder en voor mij hoort tupperware in de keuken...;-)
Met tupperware denk ik aan al die stylingbumpers die je op tuningshows ziet.
Dus niet aan aërodynamica wat wel degelijk zin heeft, prestaties gaan boven de looks.
Een jappaner zoals de GT/R is echt niet heilig als je dat soms denkt.
Dat denk ik ook niet, heb ik nergens gezegd. Daarbij zou ik er zelf ook geen kopen :thumbup:
Voor het geld van een GTR kan je ook een R8 kopen, dan is voor mij de keuze snel gemaakt :D
Ik heb mijn blauwe Golf verkocht aan een man waarvan zijn broer een 700pk sterke GTR heeft. Al zou je hem kunnen betalen kan je hem nog niet onderhouden.
Als ik het geld had voor een GTR dan zou ik met dat geld hele andere dingen doen :D
Je moet kijken naar wat iemand zijn doel is, en dat is in dit geval een fijn rijdende auto, met karakter en die ook nog eens snel is zonder er elke dag aan te moeten sleutelen om hem op de weg te houden.
Daarom zei ik: ik heb er respect voor. Ik kraak niets af :thumbup:
Ik gaf enkel mijn mening, waar ik mijn geld in zou steken.
Het word tijd dat de mensen in gaan zien dat het bij een snelle auto om balans gaat ipv het pk-gelul waarvan alles stuk blijft gaan en niet mee te rijden is enz.
Ik heb niets over pk's gezegd. Een monster van een auto betekent bij mij het complete plaatje. Als ik graag veel pk's wil voor het rechte stuk zou ik wel een dragracer bouwen.
Ook hebben deze auto's een wegligging van niks. Ziet er leuk uit, een beetje gummen, veel lawaai enz, maar een echt snelle auto rijd weg zonder dat hij 3 rijbanen nodig heeft :)
Nu scheer je wel alles over 1 kam, hiermee geef je aan dat alle snelle Japanse auto's rotzooi zijn met een wegligging van niks. Lijkt me een beetje kort door de bocht.
Waarschijnlijk doel je hiermee op mensen die een grote turbo op hun Japanner schroeven en verder niks aan de auto doen (zoals wegligging, remmen etc.)
Zo zijn er bij ieder merk genoeg mensen van.
Nogmaals, ik gaf alleen maar mijn mening :thumbup: Mijn ideale auto zal er waarschijnlijk heel anders uitzien dan die van iemand anders. Iedereen heeft een ander beeld bij zijn perfecte auto. Als we allemaal hetzelfde waren was het maar een saaie wereld :D
Ik krijg als het goed is morgen alle laatste delen binnen, Kabelboom, ic buizen, waterslangen en de dikke HG motorsport intercooler :-)
En nog diverse delen die ik bij de dealer besteld heb, ik zal nog wel wat te kort komen maar dat zie ik wel als ik weer bezig ben.
Als ik nog wat nodig heb dan laat ik zeker van me horen, bedankt
Rallyegolf20vt
20-05-2014, 15:40
Hoi Roy,
Volgens mij zit deze stop er altijd in.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUMKP7RV-D.jpg
Zoals je kunt zien ook bij deze motor.
ik vind m bruut! en de plannen al helemaal! keep going.
gr Mike
Ik dacht het al ik kon het ook nergens terug vinden in Etka.
Scheelt waarschijnlijk weer 300 voor een stukje slang haha.
Doosje met slangen binnen gekregen, nu ff puzzelen hoe en waar alles thuis hoort..
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-JIVWBRFA-D.jpg
Maar met etka erbij kom je een heel eind, leuk bureautje ;-)
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-MMKCMEKC-D.jpg
Ook de laatste hand gelegd aan de uitlaat voorlopig vind ik het wel prima zo maar in de toekomst komt er nog een 3inch einddemper onder nu is deze 65mm.
Ik verloop nu dus van 2x 60mm naar 1x 65 en dat is niet al te groot, wel heb ik op mijn edition 30 met dezelfde diameter ook 425 pk gehaald dus het kan er wel doorheen.
Ik heb het verloop van 2 naar 1 pijp wel gelijk 3inch gemaakt zodat het al voorbereid is voor een andere achterdemper.
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-NLLQKITO-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-43BHYPIQ-D.jpg
Ook mocht hij vandaag nog even buiten spelen het is tenslotte mooi weer haha
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-BCGKXGW3-D.jpg
Intercooler is vandaag pas verstuurd grrrrr
Ik heb maandag nog gebeld en gezegd dat ik er haast mee had, ze hadden het geld op dat moment al binnen en de cooler was op voorraad!!!!!
Gaaf project...respect en bewondering... :wow:
Wie kan mij helpen aan de electrische schema's van de ttrs en de golf R, het gaat vooral om de motor en ecu.
Ik heb geen ElsaWin en heb de schema's asap nodig, misschien kan dit worden door gemaild of zo ik heb geen idee hoeveel pagina's dit zijn...
wow, heel mooi project man super :thumbup:
WilcoGTI
23-05-2014, 08:11
Wauw wat een project. Super veel respect.
@Wilco, heb jij misschien een foto waarop te zien is waar de pingelsensors zitten?
En heb jij deze misschien liggen?
Schemas zijn binnen ook de positie van de sensors zijn bekend
MartinW0527
23-05-2014, 19:18
Dik project zeg! :thumbup:
DutchWilco
23-05-2014, 21:03
Schemas zijn binnen ook de positie van de sensors zijn bekend
Perfect, Ik heb ze ook, maar moest er even een PDF van maken en uploaden enz.
Ik had dit van het weekeinde even voor je willen doen, maar je hebt het al voor elkaar :)
Heb je er nog andere injectoren erin gezet?
Ziet er verder strak uit.
Al Elsa binnen gehaald 😉.
Zeker, anders krijg ik niet genoeg zegels bij elkaar hè.
Ja de schema's ff laten uitprinten, krijg Elsa niet geïnstalleerd #}%^*
Zo nu net de eerste meters gereden :)
Ben de laatste paar dagen druk geweest met de kabelboom en het oplossen van storingen. Ik had oa probleem met de remlichtschakelaar en met de lpfp ook had ik een probleempje met het starten, of liever gezegd het niet starten haha.
Inmiddels zijn alle problemen verholpen en heb ik vandaag voorzichtig de eerste meters gereden wel voorzichtig aan want ik zit nog te wachten op de 2 platte Spall ventilatoren voor op de radiateur en heb geen zin in een warmloper met een nieuwe motor.
Verder heb ik ook de dikke intercooler gemonteerd en ben ik druk geweest met alle laatste losse eindjes af te maken morgen nog een dagje en dan hoop ik dat ik wat km kan gaan maken, er zullen nog wel wat dingetjes aan het licht komen maar dat hoort er nu eenmaal bij,inzet is natuurlijk ook de sport om dat dan weer voor elkaar te krijgen.
Intercooler
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-4FLAPREC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-LWIDE7KJ-D.jpg
Auto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NZNC4NX8-D.jpg
Filmpje van 2de keer starten
96825916
Lekker bezig Roy! Had wel een iets vrolijker gezicht verwacht op het einde van het filmpje :D
Pewi Vwteam
29-05-2014, 21:15
Ligt dat aan mij? Ma ik zie geen filmpje.
turborabbit2
09-06-2014, 23:18
Vet project!!
5 cil. Audi powerrrrrr
Sven-GTI
26-06-2014, 17:02
Zijn er sinds afgelopen maand nog vorderingen :thumbup: :D
Heb er niet veel tijd voor maar ben behoorlijk druk bezig geweest met storing zoeken en oplossen.
En daar horen natuurlijk ook test ritjes bij!
Wat een geweldig geluid en emotie komt er uit zon motor en de beleving is nu echt super!
Hier heb ik het ook grotendeels voor gedaan omdat de 2.0 weinig emotie geeft.
Ik zal binnenkort een iets uitgebreider verslag van de vorderingen posten en wat filmpjes...
