PDA

View Full Version : Verzekeren van een 84er golf 2 2.0 TDI

Supersport
12-09-2013, 18:58
Heb net een 84er golf 2 gekocht met een 2.0 tdi, deze heb ik vandaag verzekerd bij Univé. Het begon al met de motorinhoud die natuurlijk nooit standaard is uitgegeven in een golf 2 :D Deze heeft de medewerker allemaal handmatig ingevuld en aangepast. Na alles te hebben ingevuld en een WA verzekering (goedkoopste) te hebben afgesloten kwamen de kosten op een €63,- per maand. Hoe hebben jullie je golf verzekerd en is dit veel of juist weinig :confused: Heb er niet heel veel verstand van dus vraag het hier ff. :thumbup: Vast meer mensen met een golf 2 2.0 TDI :) die dit ook hebben meegemaakt

Gino89
12-09-2013, 19:09
Het grootste probleem is je leeftijd, zie in je profiel dat je in 1992 geboren bent, de meeste verzekeringen zijn zo duur. Golf 2 i.c.m. een jonge bestuurder is altijd een hoge premie.

Had hetzelfde probleem met men GTI toen ik nog geen 20 was. een heel hoop gedoe en ik heb zelf verzekeringen aan de telefoon gehad. Die wouden hem niet verzekeren aangezien men leeftijd toen..

Dit geld bijvoorbeeld ook als je een honda cr-x koopt. Heb je ook zon hoge premie...

The_Maxx
12-09-2013, 19:22
Sowieso zit je op een hoge premie vanwege je leeftijd.

En het feit dat je een "risico" auto hebt zoals vw golf, honda civic/crx enzovoorts. En het feit dat er geen originele motor in zit maken het alleen maar duurder.

Ik zat toen ik 20 was op gemiddeld 50 euro per maand in vergelijkingen met een simpel polotje. Maar vergelijken kan een flinke bult geld schelen, net zoals het soms nut heeft om een tussenpersoon in te schakelen.

Supersport
12-09-2013, 19:31
Hey bedankt voor de reacties, inderdaad ben bijna 21, en heb eigenlijk nog niet heel veel opgebouwd.

jellehier
15-09-2013, 08:18
Tja kan hier niet over mee praten, ik had een klassieker verzekering op m'n g60 toen ik 19 was, €70 per jaar

M'n pololtje die ik er naast had om in aanmerking te komen voor een klassieker verzekering koste me €13 belasting en €20 verzekering dus ik had twee auto's verzekerd en in de belasting, de kosten hiervan waren toen €60 totaal, dus goedkoper dan ik uit was geweest om alleen de g60 te verzekeren, zelfs met de belasting van beide auto's meegerekend