View Full Version : golf 1 gti dubbele weber conversie
wessel97
30-12-2013, 18:07
hoi,
ik ben bezig met het bouwen van webers op mijn golf 1.8 gti (dx)
ik weet al grotendeels alles wat ik hier voor nodig hebt, maar ik vraag me af of ik iets over het hoofd gezien heb of dat er nog wat is dat ik nodig heb, heb nu k-jectronic dus moet ook de kop aanpassen.
-40DCOe webers
-gasmechanisme voor carburateurs
-kelken +filters
-speciaal spruitstuk voor carburateurs op golf 1
-choke kabel
-brandstofpomp van 0,35 tot 0,45 bar
-brandstoffilter
-brandstofslangen
-injectorstoppen 24mm
het grootste gedeelte hiervan heb ik al liggen, weet alleen niet of ik nog iets meer nodig heb dan alleen deze dingen
heb ik iets over het hoofd gezien, of ben ik iets vergeten dan hoor ik het graag
SCT-Peter
01-01-2014, 16:30
wel kijk , goede topic , heb ook plannen in die richting
dus mensen die de info hebben , posten die handel :D
wessel97
01-01-2014, 21:37
wel kijk , goede topic , heb ook plannen in die richting
dus mensen die de info hebben , posten die handel :D
Inderdaad! Vraag me af of er uberhaupt veel mensen zijn die het weten
Is al vaak zat gedaan gewoon beginnen en dan kom je van zelf wel tegen wat je nog niet heb :D
wessel97
02-01-2014, 14:27
zit ook weer wat in idd... we gaan gewoon beginnen en dan zien we wel :thumbup:
Dagje sleutelen kom je een heel eind. :thumbup:
Succes van dit soort projecten valt en staat met de kwaliteit staat van je webers. Daarmee bedoel ik of het een samengeraapt zooitje is of dat je nieuwe / c.q. gereviseerde units hebt gekocht. Daar komen de meeste verhalen vandaag van het maar moeten blijven afstellen.
Webers i.c.m. scherpere nok en spaghetti is leuk voor fase 1
Voor fase 2, afstappen van dat DX onderblok en gaan voor een 2 liter en wat moderners.
Als je daarover info wenst zou ik zeggen neem is contact op met Bolku die heeft de nodige ervaring met dit soort ombouw projecten.
wessel97
02-01-2014, 16:44
zie hier foto's van mij webers:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/2/7/5/20131015_153828.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/2/7/5/20131015_154502.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/2/7/5/20131229_165035.jpg
de laatste foto is van hoe ze nu zijn, gereviseerd enal. gasmechanisme moet er nog wel af want daar ga ik iets anders op maken
wessel97
02-01-2014, 16:45
het zijn echter wel spaanse webers, maar ik heb ze door een carburateur specialist in boxtel NB na laten kijken en we hebben ze ultrasoon gereinigd en er is niks mis mee, al kun je niet alles zien, maarja dat is ook met de italiaanse.. maar ze hebben het wel goed gedaan op een 2.0 8v daarvoor, dus waarschijnlijk zullen ze het gewoon doen.
wessel97
02-01-2014, 16:57
Dagje sleutelen kom je een heel eind. :thumbup:
Succes van dit soort projecten valt en staat met de kwaliteit staat van je webers. Daarmee bedoel ik of het een samengeraapt zooitje is of dat je nieuwe / c.q. gereviseerde units hebt gekocht. Daar komen de meeste verhalen vandaag van het maar moeten blijven afstellen.
Webers i.c.m. scherpere nok en spaghetti is leuk voor fase 1
Voor fase 2, afstappen van dat DX onderblok en gaan voor een 2 liter en wat moderners.
Als je daarover info wenst zou ik zeggen neem is contact op met Bolku die heeft de nodige ervaring met dit soort ombouw projecten.
2 liter onderblok ga ik niet doen, als ik dan iets ga doen, bouw ik er of een 16v of een vr6 in :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.