Word vervolgd
Sven-GTI
26-06-2014, 20:24
Het ziet er zo op de foto's allemaal erg strak uit :thumbup:
Als je onder de motorkap kijkt zou je zeggen dat het origineel zo geleverd is in de golf :D
super project ! koppel van zo'n rs blok is uber vet !!
ps: had mij eens gecontacteerd..
2000eur regel ik je een splinternieuwe 2.5 5cil blok. 0kmters in de krat.
alternator en waterpomp bijgeleverd. (zonder turbo)
ik heb voor mijzelf ook een nieuwe liggen incl nieuwe handbak golf 6 gti.
word in mijn mk2 ingebouwd na dat deze op O-platen staan (belgie)
blijf foto's posten ! :-)
Audi1981
26-06-2014, 20:47
Voor 2k een rs 5 cil? Gek :screwy:
Zal wel een US 2.5 zijn?
U mag me voor 5 stuks op de lijst noteren! :cool:
Voor 2k een rs 5 cil? Gek :screwy:
Zal wel een US 2.5 zijn?
ik heb niet gezegd dat het een rs blok is !
ik zei: 2.5l 5cil .. idd een USA versie.
sixpack@ nog intresse? want kom ze maar halen dan.
Super mooie auto, en een heerlijke motor.
zit met smart te wachten of de filmpjes.
Misschien iets in de trend van de Golf 1 ???
Machtig mooi filmpje was dat :thumbup:
ik heb niet gezegd dat het een rs blok is !
ik zei: 2.5l 5cil .. idd een USA versie.
sixpack@ nog intresse? want kom ze maar halen dan.
Alleen RS blokken voor 2K svp :thumbup:
Vindt de sound zwaar tegenvallen.
DutchWilco
23-07-2014, 18:11
Vindt de sound zwaar tegenvallen.
Hoezo zwaar tegen vallen :confused:
Is dit sarcastisch bedoeld of bedoel je echt; zwaar tegen vallen ?
Scirocco_1600
23-07-2014, 19:13
Hoezo zwaar tegen vallen :confused:
Is dit sarcastisch bedoeld of bedoel je echt; zwaar tegen vallen ?
ik had mij inderdaad ook iets anders voorgesteld als sound ... doet mij direct denken aan oude tijden ( crossauto zonder uitlaat :p ) geen vergelijking maar toch doet hij er mij spontaan aan denken
verder wel leuke ombouw :) :thumbup:
Als hij zou klinken als een crossauto dan ging hij nu nog op marktplaats!
Ieder heeft zo zijn eigen smaak hè.
Waarschijnlijk nog nooit een 5 cilinder turbo live gehoord denk ik..
Het geluid bij een koude start is ook compleet anders omdat hij dan de nokkenassen verdraait en zo ongeveer in de uitlaat staat te ontbranden waardoor hij klinkt als een traktor haha.
Maar onder vollast en rijdend is het geluid geweldig....het geluid van de 5 cilinder in combi met een super snel spoelende turbo incl het geluid hiervan is echt top, dan nog de geweerschoten tijdens het opschakelen van de DSG en het tussengassen bij het terug schakelen kan ik zeggen dat het wel aardig klinkt allemaal...
VwGolfMK2VW
23-07-2014, 21:16
Damn wat een kanon..
Respect voor het werk en tijd wat je erin steekt.
En met het uiterlijk van de wagen is ook niks mis:)
Maar nu genoeg geluld over mooie geluidjes en gevoel.. Ik wil een filmpie zien!!:)
Filmpje gaat toch echt nog even duren, ik heb nu mijn originele R20 DSG bak gebruikt maar ik ben nu op zoek naar een rs DSG 7 bak maar deze zijn redelijk zeldzaam.
Dus mensen laat even weten als je er 1 weet te liggen!
DutchWilco
23-07-2014, 23:53
Zoals alle TFSI-motoren klinken ze als een diesel bij het stationair draaien.
Idd doordat de nokkenassen verdraait zijn, maar ook door de FSI-injectoren die nogal veel geluid maken door de hoge druk die nodig is om het FSI te laten werken.
Onder vollast klinken ze het mooist en boven in zijn toeren raakt hij ook zijn mooie roffel weer wat kwijt.
Hoe dan ook is dit tezamen met de al niet meer nieuw leverbare VR-Motor, is dit een blok met veel karakter daar waar de meeste auto's alleen nog klinken als een ondervoede stofzuiger.
Eindelijk een R-waardige R20 wat in dit geval R25 had moeten heten :thumbup:
Voor wat de bak betreft, zal ik het je laten weten als ik er weer 1 tegen kom :)
Ach dit is toch super...
Wel eens een S85 stationair horen draaien (V10 M5) dan denk je ook dat je met een 4 pitter diesel te maken hebt..
Kan me voorstellen dat dit super klinkt, 5 pitter en turbo is gewoon het mooiste wat er is... naja VR6 of R32 met Turbo komt ook goed in de buurt ;)
Auto ziet er ook top uit Roy, als je nog wat meer fotos hebt dan zien we ze graag.
Bedankt hier nog een foto van hoe hij er nu bij staat, niks veranderd dus
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-LKENMXPO-D.jpg
Sven-GTI
24-07-2014, 11:49
Ziet er zeer strak en clean uit, maar toch ook bad-ass :D :thumbup:
EnVeeZee
24-07-2014, 13:37
Wat een topper :thumbup:
Zo eindelijk weer wat te melden.
Omdat ik wat problemen had met mijn golf R dsg bak waaronder een slippende koppeling, ondanks clutch upgrade, en een trillende koppeling of vliegwiel had ik besloten om ook de vesnellingsbak van een TTRS/RS3 te gaan gebruiken een 7 traps S-tronic (dsg) dus
Maar omdat deze redelijk zeldzaam zijn net zoals de motoren heb ik er een aantal kilometers voor moeten rijden...1996 km om precies te zijn haha.
De bak stond te koop in Polen en had slechts 13000km gedraaid dit was aantoonbaar want alles stond nog daar incl auto en het was een bak met aandrijfassen, vliegwiel en startmotor lekker compleet dus.
Dus na wat denkwerk en wat onderhandelen heb ik toch maar besloten om in de auto te springen om de bak op te gaan halen, ROADTRIP!!!
Samen met mijn zwager zijn we s 'nachts om 1 uur gaan rijden en kwamen we om 11 uur aan in polen, wat een wegen hebben ze daar ongelofelijk slecht! echt niet normaal met een verlaagde auto rij je daar alles kapot, gelukkig had mijn zwager voorgesteld om met zijn golf 6 te gaan welke bijna standaard rij hoogte heeft en op 17" staat met normale banden waardoor het nog redelijk te doen was daar op de weg.
We hebben 100 kilometer op een soort van gravel/asfalt/zandweg gereden dit was de hoofdweg naar het dorpje waar we moesten zijn hier reden dus ook vrachtwagens en paard met wagen op!
Ik was nog even bang dat het een intenet oplichter was maar eenmaal daar aangekomen zagen we dat het eerlijke handelaren waren want als bazen van dit bedrijf (25 jaar oud ongeveer)rij je op zijn minst in een RS6,RS5 en nog wat van dit soort bolides...
Hahaha we hebben wel gelachen alle clichés kloppen ook gewoon, maar ze waren wel vriendelijk en alles lag netjes klaar voor transport.
Alles ingeladen en weer hobbelend/stuiterend richting Nederland gereden waar we rond 22.30 uur weer thuis aankwamen.
Dus nu de golf maar weer uit elkaar gaan trekken en eens gaan kijken of we alles weer passend en werkend kunnen krijgen, word vervolgd...
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-B7IK6PPZ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-GSRDK7X6-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-EO84VVF8-D.jpg
Black Devil
31-07-2014, 10:36
Mooi dit, gewoon 'ff' een raodtrip voor onderdelen.
Vraag ik mij toch stiekem af hoe die onderdelen daar toch terecht komen ;)
Toevallig niet gehaald bij Piotr van Teilecar? die ook veel Porsches sloopt?
Want daar zou ik je vorige week al s een pm over sturen, die gast heeft ook echt alles staan..nieuwste van het nieuwste
Hadden zeker Nederlandse kentekens die Audi's :) .
Nee, er bestaan ook nog eerlijke Polen.
