Log in

View Full Version : Golf 1 TDI

AD racing
30-06-2005, 07:20
Ik heb hier al ergens een oude topic die al ver is weggezakt, maar ik open liever een nieuwe met mijn nieuwe vordering...

Ik ben voor de moment dus bezig met een TDI in mijn golfke 1 aan het leggen

De donor was een gecrashte golf 3

90 PK 1Z motor
EGR dicht
Powerbox
Open uitlaat Simons-Jetex (diameter 76mm), Supersprint is nog onderweg...
SLK 230 Compressor intercooler

Ook komen er nog andere velgen onder waar ik ook nog aan bezig ben namelijk OZ Turbo's

Hier enkele foto's:

Mijn golf waar alles in komt:

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/Golf%201%201.JPG

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/golf%201%202.JPG

De donor golf 3

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/Golf%203%20TDI.JPG

Sprinter IC:

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/ic%20(1)%20(Small).JPG

Uitlaat:

http://users.pandora.be/ad-sport/uitlaat%20(5)%20(Small).JPG

Mijn velgen, worden wel met zwart hart gemaakt en grijze vijsjes:

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/OZ%20(1)%20(Small).JPG

Remsysteem en zo is al allemaal aangepast, alles is van een golf 2 16V, dus ook schijven achteraan, geventileerde schijven vooraan, remdrukregelaar,...

Ook zullen de torsiestangen voor en achteraan geplaatst worden van een scirocco 16V.

Auto is verlaagd met een bilstein kit.

AD racing
30-06-2005, 07:21
Motor ligt in de auto:

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/motor%20erin%20(15)%20(Small).JPG

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/motor%20erin%20(21)small.JPG

Ik heb de kabelboom van de golf 3 open gemaakt en eruit gehaald wat ik niet nodig heb, leuk werkje :rolleyes: , maar met het schema erbij lukt het wel...

Ook steek ik nog 2 nieuwe cardans van een Scirocco 16V.

AD racing
30-06-2005, 07:22
Uitlaat zit eronder:

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/uitlaat%20GP%20(6)%20(Small).JPG

Intercooler er ook eindelijk ingekregen na veel passen en proberen met verschillende intercoolers:

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/ic%20erin%20(1)%20(Small).JPG

De ic hangt schuin omdat ik echt mijn batterij vooraan wilde laten staan en zo komt de eene aansluiting net onder de batterij en de andere net boven de alternator uit... Het is milimeterwerk! :D

Bij deze staat dus ook mijn sprinter IC terug te koop :blink: . Bij intresse hoor ik het wel.

AD racing
30-06-2005, 07:23
Daarnet mijn eerste rit gemaakt met de TDI... Rustig gereden... maar toch voel je toch wel al datem redelijk marsjeert :)

Nog eens uitgelezen met VAG-com en geen foutcodes. Zit met geen verliezen aan intercooler en zo ook...

Het gefluit klinkt goed in de oren...

;)

Bruders
30-06-2005, 08:14
das wel strak!!!! zal dr zeker wel goed vandoor gaan denk!!!!

Christiaan
30-06-2005, 08:20
ziet er goed uit!! Denk dat dat heel netjes word met de OZ's eronder!!

Richard
30-06-2005, 08:54
leuk maar die intercooler zo wegbouwen is geen porem...mooiste oplossing is echt een sprinterintercooler en dan je accu een klein stukje schuin zetten... dat past gegarandeerd..zon leuk project en dan de intercooler zo neerplanten..:(

Gijs
30-06-2005, 10:25
Misschien een dom voorstel, maar waarom kun je de intercooler niet gewoon op het blok leggen, en dan een actieve luchthapper erop fietsen :confused: Of is dat een heel dom idee :rolleyes:

Ziet er verder goed uit :)

aldo
30-06-2005, 10:41
Hoe ga je die hier door de keuring krijgen?
Denk wel dat die pippo's dat gaan zien.

