View Full Version : sloperijen frankrijk
binnenkort gaan we wss naar frankrijk... in de buurt van cannes...
nu wil ik dan natuurlijk ook een paar sloperijen bezoeken daar, ofja, 1tje waarschijnlijk.... weet iemand of er daar ook zitten en waar precies?
en wat is sloperij in het frans:D?
hihi... la chantier de démolition de voiture
of: le cimetière de voitures...
succes :D :D
(weet je ook t frans voor zaken als spruitstuk etc, of wordt t gewoon aanwijzen?)
piepen en wijzen... whaha, zie het al voor me... ;) :D
Frankrijk is een leuk land, maar helaas kan ik me totaal niet redden met frans, begrijp er niks van... en nog jammerder is dat de gemiddelde frans zich niet kan redden met welke andere taal dan ook...
niet kunnen of niet willen??
even makkelijk voor op de sloop: :D :D
jantes=wielen
feu arriere=achterlicht
sieges=stoelen
portes=deuren
amortisseurs=schokdempers
pompe a essence=benzinepomp
volant=stuur
echappement=uitlaat
frein a disque = remschijf
poignée de porte =deurgreep
retroviseur chromée=chromen spiegel
avant =voor
derriere =achter
gauch=links
droite =rechts
bedankt zover... hoef ik niet uren in een woordenboek te gaan zitten turen iig...!!
ook nog iemand die toevallig weet waar ik sloperijen kan vinden in die buurt?? (vanaf hier dus op internet?)
ik bedenk me net dat ik op borden langs de weg ook wel 'la casse de voiture' heb zien staan, moet je ook op letten dus.
sorry, ken geen sloperijen zo uit mn hoofd bij Cannes...
zoek het een beetje aan de rand van Cannes ... ik heb daar ooit begin jaren 90 wat sloperijen bezocht.
Je moet het een beetje zoeken in de voorstadjes/dorpjes in de omgeving ... bij Cannes zelf zit niks volgens mij.
De A8 (snelweg richting Italië) loopt vlak achter Cannes langs ... in de direkte omgeving van de op- en afritten
zitten ook vaak wat wegsleepbedrijven (gestandde auto's van de snelweg), dus kijk ook daar eens.
Nog iets ... kijk er ook niet "raar" van op dat ze op de sloperij(en) soms wel (gebrekkig) Engels verstaan (praten) ;)
(Frankrijk moet tenslotte wel met Europa mee, nietwaar ??)
Reken er ook op dat ze tussen de middag (12:00 - 14:00, soms tot 15:00) zitten te eten en dus gesloten zijn.
Als je op je vinger slaat is "merde" altijd makkelijk.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.