PDA

View Full Version : Warning! A fraud in the forums..


i0ni
23-05-2013, 19:12
So I bought a set of 15" BBS RM's from Rallye (http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=27088) , I payed 500e + shipping 100e, after 2 months still no sign of the wheels.. This guy won't even answer my PM's anymore so be careful out there before buying something from this guy! I think I'm never going to see those wheels or that 600 that I lost..

gti-er
23-05-2013, 19:17
edit!!

kaantjee
24-05-2013, 11:08
I think there is a misunderstanding, he got 12xx posts, why would they he risk something likethat for only 600,-?

Wouter42
24-05-2013, 11:10
Postcount doesn't say shit

golfje_295.000
24-05-2013, 11:13
Postcount doesn't say shit

:thumbup:

Rallye
24-05-2013, 17:18
I am not 24 hours on this forum.
But here my reply because somebody send me a message to my phone.
I already reply to your pm before.
I think something wrong with the post.
I just come home from work , will check it next week to the sendoffice where i brought the big package for shipping.

i0ni
06-06-2013, 06:08
I am not 24 hours on this forum.
But here my reply because somebody send me a message to my phone.
I already reply to your pm before.
I think something wrong with the post.
I just come home from work , will check it next week to the sendoffice where i brought the big package for shipping.

It' been 2 weeks since your last pm for me where you said you'll check from the post office even though you won't answer my message, you're visiting this forum everyday, I can see it from your profile page.. I'm declaring this thing officially bullshit! There goes my 600 euros..

Ralph
06-06-2013, 06:10
Track and trace ?

Jimm.
06-06-2013, 15:11
It' been 2 weeks since your last pm for me where you said you'll check from the post office even though you won't answer my message, you're visiting this forum everyday, I can see it from your profile page.. I'm declaring this thing officially bullshit! There goes my 600 euros..

And still, I recommend every one paypal.. This sucks, I hope it's a problem at the post and that they wil fix it for you (both!)!

bluebastard
06-06-2013, 15:32
Track and trace ?

:thumbup:

Everyone gets a track&trace code.

Send with a sending insurance....??

i0ni
06-06-2013, 22:10
Track and trace ?

According to mr. Rallye, no tracking number was provided, which sounds very odd to me...

SpeedieD
06-06-2013, 22:51
That sounds fishy. When you send a big package like wheels you always get a track and trace number.

kaantjee
06-06-2013, 23:31
I even get tracking numbers if I order a earplug or usb cable from China..

In Holland you always get a T&T code by DHL, TNT etc..

VwGolfMK2VW
06-06-2013, 23:43
I even get tracking numbers if I order a earplug or usb cable from China..

In Holland you always get a T&T code by DHL, TNT etc..

:iamwithst

Herm Schreurs
07-06-2013, 00:21
Ok guys, let's keep it friendly and let's give Rallye the chance to solve this and clear the issue.

i0ni
09-06-2013, 07:28
Ok guys, let's keep it friendly and let's give Rallye the chance to solve this and clear the issue.

This is taking pretty long from him to solve, not a single answer is given from him even though he spends time in this forum nearly everyday..

Basjegolf
19-06-2013, 08:46
6 weeks ago i bought a dumpvalve from this rallye, and i never received a package from him. He had the same excuses as he told iOni: that he has send the packege and that he has no track and trace number... Also he never answer my Pm's at this forum.

PuttenMKII
19-06-2013, 10:19
Ok guys, let's keep it friendly and let's give Rallye the chance to solve this and clear the issue.

duurt nogal effe ...
nu bijna een maand niet meer online geweest op dat account ..

palla
19-06-2013, 10:33
boycotten die gozer..