Melvin
30-06-2005, 10:53
Misschien een dom voorstel, maar waarom kun je de intercooler niet gewoon op het blok leggen, en dan een actieve luchthapper erop fietsen :confused: Of is dat een heel dom idee :rolleyes:

Ziet er verder goed uit :)

ja is idd een heel dom idee... luchthapper :eek: muahahaha

Big_Mac_Mark
30-06-2005, 10:58
ja is idd een heel dom idee... luchthapper :eek: muahahaha

Mee een! Nooit zagen (fietsen :p ) in een type 1 motorkap! IC moet onder de bumper, schuin naar beneden vanaf de kentekenplaat.

Richard
30-06-2005, 11:02
Mee een! Nooit zagen (fietsen :p ) in een type 1 motorkap! IC moet onder de bumper, schuin naar beneden vanaf de kentekenplaat.

t is geen oliekoeler.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Big_Mac_Mark
30-06-2005, 11:09
t is geen oliekoeler.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Weet ik, maar altijd beter dan een gat in de motorkap, of niet dan? :rolleyes:

Pedaalemmer
30-06-2005, 11:11
Heb je de airco ook overgezet van de golf 3?

Matheo
30-06-2005, 13:37
waarom zie ik geen foto's :( zelfs geen rooie x'jes

AD racing
30-06-2005, 14:05
leuk maar die intercooler zo wegbouwen is geen porem...mooiste oplossing is echt een sprinterintercooler en dan je accu een klein stukje schuin zetten... dat past gegarandeerd..zon leuk project en dan de intercooler zo neerplanten..:(

Sprinter intercooler is onmogelijk!! Ik had er 1 liggen, ik heb geprobeerd om die te zetten maar de aansluiting kant passagier ligt pal voor de alternator en het is dus echt wel onmogelijk om die er in te krijgen... De enige andere oplossing was nog intercooler op maat maar dat was veeeel te duur... :)

Airco van de golf 3 is niet overgebouwd, dat hoort niet thuis in een golf 1 en neemt alleen maar vermogen weg...

Bedankt al voor de comments!!! ;) :biggrin:

MauSeR35
30-06-2005, 14:06
waarom zie ik geen foto's :( zelfs geen rooie x'jes
komt echt door jou pc hoor ik zie ze wel :tongue:

goed bezig trouwens :)

Richard
30-06-2005, 14:09
Sprinter intercooler is onmogelijk!! Ik had er 1 liggen, ik heb geprobeerd om die te zetten maar de aansluiting kant passagier ligt pal voor de alternator en het is dus echt wel onmogelijk om die er in te krijgen... De enige andere oplossing was nog intercooler op maat maar dat was veeeel te duur... :)

Airco van de golf 3 is niet overgebouwd, dat hoort niet thuis in een golf 1 en neemt alleen maar vermogen weg...

Bedankt al voor de comments!!! ;) :biggrin:

dynamo iets laten zakken geen optie?

DaL0
30-06-2005, 14:18
Ziet er gaaf uit, maare in Belgie zijn ze toch nog strenger als in Nederland met de keur. Iig nog suc6 verder!

froggy
30-06-2005, 14:20
ziet er netjes uit,

maak anders is effe een foto van boven af, en 1 met een gril erin ook, gaat al een heel ander uitzicht geven denk k ;)

redbull
30-06-2005, 17:06
ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf 2http://www.mijnalbum.nl/Foto=DTPF7PUT

redbull
30-06-2005, 17:12
[QUOTE=redbull]ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf

steven16v
30-06-2005, 17:19
ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf 2

Is ook leuk gedaan. Maar toch krijgt de intercooler wel warme lucht uit de motorruimte.

VeeDubber
30-06-2005, 19:25
enig idee wat je hebt gewonnen met die afgedopte egr?

CPP
30-06-2005, 19:44
Ik zie vreemd genoeg helemaal geen foto's :confused: !

