View Full Version : Dennis zijn Caddy MK2 VR6 ombouw
Dennis-Mash
04-03-2014, 18:40
Omdat ik graag een auto wil hebben waar ik wat meer mee kan wat betreft het vervoeren van spullen en dergelijke heb ik mij vandaag een Caddy SDI uit '96 gekocht. Geimporteerd in 2000 vanuit Duitsland, alle boekjes er bij en tot de 100.000km delaer onderhouden. Verder is het een redelijk nette basis, nergens rot, wel her en der wat roestplekken en rechts voor heeft 'ie ooit eens lichte schade aan het plaatwerk gehad welke slecht hersteld is.
Maar aangezien ik de kilometers voor een diesel absoluut niet maak zal het SDI'tje toch plaats moeten maken voor een benzine motor. En zoals de titel van deze thread al duidelijk maakt is het de planning om er een VR6 in te bouwen.
Waarom een VR6 en bijvoorbeeld geen 1.8 20vt, R32 of 2.0 TFSI? Eigenlijk redelijk simpel, het moet een daily worden dus het moet allemaal niet te duur worden en het geluid en de souplesse van een VR6 vind ik persoonlijk gewoon super!
En niet te vergeten dat ik nog niet overal kaas van gegeten heb en ik het niet meteen onwijs moeilijk aan wil pakken. :thumbup:
Ik kan alle kleine dingetjes wel op gaan noemen met wat ik er allemaal aan wil gaan doen maar om even in grote lijnen te blijven spreken hier even een korte opsomming.
- VR6 inbouwen, en op papier zetten natuurlijk.
- Buitenzijde netjes maken, wellicht overspuiten.
- Interieur netjes maken, inclusief twee degelijke stoelen
Kortom, gewoon een nette Caddy VR6 op de weg zetten! :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31/1898810_524501420997722_735218808_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t31/1973742_524501417664389_436737226_o.jpg
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31/1965608_524501414331056_72338547_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t31/1961766_524501470997717_1438855320_o.jpg
Wel nog eerst even de Corrado gebruiks klaar maken en een donor VR6 vinden (nee niet de Corrado :D) voor dat ik hier aan begin. Alles één voor één. :thumbup:
Dokter D
04-03-2014, 19:06
Dat is weer eens wat anders! Ben benieuwd!
golfje_295.000
04-03-2014, 19:28
Wat zijn ze 100% origineel toch lelijk. Maar zeker cool project,ga deze volgen.
erg benieuwd! zal vast goed gaan komen :thumbup:
Ben benieuwd, komt vast wel goed als je al naar de Corrado kijkt :D :D
Haha, levensgevaarlijk, een caddy vr6!
Erg gaaf id hoor!
Dennis-Mash
04-03-2014, 23:00
Dankjewel jongens! Komt allemaal wel goed. Ben al volop opzoek naar een donor.
Polo1w, levensgevaarlijk zal het niet worden hoor. Haha
Komt helemaal goed met dit project.
Sublieme corrado heb je.
En prachtige mk3 had je.
En nou dit, dat zie ik wel goed komen.
Ga hem zeker volgen
g-loudertje
04-03-2014, 23:28
Kicke! Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Zo de andere auto van je gezien te hebben komt dat wel goed ;)
Weet nog een donor te staan maar zal straks even aan die vent zn nummer vragen dan pm ik je die wel.
rondekker1983
05-03-2014, 08:49
Ik vind het geniaal :thumbup:
En een vr6 is altijd top.
Dit is weer een project om te volgen !!
Mk3 verkocht dan ??
Christiaan
05-03-2014, 10:44
Mooi! Weer een ombouw project erbij. Ben benieuwd.
Klinkt goed, bestelracer. Leuk project VR6 in Caddy
floris-jan1
05-03-2014, 13:56
Gaaf zeg, een keer wat anders als een Golf met VR6 inbouw.
Veel succes in ieder geval
Leuk project ga ik volgen. Ik dacht dat je meer opzoek was naar een caddy van het type 1 of 2?
Dennis-Mash
05-03-2014, 17:40
Bedankt jongens! Vind het leuk om te lezen dat mijn project(jes) gewaard worden! De GTi is inderdaad verkocht. Had een beetje door laten schemeren dat 'ie eventueel weg mocht aangezien het weer toch goed genoeg word om met de Corrado te rijden en er werd eigenlijk al direct serieus gereageerd door iemand en die gene heeft hem afgelopen zaterdag overgenomen. ;)
Tombo90, bedankt! Hoor graag van je als de donor nog beschikbaar is. :thumbup:
Yuli, ik was echt specifiek opzoek naar een Caddy 2 aangezien een Caddy 1 eigenlijk minder praktisch is met zo'n open bak en ik wil het toch niet te spartaans hebben voor dagelijks gebruik.
Reden waarom ik voor een 96'er heb gekozen is omdat ik anders in problemen kom met de type goedkeuring die geld op auto's vanaf '98. Dus ja, ook aan roest ontkom je helaas niet en dat bleek vanmiddag op de brug ook maar weer zo te zijn. De Caddy heeft helaas een paar plekjes maar dit krijg ik allemaal wel netjes gerepareerd en hier zullen de eerste updates ook van volgen over een paar weekjes.
The Skinnmeister
05-03-2014, 19:22
Gaaf zo'n VR6 erin, weer eens wat anders :thumbup:
Dennis-Mash
05-03-2014, 21:55
Zeker anders ja! Diesel rijden is leuk qua kosten aan de pomp en verbruik maar bah, wat word ik gek van zo'n tractor geluid. Heb er geen radio in en rij nu even een twee weekjes met de Caddy tot de Corrado klaar dus dat wordt nog af zien. Haha :tongue:
Wie heeft er trouwens een idee wat voor frontjes er allemaal op een Caddy passen?
rondekker1983
05-03-2014, 23:03
Seat inca past er op. Maar of dat nou een verbetering is :screwy:
Dennis-Mash
05-03-2014, 23:07
Nee.