2H-2H
19-06-2013, 18:44
De geschiedenis herhaald zich, history repeats.

powah
19-06-2013, 18:45
Wel zonde natuurlijk dat het zo moet gaan. Als buitenlander met goed vertrouwen het geld vooruit sturen en ervan uit gaan dat een andere liefhebber zich daar wel aan houd.

louie_scirocco
19-06-2013, 19:37
Wat een smerige rat en dan zeg ik het nog netjes :mad:

Rallye
19-06-2013, 20:04
Ik zal het even in het nederlands zeggen nu dat tikt wat makkelijker.

A. ik ben al die tijd niet online geweest dus niet op dit account of een ander account.
B. ik heb het erg druk met werk ivm vakantie periodes en iedereen die op vakantie wil dus dan hebben we het altijd druk.
C. Ik heb het via een tussenpersoon/koerier gedaan en heb daarbij geen tracktracenummer gehad dus ik kan niet controleren waar die pakketjes zijn.
D. Ik werk tot 18:00 dus dan zijn de meeste bedrijven vaak al dicht dus ik kan niet elke keer zo snel overal langs gaan aangezien ik niet aan huis werk en alle tijd van de wereld heb.

@ Bas , je begon mij lastig te vallen via facebook en met aangifte te dreigen daarna heb ik je geblokkeerd en je succes gewenst.

Ik hoef niet alles zwart op wit te zetten aangezien het niet iedereen zn zaak is.
Ook ben ik niet veprlicht te reageren op internet en bepaal zelf wanneer ik wel en niet reageer !

Sommige mensen weten alles beter en die laat ik ook maar lekker praten.

Heb speciaal vanavond even opnieuw ingelogd want was mn wachtwoord kwijt dus opnieuw aangevraagd via de email.
Aangezien mn laptop stuk was en die alles normaal onthoud als je opnieuw op een website komt kwa wachtwoorden.

Nogmaals ik zit niet 24/7 op internet en heb ook gewoon mn werk en gezin thuis dat ik meerdere dingen te doen heb.

Uiteraard wil ik het oplossen maar zoals ik al aan bas had aangeven geld terugstorten doe ik niet zolang ik ook de pakketen niet terug heb.

Krijg ik domme antwoorden of dreigementen/dom taalgebruik reageer ik zoiezo niet meer !

Einde discussie en ik zal hier niet meer reageren in het topic , heb mn zegje wel gedaan. :thumbup:

nielsvwteam
19-06-2013, 20:12
Sorry dat ik het zeg, alleen is er dan toch wel iemand anders op jou account online geweest.

Je kan toch gewoon ff die koerier bellen en vragen hoe het zit?
Is bij mij ook wel eens wat mis gegaan met een pakketje alleen zorg je er dan toch voor dat dat zo snel mogelijk wordt opgelost??

Hoorde dat je dit ook al een paar x was over komen op corrado forum.

Ik bedoel het verder niet verkeerd.
Ik snap alleen hun reactie wel als je geld over maakt, geen spullen ontvangt en dan weinig tot niks van je te horen krijgen.

Basjegolf
19-06-2013, 22:04
Ik heb idd contact gezocht via facebook maar dat heb ik gedaan omdat je niet reageerde via dit forum. Ik snap best dat je niet 24/7 online bent maar ff een berichtje sturen duurt niet langer dan 5 minuten.
Maar wat ik niet snap is je verstuurt een setje velgen naar finland via een tussenpersoon deze verzending komt nooit aan. Vervolgens verstuur je mijn pakketje gewoon binnen nederland via deze zelfde tussenpersoon wat weer niet aankomt dan moet zo een tussenpersoon toch ook moeite kunnen doen om de locatie van deze pakketjes te achter halen zonder track and trace nummer.
Ik hoop jij deze situatie ook op wilt lossen, dus miss kun je met een voorstel komen waar wij alle twee mee kunnen leven.

Mvg bas

Rallye
19-06-2013, 22:23
Ik reageer nog een keer speciaal voor jou Bas.

Ik wil dit netjes oplossen maar het probleem is dat die tussenpersoon koerierbedrijf had met 3 a 5 man in dienst die failliet is.
Snap je nu het probleem ?

