View Full Version : Hulp en advies bij her-re-stylen
loco-vr6
22-04-2013, 08:35
Ik heb deze auto ingeruild op mn kever.
Ik ga ff foto's uploaden en dan volgt de rest van t verhaal..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130417-WA0005.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130417-WA0007.jpg
loco-vr6
22-04-2013, 08:58
Afijn, ik heb deze golf GTI 16v ingeruild op mijn kever. De motor draait op KMS.
Hij is Cupra geel, met een flake door de blanke lak.
Nu kan je je mening geven over het uiterlijk van de golf maar je kunt me ook helpen met je mening te geven wat er eventueel verandert zou moeten worden om de golf te voorzien van een ietwat nieuw uiterlijk.
Ik ben persoonlijk niet gecharmeert van de bumpers op de golf, nu zit er bij de deal een nieuwe G60 bumper bij. Nu twijfel ik of ik er dunnen bumpers met 16V lip op zal zetten, of de G60 bumpers. De sideskirts zitten vast aan de auto, en de G60 wielkast randen zitten ook vast, dus deze verwijderen is geen optie.
Zelf zat ik te denken om de skirts te laten wrappen in mat zwart.
Er zitten nu zwarte LED achterlichten in, ik vindt rood-wit achter mooier maar dan geen helderen. Koplampen zou ik naar een enkele grill willen gaan met originele koplampen met zwart kruis.
De auto staat nu op Brock B1 velegn, 9J rondom. ik heb nog een set borbet A liggen 2x7,5J en 2X9J, echter die moeten opgeknapt worden. Welke velgen zouden jullie doen? en in het geval van de Borbets, welke kleur zouden jullie deze dan spuiten? en wat te doen met de motorkap, zo laten of....?
afijn graag commentaar en ideeën om deze golf weer up to date te krijgen. :thumbup:
Zonde dat die skirts vastzitten. Maar dan zou ik de bumpers ook laten zitten.
(die combinatie past "het beste" bij elkaar).
Ik zou dan wat meer delen gaan wrappen, oa de bovenste helft van de bumpers.
Verder zou ik het zwart/geel dan doorvoeren in de verlichting en er compleet zwarte achterlichten in zetten (niet helder uiteraard) + kruiskoplampen (ook niet helder) en zwarte knippers.
Velgen vind ik er prima onder staan.
Precies zoals hierboven omschreven is, als de skirts blijven zitten, zijn andere bumpers geen optie.
Het is een oud type dus er hoort eigenlijk niets anders op dan dunne bumpers :D
loco-vr6
22-04-2013, 12:10
Het is een oud type dus er hoort eigenlijk niets anders op dan dunne bumpers :D
mee eens, is ook mijn idee, alleen skirts verwijderen is geen optie. achterschermen zijn 5 cm naar buiten verbreed, skirts en g60 lijsten zitten in het plaatwerk vast gekit,plamuur polyester etc. Verwijderen betekent he-le-maal opnieuw opbouwen en spuiten, en dat gaat me net te ver.
dunnenbumpers in kleur? of is dit vloeken :D
louie_scirocco
22-04-2013, 12:17
Ik zou meteen die blindering verwijderen, booskijker boven en onder de gril verwijderen, compleet gele motorkap, originele lampen erin, spiegels in kleur en achterspoiler zwart.
Oja voor ik het vergeet, ik zou ook chiquita bananen logos op de deuren doen :D
Veel plezier iig met de golf!
Schijthuis
22-04-2013, 12:32
Zou er eerst nieuwe apk op doen voor ik allerlei cosmetische ingrepen ging doen.
loco-vr6
22-04-2013, 12:46
Zou er eerst nieuwe apk op doen voor ik allerlei cosmetische ingrepen ging doen.
krijgt hij deze week........... :rolleyes:
back on topic svp.
loco-vr6
22-04-2013, 12:47
Ik zou meteen die blindering verwijderen, booskijker boven en onder de gril verwijderen, compleet gele motorkap, originele lampen erin, spiegels in kleur en achterspoiler zwart.
