PDA

View Full Version : Map sensor doormeten?


Sven-GTI
12-12-2013, 18:11
Ik post het maar even hier, want het gaat om een 1.8T (AUQ)

Deze zit in de mk3 van m'n broer, alleen geeft deze sinds vandaag opeens storing.
Motor klappert/stottert etc. Alleen wanneer je heel zachtjes gasgeeft valt er mee te rijden...

Deze 2 storingen staan erin:
16490 manifold absolute MAP pressure implausible signal
en
16621 manifold pressure signal too low

Heeft dus te maken met de laaddruksensor (MAP).

Veelvoorkomend probleem is blijkbaar dat de bedrading stuk is. Deze gecontroleerd en is nog helemaal goed. Ook meet ik op de stekker gewoon spanning.

Is er een manier om de map sensor door te meten op werking?
Dit is een originele (bosch denk ik) van de VW dealer en is nog maar 2000km oud.

erder is de motor gechipt op maat door JD. Hierbij is ook de LMM weggeschreven samen met nog een hoop onzin, dus hier kan het niet aan liggen.


Graag advies / tips :D




EDIT: per ongeluk bij het mk V gedeelte gepost, moest bij mk IV

Marcski
12-12-2013, 18:18
Map sensor kan je testen met een vacuum tester en dan voltage op signaaldraad meten

(verplaatst trouwens)

MK2-VRT
12-12-2013, 18:41
Met een vacuumtester ? Een drukmeter bedoel je..

Beter is om dit te doen terwijl je Vagcom eraan hangt, zie je wel hoe en wat..

Sven-GTI
12-12-2013, 19:41
Weet jij welke meetwaarde blokken ik moet hebben bij een 1.8t auq?

Marcski
12-12-2013, 20:35
Nee, met een vacuumtester kan het ook.
Als het Bosch onderdeel nr googled kom je de waardes wel tegen

Sven-GTI
14-12-2013, 13:20
Probleem is opgelost, de MAP sensor zelf was stuk.

Nu vraag ik me af hoe zo'n ding kapot kan gaan. Is 3 maanden geleden nieuw gekocht bij de vw-dealer, een originele van Bosch.

Nu al stuk...

foxmanvos
14-12-2013, 14:50
Ff terug gaan. Garantie kwestie.

Sven-GTI
14-12-2013, 15:10
Dat dacht ik dus ook, maar bij de vw-dealer doen ze hier behoorlijk moeilijk over....