Nogmaals ik los dit op alleen kan ik niet beloven wanneer ik iets weet.
Dit zijn mijn privezaken en uiteraard ben ik daar zelf al voor bij de Politie geweest.
Ik hoef niet elke dag mn verslag uit te brengen hoe en wat.
Ik kom ook liever met goed nieuws.

Heb met de topicstarter via priveberichten geen nette woorden toegezonden gekregen dus daar ben ik zoiezo al niet van gediend.
Ben daar heel nuchter in.

Dit is het laatste bericht wat ik hier dus openbaar post.

Mocht je alsnog aangifte willen doen kan je dat gerustig doen natuurlijk ;)

Lesley
20-06-2013, 06:52
Snap de club niet helemaal van dit verhaal, verkoper verkoopt aan koper, koper maakt geld over aan verkoper, koeriersdienst gaat failliet en koper kan wachten op zijn geld! Verkoper kan het geld gewoon terugstorten aan gedupeerden!

Jimm.
20-06-2013, 07:19
Even voor de duidelijkheid:
Was de koper op de hoogte ervan, dat jij een tussenpersoon/koerierdienst gebruikte?
Zo nee, lijkt het me wel normaal en logisch dat jij ervoor opdraait.. Mocht je geen tijd hebben om iets op de post te doen, laat je het pakketje wachten tot in het weekend. Mocht dit geen oplossing zijn, zijn er tal van andere oplossingen.

Sowieso, als mij dit vaker gebeurd zou zijn met pakketjes, had ik toch echt voor een andere tussenpersoon/ koerierdienst gekozen :thumbup:

Hoop wel dat je dit oplost, zou erg jammer zijn als het forum door zulke fratsen minder gebruikt en vertrouwd zal worden.

Misschien dat een admin zich er mee moet bemoeien? Weet niet of dit een van hun taken is, want anders wordt het wel een beetje onduidelijk als iedereen erop reageert..

Succes Rallye.



Snap de club niet helemaal van dit verhaal, verkoper verkoopt aan koper, koper maakt geld over aan verkoper, koeriersdienst gaat failliet en koper kan wachten op zijn geld! Verkoper kan het geld gewoon terugstorten aan gedupeerden!
Mij lijkt dan ook, dat de koerierdienst tegen dit soort zaken verzekerd (en dus geen beunhaas is) zal zijn, en sowieso ook een bewijs zal hebben dat hij deze pakketjes daadwerkelijk heeft afgegeven bij de post.

Vains
20-06-2013, 07:26
Voor wat het waard is... Bij mij is het altijd goed gegaan. Ben onder andere een keer een Weitec schroefset wezen ophalen bij rallye en ook via de post kreeg ik mijn pakketjes altijd :thumbup:

Dus niet iedereen moet hier liggen blaffen als je nog nooit zaken met hem gedaan hebt, er is vast ergens iets mis gegaan. Post gaat niet altijd feilloos...
Als je daarnaast veel werkt en pas klaar bent na 18:00 uur dan kan ik mij voorstellen dat het wat moeilijk te regelen is allemaal :)

Ik wens beide partijen in iedergeval succes en het zal vast wel goedkomen ;)

Area51
20-06-2013, 07:38
Post gaat niet altijd feilloos...

Dat is hier -denk ik- het grote probleem... wás het maar via de post gegaan, dan was er een T & T nummer geweest waardoor spullen te achterhalen zouden zijn.

foxmanvos
20-06-2013, 11:32
Helaas kan je de post ook niet meer vertrouwen ondanks T & T nummers.
Ben helaas al verschillende pakjes kwijt geraakt en dat waren altijd waar duurdere dingen in zaten.
En PostNL doet er niks aan.
Dit heeft trouwens totaal niks met Rallye te maken.