Oja voor ik het vergeet, ik zou ook chiquita bananen logos op de deuren doen :D
Veel plezier iig met de golf!
Bananarama edition :D
Minomatic
22-04-2013, 15:36
Aangezien deze Golf geen retro-look heeft, of rat-look of 'bling'-look of original-look, maar een 'race'-look, zou ik zelf hier 100% voor gaan met rally wielen (OZ, Compomotive), hij doet me ook een beetje aan een Delta Integrale denken.
En: er motorisch voor zorgen dat de indruk die mensen krijgen van het nogal opvallende uiterlijk, ook terecht is.
Tja en dan ook: rolkooi, uitlaat met dubbele pijpjes maar wel op 1 demper (alleen links), leeg strippen tot op de grens van comfort. Geen stickers met tribals of spreuken er op. Maar eerlijk gezegd ging wel de gedachte door mijn hoofd om er iets van sponsoring of zo op te doen, puur omdat het zo'n opvallende wagen is.
loco-vr6
22-04-2013, 17:58
Aangezien deze Golf geen retro-look heeft, of rat-look of 'bling'-look of original-look, maar een 'race'-look, zou ik zelf hier 100% voor gaan met rally wielen (OZ, Compomotive), hij doet me ook een beetje aan een Delta Integrale denken.
En: er motorisch voor zorgen dat de indruk die mensen krijgen van het nogal opvallende uiterlijk, ook terecht is.
Tja en dan ook: rolkooi, uitlaat met dubbele pijpjes maar wel op 1 demper (alleen links), leeg strippen tot op de grens van comfort. Geen stickers met tribals of spreuken er op. Maar eerlijk gezegd ging wel de gedachte door mijn hoofd om er iets van sponsoring of zo op te doen, puur omdat het zo'n opvallende wagen is.
Zo had ik m nog niet bekeken. Thnx voor je input.
Motrisch zit het wel snor, motor komt bij kronenburg vandaan, 1.9 met KMS, spaghettie, kat loos etc. Goed voor iets meer dan 170 pk :thumbup:
Vorige eigenaar heeft 14 jaar aan de auto gewerkt en dat is te zien. Smaak valt over te twisten maar hij is wel netjes.
originele verlichting,spoilers bij de koplampen weg,blindering weg,en de bovenste bumpergedeeltes in de structuurcoating.eventueel een setje andere wielen,en idd een kooitje zou ook wel leuk zijn.
loco-vr6
22-04-2013, 20:10
Valt me op dat niemand zegt g60 bumper er op....
Dunne bumpers in hoogblauw zwart?
ik [en de rest denk ik ook] ben er vanuit gegaan dat je er niet op zit te wachten om bumpers te gaan spuiten etc,vooral met een custom kleur.zoja,dan een g60 achterbumper erop en de kap helemaal geel.
In de brand steken, geld beuren van de verzekering en pils scoren!
loco-vr6
22-04-2013, 20:22
Bedankt Edward......
Maar goed, ik wil de wagen minder sjonnie, en het mag best wat geld gaan kosten, maar ga geen 3000 euro verbouwen. Voorbumper spuiten in deze kleur kost al 350. Dus alles wordt eerst weloverwogen voor ik wat ga uitvoeren
Geintje man. Zonde dat jij jouw kevert heb verruild voor zoiets.
Staan er geen knappere twees te kauf dan?
hoe zitten de skirts vast? met wat?
Ik vind RS bumpers met structuur bovenkant altijd super ogen.
Dokter D
22-04-2013, 21:27
Bovendelen bumpers in de zwarte structuur, net als de lijsten, skirts en de achterraam spoiler.
Booskijker en onderspoiler bij de koplampen en de blindering wegdoen en een mooie set oem verlichting terug met achter de zwart rode.
Wanneer je ze hebt liggen zou ik ook zeker een setje dunne bumpers met een 8v onderlip passen.