( net als eerlijke Nederlanders )
Hier op mijn werk, komen ook geregeld eerlijke Polen, handel kopen.
Dan lig ik dubbel om te zien hoe ze met een Mercedes Sprinter volgeladen met grasmaaiers weer richting Polen rijden.
Maar back on topic, gave roadtrip dus... :thumbup:
Sven-GTI
31-07-2014, 15:02
Wel respect dat je je doelen ook zo goed achterna gaat! 99% had het opgegeven en met een mindere bak gaan rijden denk ik.
Kan niet wachten tot ik straks klaar ben met studeren en een goede baan heb. Ik vind hetgeen wat je doet echt supervet, het kost alleen ook aardig wat geld :D Dat is niet voor iedereen weggelegd (je werkt er natuurlijk erg hard voor, maar toch :D)
RamonDrenthe.
31-07-2014, 15:26
Zeer veel respect voor deze bolide en z'n bestuurder!
In 1 woord: FANTASTISCH!!!
De MK6 voor mij op dit moment.
I love this, dit soort roadtrips, te gek! ben ik ook wel voor te porren! zeker als er dit soort mooie spullen opgehaald moeten worden!
skywalker38
31-07-2014, 21:30
Wel respect dat je je doelen ook zo goed achterna gaat! 99% had het opgegeven en met een mindere bak gaan rijden denk ik.
Kan niet wachten tot ik straks klaar ben met studeren en een goede baan heb. Ik vind hetgeen wat je doet echt supervet, het kost alleen ook aardig wat geld :D Dat is niet voor iedereen weggelegd (je werkt er natuurlijk erg hard voor, maar toch :D)
Ik wil niet voor mijn beurt praten,maar Roy loopt ook al heel wat jaren mee.
En de leeftijd heeft waarbij hij aardig wat heeft opgebouwd,iets wat je net ff in een paar jaartjes doet
Jouw tijd zal zeker ook komen,het heeft alleen met tijd en geduld te maken om iets op te kunnen bouwen
@Roy jouw project is ook zekers dik!!,en toch wel fijn om de juiste bak gevonden te hebben :thumbup:
Dark Cooper
31-07-2014, 23:14
damm wat een roadtrip
goed dat alles goed is afgelopen
Greetz DC
Loop al wat jaartjes mee idd, zo langzaam aan word ik toch echt te oud voor dit gedoe....
Vincent-Mk1
01-08-2014, 14:34
haha anders ik wel..., maar je hebt t wel weer toppie voor mekaar Roy!
MartinW0527
02-08-2014, 10:08
Echt een dik project!
Kan echt weinig op tegen een 5 cilinder turbo.
Wanneer komt er een G-lader bij op Roy? :D
Sven-GTI
02-08-2014, 20:36
Loop al wat jaartjes mee idd, zo langzaam aan word ik toch echt te oud voor dit gedoe....
Je bent zo oud als je jezelf voelt he :D
Maar goed, al heel wat jaren meelopen staat niet gelijk aan een goed gevulde portemonnee om zulke mooie dingen te realiseren :thumbup:
Al is de jaren lange ervaring en dergelijke natuurlijk onbetaalbaar :thumbup:
Is 'ie trouwens te bewonderen morgen op MIVW?
Helemaal mee eens hoor, maar ik moet en heb er altijd hard voor moeten werken om mijn doelen te bereiken.
Heb inmiddels al 15 jaar een eigen bedrijf en dat is wel aanpoten hoor! En het komt zeer zeker niet uit de lucht vallen!
Nee, de plannen waren er wel maar omdat ik nu met deze ombouw bezig ben ga ik het niet redden...
Na 5 dagen als een zombie in de garage gezeten te hebben heb ik eindelijk weer wat dag licht gezien!
Als eerste heb ik de motor en bak weer uit de auto gehaald omdat een bak los wisselen bijna niet te doen is, vooral de 7 traps S-tronic , dus bij een 4x4 is dit voor mij de beste optie. Ook moest ik nog wat aanpassingen doen aan de kabelboom en als de motor uit de auto is kun je hier natuurlijk goed bij.
Nadat ik de "oude" dsg en het aangepaste vliegwiel had verwijdert kon ik het nieuwe TTRS vliegwiel monteren, mijn oude bak klapperde bij sommige toerentallen en dit kwam waarschijnlijk van het vliegwiel of de koppeling dit was voor mij 1 van de redenen om ook voor een TTRS bak en vliegwiel te gaan.
Nadat de bak weer was gemonteerd kon hij weer terug in de auto gehangen worden wel moest er nog het een en ander worden pas gemaakt waaronder de schakelkabel incl steun. Ook heb ik nu de assen van de RS gemonteerd omdat deze een andere aansluiting hebben aan de bak is dit noodzakelijk.
Natuurlijk paste de stekker voor de dsg niet op deze bak dus eerst weer alle schemas uit lopen zoeken en de kabelboom en stekker veranderd.
Nadat alles weer was opgebouwd was het eindelijk weer tijd om te gaan starten!
Ik ben gisteren nog een dag aan het storing zoeken, aanleren testen enz geweest maar gisteren avond heb ik weer de eerste meters gereden dus daar ben ik wel blij mee.
Heb nog wel wat kleine probleempjes maar daar ga ik de komende dagen mee aan de slag. De bak schakelt verder goed en alles werkt, dus ook de schakelflippers en ook de aanduiding 7 verschijnt in mijn cockpit iets waar ik nog mijn twijfels over had.
Dus al met al ben ik wel tevreden nu nog ff wat dingen afronden en dan knalluh! :D
Sven-GTI
08-08-2014, 08:32
Ik denk dat ik namens heel veel mensen hier spreek: filmpje :D
skywalker38
08-08-2014, 16:35
Goed om te horen dat het werkt,en nu genieten
timberland
08-08-2014, 18:13
ah dus jij hebt die bak van Ebay opgehaald ;)
Stond geen RS bak op eBay hoor! Paar weken terug wel maar die is opgehaald door Wilco van Dutchbuild.
Genieten kan helaas nog niet helemaal.... Heb een naar geluid tijdens koude start, ik had gehoopt dat dit zou verdwijnen met de nieuwe bak, ik dacht namelijk dat het het vliegwiel was maar helaas...
Het komt ook niet uit de motor want het gaat niet met het toerental mee omhoog, naar ongeveer 1 minuut is het weg vooral naar een paar keer gas geven.
Heb vandaag nog een los zittend hitteschild vast gezet morgenvroeg maar weer proberen.
Verder rijdt het perfect, schakelt goed en ook in de D stand is het nu top, veel beter dan met de oude bak. Ook is het trillen en slippen van de koppeling nu verleden tijd. In de D stand rij ik nu 100kmh in de 7 :D
Verder nog een probleem met de ecu maar dit was al bekend bij deze ecu dus ik denk dat ik maar op zoek ga naar een ander exemplaar dit is beter dan proberen dit probleem te omzeilen en ik telkens een motorstoringslampje krijg.
Verder heb ik nog geen communicatie met de S-tronic via vcds dus dat moet ik ook nog even uitzoeken
3 probleempjes nog dus, valt wel mee maar wil het graag goed en storingsvrij hebben voordat hij word afgesteld en het feest pas echt kan beginnen.
Het geluidje kan ook nog uit de turbo komen natuurlijk.....mmmmhhh gelijk maar wisselen voor een Loba500 jajaja
Ohh hè ik dwaal weer af :cool:
Dokter D
10-08-2014, 17:58
Komt helemaal goed lees ik wel.
Respect hoor! Petje af!
Rallye-VR6t
11-08-2014, 18:50
Het geluidje kan ook nog uit de turbo komen natuurlijk.....mmmmhhh gelijk maar wisselen voor een Loba500 jajaja
Ohh hè ik dwaal weer af :cool:
Jeroen bellen die heeft net een programma voor een leuke setup gemaakt ;)
Voor 500 doe je het toch niet meer :D
Wil eerst alles 100% hebben dan bak en motor chippen en ja ik doe het al voor 430 PK en 630nm hoor...het is natuurlijk behelpen
Hier een klein filmpje van de golf ,let niet op het filmen!
