PDA

View Full Version : EMERGENCY: 1.6TD Brandstofpomp Defect!

MocroPlay
18-11-2013, 18:52
Hallo allemaal,

Ik kom maar gelijk ter zake, de roetschroef (schroef om ingespoten hoeveelheid brandstof te regelen) is gebroken tijdens het afstellen (niet door strak vastdraaien o.i.d.). Metaalmoeheid...? Dit gebeurde bij een uitgeschakelde motor. De bedoeling was om de pomp (die wat te rijk stond) eens wat armer te zetten, maar toen brak de pin! Een deel van de pin zit nog in de brandstofpomp en de rest van de pin met een stukje schroefdraad en de moer eromheen, die heb ik maar netjes bewaard. Ik kan me zo geen oplossing bedenken, ik weet niet of dit te repareren valt of dat ik een nieuwe brandstofpomp moet fixen.

Dit is mijn daily en daarom moet dit z.s.m. opgelost worden dus ik hoop dat iemand mij snel kan helpen aan tips of misschien een adresje waar dit probleem te verhelpen valt.

thijstheunissen
18-11-2013, 19:22
ik weet niet waar je woont maar als je in het oosten van het land woont dan even DA-BRT contacteren hier van het forum

MocroPlay
18-11-2013, 20:08
ik woon zo'n beetje in het uiterst oosten bijna, thnx, ik zal hem vragen

casss
18-11-2013, 20:33
heb je de moer mischien vastgedraaid in plaats van losgedraaid?
Je kunt het proberen uit te boren met een linksdraaiende boor..., maar als je de draad beschadigd of als er metaalsplinters in de pomp vallen ben je weer wat verder van huis...

fcapri
19-11-2013, 08:01
lasapparaat nemen (automaat), een nagel/kleine bout in de kop steken en ff de pin aantikken.
terwijl jij aantikt, duwt een 2de persoon de lastransfo uit. dan zit die nagel/bout vast gelast op die pin en kan je die er misschien uitdraaien

MocroPlay
19-11-2013, 16:09
heb je de moer mischien vastgedraaid in plaats van losgedraaid?
Je kunt het proberen uit te boren met een linksdraaiende boor..., maar als je de draad beschadigd of als er metaalsplinters in de pomp vallen ben je weer wat verder van huis...Haha nee ik heb em niet vast ipv los gedraaid, ik weet nog wel hoe je dingen los en vast draait haha

lasapparaat nemen (automaat), een nagel/kleine bout in de kop steken en ff de pin aantikken.
terwijl jij aantikt, duwt een 2de persoon de lastransfo uit. dan zit die nagel/bout vast gelast op die pin en kan je die er misschien uitdraaienIk heb van Dà-Brt begrepen dat de pomp open moet om die pin eruit te halen en te vervangen, waarschijnlijk gaat hij dat ook oplossen voor mij. Als het dan zover is dan zal ik dat hier laten weten. Hartelijk dank voor jullie hulp allemaal!

MocroPlay
06-12-2013, 22:48
Probleem is ongeveer 2 weken geleden opgelost door Da-Brt. Auto rijdt weer lekker dus hier mag een slotje op. Allemaal bedankt voor de tips