AD racing
01-07-2005, 11:12
[QUOTE=redbull]ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf

is een gewone intercooler van een golf 2 TD, die kan je daar standaard plaatsen dus is geen probleem, bij de golf 1 gaat dit ook niet want de positie batterij, veerpoot is niet gelijk...

Het ging echt niet voor die sprinter, ik heb er zitten op zoeken maar niet gelukt, dus die intercooler van een mercedes SLK 230 Compressor was het enige wat ik er nog vrij proper in kreeg...

Wat de afgedopte egr me heeft opgebracht weet ik niet. Eens alles volledig op punt staat, geen gekraak, gerammel, en alles netjes ingebouwd is ga ik eens naar de testbank voor een run met de originele 90 pk motor en dan kunnen we power beginnen zoeken... ;)

Thanks voor de comments manne!!! ;)

Big_Mac_Mark
01-07-2005, 11:16
is een gewone intercooler van een golf 2 TD, die kan je daar standaard plaatsen dus is geen probleem, bij de golf 1 gaat dit ook niet want de positie batterij, veerpoot is niet gelijk...

Kan de accu niet naar achteren dan? Dan ben je daar tenminste van af!

Enne BTW: Zijn die OZ Turbo's de ex wielen van Wieze?

AD racing
01-07-2005, 11:19
Kan de accu niet naar achteren dan? Dan ben je daar tenminste van af!

Enne BTW: Zijn die OZ Turbo's de ex wielen van Wieze?

Accu wou ik kost wat kost vooraan laten staan...

OZ komen idd van wieze, worden nu wel opnieuw gespoten...

Pedaalemmer
01-07-2005, 11:37
als je je egrp afdopt dan moeten toch ook alle waardes in de computer worden gecheckt ???

Sponze®
01-07-2005, 11:55
Als eerste: Superleuk project :)
Zal gaan als de brandweer

......

Maareh... Een TDI blok hoort er wel in thuis? :confused:

MauSeR35
01-07-2005, 18:38
alles wat meer power geeft mag toch ? :D ;)

Richard
01-07-2005, 18:42
Accu wou ik kost wat kost vooraan laten staan...

:confused:
reden? om het zo orgineel mogelijk te laten lijken?
anders gewoon naar achteren gooien..hebben we met de oettinger [ ook met de cabrio g60]ook gedaan en staat heel clean..

Sponze®
01-07-2005, 18:51
alles wat meer power geeft mag toch ? :D ;)
okee :) dan mag meer comfort toch ook wel? :D

Marcski
01-07-2005, 22:06
:confused:
reden? om het zo orgineel mogelijk te laten lijken?

belgische keuring, he..

AD racing
01-07-2005, 22:27
Ik wou ze vooraan laten omdat dit mijn dagelijkse auto is, het is geen show of meeting bak, mijn gewone dagdagelijkse auto en ik heb geen zin om de soms de hele dag batterij dampen in mijn auto te hebben... :rolleyes:

Richard
01-07-2005, 22:34
gewoon een optima.... had ik ook in de cabrio en heeft de oettinger ook... kun je hier en daar wel krijgen voor rond de 60 euro..

Big_Mac_Mark
01-07-2005, 22:35
Ik wou ze vooraan laten omdat dit mijn dagelijkse auto is, het is geen show of meeting bak, mijn gewone dagdagelijkse auto en ik heb geen zin om de soms de hele dag batterij dampen in mijn auto te hebben... :rolleyes:

Sorry? Batterij dampen? :eek:

René
01-07-2005, 22:47
Sorry? Batterij dampen? :eek:

gelbatterij... ;)

EDIT: ff te snel gelezen (gebeurd wel `s vaker ;))
maar een accu heeft idd wel dampen, vandaar dat je soms ook zo`n ontluchtingsslangetje hebt...

maar volgens mij als je een gelaccu neemt of een onderhoudsvrije accu, dat je dr dan geen last van hebt :)

AD racing
01-07-2005, 23:04
gelbatterij... ;)

EDIT: ff te snel gelezen (gebeurd wel `s vaker ;))
maar een accu heeft idd wel dampen, vandaar dat je soms ook zo`n ontluchtingsslangetje hebt...

maar volgens mij als je een gelaccu neemt of een onderhoudsvrije accu, dat je dr dan geen last van hebt :)

volledig gelijk, maar toch blijft ze vooraan... :)
toch bedankt voor de vele voorstellen voor verbetering en zo...