Velgjes staan super.
ewcaddymk1
22-04-2013, 21:29
alles eraf ,spuit erover oem verlichting oem bumbers velgen eronder houden
maar dat zal de bedoeling wel niet zijn :D
Nieuw type deur zonder spijltje ?
loco-vr6
23-04-2013, 21:08
Geintje man. Zonde dat jij jouw kevert heb verruild voor zoiets.
Staan er geen knappere twees te kauf dan?
tje, het liep wat anders dan gepland :D
de kever dr uit wegens eigenlijk geen tijd meer voor de hobby en de T3 doka zou blijven.... maja de kever en de doka gaan dr nu uit. ook een beetje oog houdend voor wat de oldtimer regeling gaat worden, en de t3 is een diesel dus tja....wat is wijsheid.
toen kwam iemand die erg veel belang had voor de kever maar deze auto al jaren in de schuur had staan. ik was met name te spreken over de technische modificaties aan de auto, en niet zo over het uiterlijk vandaar ook dit topic.
maar om je vraag te beantwoorden: er staan zat knappe twees te kauf, maar ik was er niet echt naar op zoek :D
loco-vr6
23-04-2013, 21:11
Bovendelen bumpers in de zwarte structuur, net als de lijsten, skirts en de achterraam spoiler.
Booskijker en onderspoiler bij de koplampen en de blindering wegdoen en een mooie set oem verlichting terug met achter de zwart rode.
Wanneer je ze hebt liggen zou ik ook zeker een setje dunne bumpers met een 8v onderlip passen.
Velgjes staan super.
thnx voor je input. alles heb ik op voorraad dus zodra ik weer terug ben ( ik werk internationaal ) ga ik een weekendje schroeven en passen en uitwisselen om eens te kijken hoe alles staat. achterlichten vindt ik een goeie, ik zat te denken aan rood wit ( niet helder ) maar originele GTI is zeker een optie.
loco-vr6
23-04-2013, 21:12
alles eraf ,spuit erover oem verlichting oem bumbers velgen eronder houden
maar dat zal de bedoeling wel niet zijn :D
Als het me echt niet bevalt wordt dit wel de actie, maar voor ik echt de hele wagen kaal ga trekken eerst eens de wat minder rigoreuze opties proberen ;)
VwGolfMK2VW
23-04-2013, 23:01
Ik ben echt geen fan van de tupperware tuning.. Maar moet eerlijk zeggen dat deze er netjes uitziet en het ook nog wel staat..
Die motor is natuurlijk helemaal top:).. Ik zou de race look doorzetten.. Met idd een kooitje 16v eindstuk op de uitlaat en booskijkers eraf en originele verlichting terug (gti achterlichten en enkele grill)
En idd de bumpers in de structuur aan de bovenzijde en blindering eraf..
Velgen zijn cool.. Miss een setje superturismo's voor de race look?:)
Mvg
loco-vr6
23-04-2013, 23:04
Ik ben echt geen fan van de tupperware tuning.
+1, :thumbup:
Hij is wel lekker jaren 90 deze auto. En volgens mij ook nog eens heel strak, je kunt er geen fan van zijn, maar er zit wel veel liefde in volgens mij.
Maar je zegt dat de skirts gekit zijn? Dan zou je ze gewoon los kunnen trekken en de kit erachter kunnen verwijderen. Dunne bumpers erop met desnoods een rode of chrome bies en hij is helemaal af.
VdubMKII
24-04-2013, 09:30
De skirts zitten vast gepolyesterd dus die haal je niet zo ff deraf, zou om te beginnen een g60 voorbumper erop hangen, booskijkers deraf en originele verlichting aan de voorkant, dan gti achterlichten en een 16v eindstuk, dat zal al een stuk anders ogen.
Geel rallye-frontje erin, blindering er af (of groen glas erin), Kap volledig geel
Evt. nog een striping van t een of ander voor de racy look
PuttenMKII
24-04-2013, 12:23
ik vind het wel een leuk en uniek golfje, en tof dat je ermee doorgaat! :)
The Skinnmeister
24-04-2013, 16:54
Zou ook gaan voor de race look, en de zwarte structuur op bumpers ed.