RobbieMK1
20-06-2013, 11:50
Helaas kan je de post ook niet meer vertrouwen ondanks T & T nummers.
Ben helaas al verschillende pakjes kwijt geraakt en dat waren altijd waar duurdere dingen in zaten.
En PostNL doet er niks aan.
Dit heeft trouwens totaal niks met Rallye te maken.

Verzekerd versturen kan toch ook?

Sven-GTI
20-06-2013, 11:51
Ben weleens benieuwd hoe de advertentie precies is geweest en wat is afgesproken tussen beide partijen.

Wanneer wij dit als mede-forummers niet weten kunnen we ook niet oordelen over Rallye of kopende partij.
De advertentie, en dus later de koopovereenkomst, bepaald dus eigenlijk bij wie het risico ligt.


Ik vind het niet netjes dat mensen hier, zonder de situatie te kennen, gelijk gaan oordelen over wie er nu een oplichter is etc.

Sven-GTI
20-06-2013, 11:54
Helaas kan je de post ook niet meer vertrouwen ondanks T & T nummers.
Ben helaas al verschillende pakjes kwijt geraakt en dat waren altijd waar duurdere dingen in zaten.
En PostNL doet er niks aan.
Dit heeft trouwens totaal niks met Rallye te maken.


PostNL is hier wel degelijk aansprakelijk voor, maar je wordt 9 van de 10 keer afgescheept als je hierover komt klagen wanneer er iets mis is.

Je hebt immers een overeenkomst gesloten met elkaar en daar dienen beide partijen zich aan te houden.

Het lastige is wel dat jij zult moeten bewijzen WAT er in het pakket zat en HOEVEEl dit waard is. Anders zul je waarschijnlijk weinig tot niks uitgekeerd kunnen krijgen. Bij 2ehands spullen is dit dus heel erg lastig.

powah
20-06-2013, 11:56
Ik denk dat het ook te maken mee heeft dat het blijkbaar vaker voorkomt bij de betreffende persoon. Ik zeg niet dat ik weet hoe het zit maar als er meerdere mensen zijn, ook op het corrado forum las hier ergens, dan lijkt het me dat sommige mensen conclusies trekken. Zou hetzelfde zijn als je in het OPGELICHT topic kijkt en die patrick uit bovensmilde de voordeel van de twijfel gaat geven.

Ik heb ook ooit iets gekocht van Rallye, een stappenmotor, duurde iets lang met leveren maar wel gewoon ontvangen. Was natuurlijk niet voor een groot bedrag.

Opa
20-06-2013, 11:57
Snap de club niet helemaal van dit verhaal, verkoper verkoopt aan koper, koper maakt geld over aan verkoper, koeriersdienst gaat failliet en koper kan wachten op zijn geld! Verkoper kan het geld gewoon terugstorten aan gedupeerden!

Precies, verkoper kan dan wel roepen druk druk druk en dan heel flink roepen je doet maar gerust aangifte met een smily erachter maar zo werkt het niet als je een beetje met goed fatsoen iets wil verkopen.

Als ik iets verkoop dan is het mijn verantwoordlijkheid dat alles in goede orde bij verkoper aankomt.
En dan maakt het geen ruk uit of het nou aan de koeriersdienst ligt of wat dan ook. Ik zou meteen de gedupeerden hun centen terugstorten en het zelf wel verder regelen met degene die het transport verprutst heeft.

Het is tenslotte hier niet de eerste keer dat het gebeurd, toeval? Zou kunnen, maar los daarvan zou mij er alles aan gelegen zijn om mijn eigen reputatie en naam hoog te houden.

Als verkoper moet je je niet achter derden verschuilen en van je eigen probleem het probleem van de koper maken. Een terugstorting is in 5 min geregeld en dan zie ik zelf wel hoe ik m'n spullen weer terug krijg.

Da's gewoon een kwestie van goed fatsoen en laat meteen zien dat je ook een beetje ruggegraat hebt.