René
01-07-2005, 23:14
volledig gelijk, maar toch blijft ze vooraan... :)
toch bedankt voor de vele voorstellen voor verbetering en zo...

you`re welcome :p

maar je moet idd doen wat je zelf wilt :)

Caddy-Daddy
03-07-2005, 07:21
De Sprinter Intercooler past er wel degelijk in,

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10004/normal_tinus%20001.jpg

Zelfs met Jetta Koplampen !! HIj komt dan schuiner te staan.

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10001/normal_DSC02135.JPG

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10001/normal_DSC02137.JPG

En zo zit ie bij mij:

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10001/100_1437.JPG

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10001/100_1438.JPG

Cabby 82 TDi
03-07-2005, 07:53
Het past ook wel, maar niet samen met een accu voorin.

Maar dat is maar 3x geschreven ;)

MORREN
03-07-2005, 11:02
Waarom moet dan de accu voorin?
Ik vind het erg onlogisch dat je een kleine IC plaatst, dan nog scheef ook, alleen maar om je accu op de originele plek te houden?!
Voor de rest een super leuk project!

AD racing
04-07-2005, 11:25
Waarom moet dan de accu voorin?
Ik vind het erg onlogisch dat je een kleine IC plaatst, dan nog scheef ook, alleen maar om je accu op de originele plek te houden?!
Voor de rest een super leuk project!

Het was dus toch echt om de Accu voorin te houden. :cool:

Zo wou ik het en ik heb het zo gedaan, ik kon natuurlijk een ic op maat laten maken of ergens 1 gaan kopen die direct paste, maar ik ga nog naar school en ben al heel blij dat ik dit heb kunnen verwezenlijken met allemaal onderdelen die ik had liggen. Waarom moet er altijd gekocht worden als het zo ook gaat??? en akkoord hij hangt scheef maar het is toch geen meetingcar??? Het is en blijft mijn daily driver en als er nu een steen in de ic vliegt ga ik gewoon naar de sloop en koop ik mij een identieke voor weinig geld...

Khoop dat je me een beetje begrijpt... ;)

ruben
05-07-2005, 11:09
Hoi!

mooi project! Ik wilde je nog wat vragen over wat andere zaken dan de ic :p
Hoe heb je het met de motorsteunen opgelost en heb je een 020 bak genomen. Dit omdat je er rocco assen/cardans onder hebt?
En heeft zo'n golf3 de ecu in de parafanbak?

Grtjs,

Ruben

MORREN
05-07-2005, 13:10
Het was dus toch echt om de Accu voorin te houden. :cool:

Zo wou ik het en ik heb het zo gedaan, ik kon natuurlijk een ic op maat laten maken of ergens 1 gaan kopen die direct paste, maar ik ga nog naar school en ben al heel blij dat ik dit heb kunnen verwezenlijken met allemaal onderdelen die ik had liggen. Waarom moet er altijd gekocht worden als het zo ook gaat??? en akkoord hij hangt scheef maar het is toch geen meetingcar??? Het is en blijft mijn daily driver en als er nu een steen in de ic vliegt ga ik gewoon naar de sloop en koop ik mij een identieke voor weinig geld...

