Log in

View Full Version : golf 1 1.1 omkeuren naar vr6 turbo


vr6turbo
16-03-2014, 22:36
hey hallo ik heb sinds kort een golf 1 vr6 compressor ik wou graag laten omkeuren wat kan ik verwachten bij de rdw kan iemand mij helpen zit er best over in dat het niet gaat lukken voor de rest is alles aangepakt bij de auto en alles is zeer netjes ingebouwd wie kan mij helpen groet Ronald

ewcaddymk1
16-03-2014, 22:53
als alles goed remt en net is netjes ingebouwd geen losse prut onder de kap dan is het volgens mij geen probleem, al zijn de meningen wel verdeeld over welk keuringstation je heen gaat

fearless
16-03-2014, 23:10
Dan ga ik me al afvragen waarom de vorige eigenaar hem niet heeft laten keuren bij de RDW. Dan leverde ie toch net wat meer op bij verkoop.

vr6turbo
16-03-2014, 23:10
als alles goed remt en net is netjes ingebouwd geen losse prut onder de kap dan is het volgens mij geen probleem, al zijn de meningen wel verdeeld over welk keuringstation je heen gaat
Okee.ja het is er allemaal netjes ingebouwd en alles is aangepast zoals remmen goeie motorsteunen met certificaat ik wil.na Zwolle gaan ik.hoor.allemaal verhalen van.dit.en dat dus vandaar het.bericht groet

Dokter D
17-03-2014, 07:55
Welkom hier op het forum.
Even voorstellen wordt altijd op prijs gesteld.

http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145

arnus71
17-03-2014, 08:06
En fatsoenlijk gebruik van interpunctie bevordert de leesbaarheid aanzienlijk ;)

powah
17-03-2014, 08:38
Waarschijnlijk op de telefoon getypt. Als je een bepaald toestenbord hebt dan zit de . naast de spatie. Druk je ontzettend vaak fout in dan.

JeroenXCMK1
17-03-2014, 08:56
Je moet kunnen aantonen waar de VR6 motor uit vandaan komt.

classic-edition
17-03-2014, 09:02
Klopt,een rekening van de motor met kenteken vd auto zodat de herkomst vd motor na te zien valt word om gevraagd.

vr6turbo
17-03-2014, 10:12
Hey jongens sorry dat ik er niet aan toe ben gekomen om me even voor te stellen aan jullie maar dat gebeurt zo snel mogelijk. Ja Klopt heb het via de telefoon gedaan en heb NAP bewijs een kopie ervan kan het daar ook mee? Groetjes ronald

Matheo
17-03-2014, 10:31
Maakt niet heel veel uit wat voor bewijs je overlegd, als er op de een of andere manier maar kan worden uitgesloten dat de motor rechtmatig verkregen is (en niet uit een gestolen voertuig afkomstig is oid.). Ik weet niet of enkel een NAP bewijs voldoende is, wat staat hier precies op vermeld? Je zou eventueel ook zelf een koopcontractje op kunnen stellen welke je ook door de vorige eigenaar laat tekenen.

MK2-VRT
17-03-2014, 11:41
Je hoeft niks aan te tonen, heb er al meerdere zo omgekeurt zonder papieren van herkomst.

Zou wel je CO laten meten bij een garage voor je hem laat keuren, meestal lopen ze altijd rijker, zeker een turbo, en dan kan de uitstoot wel eens te hoog zijn, als je dat bij de RDW gebeurt is het afkeur! Dus mocht het te hoog zijn, dan je software wat laten aanpassen, rustig rijden, laten keuren, goede software terug en klaar.

Ben zelf ook nog bezig met een Golf 2 VR6 Turbo met dalijk rond de 500 pk..Is nu nog een 1.6 4 bak en laat deze ook keuren met turbo setup erop..Ben nergens bang voor want het stelt helemaal niks voor..

Matheo
17-03-2014, 11:44
Je hoeft niks aan te tonen, heb er al meerdere zo omgekeurt zonder papieren van herkomst.


Tijdje terug al dan? Of is dit een verschil in keuringsstations? Ik hoor van meerder mensen dat ze hier in Roosendaal nogal happig zijn op bewijs van herkomst van de motor.

edit: ik zou me overigens ook niet druk maken over het omkeuren hoor. Als alles er in ligt en draait zoals het hoort moet er niets aan de hand zijn.

Optimax
17-03-2014, 11:46
Ookal heb je alleen een chassisnr is t al voldoende, mits t chassisnr als gesloopt geregistreerd staat...