JVW77
20-06-2013, 12:00
Ter info voor allen i.v.m. de relatie koper - verkoper, wellicht interessant leesvoer:
http://www.ejure.nl/index.php/e-commerce/101-consumentenkoop-iii

Doe er je voordeel mee! ;)

Sven-GTI
20-06-2013, 12:11
Helaas gaat dit verhaal hier niet op JVW77,

Er staat duidelijk boven: consumentenkoop.

Definitie consumentenkoop in normale taal; de koop gesloten met een bedrijf.

Dus niet particulier wat hier het geval is, dan gelden er hele andere regels. Die niet zo specifiek zijn zoals bij consumentenkoop het geval is.

Sven-GTI
20-06-2013, 12:12
Bij particuliere verkoop is het erg afhankelijk van hetgeen er afgesproken is tussen beide partijen.

Sven-GTI
20-06-2013, 12:15
Misschien een idee voor het verkooptopic als sticky (mits de admins dit een waardevolle aanvulling vinden)

Ik ben best bereid een handleiding te maken met betrekking tot particuliere verkoop. Wat mag wel, wat mag niet? Waar ligt het risico? enz. enz.


Dan weten de koper en verkoper ook waar ze aan toe zijn mocht er echt iets mislopen. Ik zou er dan eventueel een 'standaard verkoopovereenkomst' bij kunnen maken die mensen dan kunnen gebruiken, dit scheelt later een hoop gezeik (vooral bij dure spullen is dit wel slim)

JVW77
20-06-2013, 12:17
Zou je best gelijk in kunnen hebben, ik was zelf nieuwsgierig geworden en ff snel gegoogled. Ben nu hier op gekomen.....http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/geldt-de-wet-koop-op-afstand-als-ik-op-internet-van-een-particulier-koop.html.

Ik wil eigenlijk alleen zeggen dat er bepaalde rechten en plichten wel beschreven staan en te vinden zijn via internet.

Sven-GTI
20-06-2013, 12:19
Daar heb je helemaal gelijk in :thumbup:

Maar er zijn in de wet zoveel regels en uitzonderingen te vinden dat het voor de 'gewone burger' gewoon niet meer te overzien is.

velden9
20-06-2013, 13:04
Misschien dat iemand hier een antwoord heeft op mijn vraag.
Ik wil een setje velgen uit Amerika laten overkomen.
Ik zal dan de velgen plus verzendkosten vooraf moeten betalen.
Is dit met paypal verzekerd?
Of met een ander betaal middel?

Joy_Goessens
20-06-2013, 13:15
paypal is het makkelijkste, omdat zij onafhankelijk zijn kunnen ze geld terug boeken van de rekening waar jij op gestort hebt naar je rekening bij een geschil of bij oplichting etc.

Honest
01-07-2013, 22:29
PayPal verzekerd volgens mij standaard je kosten tot 500,-. Grotere aankopen kun je ook laten verzekeren (correct me if i'm wrong) hier zul je vast meer info over kunnen vinden op hun site of je neemt even contact op.

Ik heb het hele verhaal eens doorgelezen, en vindt het belachelijk hoe hier om wordt gegaan met de koper(s). Wanneer een koper een fors bedrag betaald voor een paar RM'en, laat je dit naar mijn idee altijd verzenden door een pakketdienst aanbieder van caliber. Dit ben je de kopers naar mijn idee verplicht!

Geen tijd om iets op de post te doen? vraag een vriend/vriendin of evt je buurman of hij dit voor je wilt doen, er is altijd wel iemand.

Koper is Koning, dus als je eerlijk bent, geef je de koper(s) hun geld terug en doe je je best de verloren spullen terug te krijgen!

Triest dat er soms zo met elkaar om wordt gegaan, helemaal op dit forum.

BobbyEdition1
02-07-2013, 10:20
Het is wel allemaal érg toevallig... :rolleyes:

BobbyEdition1
02-07-2013, 10:29
En iets meer medeleven richting gedupeerden zou ook niet erg zijn ipv te melden dat je te druk bent en dat je zelf bepaald wanneer je reageert.
Zeker als het om een eurotje of 600,- gaat ben je wel verplicht sneller te reageren!