Zeker omdat de skirts niet tot heel moeilijk verwijderbaar zijn, anders zou ik alles demonteren en er je eigen look aan geven :D Maar de motor is wel top dus je bent al op de helft voor de race look.
loco-vr6
25-04-2013, 21:25
Geel rallye-frontje erin
puik plan, heb nog een gewoon rallye front maar waar vindt ik in godens naam gele lampen?
de clown
25-04-2013, 23:23
motorkap in kleur, booskijkers en folie eraf en het is al een heel andere auto, ook zou ik g60 bumpers erop zetten, maar dat hebben er al genoeg gezegd
VwGolfMK2VW
26-04-2013, 20:34
Is ie al klaar?:)
Nyts2005
28-04-2013, 09:39
zou om te beginnen een g60 voorbumper erop hangen, booskijkers deraf en originele verlichting aan de voorkant, dan gti achterlichten dat zal al een stuk anders ogen.
+1
En dan nog de motorkap in 1 kleur.
golf2 abuh
29-04-2013, 02:08
zoiezo zou ik die side skirts er hoedan ook vanaf trekken!! ik vindt dat persoonlijk geen gezicht, en ik zou je motorkap of, helemaal zwart laten spuiten of helemaal geel! verder ziet het er wel leuk uit! al zoude smalle bumpers ook niet mis staan. mocht je er smalle bumpers op willen zetten, zou ik zoiezo die sideskirts er aftrekken en dan ook de blindering van de ruiten halen, of alles laten blinderen in de sigla chrome style.
succes verder met je wagen!!
loco-vr6
01-05-2013, 15:06
Is ie al klaar?:)
Hij staat te verstoffen in de schuur :D
Ben over 3weken weer thuis en ga dan aan de slag.
Foto's volgen. Skirts blijven aangezien die gepolyestert etc etc etc. Zit een duur verfje op xirallic. Dus auto helemaal weer spuiten kost een lieve duit
loco-vr6
13-05-2013, 22:08
http://link.marktplaats.nl/671785944
Is dit wat voor onder de golf? 9j op de vooras vindt ik absoluut niet lekker rijden.
Morgen gaat het Edition interieur erin en zal ik eens wat foto's posten van de vorderingen tot nu toe
loco-vr6
13-05-2013, 22:19
http://i852.photobucket.com/albums/ab90/Rickpapen/20130512_130545.jpg (http://s852.photobucket.com/user/Rickpapen/media/20130512_130545.jpg.html)
Deze gescoord :D gewoon eens kijken of het staat
loco-vr6
18-05-2013, 14:19
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130516-WA0003.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130516-WA0005.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130518-WA0005.jpg
Zo, lekker dagje knutselen gehad gisteren. Interieur er in geknutseld, stickers krabben, Motorkap gewisseld, electra uitgezocht en opgekuist, le raam mechaniek vervangen, gordels ingebouwd. Originele koplampen er in.
Gril met jetta onderlijst gemonteerd, en een booskijker.maar ik weet nog niet of ik hier gelukkig mee ben. Morgen gaat de originele dikke voorbumper naar de spuiter. Motorkap weet ik nog niet wat ik er mee moet. Spuiten of wrappen in zwart carbon? Of geel carbon?
Verder nog talloze kuipjes en kapjes vervangen, met als resultaat dat de auto geen rammeltje en tikjes meer heeft. Heerlijke auto om aan te werken.
Hij doet me denken aan een oude demo auto van Lynx cardesign
Vind die voorbumper trouwens niet storend. De achterbumper wel.
Audi1981
18-05-2013, 16:26
Ik vind dit best een leuke auto eigenlijk, zou idd de details wat schaven,zoals de einddemper e.d. :thumbup:
Die sideskirts zijn inderdaad 1 geheel geworden met de auto zo te zien, die trek je er niet even af en vervangen voor originele GTI skirts :-)
Succes ermee!
loco-vr6
21-05-2013, 18:26
Ik vind dit best een leuke auto eigenlijk, zou idd de details wat schaven,zoals de einddemper e.d. :thumbup:
Is gelukkig alleen een sierstuk op de einddemper. Weet alleen nog niet wat wel mooi onder de auto zou staan.
loco-vr6
02-06-2013, 21:26
Ik kan aan een set bbs ra 114 komen, 15 inch 7j et13, zou dit staan denken jullie?
