View Full Version : Paypal account aanmaken?
VW_Mannetje
10-12-2013, 20:34
Om even in te haken op dit topic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121783
Ik heb velgen verkocht en heb uitgezocht hoe dit te versturen enz.
Geen probleem tot nu toe.
Ik heb de adresgegevens van de koopster en nu heb ik mijn Iban en BIC doorgestuurd.
Nu krijg ik op Facebook het volgende bericht:
"Must be Paypal had bad experience with bank transfer .. Open a paypal and I will send the money straight away x"
De dame in kwestie ziet er verder wel vertrouwd uit, mooie Golf III en diegene waar de velgen heen moeten heeft heel veel te koop, WheelGeek ofzo?
Maar het zinnetje met PayPal zint mij niet.
Wat is hier in de beste keus?
Stoppen. Ik koop alleen dingen met paypal, ik zou er nooit iets mee verkopen.
Als je het mij vraagt, lekker laten varen tenzij je de persoon in kwestie persoonlijk kent. Ik heb wel meer dan eens zo'n bericht gehad; zodra ze beginnen fiepen is er ofwel iets niet in de haak, ofwel ze willen je delen niet meer...
VW_Mannetje
10-12-2013, 20:37
https://www.facebook.com/WheelGeek
VW_Mannetje
10-12-2013, 20:37
.
VW_Mannetje
10-12-2013, 20:41
.
EnVeeZee
10-12-2013, 20:42
het is hier al eerder gezegd maar paypal is perfect om te kopen... niet om te verkopen... :thumbup:
VW_Mannetje
10-12-2013, 20:46
Ik verkoop wat, zij wilt de velgen kopen en betaalt met PayPal. Maar nu moet ik ook zo een account openen om the geld te ontvangen?
Lijkt mij toch logischer om het gewoon naar mijn rekening te storten?
Las namelijk wel op internet dat als ze geld gestort hebben en de velgen onderweg zijn, ze een conflict met PayPal aan kunnen gaan? Dan ben ik het geld kwijt?
Wat is het probleem eigenlijk? Je kan gewoon wachten tot je geld binnen is en dan kan je de delen versturen?
VW_Mannetje
10-12-2013, 20:49
Dat ik straks niet mijn velgen en mijn geld kwijt ben. Dat ik wordt opgelicht.
Ik zou zeggen, google eens over de nadelen ervan en hoe je over het algemeen opgelicht word. Trek dan je conclusie. Ik zou het laten gaan. Zal vast wel niet om een setje velgen 100euro gaan.
EnVeeZee
10-12-2013, 21:01
Wat is het probleem eigenlijk? Je kan gewoon wachten tot je geld binnen is en dan kan je de delen versturen?
nou, dit
Las namelijk wel op internet dat als ze geld gestort hebben en de velgen onderweg zijn, ze een conflict met PayPal aan kunnen gaan? Dan ben ik het geld kwijt?
Als er iets mis gaat (al dan niet opzettelijk) is het kinderlijk eenvoudig om je geld terug te halen... Heb ik al vaker toegepast wanneer mensen zich niet aan de afspraken hielden of de boel wilden bedonderen.
Daarom, perfect voor de koper :thumbup:
VW_Mannetje
10-12-2013, 21:02
En slecht voor de verkoper inderdaad.
Ik heb haar het bericht gestuurd. Storten op mijn bankrekening en anders geen deal.
VW_Mannetje
10-12-2013, 21:12
Verkoper heeft nadelen. Gestorte geld wordt eerst 'vastgezet'. Mochten de producten niet zijn aangekomen, beschadigd zijn, of wat dan ook, kan de koper zijn/haar geld terug krijgen.
Maw, mijn velgen worden ontvangen, er wordt een bericht gestuurd dat ze niet ontvangen zijn of wat dan ook.
Conclusie, ik mijn velgen kwijt en geld kwijt....
Ah..dat wist ik ook niet..heeft dat ook een termijn? Want dan ga ik ff aangeven dat mijn onderdelen van laatst niet zijn aangekomen...gratis geld!
VW_Mannetje
10-12-2013, 21:20
Ik mag hopen dat je dit niet meent :D
Ik heb op Google gekeken en de koper heeft meer recht dan de verkoper.
EnVeeZee
10-12-2013, 21:29
Ah..dat wist ik ook niet..heeft dat ook een termijn? Want dan ga ik ff aangeven dat mijn onderdelen van laatst niet zijn aangekomen...gratis geld!