Dit is nog met standaard software.
XMDvocct8Ss
Klinkt donders goed! Blijft een super project Roy!
GVD en mijn post wordt even verwijderd.... hoezo bedankt voor de hulp
lekker is dat :D
GVD en mijn post wordt even verwijderd.... hoezo bedankt voor de hulp
lekker is dat :D
:tongue:
Sven-GTI
18-08-2014, 16:18
Holy shit! Wat een apparaat en dat nog wel met de standaard software!
DutchWilco
18-08-2014, 17:37
Klinkt erg mooi, en het is wel goed te zien dat hij erg hard van zijn plek gaat :)
Het is tegenwoordig niet zozeer de grote hoeveelheid pekaas wat de auto snel maakt, maar voornamelijk het grote koppel vanaf een zeer laag toerental.
De Loba LB500-set is niet goedkoop en er word wel erg makkelijk over gesproken.
Ik heb deze set bij mijn motor gekocht en bestaat uit een FSI-hogedrukpomp, Injectoren, CNC bewerkte inlaat en de turbo-set.
Alleen de turbo-set kost al 3495 Euro.
CNC bwerkte inlaat: 295 Euro
FSI Hogedrukpomp: 995 Euro
Injectoren, Software, Uitlaat enz enz
Het pakketje naar 500pk en 630NM koste 9500 Euro :eek:
De stap naar 500pk is niet zomaar iets :rolleyes:
APR heeft een set voor 600pk en zou ik heel graag willen, maar dan begint hij een stuk later met opspoelen en is pas echt heel erg duur :mad:
Wat een beest! En wat een heerlijke sound, lekker rauw!
Voor 1000,- euro kan ik mijn turbo laten ombouwen op "Loba"specs, grote injectore en HD pomp heb ik al dus dit valt nog wel mee.
Of ik bouw zelf een set dit kost wel wat meer maar dan kan ik wel echt 500 pk halen en niet 480 piek vermogen wat de Loba doet.
Het word wel gewoon weer een daily driver en geen sprint/ show auto dus respons en betrouwbaarheid staan hoog in het vaandel.
500/600 pk klinkt allemaal prachtig maar 430 pk en 630 nm in een behoorlijk goed uitgeballanceerde auto is al lastig bij te houden voor 99 % van de straat auto's.
Een brede motor met een goed respons, 4x4, 7 traps dsg word lastig te volgen voor menig auto op de meeste wegen. Ja met 600 pk op een rechte weg, snelweg, zul je het afleggen natuurlijk maar als alrounder is het wel aardig goed zo dacht ik...
En dan ook nog betrouwbaar is mij veel waard.
Eerst maar eens naar de RDW en laten taxeren en dan genieten.
DutchWilco
18-08-2014, 18:49
Voor 1000,- euro kan ik mijn turbo laten ombouwen op "Loba"specs, grote injectore en HD pomp heb ik al dus dit valt nog wel mee.
Of ik bouw zelf een set dit kost wel wat meer maar dan kan ik wel echt 500 pk halen en niet 480 piek vermogen wat de Loba doet.
Het word wel gewoon weer een daily driver en geen sprint/ show auto dus respons en betrouwbaarheid staan hoog in het vaandel.
500/600 pk klinkt allemaal prachtig maar 430 pk en 630 nm in een behoorlijk goed uitgeballanceerde auto is al lastig bij te houden voor 99 % van de straat auto's.
Een brede motor met een goed respons, 4x4, 7 traps dsg word lastig te volgen voor menig auto op de meeste wegen. Ja met 600 pk op een rechte weg, snelweg, zul je het afleggen natuurlijk maar als alrounder is het wel aardig goed zo dacht ik...
En dan ook nog betrouwbaar is mij veel waard.
Eerst maar eens naar de RDW en laten taxeren en dan genieten
De Loba van mij heeft 501pk met 630NM en is volgens mij zelfs bij JD geschreven, maar ik heb ook een map van Klasen motors, dus twijfel over welke er nu in mijn computer zit.
Ik probeerde uit te leggen dat wat jij nu hebt, al heel erg veel is terwijl andere reageren alsof 500pk niks meer voorstelt.
Loba-specs is geen Loba natuurlijk :confused:
Ik heb voor 9500 Euro aan rekeningen gezien van de klant om de 500pk te kunnen halen. Dus voor een particulier en als voorbeeld dat het allemaal niet even zomaar iets is :)
De man waarvan ik de motor met deze Loba-set van heb gekocht heeft nu een nieuwe motor met andere zuigers, Drijfstangen, custom uitlaatspruitstuk enz enz en zou goed zijn voor 700pk. Nu achteraf komen ze niet over de 600pk heen door brandstof problemen. Hij spoelt veel te laat op, heeft veel te veel geld gekost en deze man heeft nu veel spijt dat hij hier aan begonnen is. De Handbak is inmiddels ook al stuk geweest enz.
Ik zou zeggen dat je het erg goed doet op deze manier en verder dan de 500pk zou ik niet eens adviseren.
Ik heb voor mijzelf besloten om het FSI er af te halen en over te gaan op het KMS Systeem. Ook de DSG gaat Ebay weer op en ik houd mijn Sequentiele 6-bak.
Er kleven simpelweg te veel nadelen aan voor mij om dit te gebruiken voor sportdoeleinden.
Voor straatgebruik is het super zoals je hem nu hebt gebouwd en is nu zoals VW het eigenlijk had moeten leveren :thumbup:
Rallye-VR6t
18-08-2014, 19:19
Mooi hoor dat filmpje en zelfs verticaal rijden wowwww :D
Haha ja niks is mij te gek.
Loba bouwt zelf geen turbo's hoor ;-) ik heb mijn RS motor van Loba gekocht...
DutchWilco
18-08-2014, 20:19
Haha ja niks is mij te gek.
Loba bouwt zelf geen turbo's hoor ;-) ik heb mijn RS motor van Loba gekocht...
Ik dacht dat Loba de ontwikkelingen zelf doen en de CNC bewerkingen uit besteden.
Je komt wel allerlei upgrade-setjes tegen, maar dit zal dan nog in elkaar gezet en uitgebalanceerd moeten worden.
Ook het uitlaatspruitstuk van Loba is bewerkt en het aluminium stuk/buis is ook CNC uit-gevreest/bewerkt wat op de inlaat van de turbo zit en wat ik nergens anders ben tegen gekomen.
Iets compleet kopen van een goed aangeschreven bedrijf is altijd duurder, en meestal ook betrouwbaarder/makkelijker dan alles zelf samenstellen natuurlijk. Ook zullen er maar weinig RS-eigenaren zijn dit dit zelf uit gaan vogelen en bouwen zoals jij dat doet ;)
Klopt maar dat aanzuigbuisje heeft nog steeds een doorlaat van een rietje ;-)
Alles heeft zijn voor en tegens.
Bouw eerst jou golf maar af dan kunnen we het mooi vergelijken, haha.
DutchWilco
18-08-2014, 20:45
Klopt maar dat aanzuigbuisje heeft nog steeds een doorlaat van een rietje ;-)
Alles heeft zijn voor en tegens.
Bouw eerst jou golf maar af dan kunnen we het mooi vergelijken, haha.
Daag me niet uit :cowboy: :D
Raar genoeg had ik nu net zo goed door kunnen gaan met de Leon, want die heb ik ook nog steeds, maar op een 1 of ander manier word ik veel gelukkiger van een oud Golfje :)
Ik heb zelfs onze Lotus Elise te koop gezet om hier wat meer vaart achter te zetten en om de sequentiele bak te kunnen behouden, maar dan nog bouw ik hem als hobby en zonder enige vorm van haast omdat ik het bouwen toch wel het leukst vind :)
Volg je hart zou ik zeggen
super dikke wagen, klinkt heerlijk :thumbup:
Wat een dikke bak zeg!! Heerlijk
RamonDrenthe.
20-08-2014, 12:08
Word een beetje verliefd op deze dikke bak! :thumbup:
EnVeeZee
20-08-2014, 12:39
Vagporno :woowoo:
Bedankt allemaal!
Live klinkt dit echt nog veeel beter en dit is nog met stock software...