Khoop dat je me een beetje begrijpt... ;)

Ja dat snap ik wel, maar je zei dat je al een IC had van een Sprinter, dus das wat anders als een dure pas laten maken, ik zou een grote en netjes ingebouwde IC belangrijker vinden als de accu, maar tis jou feestje!

vwjb
06-07-2005, 06:07
@ redbull, waarom verkoop je hem eigelijk????

redbull
06-07-2005, 16:37
ik heb een bus gekocht voor mn werk. met grijs kenteken en een dubbele cabine
dus voor mij is dat genoeg ik heb geen 2 auto,s nodig.
heb aan mn bus zat en als ik er ooit iets bij koop word het een oldtimer waarschijnlijk een spijl vind die dingen zo vet.en het idee er achter om zo,n ding weer op de weg te krijgen,das pure nostalgie. ;) ;) ;)

AD racing
12-11-2005, 08:09
hehe, na een heel lange tijd deze nog eens vanonder het stof halen. Ik rij er nu al enkele maanden mee rond en heb nog steeds geen enkel probleem ondervonden... Juist zal ik binnenkort een andere langere TD versnellingsbak steken om de verhoudingen toch maar een beetje meer verspreidt te leggen...

Hier nog een fotootje:

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/ronal%20(2)%20(Small).JPG

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/ronal%20(5)%20(Small).JPG

steven16v
12-11-2005, 09:31
Leuk projectje. En die IC, lekker laten zitten ;)

Mister Cool
12-11-2005, 11:34
Toch andere velgen onder gestoken. Lekker karretje voor daily driver hoor :D . Gaat er ook wel lekker van door naar ik aan mag nemen :D

AD racing
12-11-2005, 16:40
Velgen zijn niet van mij en zijn er ondertussen al terug van onder. Heb ze enkele weken in bruikleen gehad, zijn van kameraad van mij en zijn trouwens te koop...

Groetjes

LRR
12-11-2005, 18:59
maar ik ga nog naar school en ben al heel blij dat ik dit heb kunnen verwezenlijken met allemaal onderdelen die ik had liggen. Waarom moet er altijd gekocht worden als het zo ook gaat???

Low Budget is ook mijn stijl Adje !!!!! :) :) :)

Grtz............. LRR

DÁ-BRT
14-11-2005, 11:42
Leuk project.

Maar ik ben toch benieuwd wat voor bak je hebt gebruikt?

Ik ben zelf ook bezig met een TDI in mijn Caddy 1 en ik gebruik een O2a bak omdat de overbrengingen langer zijn en omdat ik graag een grotere koppeling wou in verband met het toekomstige vermogen.

Ik heb een Transporter T5 intercooler gaat net met de accu voorin.

Suc6 met je project.

AD racing
14-11-2005, 21:05
Leuk project.

Maar ik ben toch benieuwd wat voor bak je hebt gebruikt?

Ik ben zelf ook bezig met een TDI in mijn Caddy 1 en ik gebruik een O2a bak omdat de overbrengingen langer zijn en omdat ik graag een grotere koppeling wou in verband met het toekomstige vermogen.

Ik heb een Transporter T5 intercooler gaat net met de accu voorin.

Suc6 met je project.

ja, heb ik ook al gehoord van die T5 cooler dat dat net zou gaan...

Ik heb nu de 16V bak van een golf II :) Das kicken tot de macht oneindig maar niet sneller dan 130 km/h :cool: Normaal zal ik er een golf 1 TD bak inhangen, is nog vrij kort en zal soepeler rijden, verhoudingen liggen meer gespreid hé...

Groetjes en bedankt voor de goeie comments!!!

bert
21-11-2005, 18:40
uit welk voertuig komt die intercooler eigenlijk? lijkt mij een mooie maat

DÁ-BRT
22-11-2005, 08:30
Welke die van de T5 waar ik het over heb? Die komt uit een VW transporter T5 of een nieuwe MB VITO.

AD racing
22-11-2005, 19:19
Welke die van de T5 waar ik het over heb? Die komt uit een VW transporter T5 of een nieuwe MB VITO.