Over t verhaal vr6T op kenteken krijgen, dit lukt niet aangezien de vr nooit origineel met turbo geleverd is, ze gaan dan moeilijk doen over het aantal pk/kw"s ( bij sommige keurringsstations )

Ik heb een keer een golf 2 20vt om laten keuren, daar hing een garrett gt30 aan en ik had n rollenbank uitdraai erbij met het vermogen, kreeg ik nog steeds maar 110kw op kenteken ( AGU motor ) in rotterdam, daarna naar waddinxveen gereden en daar kreeg ik wel mn 226kw op kenteken

Dit was dan al n turbomotor met n grotere turbo eraan...
Hoe ze dat aanpakken met n nonturbo motor weet ik niet

tim_j
17-03-2014, 13:09
In Schiedam is de eerste vraag: Waar komt de motor vandaan, heb je bewijs?
Verder gewoon zorgen dat de boel er netjes in zit, niet lekt. Goed remt. Uitstoot in orde is. Gewoon netjes dus.;)

vr6turbo
17-03-2014, 15:13
Hey bedankt voor je info op nap pas staat het kenteken de auto is.daarna gesloopt en na de sloop gebracht heb ik me laten vertellen het blok komt bij danny gout vandaan liet ik.me ook vertellen :)

Gout
17-03-2014, 20:59
Als dit om de auto gaat waar ik denk dat het om gaat mogen ze het nummer controleren dat is geen probleem ;)
En is geen turbo maar een compressor hahah

rondekker1983
17-03-2014, 21:36
Zeker een witte ;)

vr6turbo
17-03-2014, 21:40
Ja klopt heb de witte Vr6 gekocht en het klopt is een compressor ja nu moet de auto nog omgekeurd worden met vr6 op kenteken en zo te horen hier van de boys is dat geen probleem. Dus de auto is wel bekend hier haha groetjes ronald

v6freak
18-03-2014, 00:00
Ik kon destijds de herkomst van mijn blok van de Golf2 R32 ook niet aantonen bij de RDW (Schiedam).
Ze noteren het onderdeelnummer en controleren na de keuring of deze niet als gestolen staat opgegeven. Dat is het enige punt waar je tegenwoordig gezeik mee kan krijgen, als blijkt dat de onderdelen gestolen zijn en geregistreerd staan, maar zo te lezen is dat niet het geval.
Het voornaamste zijn de remmen waar ze ook over vallen, maar ook dat is zo te lezen geen probleem.

Ik had trouwens mijn rollenbank uitdraai bij me. Aan de hand hiervan werd het vermogen meteen aangepast op de papieren naar 206kW.

MK2-VRT
18-03-2014, 09:14
Idd, ze schrijven het motornr op en controleren dit, maar aangezien dit toch nergens geregistreerd staat is het wel erg makkelijk.

Het ligt natuurlijk ook eraan wie je voor te krijgt, de ene is een l*l en doet moeilijk, en de ander vind het prachtig.

Turbo of geen standaard turbo, dat maakt bij een auto tot 15 jaar niks uit, je moet gewoon voldoen aan de regels.

Hier ook een AFN met 200 PK - 441 NM laten omkeuren, met dikke FMIC ervoor en water / methanol injectie erop..Alles was geen probleem..

Alleen ik kreeg toen ook maar 81Kw hier op kenteken, dus wat de motor standaard levert.

vr6turbo
18-03-2014, 18:06
OwKee bedankt voor jullie reacties zal binnenkort na Zwolle gaan voor de omkeuring! Binnenkort als alles voor elkaar is zal ik me voorstellen aan het forum en met foto's van de auto super bedankt voor de reacties!!!

the puritan
17-04-2014, 20:47
Ik heb toen bij de RDW in Nieuwegein gevraagd hoe het zat met mijn Mini. Daar komt namelijk een VTEC blok in. Daar kreeg ik te horen dat ik aan MOET kunnen tonen waar het blok vandaan komt. En alle bloknummers worden nu wel geregistreerd. Dat gebeurde eerder nog niet. Bij de RDW is er iemand wakker geworden toen er een eigenbouw motorfiets gekeurd werd. Toen bleek dat er al 70 eigenbouwframes een kenteken gehad hebben met hetzelfde bloknummer. Toen zijn ze nog even wat verder gaan spitten en er moeten nu 1200 motorfietsen vanaf 2003 terugkomen voor een identificatiekeuring. Kan je niet aantonen waar het blok vandaan komt? Jammer dan, dan word het kenteken ingenomen. Ik ken verschillende mensen waarbij dit gebeurt is. Dus wees gewaarschuwd.