:D
Ibiza neus moet passen volgens mij? Misschien is een Cupra neusje wel wat.
jellehier
06-03-2014, 10:24
Volgens mij moet je niet een Ibiza neus hebben maar een cordoba of Polo classic/variant dus 6k(2) neus van de Ibiza/cordoba of de 6kv Polo classic (maar volgens mij heb je dan zowat hetzelfde als nu)
Neusje van een Ibiza Cupra past gewoon.
hier in de regio heet X-pair ook altijd rond gereden met zo een neus erop.
Dennis-Mash
06-03-2014, 12:44
Zal me er eens wat in gaan verdiepen. :)
golfje_295.000
06-03-2014, 13:13
staat een dis vr6 blok met 156.000 km op VAG facebook. (Koop en verkoop)
Dennis-Mash
06-03-2014, 17:31
Bedankt voor de tip, maar ik heb mijn zinnen eigenlijk al op een leuke donor gezet. :thumbup:
Daniel heeft toen een cupra neus op zijn caddy gezet
andre0511
06-03-2014, 18:37
Vind het eerlijk maar raar een seat neus op een vw,past een neus van een polo 6n2 niet erop eigenlijk.
Is natuurlijk stuk origineler en hou je het wel bij vw
http://i21.photobucket.com/albums/b269/mik4mak/DSCF43331.jpg
wat is er mis met deze neus.... vind ik juist de mooiste optie
andre0511
06-03-2014, 18:55
Is niks mis met de neus maar dan staat er toch seat op een vw,of je moet het logo weglaten,op een inca kan het dan weer wel is mijn mening.
Johan1982MK1
06-03-2014, 19:25
Ik vind t wel mooi staan die seat neus.
Leuk project ook. Weer eens wat anders :D
ewcaddymk1
06-03-2014, 20:24
als het je lukt om een vr6 in je caddy te gooien , dan moet het toch ook lukken om een vw-logo in een seat neus te krijgen.........lijkt mij zo ;) leuk klusje voor zondag morgen :D
Dokter D
06-03-2014, 21:25
Staat überrr die cupra neus!
Dennis-Mash
06-03-2014, 23:09
Cupra neus, tja. Het staat opzich niet zo gek. Maar ik vind hem wat modern ogen. Wellicht iets te. Naja, het is nog wat dromen wat ik nu doe. Eerst maar eens beginnen met strippen zodra de Corrado klaar is. :)
In ieder geval bedankt voor het mee denken en de leuke reacties! :thumbup:
Dennis-Mash
06-03-2014, 23:13
Iemand trouwens ook tips wat voor type donor het beste is? Golf 3 VR6, Passat VR6 of Corrado VR6? Corrado natuurlijk vanwege de 2.9 motor, maar ik vraag me dit eigenlijk af i.v.m. het over zetten van de vele delen zoals voornamelijk de draadboom, pedalenbox, hoofdremcilinder incl. koppelings cilinder enz. Onderstel is mij wel duidelijk.
Dokter D
06-03-2014, 23:17
Een golf heeft als nadeel dat ze vaak afgetrapt zijn, corrado is vaak al iets beter op gepast.
Een passat heb ik nog nooit een petje in zien rijden :d
Het is vooral een kwestie van geluk hebben en goed kijken en luisteren wat voor donor je koopt.
wessel97
07-03-2014, 00:10
Iemand trouwens ook tips wat voor type donor het beste is? Golf 3 VR6, Passat VR6 of Corrado VR6? Corrado natuurlijk vanwege de 2.9 motor, maar ik vraag me dit eigenlijk af i.v.m. het over zetten van de vele delen zoals voornamelijk de draadboom, pedalenbox, hoofdremcilinder incl. koppelings cilinder enz. Onderstel is mij wel duidelijk.
Ik weet in tilburg nog een handgeschakelde passat vr6 te staan, die 188k gelopen heeft. Koste 800 euro geloof ik, maar ik zag dat je waarschijnlijk al een donorauto had gevonden?
Johan1982MK1
07-03-2014, 07:57
Ik weet nog wel iemand die een nette vento vr6 sloopt.
rondekker1983
07-03-2014, 09:31
Corrado kan je de meeste onderdelen gebruiken maar zijn vrij schaars.
Golf 3 zal ook gewoon een hoop van passen. Caddy deelt een hoop met de polo 6n die weer een hoop deelt met de golf 3
Dennis-Mash
07-03-2014, 18:41
Mensen met aanbiedingen van slopers, graag even een prive berichtje sturen met zoveel mogelijk info! Dankje!
Wat betreft het horen en zien of een VR6 in orde is is het voor mij geen punt. Ben 1e monteur in opleiding, heb zelfde Corrado al enige tijd. Het ging mij meer om het passen van de spullen. :thumbup:
jellehier
07-03-2014, 20:05
Denk dat golf drie spullen het beste passen
Ongeveer een jaar na de introductie van de Polo 6N volgen de Polo Classic sedanversie en de Polo Variant stationcar als type 6KV.
Deze hebben gelijkenissen met de 6N qua uiterlijk maar verschillen onderhuids erg van de 6N Polo's, de Polo 6KV is namelijk ontworpen op een aangepaste Volkswagen Golf III bodemgroep. Deze bodemgroep is gezamenlijk met Seat ontwikkeld, de Seat Ibiza en Córdoba maken gebruik van dezelfde bodemgroep.
Een van de grootste verschillen is te vinden onder de motorkap. Bij een 6N liggen alle motorblokken voorover gekanteld. De 6KV modellen daarentegen werden met de achterover gekantelde blokken geleverd, als het om de benzinemotoren ging.
Bij de dieselmotoren (TDI/SDI) werd gebruikgemaakt van de ook in de Golf III verkrijgbare motoren (AEY, 1Z, AHU en AFN onder andere). Leverbaar was de Polo 6KV met de 1,4l 44 kW/60 pk, 1,6l 55 kW/75 pk en 1,6l 74 kW/100 pk sterke benzinemotoren. Bij de dieselmotoren was er de keuze uit een 1,9l SDI met 47 kW/64pk
In 1997 kwam er uitbreiding met twee 1,9l TDI-dieselmotoren, met respectievelijk 66 kW/90 pk en 81 kW/110 pk.
De 6KV modellen bleven uiterlijk ongewijzigd tot 2002 in Europa in productie, alleen tijdens de introductie van de Polo 6N2 werd het interieur van de 6KV aangepast aan de nieuwe stijl.