Wel wil ik graag zeggen dat het er inderdaad vaak uit ziet als gemakkelijk ff motor inbouwen en hopsa rijden maar!
Maar ik ben hier maanden druk mee geweest, en nog, dus elk vrij uurtje ben ik er mee bezig.
Elke avond door schema's heen pluizen op zoek naar een oplossing voor bepaalde bugs
deze dan uit gaan proberen om vervolgens toch weer wakker te liggen om het fijt dat het niet werkt!!!
Voor dit soort dingen kun je niemand bellen of even op het WWW kijken omdat nog bijna niemand dit heeft gedaan.
Het motto is de aanhouder wint... dus elke keer weer door!
Moet wel zeggen dat het een heerlijke motor is die geweldig aan het gas hangt
dit samen met het geluid is echt geweldig.
Het geeft wel een enorme kick als bepaalde dingen wel lukken, dit ondangst het feit dat het een TTRS ECU en motor is in een golf R body met dito kabelboom!...
VwGolfMK2VW
22-08-2014, 23:29
Pff heel erg gaaf!
RamonDrenthe.
23-08-2014, 11:39
Wat voor verschil verwacht je met aangepaste software ?
wat een ding joh :eek:
Gaat een leuke daily worden en veel scheve gezichten trekken bij het stoplicht :D
Ik verwacht van 340pk en 450nm naar 430 en 630nm te gaan.
Dus ongeveer 90 pk en 180nm erbij te krijgen.
Erg mooi project Roy.
De ecu die jij nu gebruikt is die weer origineel gemaakt ivm dsg?
Klinkt erg mooi, en het is wel goed te zien dat hij erg hard van zijn plek gaat :)
Het is tegenwoordig niet zozeer de grote hoeveelheid pekaas wat de auto snel maakt, maar voornamelijk het grote koppel vanaf een zeer laag toerental.
De Loba LB500-set is niet goedkoop en er word wel erg makkelijk over gesproken.
Ik heb deze set bij mijn motor gekocht en bestaat uit een FSI-hogedrukpomp, Injectoren, CNC bewerkte inlaat en de turbo-set.
Alleen de turbo-set kost al 3495 Euro.
CNC bwerkte inlaat: 295 Euro
FSI Hogedrukpomp: 995 Euro
Injectoren, Software, Uitlaat enz enz
Het pakketje naar 500pk en 630NM koste 9500 Euro :eek:
De stap naar 500pk is niet zomaar iets :rolleyes:
APR heeft een set voor 600pk en zou ik heel graag willen, maar dan begint hij een stuk later met opspoelen en is pas echt heel erg duur :mad:
Wilco weet jij wat dit voor injectoren zijn?
Wij zijn namelijk ook aan het stoeien geweest met andere injectoren.
Dit voor een aangepaste motor met APR set.
Nou blijkt dat je met een andere hogedrukpomp ver genoeg komt met originele injectoren.
Als we dat eerder wisten hadden we ons een hoop werk kunnen besparen.
Risico van het vak zeg maar.
Motor is ondertussen afgesteld en gelukkig met mooie resultaten.
Dat de motor veel later opspoelt met de APR set valt nog best mee.
En met een s-tronic een mooie combinatie.
Merk wel dat de bak er soms wat moeite mee heeft.
DutchWilco
24-08-2014, 13:15
Wilco weet jij wat dit voor injectoren zijn?
Wij zijn namelijk ook aan het stoeien geweest met andere injectoren.
Dit voor een aangepaste motor met APR set.
Nou blijkt dat je met een andere hogedrukpomp ver genoeg komt met originele injectoren.
Als we dat eerder wisten hadden we ons een hoop werk kunnen besparen.
Risico van het vak zeg maar.
Motor is ondertussen afgesteld en gelukkig met mooie resultaten.
Dat de motor veel later opspoelt met de APR set valt nog best mee.
En met een s-tronic een mooie combinatie.
Merk wel dat de bak er soms wat moeite mee heeft.
Bij mij word het verhaal nu anders omdat ik verder ga met een sequentiële 6-bak wat niet samen gaat met de FSI.
Ik do veel met v.Kronenburg en John adviseerde mij om verder te gaan met de normale 2.5 ipv de RS motor, maar dat ga ik niet doen.
Bij mij gaan er nu andere zuigers en drijfstangen in. Ook de kop word bewerkt en ik wil alles zeer nauwkeurig uitgebalanceerd hebben.
Zonde van alle aanbouwdelen en achteraf had Roy mijn pakketje moeten hebben en ik een kale motor :)
Ook ga ik werken met throttle bodies waarvan de ontwikkeling bijna klaar is.
Ik ga niet voor topvermogen, maar voor een soepele motor met een breed bereik. Later kan ik altijd nog verder, mocht dat nodig zijn, maar voorlopig is het meer dan genoeg.
Ik zal de nummers vd injectoren even moeten opzoeken, want ik heb alles zo compleet gekocht. Wel heb ik naar de turbo etc gekeken, maar niet naar de injectoren. Ik laat dit nog wel even weten :)
DutchWilco
24-08-2014, 13:17
Hoi Roy,
Een klant van mij heeft een nieuwe RS3 gekocht en laten chippen, maar heeft nu al last van een slippende koppeling.
Hoi Roy,
Een klant van mij heeft een nieuwe RS3 gekocht en laten chippen, maar heeft nu al last van een slippende koppeling.
Software van de s tronic is ook aangepast?
DutchWilco
24-08-2014, 13:31
Software van de s tronic is ook aangepast?
Zo slim zouden ze toch wel zijn in België :D
Ik zal het eens vragen :)
Bij mij word het verhaal nu anders omdat ik verder ga met een sequentiële 6-bak wat niet samen gaat met de FSI.
Ik do veel met v.Kronenburg en John adviseerde mij om verder te gaan met de normale 2.5 ipv de RS motor, maar dat ga ik niet doen.
Bij mij gaan er nu andere zuigers en drijfstangen in. Ook de kop word bewerkt en ik wil alles zeer nauwkeurig uitgebalanceerd hebben.
Zonde van alle aanbouwdelen en achteraf had Roy mijn pakketje moeten hebben en ik een kale motor :)
Ook ga ik werken met throttle bodies waarvan de ontwikkeling bijna klaar is.
Ik ga niet voor topvermogen, maar voor een soepele motor met een breed bereik. Later kan ik altijd nog verder, mocht dat nodig zijn, maar voorlopig is het meer dan genoeg.
Ik zal de nummers vd injectoren even moeten opzoeken, want ik heb alles zo compleet gekocht. Wel heb ik naar de turbo etc gekeken, maar niet naar de injectoren. Ik laat dit nog wel even weten :)
Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Zie graag de nummers tegemoet.
Ga je nog iets met de compressieverhouding doen?
Heb je nog een sms gestuurd.
Wouter welke injectoren hebben jullie geprobeerd?
En wat zit er nu in?
Ik heb met mijn grote injectoren zeer veel roetvorming, dit is wel met standaard software dus dit word nog wel beter verwacht ik.
Ik zit nu te denken om een wm set te monteren om alles beter schoon te houden.
Alleen de startblokering is verwijdert uit deze ecu maar ik heb natuurlijk nog steeds dat ene probleempje, mooiste is toch op zoek te gaan naar een andere ecu.
@Wilco, wie heeft de software gedaan van die RS3?
Als de software te agressief is en de bak software is niet aangepast dan gaat hij wel slippen. Ook als je veel bij lage toeren op het gas gaat en dus veel koppel bij lage toeren draait dan vraag je misschien ook eerder om problemen.
Ben ook benieuwd naar jou set-up klinkt veel belovend!
Ben je niet bang dat het weer een te groot project word. Misschien beter eerst standaard motor met DSG bak proberen dit is natuurlijk stukken makelijker en snel klaar. Dan volgende winter motor eruit en ombouwen, anders word het misschien weer een lang slepend project...Ik spreek uit ervaring wat dat betreft.
[QUOTE=roka]Wouter welke injectoren hebben jullie geprobeerd?
En wat zit er nu in?
Ik heb met mijn grote injectoren zeer veel roetvorming, dit is wel met standaard software dus dit word nog wel beter verwacht ik.
