bbs_rs
23-03-2014, 13:54
Hallo!
Ik ben frank en heb sinds kort een Mk1 Jetta met 1.8 16v motor (PL). :)
Nu heb ik gelezen dat een inlaatnokkenas van PL minder lift en timing heeft dan een KR nokkenas. (200 graden vs 212 graden en 8.8mm vs 9.6mm peak lift). http://www.clubgti.com/showthread.php?156126-A-VW-16v-camshaft-study
Mijn vraag:
Is het de moeite waard om deze te wisselen? (ben al in bezit van KR as)
Hoe gaat de KE Jetronic hier verder mee om? In theorie lijkt me dat er gewoon meer lucht "gemeten" wordt en dus automatisch genoeg brandstof wordt ingespoten? Of moet er nog iets worden aangepast?
Ook zie ik dat de ABF nokkenassen nog meer lift en timing hebben. Past dit probleemloos in een KR/PL kop? :D
Ik ben frank en heb sinds kort een Mk1 Jetta met 1.8 16v motor (PL). :)
Nu heb ik gelezen dat een inlaatnokkenas van PL minder lift en timing heeft dan een KR nokkenas. (200 graden vs 212 graden en 8.8mm vs 9.6mm peak lift). http://www.clubgti.com/showthread.php?156126-A-VW-16v-camshaft-study
Mijn vraag:
Is het de moeite waard om deze te wisselen? (ben al in bezit van KR as)
Hoe gaat de KE Jetronic hier verder mee om? In theorie lijkt me dat er gewoon meer lucht "gemeten" wordt en dus automatisch genoeg brandstof wordt ingespoten? Of moet er nog iets worden aangepast?
Ook zie ik dat de ABF nokkenassen nog meer lift en timing hebben. Past dit probleemloos in een KR/PL kop? :D