Bron wikipedia
Pewi Vwteam
07-03-2014, 22:10
Front van een seat ibiza cupra bj 2000 2001
Dennis-Mash
09-03-2014, 21:19
Vandaag een donor op gehaald. Een Passat 35i facelift van '96. 245.xxx gelopen welke niet veel kilometers geleden groot onderhoud gehad heeft zoals een ketting revisie, nieuwe koppakking en een gereviseerde bak. Motortje loopt heel netjes, alleen het druklager is hoorbaar en de koelvloeistof wordt geen 90 graden dus sowieso even het druklager en de thermostaat vervangen. Maar alles wat aan vervanging toe is wordt voor de inbouw vervangen. :thumbup:
Het is, volgens de gene waarvan ik de Passat gekocht heb, de oude Passat van Nvento hier op het forum. Stond voorheen op lucht vering en Touaregs.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1795669_527050380742826_1955215837_n.jpg
Ik moet zeggen dat ik hem bloed snel vind gaan die 2.8. En dat in 1350kg.
Als iemand trouwens nog wat onderdelen voor een 35i facelift zoekt dan roep maar raak, zit een compleet creme lederen interieur in. :thumbup:
Dennis-Mash
09-03-2014, 21:20
Oh ja, ook zoek ik nog alle plastic afwerk kappen voor een DIS VR6 motor. Bij deze missen ze namelijk. Dus als iemand deze heeft liggen hoor ik het graag.
Dokter D
09-03-2014, 21:44
Mooie aanwinst!
Hoi Dennis,
Waarschijnlijk zit hier een kachelbediening in met ronde knoppen? Mocht je deze willen verkopen, ik zoek deze voor mijn corrado VR6 en neem deze dus graag over.
gr,
Yuri
Dennis-Mash
10-03-2014, 12:42
Dankje Dokter D!
Yuli, hier zitten inderdaad ronde draai knoppen in. Of deze weg gaan weet ik nog niet. Zit er namelijk aan te denken om een ander dashboard in te bouwen in de Caddy en wellicht dat het Passat dash er in komt. Mits een Corrado dash niet past.
The Skinnmeister
10-03-2014, 13:53
We zien de foto's wel tegemoet!!
ewcaddymk1
10-03-2014, 17:00
Dankje Dokter D!
Yuli, hier zitten inderdaad ronde draai knoppen in. Of deze weg gaan weet ik nog niet. Zit er namelijk aan te denken om een ander dashboard in te bouwen in de Caddy en wellicht dat het Passat dash er in komt. Mits een Corrado dash niet past.
polo of seat ibiza dash erin ;)
Johan1982MK1
10-03-2014, 17:05
Mooie Döner :D
Dennis-Mash
10-03-2014, 17:11
Ook zeker een optie Ewcaddymk1. Maar ik vind het dash uit een Polo, Ibiza of Caddy zo klein ogen. Heb liever wat meer dash voor me. Al moet het natuurlijk wel netjes in te bouwen zijn zo'n Passat of Corrado dash.
Johan, bedankt. Hij smaakt goed. :tongue:
Foto's komt allemaal in orde. Eind deze week, begin volgende week wil ik beginnen aan de Caddy. Eerst de Corrado nog, maar daar heb ik afgelopen weekend niets aan kunnen doen.
6n2 lupo dash erin.. Heb je tenminste een fris dash voor je neus ipv een ouderwets passat/caddy dash
Dennis-Mash
10-03-2014, 17:23
Ook zeker leuk. Maar het is mij wel onbekend hoe ik zoiets allemaal werkend ga krijgen in een Caddy.
ewcaddymk1
10-03-2014, 20:45
6n2 lupo dash erin.. Heb je tenminste een fris dash voor je neus ipv een ouderwets passat/caddy dash
:thumbup:
Dennis-Mash
10-03-2014, 22:44
Maar ik neem aan dat een 6N2 ook nog gebruikt maakt van de Ce2 zekeringkast? Of is dit toch al canbus?
Pewi Vwteam
11-03-2014, 10:56
Nope 6n2 zit de zekeringkast vast aan de binnekabelboom. Dus bij montage van een polo 6n2 dash moet je ook gehele kabelboom van een 6n2 monteren. 6n2 heeft 2 canbus draden maar die kun je laten voor wat het is.
Dennis-Mash
11-03-2014, 12:50
Oke, goede info. Is een motorkabelboom van een VR6 wel aan te sluiten op een 6n2 zekerkast? Het zal wel niet want als ik op A2Resource kijk zie ik de Polo al niet in het rijtje van VW modellen staan.
Mijn excuses als ik wellicht wat veel vraag, maar ik ken nog niet heel veel van de onderhuidse techniek.
Pewi Vwteam
11-03-2014, 19:09
Zekers is hij aan te sluiten op een 6n2 draadboom. Ik heb ook een polo dash in mijn golf 1 zitten met bijbehorende draadboom met daar op aangesloten een r32 uit een mk5 :-) misschien een tip koop een complete 6n2 trek daar alles af wat je nodig bent kwa bedrading dashbord kachel enzo en verkoop de rest van de auto weet je zeker dat alles compleet is en heb je een dash voor weinig of gratis pak wel een 1.4
Dennis-Mash
11-03-2014, 19:25
Ik weet niet of mijn budget een complete 6n2 toelaat. Maar in ieder geval bedankt voor de feedback!
Dennis-Mash
12-03-2014, 16:24
Kon het voor een goede prijs compleet demonteren uit een Ibiza dus ik heb vandaag een zwart dashboard inclusief midden tunnel mee genomen voor in de Caddy. Het gaat hier dus gewoon om het zelfde model maar dan zwart.
Stel dat ik nog een andere optie tegen kom gaat het zwarte standaard dash er niet in.
Ik zou eerst die motor eens inbouwen en de rest later doen!
Anders word het uiteindelijk een project wat te lamg gaat duren.
Bouw eerst die motor in dennis
Dennis-Mash
12-03-2014, 18:01
Daar heb je absoluut gelijk in Kenny. Maar ik was toevallig in de buurt van de sloop en dacht even te gaan kijken en toevallig dat er een Seat stond met zo'n zwart dash er in. Vandaar dat ik hem maar meteen gedemonteerd en mee genomen heb.