Ik zit nu te denken om een wm set te monteren om alles beter schoon te houden.
Alleen de startblokering is verwijdert uit deze ecu maar ik heb natuurlijk nog steeds dat ene probleempje, mooiste is toch op zoek te gaan naar een andere ecu.
Wij rijden nu met de originele injectoren wat prima gaat tot 600 pk.
We hadden een setje uit Engeland volgens mij bosch nr was weg.
De ecu die jij nu hebt heeft een tuning erin te zitten ;)
Mocht ik nog tegen een ecu aanlopen dan hoor je dat van mij.
Kunnen ze hem niet bij AC tronics repareren?
DutchWilco
24-08-2014, 17:05
@Wilco, wie heeft de software gedaan van die RS3?
Als de software te agressief is en de bak software is niet aangepast dan gaat hij wel slippen. Ook als je veel bij lage toeren op het gas gaat en dus veel koppel bij lage toeren draait dan vraag je misschien ook eerder om problemen.
Ben ook benieuwd naar jou set-up klinkt veel belovend!
Ben je niet bang dat het weer een te groot project word. Misschien beter eerst standaard motor met DSG bak proberen dit is natuurlijk stukken makelijker en snel klaar. Dan volgende winter motor eruit en ombouwen, anders word het misschien weer een lang slepend project...Ik spreek uit ervaring wat dat betreft.
Ik heb de Sequentiele bak destijds speciaal laten bouwen voor de Seat Leon alvorens mijn gezondheidsproblemen begonnen.
Deze set kost normaal gesproken 16.000Euro, maar ik heb wat korting gehad omdat we er 3 tegelijk hebben klaar gemaakt.
Als ik hem verkoop, zal ik er nooit weer 1 kunnen betalen denk ik, plus dat deze 800NM aan kan en maar 43KG weegt.
Ook heb ik hier hele goede herinneringen aan, want we zijn deze zelf op wezen halen in Tsjechië wat een heel gezellig weekeinde was om maar 1 voorbeeld te noemen.
We waren al heel erg ver met het ontwikkelen van een speciaal inlaatspruitstuk (Throttle bodies) met een dubbele rij injectoren enz.
Ik zet dit door omdat er al heel veel werk in zit waar kameraden mij mee hebben geholpen en ik niet wil dat dit allemaal voor niks is geweest.
Ik bespaar ook weer veel werk omdat er ook al heel veel klaar is zoals de padalbox enz.
Ik bevind mij op bekend terrein en dat scheelt heel veel natuurlijk :)
De motor zal ik eerst op de motor-proefstand laten draaien bij v.Kronenburg en ik ben dealer van hun producten waardoor het allemaal veel toegankelijker is voor mij.
De compressie vind ik erg moeilijk om te bepalen omdat ik zelf van de oude stempel ben en altijd gewent ben om naar lager te gaan terwijl alles tegenwoordig juist hoger word gebruikt.
Ik nijg de 8,5:1 te willen gebruiken, maar ik denk dat er straks de zuigers in komen voor een compressieverhouding van 9,25:1 maar daar moet ik nog even voor overleggen met v.Kronenburg.
Ik ben net even naar de werkplaats gelopen en tot mijn grote verbazing zitter er de originele TTRS injectoren in met het nummer: 2 07K 031 F
De turbo etc is de Loba LB500 etc en het vermogen zit nu op 501pk met 630NM met de software van Klasen-Motors.
De hogedrukpomp is ook van Loba en ik snap niet waarom zij de injectoren niet hebben vervangen, tenzij er geen grotere zijn natuurlijk :confused:
Audi heeft al eens een paar concept-cars gebouwd, waarvan het mij opviel dat zij de afdekkap zo ver hebben aangepast dat het inlaatspruitstuk niet meer zichtbaar is.
Steeds als ik er onder wilde kijken kwam die beste Audi-man naar mij toe lopen. Ben er later weer heen gegaan en het was voor mij duidelijk dat deze er een extra rij normale injectoren bij in heeft zitten net als de nieuwere FSI motoren ;) Als er een opvolger komt van de RS-Motor zal hij er een extra rij injectoren bij in hebben, maar waarschijnlijk is het over voor deze motor ben ik bang voor en komt er geen opvolger meer.
Wij hebben hier toen ook wat voor gemaakt en het is goed te doen om deze appart aan te sturen:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/4901-5000/44-4949-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/4901-5000/48-4951-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://www.loxlee-loves-engines.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/audi-a1-quattro-concept-engine.jpg
http://www.carxmotor.com/wp-content/uploads/2014/05/Audi-A3-clubsport-quattro-concept-photo-51.jpg
Rallye-VR6t
24-08-2014, 20:25
JDengineering heeft net een TTRS gedaan.
Audi TT RS 2.5 TFSI DSG7
Fully Forged engine - CR 9.1
APR 600HP Turbokit
Loba HFP pump
JDEngineering custom Remap
JDEngineering Stronic DQ500 Remap - stock clutch
603pk & 687Nm
Weet dat de aandrijfassen het niet leuk vinden.
Audi TT RS 2.5 TFSI DSG7
APR 600HP Turbokit
Loba HFP pump
603pk & 687Nm
Terug gezet van 704 nm :thumbup:
Aandrijfas probleem is alweer opgelost.
DutchWilco
25-08-2014, 00:49
Terug gezet van 704 nm :thumbup:
Aandrijfas probleem is alweer opgelost.
Dat zijn toch wel serieuze waardes :wow:
Mijn auto zal niet meer dan 1050KG gaan wegen waardoor ik denk dat dit te veel is van het goede, maar het is super om te weten dat er nog wat ruimte over is :rolleyes:
Vooral de S-Tronic verbaast mij :)
Voor wat de compressie betreft, zit ik toch wel aardig goed met de 9,25:1
Dit is een standaard te leveren Compressieverhouding van de JE Zuigers vandaar deze wat vreemde waarde.
Alleen de problemen met de aandrijfassen had ik niet verwacht. Ik gebruik normaal gesproken de R32 assen met R32 Homokyneten en heb deze nog nooit stuk gehad. Dit is dan met meer vermogen en koppel, maar een lichtere auto wat veel scheelt voor wat de krachten betreft natuurlijk.
De constructie van de aandrijfassen en homokyneten is totaal anders natuurlijk, maar ook wat zwakker schijnbaar.
DutchWilco
25-08-2014, 00:50
Audi TT RS 2.5 TFSI DSG7
APR 600HP Turbokit
Loba HFP pump
603pk & 687Nm
Ik vraag mij af of hier dan ook nog de originele injectoren in zitten ?
Rallyegolf20vt
25-08-2014, 05:06
Ja die zitten er nog in.
Je kunt toch wel erg veel vermogen draaien met de originele verstuivers.
Volgens Jeroen is de ecu nu origineel, toch voelt hij behoorlijk sterk aan, ik zal deze week eens ff kijken naar de druk die ik nu draai.
De bak is niet gechipt die had dan ook moeten slippen als er andere motor software in zou zitten.
Misschien ga ik toch maar originele verstuivers plaatsen voordat ik ga chippen, deze hebben waarschijnlijk een mooier inspuit beeld..
Wie heeft er nog 5 liggen voor een leuke prijs?
Wel een interessant draadje
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=43120
Roy ik denk ook wel dat hij origineel is ivm de dsg inbouw.
Maar hij was getuned tot 429 pk.
Originele injectoren werken prima.
Wel een interessant draadje
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=43120
Even doorgelezen.
Deze injectoren gaan bij een vijfcilinder niet lukken.
Ze passen tot op zekere hoogte.
RamonDrenthe.
25-08-2014, 20:57
Dat is wel voldoende! Wanneer denk je de software aan te gaan passen of laat je dat doen?
Audi1981
28-08-2014, 20:46
Roy, hoe zit het met de zwaarte van de neus?
Weet dat Audi in de RS3 de voorbanden naar 235 bracht (225 achter) om alles in gareel te houden...
Kleine update, inmiddels heb ik alles op kenteken dus 2500cc 5 cillinder 250KW.