Geld voor rs jes heb ik helaas niet:D
Ik blijf het eigenlijk wel een leuk ding vinden. Die achterbumper vind ik niet mooi en zou zelf eigenlijk gewoon een originele grill plaatsen, orginele g60 bumper en de de wielen en rest zo laten.
loco-vr6
05-06-2013, 23:55
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/6993_10200832594912957_88031298_n.jpg
deze dus, graag jullie mening
loco-vr6
15-06-2013, 20:16
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130615-WA0009.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130615-WA0012.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20130615-WA0010.jpg
Huidige wielen staan super. Daar niets aan veranderen.
rondekker1983
15-06-2013, 23:12
Achterlichten en carbon kap ook :thumbup:
Enkele koplampen staan hem ook beter :thumbup:
Ik zou nu alleen de gele achterlichten erop gooien en een gril met koplampen en verstralers met kruis origineel en gril met rode randje? Echt dikke wagen zo!
loco-vr6
24-06-2013, 07:10
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_0961.jpeg
Wie kan mij vertellen welke type kms dit is?
loco-vr6
14-10-2013, 19:51
nou hij is mooi, ik mn auto gewassen, rij naar de pomp om nog even te tanken en wil na betaald te hebben weer wegrijden. Ik zag oom agent al aan komen en draai rustig de weg op. ja hoor, volgen....
Heb ik weer, 1 of andere hufter die het allemaal niet vindt kunnen wat "jullie" met die golfjes uitspoken, jesus tering. hij die hele auto overhoop en alles controleren, hele waslijst wat er volgens hem allemaal niet mag met als slotsom kentekenbewijs inleveren.
ik wordt hier zo moe van.......
kentekenbewijs inleveren?op grond van wat?
almetal mooi kut dus.....
Dan ben ik wel benieuwd naar die waslijst.
Genoeg kennis hier om het meeste recht te zetten.
Balen ! maar ben wel benieuw wat er dan allemaal niet mocht om je kenteken papieren in te moeten leveren.
Heb je topic eerlijk gezegd niet door gelezen kan me dus voor stellen als er een andere motor in ligt dat hij gelijk heeft mits niet om gekeurd.
Maar als het om de buitenkant gaat zo als op de laatste foto's snap ik er geen reet van
loco-vr6
14-10-2013, 20:36
ik ben zelf ook redelijk op de hoogte van de regels maar deze agent had een persoonlijke fete tegen de auto. hij had hem al vaker zien staan gaf hij ook te kennen. hij zit gewoon al tijden te hopen dat ie me een keer zag rijden...
afijn waslijst ( geloof het of niet )
getinte ramen achter
condens in knipperlicht rechtsvoor
geen originele wielen
geen originele uitlaat, maar de db meting was wel goed, maar toch mocht het niet van hem.......
achterlichten zouden zwart zijn gespoten ( origineel gti maja )
1 ruitewisser aan voorzijde, mag ook niet
en nog wat geneuzel.
ik heb op een gegevenmoment gewoon mn oren dichtgedaan van de onzin die deze kerel uitkraamde.
afijn, een bekeuring omdat mn rechter achterknipperlicht het niet deed ( heel flauw had lampjes bij me maja ) ok die was echt stuk geen speld tussen te krijgen maar verder.
o ja de motor vondt hij ook niks maar daar kan ik me nog in vinden :D
het leuke is, er staat nergens op het kenteken wat voor motor er in zou moeten liggen, kijk de rdw maar na, als het maar een 4 cilinder is is het goed
loco-vr6
14-10-2013, 20:45
tja, welke zaak, bekeuring lampje heeft hij gelijk in. de rest maak ik me niet druk om, 38 euro rdw en een dag naar de klote. het is meer de houding van de agent die me echt ziek maakt.