Als je diegene bedoelt wat ik nu heb steken, deze komt uit een mercedes slk compressor...

Groetjes

AD racing
13-12-2005, 22:05
Maandag ga ik velgen schuren... OZ turbo... misschien binnenkort update... ;)

Maarten
15-12-2005, 10:19
Het past ook wel, maar niet samen met een accu voorin.

Maar dat is maar 3x geschreven ;)

Dat gaat wel lukken, ik heb een Renault Master IC met 57mm aansluitingen aan beide zijden, die hangt precies onder de slotplaat waarbij de buis aan de accukant precies om de radiator heen komt. Mijn accu heb ik dan 90 graden gedraait (past precies tussen ruitensproeiertankje en koplamp) en er een accuklembeugel van een jappannertje op gezet. Dat zijn 2 haken met schroefdraad erop waarmee je dan met een plaat over de accu vast kan zetten. Het vergt wel een beetje slijp- en laswerk om een nieuwe accubak te maken zodat de accu tegen het binnenscherm aan kan staan.

Ik zal er vanavond even een foto van opzoeken als het niet helemaal duidelijk is.

AD racing
16-12-2005, 12:29
Dat gaat wel lukken, ik heb een Renault Master IC met 57mm aansluitingen aan beide zijden, die hangt precies onder de slotplaat waarbij de buis aan de accukant precies om de radiator heen komt. Mijn accu heb ik dan 90 graden gedraait (past precies tussen ruitensproeiertankje en koplamp) en er een accuklembeugel van een jappannertje op gezet. Dat zijn 2 haken met schroefdraad erop waarmee je dan met een plaat over de accu vast kan zetten. Het vergt wel een beetje slijp- en laswerk om een nieuwe accubak te maken zodat de accu tegen het binnenscherm aan kan staan.

Ik zal er vanavond even een foto van opzoeken als het niet helemaal duidelijk is.

Ben benieuwd naar de foto...

Morgen komt ook de langere TD bak er in. Het is er eentje uit een golf 2 Turbo diesel intercooler... Ben benieuwd naar het resultaat... :rolleyes:

AD racing
17-12-2005, 18:33
Bak hangt er in... kunnen eindelijk terug eens snelheid halen op de autosnelweg... :cool:

Ook nieuwe thermostaat gestoken, motor komt nu terug mooit op temperatuur...

Hij rijdt weer als een zonnetje :D :rolleyes:

Rallye-VR6t
21-12-2005, 23:37
Je kunt ook een accuplaat van een golf 3 pakken.
Deze accuplaten zijn geschroefd op het chassis. (kosten nieuw niet eens veel geld)

Deze aanpassen, moeren lassen.
Kun je de accu 90graden draaien.
Zo zit mijn accu erin.
Anders kwam ik niet uit met de volledige golf G60 IC.

AD racing
22-01-2006, 16:39
Hier nog een fotooke van de motor in de golf...

http://users.pandora.be/ad-sport/TDI/motor%20(5)%20(Small).JPG

AD racing
26-01-2006, 22:46
Mijn trouwe golfje is verkocht...

Er zal normaal wel een "nieuwe" golf 1 als vervanger komen...

Opnieuw een golf 1 Diesel (die heb ik toch nog staan...), wel is het nu een echte bompa stijl 5 deurs... :hug:

Wat de komende plannen (gekke plannen??) zijn is nog niet zeker... :redface: (gewone 1600 diesel, 1600 turbodiesel, 1900 turbodiesel, TDI pd????)

Groetjes Arne

DeNB3rt
26-01-2006, 23:53
nice,veel zoekses!

omenf1
29-01-2006, 17:04
Gene T3 ?

AD racing
05-02-2006, 21:29
Golfje TDI is sinds dit weekend de deur uit... :(

Ben al begonnen aan nieuwe golf 1, maar daarvoor open ik nog wel een nieuwe topic... :rock:

;)