Het dashboard word natuurlijk ook pas ingebouwd zodra de motor er in zit. Planning is om volgende week te beginnen met het strippen van de Caddy. De motorruimte zal dan sowieso voor de inbouw van de VR6 gespoten worden. Of de rest van de auto dan ook mee gepakt wordt weet ik nog niet. Of ik doe het in twee etappes.
golfje_295.000
12-03-2014, 19:10
Wat doe je met de deurpanelen dan? Als dash zwart is?
The Skinnmeister
12-03-2014, 19:15
We wachten met spanning af!!
Dennis-Mash
12-03-2014, 23:55
Deurpanelen wil ook graag zwart hebben. Hiervoor had ik al enkele gezocht topics geopend voor wellicht een setje deurpanelen van een 6k Seat Ibiza 5 deurs.
Zonder een stoffen print o.i.d. zijn er want waar ik het dash uit haalde had exact de zelfde deurpanelen als een Caddy alleen dan 3 deurs en zwart. :thumbup:
Desnoods als ze niet zonder een stoffen print te vinden zijn de stof verwijderen en een mooie zwarte stof over laten bekleden die dan weer mooi matcht bij een setje stoelen.
Het moet immers geen bij elkaar geraapte zooi worden.
Dennis-Mash
24-03-2014, 23:51
Het is even rustig geweest hier, maar ik heb toch weer een kleine update.
Inmiddels ben ik al een beetje begonnen met het strippen van de Caddy. Het vlot nog niet zo ontzettend aangezien er nog een hoop andere dingen tussen door komen en het met de Corrado ook een beetje tegen zat. Haha :mrgreen:
Maar in ieder geval wel al wat onderdelen op kunnen halen. Onder andere, een vind ik persoonlijk, erg dik setje voorstoelen. :)
Volledig elektrisch verstelbaar, zelfs de hoofdsteun. Natuurlijk ook met stoelverwarming. :screwy:
Stoelen komen uit een Audi A5 coupe. Was er eerst een beetje huiverig over of het werkend te krijgen zou zijn aangezien de stoelen uit een auto komen die voorzien is van CAN-BUS maar de motoren en de module bevinden zich allemaal in de stoel en met het geluk dat ik heb werken ze op enkel een voeding van + en -. :thumbup:
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1948042_534189210028943_24437249_n.jpg
Verder nog een compleet Polo 6n variant interieur opgehaald om de voorste deurpanelen van te kunnen gebruiken en een setje spiegels van een variant. Dus voor de gene die nog nette voorstoelen voor in een Polo o.i.d. zoeken het setje verkeerd in een uitstekende staat. Inclusief hoofdsteunen op de achterbank. :thumbup:
En nog een foto'tje van de Caddy.
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/1780115_534190516695479_97184629_o.jpg
rondekker1983
25-03-2014, 00:08
Gave stoelen :thumbup:
Passen ze een beetje op de rails of moet je ze erg verbouwen?
Dennis-Mash
25-03-2014, 10:02
Dankje! Het was een gok of ze zouden passen maar ze passen precies. Dus dat komt helemaal goed!
yniezink
25-03-2014, 10:32
ik vind het wel hele dikke stoelen!
Hee lekkere stoelen, had ik ook in de beetle( maar dan r8 roadster) kennis van mij heeft ze ook in zijn caddy
Dennis-Mash
25-03-2014, 22:48
Dankje! De stoelen zitten, voor zover ik heb kunnen proberen, inderdaad heerlijk!
20harmen20
26-03-2014, 17:51
Schiet al mooi op zo Dennis!
Dennis-Mash
26-03-2014, 22:45
Ja komt wel goed hoor Harmen. Morgen wordt de ruit gedemonteerd. Deze heeft namelijk last van wat vocht. Hopelijk zit er geen erge roest achter de voorruit. Maar dat zal wel mee vallen dacht ik zo.
En deze week al een beetje begonnen met demonteren. Het tempo mag nog iets hoger vind ik persoonlijk. :thumbup:
Dokter D
26-03-2014, 23:08
Rustig blijven Dennis, alle goede dingen komen langzaam.
Dennis-Mash
27-03-2014, 20:52
Klopt. Maar ik ben nu, bijvoorbeeld, met dingen bezig die ik in één avond gedaan kan hebben maar daar doe ik door dat er andere dingen tussen door komen twee of drie avonden over. Schiet niet op naar mijn mening.
Vandaag in ieder geval wel wat opgeschoten. De voorruit is gedemonteerd, heb een Seat 6k front gescoord en wat andere klein spul. Maar nu mag het echte werk wel eens gaan beginnen. :tongue:
Dennis-Mash
28-03-2014, 23:49
Vanavond eens goed door kunnen werken en eindelijk eens wat resultaat behaald zoals ik graag behaal in één avondje.
Complete interieur, op het kachelhuis en kabelboom na gestript. De bodem bescherming aan de binnenkant weggestoken om er zeker van te zijn dat er geen beginnende roest of iets dergelijks aanwezig is. De eerste type Caddy's zijn er toch erg gevoelig voor. Het valt allemaal gelukkig mee. :D
De rubber doppen in de bodem die niet uitkomen op een holle ruimte zoals de voorste doppen ga ik dicht lassen aangezien dit toch vaak zwakke punten zijn voor roest. Stel dat er dan ooit eens water in de auto staat moet het interieur er maar uit. Liever het interieur er een keer uit halen dan roest vorming krijgen.
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/1415413_536206696493861_1663282225_o.jpg
Verder de bak dus ook helemaal gedemonteerd. Tot mijn gelukkige verbazing zit er bij een diesel blijkbaar ook een opvoerpomp in de tank? Ik wist niet precies hoe dit zat en liep al met het idee om straks een externe brandstof pomp te gaan plaatsen maar ik denk dat ik nu maar eens ga kijken voor een benzine tank van een Caddy waar een vlotter van een VR6 in past of dat ik deze diesel tank reinig en hier de vlotter in plaats. In princiepe zou dit toch moeten kunnen verwacht ik?