tja, welke zaak, bekeuring lampje heeft hij gelijk in. de rest maak ik me niet druk om, 38 euro rdw en een dag naar de klote. het is meer de houding van de agent die me echt ziek maakt.
die zaak dus,je klaagt die knuppel aan neem ik aan?
loco-vr6
14-10-2013, 20:56
voor wat? hem staat vrij elke auto op de weg te controleren, en als hij het niet meer weet mag hij je naar de rdw sturen.......ik ram ook het liefst die bekeuring op een plekje waar de zon niet schijnt hoor, maar een zaak aanspannen.....k heb t druk genoeg. en in tegenstelling tot oom agent, heb ik wel een leven :D
Het vervelende is dat je de bekeuringen wel eerst moet betalen, en na gelijkstelling storten ze het terug. Zonder rente uiteraard....
elk punt dat je opnoemde is gebaseerd op geheel eigen interpretatie, niet op wat in het wetboek staat.
Met andere woorden; een jaloers jochie die helaas agent mocht worden.
Succes met aanvechten
voor wat? hem staat vrij elke auto op de weg te controleren, en als hij het niet meer weet mag hij je naar de rdw sturen.......ik ram ook het liefst die bekeuring op een plekje waar de zon niet schijnt hoor, maar een zaak aanspannen.....k heb t druk genoeg. en in tegenstelling tot oom agent, heb ik wel een leven :D
voor het invorderen van het kenteken moet ie een gegronde reden hebben.heeft ie die niet en hij zet door,gaat ie nat.ik weet uit ervaring dat je dan zelfs nog met veel weg kan komen.
O ga je niet doen dus. Ik had het wel gedaan, want als jij die zaak aanvecht en in het gelijk gesteld word, wordt hij ook op het matje geroepen wat hij niet leuk zal vinden. Als jij een lampje bij je had mocht hij je daarvoor niet bekeuren, waarom anders stellen ze het bij je hebben van lampjes verplicht.
O ga je niet doen dus. Ik had het wel gedaan, want als jij die zaak aanvecht en in het gelijk gesteld word, wordt hij ook op het matje geroepen wat hij niet leuk zal vinden. Als jij een lampje bij je had mocht hij je daarvoor niet bekeuren, waarom anders stellen ze het bij je hebben van lampjes verplicht.
:thumbup:
ewcaddymk1
14-10-2013, 21:03
word vervolgt :) ..... hoop ik ...aanpakke die lui, en die kans heb je nu ;)
Dutch_Jetta_GT
14-10-2013, 22:38
...
getinte ramen achter
condens in knipperlicht rechtsvoor
geen originele wielen
geen originele uitlaat, maar de db meting was wel goed, maar toch mocht het niet van hem.......
achterlichten zouden zwart zijn gespoten ( origineel gti maja )
1 ruitewisser aan voorzijde, mag ook niet...
Wat een hoop bullsh*t zeg,...
Getinte ramen achter vallen onder het gedoogbeleid/ zijn toegestaan mits je een rechter buitenspiegel hebt.. In jouw geval van toepassing dus..
Condens in knipperlicht is enkel een overtredingspunt wanneer het licht ernstig wordt belemmerd en niet voldoende zichtbaar is..
Geen originele wielen, zolang het loopvlak binnen de wielkuip past, niets buitensteekt buiten 2.8CM en niet aanloopt/ schuurt is er helemaal niets aan de hand..
Uitlaat hoeft niet persé origineel te zijn, zoals je zelf al aangeeft valt ie binnen de DB norm, is ie ook nog eens deugdelijk bevestigd is dit gewoon toegestaan.
Achterlichten staan gewoon de E keur tekens met bijbehorende kleur/tint code in.. (uiteraard ook gewoon toegestaan)
Enkele ruitenwisser aan de voorzijde mag, mits hij het zichtveld van de bestuurder voldoende wist (minimaal 80%, a4 papiertje met de lange kant op t stuurwiel is je zichtveld)
Al met al dus voldoende tegenbewijs voor jezelf om het meneer agent nog eens heel warm te maken tussen de billetjes...