Dit ging niet vanzelf ze zijn niet echt gemakkelijk en ook weten ze zelf niet exact hoe het zit met diverse eisen en regels als het om jonge auto's en ombouwen hiervan gaat.
Nu nieuw uitlaatsysteem maken en dan afstellen.
Heb hiervoor alles al klaar liggen alleen weinig tijd :-(
Super! Regeltjes goed voor mekaar daar.. Hehe! Nu lekker rijden!
Roy, hoe zit het met de zwaarte van de neus?
Weet dat Audi in de RS3 de voorbanden naar 235 bracht (225 achter) om alles in gareel te houden...
Stuurt gewoon goed hoor, ze willen de auto graag iets meer overstuurt hebben vandaar die 235 op de vooras. Dit is ook op te lossen door de achter wielen meer uitspoor te geven, daardoor wel weer meer banden slijtage...
Inmiddels is de auto ook afgesteld, op maat bij JD natuurlijk ook de DSG7 is aangepast om het hogere koppel aan te , en heeft nu 435pk en ja hoor 650nm!
Het is een kompleet andere auto en ben er zeer tevreden mee.
Wel ga ik nog de originele verstuivers terug plaatsen omdat de "grote" verstuivers niet echt een mooi spuitpatroon hebben.
Nu maar eens voorzichtig gaan denken over een custom set-up....
Voor nu ben ik dik tevreden en ik heb er inmiddels ook al 6000km probleemloos mee gereden sinds de zwap.
Klein sprintje zonder launch control.
Kort filmpje, zonder Launch control van 0 naar 140.
nzCJ7tKSn58
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MKZHNNVR-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQLVSAVS-D.jpg
DutchWilco
13-12-2014, 09:54
Ik had hem al gezien op de site van JD :)
Het verloop van het vermogen en koppel is echt super mooi zo :thumbup:
Ik vind deze ombouw juist zo mooi omdat het allemaal als origineel zit, een custom set zou ik zelf zonde vinden, maar het is jouw auto natuurlijk :)
De originele injectoren zouden geschikt zijn tot 600pk, maar wat mij opvalt is dat met de grotere turbo's er eigenlijk geen of nauwelijks koppel bij komt waardoor ik persoonlijk het zonde vind om alles te gaan verbouwen.
Aan de andere kant is dat jouw ding en kan ik mij wel voorstellen dat je dat wil gaan maken voor promotiedoeleinden.
De originele turbo kakt behoorlijk in vanaf 5800 tpm na 3 runs met warm weer ben je zo 50 PK kwijt, met een custom set heb je daar nauwelijks last van omdat alles veel beter flowt, en dus met minder druk gereden kan worden, en de temperatuur daardoor lager zal zijn en het vermogen iets constanter.
Ik denk dan aan 535 pk en 650nm.
Dit zal op hogere toeren een winst van ongeveer 150 PK opleveren en dat is natuurlijk een enorm verschil.
Tevens is mijn auto nu redelijk onverkoopbaar omdat deze ombouw toch wel aardig in de papieren is gaan lopen, dus ik denk dat ik hem niet/nooit meer weg doe.
Daarom denk ik erover om er nog wat mee door te experimenteren tevens voor promotie en omdat ik het bouwen leuk vindt.
:eek: :cool: :cool: :cool:
heeel erg gaaf project zo! en erg mooie resultaten :thumbup:
benieuwd naar alle verdere vorderingen nog
g-loudertje
14-12-2014, 16:10
Super gaaf! Vooral dat het lijkt alsof het origineel is.
The Skinnmeister
16-12-2014, 12:55
Vet :wow:
DutchWilco
16-12-2014, 13:58
De originele turbo kakt behoorlijk in vanaf 5800 tpm na 3 runs met warm weer ben je zo 50 PK kwijt, met een custom set heb je daar nauwelijks last van omdat alles veel beter flowt, en dus met minder druk gereden kan worden, en de temperatuur daardoor lager zal zijn en het vermogen iets constanter.
Ik denk dan aan 535 pk en 650nm.
Dit zal op hogere toeren een winst van ongeveer 150 PK opleveren en dat is natuurlijk een enorm verschil.
Tevens is mijn auto nu redelijk onverkoopbaar omdat deze ombouw toch wel aardig in de papieren is gaan lopen, dus ik denk dat ik hem niet/nooit meer weg doe.
Daarom denk ik erover om er nog wat mee door te experimenteren tevens voor promotie en omdat ik het bouwen leuk vindt.
Ik snap nu wat je wilt en het zou idd een stuk mooier zijn als het vermogen wat verder word doorgetroken. Dan kan je hem wat verder door trekken en pakt hij weer mooier op na het schakelen.
Met Custom, bedoel je dan dat je oa de inlaat van de turbo wilt aan passen, of doel je op een zelf gemaakt spruitstuk enz ?
Ik denk dat je met een aangepaste set zoals de LB500 van Loba en een andere brandstofpomp al een heel eind klaar bent. Misschien dat je er zelf nog meer mee kan dan wat Loba heeft gedaan, maar dat weet ik niet. Naast deze is er nog wel meer te verbeteren natuurlijk zoals de downpipe en de intercoolerbuis vanaf de turbo naar de intercooler en de aanzuigbuis die op de turbo zit.
Ik kan goed begrijpen dat je hem wilt houden, want je had hier zowat 2 R20's voor hebben staan zo met gemak :rolleyes:
Ook vind ik hem een stuk mooier dan de 7 en zelfs de R400 kan er nu niet meer tegen op :D
Ik zou wel adviseren om de binnenkuipen en de kunststof vloerplaten er een keer onderuit te halen om hem beter tegen het roest te kunnen beschermen.
Ik ben druk met de Leon, maar hij zit erg slecht in de verf in de wielbakken en aan de onderzijde. Natuurlijk is mijn gele Leon in een unie-kleur gespoten wat al minder is. Ik weet niet hoe de R20 van jouw behandeld is, maar het zal mij niks verbazen dat het bij de jouwe net zo is. Ze zijn veel te bang dat de auto's anders veel te lang mee gaan :confused:
Ik zal vandaag of morgen weer wat foto's posten zodat je kan zien wat ik bedoel. Misschien een kleine moeite om de levensduur te verlengen waar je straks veel voordeel uit haalt aangezien je hem nog lang wilt houden.
Sven-GTI
19-12-2014, 22:31
Zag vandaag een post op Facebook van JD met een RS3 2.5TFSI icm LOBA 500, 525pk en 675NM :thumbup:
Nog vorderingen in dit super project???
Jetta-GTI-16v
28-01-2015, 23:04
Respect super dik ding !!
Even wat gefilmd in Duitsland.
De weg loopt hier iets omhoog op de heenweg heb ik nog 300 aangetikt
alleen zat het geheugen toen vol@#$!
sander_beer
22-02-2015, 14:16
dat is lef hebben :thumbup: :thumbup:
Jetta-GTI-16v
22-02-2015, 18:59
Tering !!
respect
Wtf :eek: :eek: :eek:
Respect kerel. :thumbup:
Black Devil
22-02-2015, 21:21
Holyshit! Best een 'Dappere' snelheid 😁
Jammer van die "nederlanders" die meestal niet op tijd in de gaten hebben
Dat er een snellere auto aankomt..
Nou...met bijna 300km/u mag je ze dat ook niet echt kwalijk nemen toch?
Dik project, heerlijke motor! Even de tank gevuld bij de Aral in Elten:D
Wouter42
22-02-2015, 23:42
Ja bekend stukje snelweg! Benieuwd of ik m eens in het echt zal zien, wat een monster zeg. :thumbup:
Haha ja klopt, ik had er al Comp102 in zitten en dacht bij de Aral langs de autobahn te tanken hebben ze daar geen 102 meer! Toen terug naar Elten gereden volgens de boordcomputer kon ik nog 0km rijden dus het was op het nippertje..
skywalker38
23-02-2015, 06:30
Geweldig project man hij gaat er wel over
De discussie over de hoge snelheid heb ik even gesplitst, om dit topic niet te erg vervuilen :thumbup:
Men mag hier verder discussiëren:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132188
Hello, from Sweden. First post on here!
Impressive build, I envy you =) .