Het enige hekelpuntje dan is dat de vlotter die ik van mijn donor Passat heb er eentje van een 70l tank is en dit natuurlijk nooit gaat kloppen bij een 55 liter tank dus ik mijn idee was om een opvoerpomp te nemen van een VW met een 55 liter tank welke voldoed aan de eisen van een VR6 en dan mijn Passat teller aan te passen naar een 55 liter tank. Iemand een idee of dit mogelijk is?
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/10006059_536206703160527_588923997_o.jpg
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/1980033_536206693160528_1830305463_o.jpg
Binnenkort dus beginnen met het laswerk aan de rubber doppen. Waarna ik de carosserie ook al een heel eind strak ga zetten en alle lassen netjes ga stralen voordat ik ze ga behandelen met tectyl/bitak o.i.d.
Volgende week hopelijk met het zelfde tempo verder. Wil met dit meeting seizoen de Caddy toch eens een paar keer meenemen naar een meeting. :thumbup:
rondekker1983
29-03-2014, 10:36
Waarom een passat teller?
Volgens mij past een golf 3 teller 1 op1 in jouw dashboard. Hoef je alleen een vr6 teller halen.
jellehier
29-03-2014, 10:56
Je hebt wel kans dat het niets uit maakt
De vlotter meet immers niet hoeveel brandstof erin zit alleen het niveau. Dus vol is vol en leeg is leeg of het nou 55 of 70 liter is
Dennis-Mash
29-03-2014, 11:25
De Passat teller wil ik graag gebruiken aangezien daar de kilometer stand van de motor op staat en dat moet wel allemaal kloppen. Een Passat teller leek mij ook het zelfde als een Golf 3 en Caddy teller.
Jellehier, dat zou dus betekend dat als mijn vlotter en pomp past ik eigenlijk alleen mijn wijzer plaat met 70l er op hoef te vervangen voor een 55l wijzer plaat?
rondekker1983
30-03-2014, 08:27
Tellerbak van een passat is veel breder. En je kan je km stand gewoon aan laten passen hoor :thumbup:
Dokter D
30-03-2014, 09:24
Passat teller is inderdaad veel breder, dat gaat niet passen...
Heb nog wel een golf 3 vr6 teller liggen met 128dkm total op de klok.
jellehier
30-03-2014, 10:29
De Passat teller wil ik graag gebruiken aangezien daar de kilometer stand van de motor op staat en dat moet wel allemaal kloppen. Een Passat teller leek mij ook het zelfde als een Golf 3 en Caddy teller.
Jellehier, dat zou dus betekend dat als mijn vlotter en pomp past ik eigenlijk alleen mijn wijzer plaat met 70l er op hoef te vervangen voor een 55l wijzer plaat?
Met zekerheid kan ik het niet zeggen, heeft meer te maken met de hoogte van de tank dan de inhoud lijkt mij, logischerwijs is het gewoon een vlotter die de hoogte van het niveau meet, dus als de tank net zo diep is dan is vol hetzelfde bij een 50 liter tank als bij een 70 liter tank, datzelfde geld voor leeg en tussen in
Maar is echt afhankelijk van de diepte van de tank niet van de inhoud
En anders kan je altijd nog de lengte of kromming van de vlotter aanpassen ...
Of je monteert een potmeter om hem fijn af te stellen ;)
Dennis-Mash
31-03-2014, 11:42
Verrek, nu het gezegd wordt. Een Passat tellerbak en die van een Corrado hebben ook drie volledige ronde tellerplaten en een Golf 3 of Caddy maar twee.
Toch maar een Golf VR6 tellerbak nemen dan met een 55l tank. Als iemand een goede heeft voor een nette prijs, Douwe bijvoorbeeld, laat maar een prijs weten. :thumbup:
Wat betreft de vlotter, ik ga gewoon eens verschillende opties proberen en dan kom ik er vast en zeker uit. :)
Dennis-Mash
08-04-2014, 16:53
Deze weer eens omhoog schoppen. Heb absoluut niet stil gezeten. Maar werd wel een beetje teleurgesteld want de Caddy blijkt toch aan de achterzijde goed aangetast te zijn door de roest. Absoluut geen vreemd iets voor een Caddy van voor '98. Ze hebben het allemaal lijkt het wel..
Dit is absoluut geen reden om te stoppen. Heb al flink wat slijpschijven versleten met alle rotte delen er uit te slijpen dus ook dit gaat helemaal goed komen. Binnenkort een update met wat foto werk. :thumbup:
golfje_295.000
08-04-2014, 16:59
mijn caddy is uit 2002 en de wielkasten beginnen ook al te roesten, t zijn qua roest geen geweldige auto`s.
gooigolf
08-04-2014, 18:02
caddy 2 . zijn idd gevoelig achterbalken dwars balken etcc .
meestal slecht ...
gooigolf
08-04-2014, 18:03
mijn caddy is uit 2002 en de wielkasten beginnen ook al te roesten, t zijn qua roest geen geweldige auto`s.
na 2000 ..zijn ze aardig beter 96 tot 98 ramp :)
Dennis-Mash
08-04-2014, 22:01
Klopt precies wat je zegt GooiGolf. chassis balk links achter wordt dan ook over een grote lengte vervangen.
Slechte punten bij die van mij zijn de chassis balken, wielkuip links, wielkuip rechts bij de vulhals, en de delen achter de achterbumper. Maar komt allemaal in orde. Ik heb een aantal kameraden die goed kunnen lassen, ik zelf kan ook aardig lassen, dus ik heb er vertrouwen in!
En ik zal toch wat moeten aangezien ik persé een Caddy van voor '98 moet hebben i.v.m. de type goedkeuring.
Dennis-Mash
20-04-2014, 00:28
Na al een tijdje opzoek te zijn geweest toch een setje gesloten/dichte portieren voor de Caddy kunnen vinden. Vind het persoonlijk fijner om een laadruimte te hebben waar niet iedereen zo in kan kijken ook vind het persoonlijk mooier als de twee ruiten. Dus vandaar de keuze.
Zijn twee erg nette deuren vind ik zelf, bestickering er even af halen en ze zijn al zowat strak. :thumbup:
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1.0-9/1506760_546612935453237_4767210525016950570_n.jpg
In de tussen tijd ook niet echt stil gezeten, al ben ik ook weer niet heel hard opgeschoten. Heb inmiddels al het een en ander gelast zoals de openingen voor de rubberen doppen in de bodem voor en een klein rot plekje in de bodem onder de zitting.
