PDA

View Full Version : Golf 4 ABS sensor achterzijde

powah
13-06-2013, 13:26
Kreeg foutcode dat ABS sensor overleden was. Bleek rechts achter te zijn.
Wat zit dat ding toch een potje vast, ik heb hem voor het grootste gedeelte eruit alleen de randen zitten nog vol met die sensor, met een schroevendraaier heb ik hem via de wielbout gaten eruit getikt maar rondom het gat zit nog overbleven plastic.

Iemand een effectieve manier om dit eruit te halen? Zonder dat de remschijf gedemonteerd hoeft te worden het liefst.

Johan1982MK1
13-06-2013, 14:10
altijd een drama, die sensoren knappen altijd af.
Ik gebruik vaak de dremel.
Als je die niet hebt is het makkelijkst om toch een wiel eraf te pakken en de klauw+ schijf er ff af te halen.

gerold1234
13-06-2013, 17:38
klopt! die sensors zitten kei vast!
Ik had deze week op het werk ook eentje moeten vervangen en ik had gewoon de klauw en de remschijf gedemonteerd! en dan kun je er veel beter bij! en ook met schoon maken! het is maar een halfuurtje werk!!! :)

Martyn
13-06-2013, 18:13
Je kan door gat van je wiel bout met dremel er uit tikken.
Kunnen inderdaad super vast zitten.

powah
13-06-2013, 18:38
@boss, dat heb ik dus gedaan maar heel die sensor aan gort getikt. Ik kan gewoon een schroevendraaier erdoor heen duwen, alleen de randen zitten nog helemaal vol met de plastic.

Martyn
14-06-2013, 18:31
Oke ja dat zul je er dan ook geduldig uit moeten tikken en daarna heel goed opschuren zodat alle roest vuil e.d. weg is anders gaat je nieuwe er niet goed in en krijg je daar weer storingen van.