I'm actually looking at doing something similar but on my Seat Leon Cupra 1P.
Unfortunately the needed information to complete the transfer is not really documented or official as you may know. I was hoping that you on here could share some of your knowledge. My intentions are to go with the 2.5L CEPA engine and manual gearbox and keep the FWD to start with. Later on I will look into the task of AWD converting.
I've tried to use google translate to understand all the posts in the thread but that was not successful... Hopefully I can get some guidance on my below thoughts.
1. As I understand you need a TTRS/RS3 ECU or can the existing be reused?
2. Reusing the existing engine wire loom is not an option? An engine wire loom from a TTRS/RS3 is needed? What are the acquired adjustments of the loom or simply plug and play?
3. Will VCDS be sufficient for the needed ECU and module coding or do you need VAS
4. How to handle the immobilizer, deactivate it
5. Is the existing oil radiator and fans sufficient or do you need to upgrade to the TTRS/RS3 to avoid overheating
6. How will an aftermarket 2.0 FSI intercooler cope with the heat
7. Is it possible to reuse the front axle shafts or do you need to go with the TTRS/RS3 version due to difference in fitting to the gearbox
8. Adjustments to fuel lines or Plug and play
Any feedback is welcome.
Hello, it is difficult for me to share to mutch information because I had to figur it al out by myself....
I dont think the seat ecu wil work with 5 cillinder, i use RS ecu no mobiliser.
2. Reusing the existing engine wire loom is not an option? An engine wire loom from a TTRS/RS3 is needed? What are the acquired adjustments of the loom or simply plug and play?
It is possible to modified the original loom but it is a lot of work, i use the rs loom and this is also modified. This is a lot of work but my car runs with no bugs!
3. Will VCDS be sufficient for the needed ECU and module coding or do you need VAS
JDEngineering dit the work on the ecu, i coded everything with vcds
JDEngineering
5. Is the existing oil radiator and fans sufficient or do you need to upgrade to the TTRS/RS3 to avoid overheating
I use rs fans
Go big, i have HGMotorsport intercooler.
7. Is it possible to reuse the front axle shafts or do you need to go with the TTRS/RS3 version due to difference in fitting to the gearbox
you need RS axels
Modified, also bigger intank pomp.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TT386YD-D.jpg
Dikke porno Roy! Heb je andere remmen eronder? Of lijkt dat zo.
EnVeeZee
30-03-2015, 21:07
Een van de dikste vw's op dit forum... :thumbup:
Dikke porno Roy! Heb je andere remmen eronder? Of lijkt dat zo.
Laatste keer was ie blauw toch,hahaha
DutchWilco
30-03-2015, 21:58
Laatste keer was ie blauw toch,hahaha
Is tegenwoordig een APP voor :D
magnetron
30-03-2015, 22:16
Geweldig! de 1e x dat ik dit lees hier :) alles gezien wat 'n beest ! respect.
Hello, it is difficult for me to share to mutch information because I had to figur it al out by myself....
I dont think the seat ecu wil work with 5 cillinder, i use RS ecu no mobiliser.
It is possible to modified the original loom but it is a lot of work, i use the rs loom and this is also modified. This is a lot of work but my car runs with no bugs!
JDEngineering dit the work on the ecu, i coded everything with vcds
JDEngineering
I use rs fans
Go big, i have HGMotorsport intercooler.
you need RS axels
Modified, also bigger intank pomp.
Thank you Roy for your input, I appreciate it! I've also received a message from Wilco with some good input. Now I have a better understanding of what is needed in my case to proceed with the project.
By the way Roy, sorry for polluting your thread with my questions :cool:
Following will be my set up based on my current knowledge about the transfer. Let me know if there's something else to adjust or add.
RS ECU, immobilizer to be deactivated by a tuner
RS wire loom, will replace current or be integrated
RS Coolent Radiator and fans
Already have a big aftermarket 2.0 FSI Intercooler that I will use in the beginning
Wilco informed me that the 2.0 FSI manual gearboxes will fit the 2.5 FSI engine. Flywheel will need to be modified as the 2.5 crank has a 8 bolt pattern and the 2.0 FSI has a 6 bolt pattern. My Sachs SMF will be modified and later on when I go ahead and AWD convert I'll change gearbox to something else. Thus I will not need any RS axle shafts to start with
RS LPFP and fuel filter, not sure if the fuel filter is different
RS engine side mounts. I assume the dogbone engine mount is identical to the RS
RS Airbox and piping
Now I have to find a descent price, any advice from anyone? I've seen CEPA engines complete without gearbox at 5500 - 6000€ on Ebay.de and Ebay.pl. Usually they are from crashed cars and advertised at 30000km
I think your car will suite in grey. I used plastidip on my car, cannot recommend it but it looks good.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/10271261_506285326180167_5420813400818647995_o.jpg
Thank you Roy for your input, I appreciate it! I've also received a message from Wilco with some good input. Now I have a better understanding of what is needed in my case to proceed with the project.
By the way Roy, sorry for polluting your thread with my questions :cool:
Following will be my set up based on my current knowledge about the transfer. Let me know if there's something else to adjust or add.
RS ECU, immobilizer to be deactivated by a tuner
RS wire loom, will replace current or be integrated
RS Coolent Radiator and fans
Already have a big aftermarket 2.0 FSI Intercooler that I will use in the beginning
Wilco informed me that the 2.0 FSI manual gearboxes will fit the 2.5 FSI engine. Flywheel will need to be modified as the 2.5 crank has a 8 bolt pattern and the 2.0 FSI has a 6 bolt pattern. My Sachs SMF will be modified and later on when I go ahead and AWD convert I'll change gearbox to something else. Thus I will not need any RS axle shafts to start with
RS LPFP and fuel filter, not sure if the fuel filter is different
RS engine side mounts. I assume the dogbone engine mount is identical to the RS
RS Airbox and piping
Now I have to find a descent price, any advice from anyone? I've seen CEPA engines complete without gearbox at 5500 - 6000€ on Ebay.de and Ebay.pl. Usually they are from crashed cars and advertised at 30000km
I think your car will suite in grey. I used plastidip on my car, cannot recommend it but it looks good.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/10271261_506285326180167_5420813400818647995_o.jpg
Sorry I like the blue...
I have a flywheel, 8 bolt , that wil fit the stock gearbox also I have a upgrade clutch for 600whp for the stock 2.0 gearbox only 2000 km on this kit.
Edit;
No good these party are for dsg
Sorry I like the blue...
I have a flywheel, 8 bolt , that wil fit the stock gearbox also I have a upgrade clutch for 600whp for the stock 2.0 gearbox only 2000 km on this kit.
Edit;
No good these party are for dsg
Only one bad thing with the DSG, the weight of it...
Blue is also very nice Roy :thumbup:
Can you start a topic about it. Looks very interesting
SpeedieD
31-03-2015, 20:13
+2!
EnVeeZee
31-03-2015, 20:21
+ 3 (so start your project page please) ;)
vwjohnny
31-03-2015, 21:04
+ 4 Just do it!
Verdringer
03-04-2015, 19:31
Goed bezig Roy, Leuk dat je er nog steeds mee bezig bent. gr Puff
Hallo Puff dat is lang geleden, alles goed met vrouw en kinder?
Dat waren mooie tijden, Vooral oa gti international Engeland kan ik me nog goed herinneren! Als je 6 dikke 8v en 16v g60 met 300+ PK hoort starten in de parkeer ruimte van de boot dat vergeet je niet snel. Net zoals de lange nachten in de pub.....die vergeet ik ook niet snel haha
Verdringer
08-04-2015, 06:39
Ja is long time no see.
was zeker mooie tijd.
Mijn oudste is nu bezig met mijn golf 1 om die weer klaar te maken voor de weg. Als hij zijn rijbweijs heeft mag hij er mee rijden.
zo zie je maar wie wat bewaart heeft wat.
PS super mooie car heb je weer..
gr puff
Finally initiated my swap, purchased a TTRS cylinder head from Wilco =)
What is the part number of the cap with the green dot on it?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJF3B73S-D.jpg
Wordt s tijd voor een update hiero geloof ik
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.