PDA

View Full Version : bagageklep openen VW 1302???


feto
03-08-2005, 23:25
Hoe krijg ik de bagageklep open van mijn 1302 als het niet met de hendel in het dashboardkastje lukt? :confused:

Bussie komt zo
04-08-2005, 07:59
Hoe krijg ik de bagageklep open van mijn 1302 als het niet met de hendel in het dashboardkastje lukt? :confused:

Nou weet ik niet of het bij mij kubel een beetje hetzelfde zit, maar ook die wilde niet open.
Totdat ik de klep een beetje induwde en een ander aan de kabel trok. toen ging die wel open..
Is iig het proberen waard.

Beetspeed
04-08-2005, 09:50
In de bandenbak (plaatwerk onder je reservewiel) zit een deksel ingeplakt met carrossseriekit van de fabriek af. Als je tektiel niet al te dik is, moet je de randen ervan die meestal wel kunnen zien.
Door dat deksel is van onderuit je kofferklep mechanisme te bereiken en zo kan je hem handmatig alsnog openen :) Het gat is groot genoeg om een (ook dikke) arm door te laten en volgens mij bedoeld voor dit soort gevallen.

Echterrrr...je reservewiel ligt meestal in de weg (en alle zooi die je daar eventueel op hebt liggen). Het vereist dus wegduwen van het wiel van onderuit. Veel gedoe, maar wellicht beter voor sommigen dan je hendel doorslijpen.

Succes,
Walter

aircooled
04-08-2005, 13:42
In de bandenbak (plaatwerk onder je reservewiel) zit een deksel ingeplakt met carrossseriekit van de fabriek af. Als je tektiel niet al te dik is, moet je de randen ervan die meestal wel kunnen zien.
Door dat deksel is van onderuit je kofferklep mechanisme te bereiken en zo kan je hem handmatig alsnog openen :) Het gat is groot genoeg om een (ook dikke) arm door te laten en volgens mij bedoeld voor dit soort gevallen.

Echterrrr...je reservewiel ligt meestal in de weg (en alle zooi die je daar eventueel op hebt liggen). Het vereist dus wegduwen van het wiel van onderuit. Veel gedoe, maar wellicht beter voor sommigen dan je hendel doorslijpen.

Succes,
Walter
zeer mooi plan walter!hahaha.
alleen of het lukt :confused:
ik zou hem doorslijpen!
dan krijg je van mij een mooie handel voor niks!
wel eerst ff paar keer proberen om hem los te krijgen! :D
cheers martijn

Airtime
04-08-2005, 13:53
Hahahahaaa, goeie actie, Martijn! :cool:

Heb je trouwens gezien waar Feto vandaan komt? Stockholm! Had je die handle beter gelijk mee kunnen nemen! :D

aircooled
04-08-2005, 14:47
Hahahahaaa, goeie actie, Martijn! :cool:

Heb je trouwens gezien waar Feto vandaan komt? Stockholm! Had je die handle beter gelijk mee kunnen nemen! :D

ja idd LUCHTTIJD.
IK KOM NET UIT STOCKHOLM HAHAHAHAA :biggrin:
wist ik idd niet.

uuh feto verzenden is kosten koper :D

Beetspeed
04-08-2005, 14:55
Ach ja Martijn, wat zal ik zeggen; je wordt steeds creatiever he? :redface: ;) want ik heb de eerste keer OOK de hendel doorgeslepen...
Ik wilde maar even laten zien dat ik echt niet altijd maar alleen over motoren zit na te denken hoor :tongue:

stufenheckfahrer
04-08-2005, 17:49
Ach ja Martijn, wat zal ik zeggen; je wordt steeds creatiever he? :redface: ;) want ik heb de eerste keer OOK de hendel doorgeslepen...
Ik wilde maar even laten zien dat ik echt niet altijd maar alleen over motoren zit na te denken hoor :tongue:
(grapjemode on)

Of dacht je toen nog dat de motor voorin lag? :p

(grapjesmode off) :D :D :D

feto
04-08-2005, 22:47
Ok jongens, bedankt voor de reacties. Het is mij inmiddels gelukt om het deksel open te krijgen met de hendel door hem inderdaad iets in te drukken terwijl een ander aan de hendel trok. Dat met het deksel zal ik onthouden.

Beetspeed
05-08-2005, 06:56
(grapjemode on)

Of dacht je toen nog dat de motor voorin lag? :p

(grapjesmode off) :D :D :D
Hehe, nee dat niet want ik rij al 20 jaar luchtgekoeld, maar je moet die gezichten eens zien van mijn collega's als ik met ze meerij en ik met mijn tas naast hun motorklep (vooraan dan dus) sta te wachten tot ze die opendoen... :redface:
('Oh, zit bij jou de motor voorin :eek: Goh, hoe rijdt dat nou?' :tongue: :biggrin: )

stufenheckfahrer
05-08-2005, 17:00
:) :) Leuk hé? Nog zo'n grap: ikzelf heb alleen nog maar oude VW's, en dus geen moderne auto meer. Ik draag dus ook nooit een gordel, domweg omdat ik ze niet heb.....
Vandaag stap ik op mijn werk uit een bestelbus..........
Met m'n gordel nog om!!! :biggrin: :biggrin:
Vergeten los te doen!!


Greetz Ron

Beetspeed
05-08-2005, 20:26
:) :) Leuk hé? Nog zo'n grap: ikzelf heb alleen nog maar oude VW's, en dus geen moderne auto meer. Ik draag dus ook nooit een gordel, domweg omdat ik ze niet heb.....
Vandaag stap ik op mijn werk uit een bestelbus..........
Met m'n gordel nog om!!! :biggrin: :biggrin:
Vergeten los te doen!!


Greetz Ron
:biggrin:

Maarrr, toch zou ik je adviseren om zeker in je dagelijkse oude volkswagen (3-punts) gordels in te bouwen. Je rijdt tenslotte ook niet meer met diagonaal banden....
Ik bouw in al mijn oude vw's zo snel mogelijk gordels in. In de dagelijkse met minimaal 3-punts. Ik heb dan geen airbags of kreukelzone, maar wel gordels want ik rij liever nog iets langer op deze bol rond ;)