Als straks alle dingetjes gelast zijn alles netjes stralen en nabewerken zodat het 100% goed is. :thumbup:
Dennis-Mash
21-04-2014, 23:10
Zoals beloofd wat foto's van de laswerkzaamheden. :thumbup:
De Caddy had onder andere twee rotte plekjes bij de tankhals. Typisch Caddy kwaaltje trouwens, onder andere dit vandaag even netjes gelast. Natuurlijk eerst ruim genoeg uitgeslepen om er vervolgens mooi een nieuw stukje plaatwerk in te lassen.
Heb alleen hiervan even wat foto's gemaakt. Heb namelijk geen zin om bij elk klein dingetje steeds het toestel er bij te moeten pakken. ;)
Ik ben geen professioneel lasser, heb ook geen cursussen of iets dergelijks gehad. Dit is gewoon wat ik in de loop van tijd op het werk opgedaan heb aan ervaring met dorpeltjes apk waardig te maken en dergelijke.
Het zijn dus wellicht geen 100% strakke lasnaden maar wel gewoon goed. En daar gaat het immers om. Straks mooi afslijpen, stralen, primer, strijkkit en wat tectyl er over. Lijkt mij de juiste manier. :thumbup:
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1453371_547754738672390_8954433069253075125_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31.0-8/10296453_547754788672385_1500216035586008667_o.jpg
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/10293670_547754818672382_6853988132150239285_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31.0-8/10295202_547754912005706_2719969280925342823_o.jpg
Ik vind het zeer netjes gelast
golfje_295.000
22-04-2014, 13:42
prima toch, vind t nog netjes
Audi1981
22-04-2014, 16:30
Leuke ombouw dit, nog nie eerder gezien :D
Dokter D
22-04-2014, 20:17
Kan t niet heel goed zien op de foto maar ik denk det je de stroomsterkte iets hoger moet zetten, dan brand de las wat meer in.
De las lijkt nu teveel op de plaat te liggen.
Las je in 1x door of of telkens puntlas over puntlas?
VwGolfMK2VW
22-04-2014, 20:23
Jup stroomsterkte omhoog en iets meer snelheid..
Krijg je vanzelf een dieper ingebrande en gladdere las met minder warmte inbreng..
Maar best netjes verder hoor
Dennis-Mash
22-04-2014, 22:36
Kijk, tips. Die hoor ik graag! Met de sterktes en snelheden had ik al het een en ander mee zitten spelen maar dit vond ik het veiligste. Wil het gat namelijk niet groter branden. :tongue:
Heb voor het gemak, een lange las maken lukt me namelijk nog niet zo mooi, puntlas over puntlas gedaan.
Maar ik ga het eens proberen op de manier waarop jullie het voorstellen. Binnenkort weer een aantal foto's maken. :thumbup:
Ik zit ook nog een beetje te dubben wat betreft de kleur die er straks op zal komen. Hij zal sowieso professioneel gespoten omdat ik het gewoon %100 goed wil hebben. Ben benieuwd naar jullie meningen wat betreft de kleur..
Zelf neig ik het meest naar Soft Violet of Bramble Metallic. Zijn toch in alle licht invallen speciale kleurtjes. Ook in één oogopslag.
LG4R Soft Violet Metallic, van mijn oude US Golf.
http://i267.photobucket.com/albums/ii288/ntranced/vw/5125f20a.jpg
LC3U Dark Burgundy, van de Mk2 GTI'tjes
http://img111.imageshack.us/img111/48/divers63ji.jpg
LCZU Sherry Pearl Effect, zeldzame Corrado kleur..
http://cache2.corradodatabase.com/showcase/33410_5974.jpg
LC4V Violet Pearl Effect, typische Corrado paarse kleur
http://cache2.corradodatabase.com/showcase/54892_7982.jpg
LK4Z Bramble Metallic, weer een zeldzame Corrado kleur
http://img102.imageshack.us/img102/7420/9wr292w48pmw5lgvoq5.jpg
Dokter D
22-04-2014, 22:56
Lc3u zou mijn voorkeur zijn!
Kleur van een Mk2 Ed. Blue Is mijn mening. Code weet ik niet
Dennis-Mash
24-04-2014, 22:00
Meningen genoeg, ik denk dat ik er al een heel eind uit ben.
LCZU Sherry Pearl Effect
Echt zeldzame kleur die volgens mij goed zou staan op een caddy en ook nog omdat een caddy mk2 vr6 ook niet bepaald alledaags is.
Dennis-Mash
25-04-2014, 11:38
Wellicht dat die nog kans maakt, maar ik twijfel er een beetje aan of het niet te standaard bordeaux rood oogt in de meeste gevallen.
golfje_295.000
25-04-2014, 11:59
een caddy in een andere kleur dan wit,rood of blauw valt altijd op
is dat jatoba metallic van BMW niks.
http://i1130.photobucket.com/albums/m528/golfje_295000/bmw_5319_zps2c595b18.jpg (http://s1130.photobucket.com/user/golfje_295000/media/bmw_5319_zps2c595b18.jpg.html)
Super strakke kleur als ik het zeg!
Dennis-Mash
25-04-2014, 22:32
Mooie kleur, maar ik hou het liever bij een originele VW kleur uit de jaren ´90. :thumbup:
Audi1981
26-04-2014, 09:06
Ja idd, ik vond Dark Burgundy een goeie tip ;)
Ben benieuwd... :thumbup:
wessel97
26-04-2014, 09:13
pacific blue, van de golf mk7;)
Dennis-Mash
02-06-2014, 22:28
Even een updateje met wat foto's. Laatste tijd bezig geweest met de kabelboom op maat te maken en de motor even ruw weg er in geschoven om te kijken in hoeverre het zaakje allemaal uit komt. De binnenzijde van de kap ook even gespoten in de kleur aangezien ik erg nieuwsgierig was hoe het er nu uit zag als de verf uit het blik was. Kap gaat wel nog een keer opnieuw. Zitten nu teveeel stof punten in.
