PDA

View Full Version : motor en versnellingsbak bak zaken

linguini
30-11-2013, 16:29
Hey,
Ik ben begonnen aan projectje, golf 3 van 95.
Aangezien ik wel wat plannen heb met deze wagen,
Schroefkitje,
Vento front,
Ander kleurtje
....
Dacht ik eerst de motor onderhande te nemen deze heeft namelijk een hoog olie verbruik, kheb de motor deze morgend gedemonteerd voor gemakkelijk te werken... 2uurtjes en deze was er uit... Geen moeite;) , kben van plan de cilinderkop Onderhanden te nemen... Kdenk dat het verbruik te wijten is aan de klephoedjes... Het gaat over een 1y motorblok... Iemand hier al ervaringen mee?? Kheb ook gezien dat er een speling is tussen de kop en de blok... Zijn deze dikke pakkingen? Zorgen voor niets? De auto reed en waren geen olie sporen op de grond...dus denk niet dat zo een probleem is...

Volgend puntje :-) :-)
De versnellingsbak!
Rare koppeling set... Drukgroep gemonteerd op krukas en vliegwiel komt over de schijf en gevezen op drukgroep... Dacht het de druk lager was die ik hoorde vrijloop van de versnellingsbak, aangezien ik pedaal indrukte en geluid weg was... De codes zijn 02k 301 107 b. Wwo... Er is geen druk lager, enkel een staafje dat bedient kan worden... Kan hier ook iemand info over kwijt?

Grtz linguini

Audi1981
30-11-2013, 17:36
Zou gelijk je cilinders honen en nieuwe veren steken, je bent nu toch al op de goeie weg :thumbup:
Je koppeling en drukgroep is een verhaal apart, in je bak, vlakbij waar de hevel je bak in gaat zit je druklager :D
Goedkoop lagertje en gaat lang mee, zou hem nu gelijk mee vervangen :thumbup:

Mtdi
01-12-2013, 07:49
Code staan onder de bak op een recht hoekig vlakje van je koppelingshuis, wat jij opgeeft is een onderdeel nr.

linguini
01-12-2013, 11:05
Kaal er maandag is ene zien en de code posten... Kvind het maar raar systeem :)
De cilinders terug honen ben ik ni echt van plan aangezien geen overdreven uitstoot is... Kdenk ik ni dat dit nodig is...
Ik ga maandag de kop domenteren, kzal dan ook foto's posten dan snap je mijn gezever :)
Grtz