+1 op nieuwe inzichten :rolleyes:
Nee, was een grap...maar het zou wel kunnen dus?
EnVeeZee
10-12-2013, 21:33
Nee, was een grap...maar het zou wel kunnen dus?
Ja, ervaringsdeskundige
VWmotion
10-12-2013, 21:41
Nooit doen!
Kopen via Paypal kan maar verkopen is link.
Ik ben ook al 2x op die manier opgelicht. Als ze een conflict starten en het rekken beslist Paypal altijd automatisch voor de koper en ben je alles kwijt.
Kopen via Paypal alleen via Ebay of Marktplaats. Dan is het verzekerd. Via Paypal in China kopen is ook link. Als je als koper b.v. een defecte telefoon krijgt, kun je ook fluiten naar je geld terug.
Paypal sucks!
precies, lekker laten varen, ik zou eerlijk tegen de koopster zeggen hoe je erover denkt, en als ze het wiel nog wilt dat ze het geld dan maar zo moet over maken. En anders, tja, tough luck
EnVeeZee
10-12-2013, 21:55
Nooit doen!
Kopen via Paypal kan maar verkopen is link.
Ik ben ook al 2x op die manier opgelicht. Als ze een conflict starten en het rekken beslist Paypal altijd automatisch voor de koper en ben je alles kwijt.
Kopen via Paypal alleen via Ebay of Marktplaats. Dan is het verzekerd. Via Paypal in China kopen is ook link. Als je als koper b.v. een defecte telefoon krijgt, kun je ook fluiten naar je geld terug.
Paypal sucks!
Nee, Paypal rules als betaalmiddel, op de juiste plek, zoals je zelf al aangeeft. Ebay en europese webshops!
Ik koop maar weinig op internet zonder paypal te gebruiken + het is retemakkelijk en snel.
Ja, ik gebruik paypal ook overal voor. Je moet alleen niet naïef zijn dan verloopt alles wel goed.
Als je wel verstuurt , zorg voor foto;s van het materiaal je weg stuurt, bij de verpakking en bewaar verzendbewijzen,
alle mail verkeer bewaren.
als er dan een geschil komt
bombardeer je al die gegevens meteen naar PayPal, en de zaak is met een paar dagen klaar in jouw voordeel.
bin there twice :-)
Nooit problemen gehad.. Ook genoeg betalingen ontvangen. Uit Engeland, Duitsland, Amerika, België, Polen, Oostenrijk etc
VW_Mannetje
11-12-2013, 18:04
Ik heb overigens niks meer gehoord van de geinteresseerde nadat ik verteld had het via mijn bank gestort te willen hebben....
Nog even los dat je dan het geld op Paypal hebt staan wil je dit naar je bankrekening storten halen ze gelijk een percentage van het bedrag af :shake:
Ja is uiteraard geen gratis dienst
heel vaak gedaan,
de betaling is direct dus je kunt meteen zien of t geld binnen is.
zodra je het verstuurd en je daar een bewijsje van hebt zoals een track en trace code kan er niks mis gaan.
dan kan de koper wel claimen dat ie opgelicht is, maar jij kunt aan tonen dat het betaald en verzonden is.
naar mijn mening veiligste manier van betalen :thumbup:
EnVeeZee
11-12-2013, 21:06
Ik heb al eens geld terug gehad nadat de spullen bleven steken bij douane.... En geloof me... Verkoper had een verzendbewijs en trackntrace...
Een koper betaalt voor aflevering niet voor opsturen. Veel succes met je claim bij een of meerdere pakket-post-boeren die alles aan elkaar overdragen.
Hoe vaak er bij mij niet een pakket achter de poort wordt gezet terwijl ik niet voor ontvangst heb getekend.. Als ik kwaad wil is veel van dat met PayPal gekochte spul gratis.
VWmotion
11-12-2013, 21:15
De een zegt wel problemen, de ander weer nooit.... Google maar naa Paypal problemen dan vind je genoeg. Kassa en Radar ook gehaald.
Ik gebruik PayPal puur en alleen om producten te kopen op eBay of andere buitenlandse webshops. Verkopen doe ik er niet mee.
VdubMKII
11-12-2013, 21:36
Ik gebruik PayPal puur en alleen om producten te kopen op eBay of andere buitenlandse webshops. Verkopen doe ik er niet mee.
Hier ook zo.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.