Maar het is mijn zaak verder niet dus succes met elkaar.
Rest van het forum is gewaarschuwd iig.

Roykee
02-07-2013, 11:47
Deze verhalen stonden destijds ook altijd op Corradoforum.....

mk1-madness
12-07-2013, 22:17
Meneer gaat gewoon verder op Facebook!

Rallye
13-07-2013, 00:17
Meneer gaat gewoon verder op Facebook!



mk1-madness, je hebt een grote bek achter je toetsenbord !
Ik heb je uitgenodigd hier thuis !
Op de priveberichten reageerde je niet na een grote bek gegeven te hebben meerdere malen en iemand zitten afzeiken op facebook.
Ik heb je mijn telefoonnummer gestuurd maar je bent gewoon een watje !

Je moet gewoon eens kappen met dat kinderachtige gedoe.

Jullie hebben echt geen leven en zijn zo zielig.
Mensen weten van een mug een olifant te maken maar weten niet eens hoe het werkelijk in elkaar steekt.

Get a life nerd !

kaantjee
13-07-2013, 01:45
Gast, waar ben je mee bezig..??!!

JIJ bent de schuldige hier totdat jij het tegendeel bewijst. Tot die tijd moet je niet je gal hier gaan spuwen jegens anderen.

Zorg maar eerst dat je zaken eerst goed op orde komen voordat je hier nog verder op in gaat. :screwy:

1 ding is zeker, laat staan ik; ik denk dat anderen niet meer zo snel iets van jou gaan bestellen als jij zo om gaat met je klanten. :shake:

nowi
13-07-2013, 02:56
1 Hij is onschuldig zolang zijn schuld niet bewezen is!
2 Hij is redelijk kalm vind ik na blijkbaar bedreigingen van iedereen zelf mensen die er niks mee te maken hebben hun gal aan het uitspuwen zijn tegen hem
3 Zijn zaak is in orde. Bedrijf is failliet. Hij heeft klacht blijkbaar ingediend en kan enkel wachten. ( en kan lang duren dat weet mijn kat zelfs)
4 als koper wilt dat pakket word opgestuurd weet je meestal zelf wel als er iets foutgaat je je geld kwijt bent
5 geld terug geven? Gekocht is gekocht. Als hij dat doet en het paket gaat door naar bestemming kan het goed zijn dat koper het niet terug stuurt of kan rallye terug verzending betalen om het paket terug te krijgen.

Rallye is 100% in zijn recht. Het enige dat hij kan doen is zijn kopers inlichten van de zaak en de bewijzen dat hij ermeebezig is,voorleggen zoals bewijs van de klacht en dergelijke.( aan de koper en niet aan ons)

Opa
13-07-2013, 03:58
De eerste 3 punten daar kan ik je nog in volgen maar bij punt 4 en 5 denk ik toch dat heel veel mensen er een andere mening op na houden.

Ik vind dat je als verkoper een verantwoordelijkheid hebt dat je spullen goed en wel bij de tegenpartij afgeleverd worden, als iemand mijn spullen niet krijgt omdat er wat fout gaat met het transport dat ik zelf geregeld heb dan los ik dat zelf op.
Koper krijgt zijn centen terug en ik ga zelf wel aan de slag met die zogenaamde transportfirma. Gaat tenslotte niet om 30 euro hier.

Dat is toch een principe kwestie, en dan ga je toch niet van je eigen probleem het probleem van een ander maken. Simpel toch, je gaat toch niet voor die centen je goede naam te grabbel gooien.

VeeDubber
13-07-2013, 11:47
Heren,

De discussie hier gaat nergens toe leiden. Ik stel voor dat de heren onderling overleggen hoe ze hun geschil naar tevredenheid voor beide partijen op kunnen lossen. Op deze gaat een slotje