Motorruimte en binnenkant van de kap zal ik dan ook zelf spuiten om de kosten wat te drukken. :thumbup:
Fotos zijn absoluut niet de beste. Heb ze dan ook even snel tussen door met de tel genomen.
Motorruimte gestript. Op de hoofdremcilinder en hitte schild na. ;)
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10361064_569555509825646_6287483917417619913_n.jpg
Nieuwe montage punten gemaakt voor de ECU. De ECU ligt bij een Caddy namelijk origineel aan de bestuurderskant en bij een Passat aan de bijrijders zijde. ECU verplaatsen was gemakkelijker en, naar mijn mening, beter dan de hele kabelboom te gaan verknippen.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10285799_569555513158979_196088978160105610_o.jpg
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/10368797_569555516492312_2179946196741406397_o.jpg
Kabelboom, reservoirs, motorrelais even grof weg op zijn plek.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/1932571_569555579825639_2799486668503261234_o.jpg
Motor even er in geschoven. Gaat wel passen! :thumbup: :mrgreen:
Tjoening wit inlaat spruitstuk met carbon plaatje wordt nog terug gebracht naar origineel. Vele malen mooier. :D
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/10443130_569555623158968_6440735115619246538_o.jpg
En de binnenkant van de kap in kleur. Bramble Metallic om precies te zijn.
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10409396_569555676492296_7336861457102672797_n.jpg
En nu weer rustig verder hobbyen. Lekker op mijn dooie gemakkie, vind ik eigenlijk veel leuker. :D
Oh ja, en Emiel64 heeft nog een leuk klepje voor in de uitlaat besteld voor me.
http://i.ebayimg.com/00/s/NTc0WDgwMA==/z/CTsAAOxykUZThVVg/$_57.JPG
vwjohnny
03-06-2014, 08:42
Waar komt dat klepje vandaan zoek al een tijdje zoiets voor op m'n mk1
VeeDubber
03-06-2014, 11:18
Rijdend naar VolksDub Dennis?
golfje_295.000
03-06-2014, 15:48
mooi kleurtje.
als hij er rijdend is, kom ik zeker kijken in well
Dennis-Mash
03-06-2014, 21:56
Rijdend wordt moeilijk! Nee, denk dat ik me zelf niet gek ga maken en het gewoon lekker op mijn dooie gemakje doe en ik wel zie welke meetings ik nog mee kan pakken. Volgend jaar is er ook weer een Volksdub. De Corrado zal er sowieso bij zijn. Haha
Klep heb ik besteld op AliExpress, chinees spul, wil het eens proberen. Bevalt ie, komt er nog een kwaliteits klep onder. :thumbup:
Dennis-Mash
14-06-2014, 22:25
Hmm, denk niet dat 'ie volgend weekend klaar is. :tongue:
Vandaag wel weer eens aan de gang gegaan. Golf 3 GTI subframe gemonteerd, Golf 3 GTI draagarmen met PU rubbers gemonteerd. Golf 3 stabilisator en het Passat stuurhuis.
Hier na de motorruimte gaan ontvetten, was al spuitklaar namelijk, en in kleur gezet. Kan ik van de week beginnen met de bekabeling er in te leggen en dan kan de motor er zeer binnenkort in hoop ik. :D
Er zitten natuurlijk wel wat stofpuntjes in de lak, maar ik vind het wel mogen, sowieso zul je niet veel lak meer zien als de VR6 er in hangt. :rolleyes:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10382286_576453785802485_2000672224572869947_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10396289_576454152469115_6792960112426062239_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10444534_576454139135783_6438148833300196620_n.jpg
Dussss, ik hoop de aankomende tijd het gas er weer wat op te kunnen gooien. :thumbup:
Dokter D
14-06-2014, 22:30
Goed bezig!!
Johan1982MK1
14-06-2014, 22:40
Netjes! :thumbup:
20harmen20
15-06-2014, 21:50
Ziet er strak uit Dennis.
Past dat zo dan? Subframe van een Golf 3?
Dennis-Mash
15-06-2014, 22:49
Dankjewel jongens! Harmen, subframe past één op één. Volkswagen is gewoon Lego jongen. :tongue:
Vanavond de kabelboom, ecu, motorrelais, koelvloeistofreservoir en het ruitensproeierreservoir gemonteerd. Kabelboom gelukkig nog nergens aan hoeven te passen. Komt allemaal heel aardig mooi op zijn plek te liggen. Al zeg ik het zeg zelf.. :tu:
Moet nog even kijken wat nu het volgende wordt, denk dat de motor er binnenkort wel in kan. :mrgreen:
Ook eventjes een foto met de spiegelreflex gemaakt voor een wat eerlijker beeld van de kleur. ;)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10286929_577082915739572_1995889048759915140_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10246551_577082369072960_4530825518152847833_n.jpg
Mooie kleur Dennis :thumbup:
Dennis-Mash
15-06-2014, 23:05
Dankje Nigel!
Oh ja, Harmen, Polo, Caddy en Polo Sedan/Station zijn gebouwd op een aangepaste Golf 3 bodem. Vandaar dat een G3 subframe ook gewoon één op één past.
Mooi werk en kleur Dennis! De kleur zal in het zonlicht pas écht tot zn recht komen denk ik :cool:
goed bezig man! vaart zit er lekker in :cool:
Dennis-Mash
16-06-2014, 10:24
De kleur zal inderdaad nog mooier zijn en tot zijn recht komen in het zonlicht. Maar dat moment wacht ik mij wel af tot de complete auto gespoten is.
In ieder geval bedankt jongens. John, dit tempo wil ik er ook proberen in te houden. :)
The Skinnmeister
19-06-2014, 13:19
Mooie kleur
jorg-maashees
20-06-2014, 08:41
Heel goed bezig M.C. Dennis :D !
Dennis-Mash
20-06-2014, 11:41
Hahaha, grapjas. Toch bedankt Jorg!
Dennis-Mash
24-06-2014, 22:40
Vanavond met Emiel64 en nog een maat de VR6 er in gehangen. Past heel aardig moet ik zeggen. Enkel het voorfront moest even op dieet en de pijlstok heeft een andere vorm aangemeten gekregen. :D
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10488020_581976188583578_2613894488725949952_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10464136_616069578491427_2869284996986513515_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/10408988_582013188579878_3916072891576798175_n.jpg
Emiel-64
24-06-2014, 22:57
:thumbup: :D
golfje_295.000
25-06-2014, 06:44
Nice,past idd netjes
Dennis-Mash
25-06-2014, 08:46
De motor past inderdaad goed. Had alleen niet verwacht dat ik het voorfront aan moest passen. Haha
Dennis-Mash
16-07-2014, 22:00
Zo, vanavond de basis dingen aan de kabelboom afgerond wat betreft aanpassingen om de Caddy kabelboom en de VR6 kabelboom aan elkaar te koppelen. Motor gaat alvast rond, brandstof systeem is nog niet opgebouwd dus of 'ie ook aanslaat is nog niet te controleren. Verlichting en alles in het interieur werkt in ieder geval. Alleen de plus na contact werkt nog niet helemaal zoals het hoort. Maar ik moet het contactslot van de VR6 toch nog over zetten dus dat kan ik dan mooi uitzoeken.
Er zit weer een beetje vaart in nu, als je alleen maar bezig bent met kabeltjes en dergelijke zie je niet echt voorruit gang dus dit geeft wel even een 'positieve boost'. :D
Goed bezig dennis! Wanneer verwacht je de eerste meters te maken?
Dennis-Mash
17-07-2014, 09:06
Ik denk toch wel begin augustus. ;)
Robbbert
05-08-2014, 13:14
Het is begin augustus, nog vorderingen?
Dennis-Mash
20-01-2015, 19:30
Caddy staat al een tijdje aan de kant aangezien de Corrado naar binnen moest voor de winterstalling en een ketting revisie. Verwacht binnenkort weer verder te gaan aan de Caddy. :thumbup:
zie weer uit naar wat vorderingen hiervan dennis :cool:
Dennis-Mash
20-01-2015, 22:05
Dankje dankje. Wil zelf ook weer snel aan de slag. Maar ben nog druk met de Corrado.
Ook nog altijd opzoek naar deze baksteun voor de Caddy.
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/66/6093/40007676/various-008-3790761252227151943.jpg
Onderdeelnr: 357 199 356
Pewi Vwteam
20-01-2015, 22:52
Passat g60 en ibiza cupra bj 97 98 zitten ze op. Maar zijn ook tekoop bij epytec beugeltje los tenminste. Of zelf maken zo moeilijk is het niet.
Dennis-Mash
20-01-2015, 23:05
Bedankt voor de info. Zelf maken heb ik natuurlijk ook al aan gedacht. Maar probeer het toch eerst nog even origineel te vinden.
Nou, voor die €30 dat 'ie bij epytec kost zoek ik niet langer verder. Hartstikke bedankt voor de tip!
Jetta-GTI-16v
21-01-2015, 17:05
ik zal vanavond effetjes voor je kijke dennis volgs mij heb ik nog ene liggen :)
Dokter D
21-01-2015, 17:13
Wat is het nut van deze beugel, voegt weinig toe zou je zeggen...
Dennis-Mash
21-01-2015, 17:56
Deze houdt de koppelingskabel op zijn plek bij een ombouw naar mechanische koppeling met T4 hevel. Ik kom namelijk niet weg met een hydro koppeling dus van daar deze keuze.
Jetta-GTI-16v, bedankt. Heb hem nog niet besteld bij EPYtec.
vwjohnny
28-04-2015, 19:06
Hier al iets verder?
Dennis-Mash
28-04-2015, 21:42
Niet gek veel, komt teveel tussen door wat ook belangrijk is voor de toekomst.
In ieder geval wel al een bult interieurdelen laten flocken. Wat extra plaatwerk er bij gehaald. Het één en ander al wat strak gezet en de koppeling werkt ook bijna. Enkel nog een T4 kabel zien te vinden waar een cilindervorming busje aan het einde zit om hem in het pedaal te kunnen bevestigen. :thumbup:
Dennis-Mash
01-06-2015, 22:27
Afgelopen weekend naar de Ardennen geweest met de kameraden. Op de zaterdag even een mooie ronde getourd en een paar foto's geschoten. Echt onwijs genieten om met een VR6 in de bergen te rijden! :wuv:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/t31.0-8/11393407_766396046808257_13199556240065274_o.jpg
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11234018_766396050141590_7811895325525332658_o.jpg
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/10013423_766396053474923_7030921088144322049_o.jpg
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/11357271_766396113474917_1926495442137634545_o.jpg
Dennis-Mash
02-06-2015, 16:39
Dankje! Kom er alleen nu achter dat ik het in het verkeerde topic geplaatst heb. Haha
klopt inderdaad niet helemaal dennis :D
maar wel een heeerlijke corrado! de wielen beginnen te wennen
al blijven die nothelle's het dikste setje :tongue:
Dennis-Mash
04-06-2015, 22:09
Helemaal mee eens John!
.. binnenkort hopelijk weer genoeg tijd en ook wat zin om weer verder te gaan aan de Caddy.
Iemand een idee of er ook een T4 koppelingskabel is met aan het uit einde, welk je in het pedaal bevestig, een cilinder vormig einde is ipv het platte 'paddenstoeltje'?
vwjohnny
04-06-2015, 22:22
Hoezo bouw je hem niet om naar hydraulische koppeling?
Dennis-Mash
07-06-2015, 21:56
De vorm van het schutbord laat dit naar mijn idee niet echt toe. Kom dan namelijk uit op een schuin gedeelte waardoor de koppelingscilinder niet mooi uit komt.
Ik had er eigenlijk een schutbord van een TDI in moeten zetten. Was het plug & play geweest.. :D
vwjohnny
18-01-2016, 02:43
Ik heb de gaten over geboord en met 2 moertjes vast gezet ;)
Dat heb ik ook gedaan met mijn Inca,
Komt er n beetje scheef voor maar gaat prima.
Zorg wel dat je een langere hulpcilinder haalt dan die van een golf 3.
Mijn pedaal komt niet helemaal omhoog
Is mee te rijden, zelfs na het schutbord flink in te deuken blijft het probleem wel iets.
maar ik ken niks langers vinden
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.