Minomatic
17-10-2013, 12:58
De reputatie van de Golfjes 2 is ook terecht slecht geweest. Ik heb ook ooit een Golf GTI G60 overgekocht met 18" Bijlmerbanden en 3cm dik MDF hoedenplank.
Maar die tijd is voorbij. Het zijn nu de Audi's, nieuwe Golfs, SUVs en vreemd genoeg die Citroen DS3 dingen waar de aso's in rijden.
Jij bent een liefhebber. Dat moet ook wel, want je hebt een oude auto en dankzij jou rijdt hij nog. Kan me voorstellen dat je een zuur gevoel over hebt gehouden aan deze ervaring. Ik bedoel... geen originele wielen?! Haha.
Laat dit de laatste post hierover geweest zijn, nu weer plezier hebben van je Golf!
loco-vr6
04-11-2013, 22:37
Bezwaarschriften lopen, juridische info opgevraagd en golf door de rdw. niks aan de hand. we gaan het gevecht met vol vertrouwen tegemoed.
loco-vr6
04-11-2013, 23:26
Vraag:
Past het inlaatspruitstuk van een ABF of 9A op een KR kop? zo ja danwel nee graag het hoe wat en waarom. ik heb geneuzel met de DYI constructie van de gaskleppositiesensor, op het originele KR gaskleppen huis.
StefTurboDiesel
04-11-2013, 23:50
De reputatie van de Golfjes 2 is ook terecht slecht geweest. Ik heb ook ooit een Golf GTI G60 overgekocht met 18" Bijlmerbanden en 3cm dik MDF hoedenplank.
Maar die tijd is voorbij. Het zijn nu de Audi's, nieuwe Golfs, SUVs en vreemd genoeg die Citroen DS3 dingen waar de aso's in rijden.
Jij bent een liefhebber. Dat moet ook wel, want je hebt een oude auto en dankzij jou rijdt hij nog. Kan me voorstellen dat je een zuur gevoel over hebt gehouden aan deze ervaring. Ik bedoel... geen originele wielen?! Haha.
Laat dit de laatste post hierover geweest zijn, nu weer plezier hebben van je Golf!
Je moet natuurlijk ook het geld hebben om dit ding op te knappen want je vind deze Golfjes echt niet in top conditie voor een deftig prijsje, dit is mijn 2de Golf II en uit ervaring spreek ik dat het lastig is als je een weinig inkomen hebt dat je er nog iets aan kan doen.. :tongue:
Je zit meer dingen te herstellen dan te ''tunen''
Mijn studententijden had ik een Golf II 1600d, maar deze was er erg aan toe, doorgerotte roest,deukjes,lekkend schuifdak.. heb die toendertijd nog voor 400eurie verkocht gekregen..
Maar ja het zijn oude en geliefde auto's voor de mensen die ermee rijden (inclusief ik)
het is lastig als je normaal leventje hebt om ineens gelijk de auto bij een spuiter te brengen en ineens 2000euro op tafel te leggen, tenzij je voetbal weddenschappen speelt en bijna altijd wint :D
loco-vr6
06-11-2013, 23:00
Vroeger had ik nooit geld, en nu heb ik nooit tijd :D
Schiet ook niet op dan
SpeedieD
06-11-2013, 23:38
Gebeurde hier vroeger ook heel veel. Tot dat het een keer aangevochten werd en oom agent verloor... :D
Pikken ze een auto eruit die een week eerder door de RDW was gekomen. Hij was te laag velgen te breed enz.
Bij technische keuring maten ze spoorbreedte want die zou niet goed zijn. Buitenkant band naar buitenkant band....
Dat is bij elke auto fout als je zo meet.... :screwy:
loco-vr6
07-11-2013, 22:54
En hopla, lachend door de rdw heen. Even wachten op de papieren en dan een gesprekje met de agent aanvragen. Foto's van de keuring volgen, was erg grappig! Hij paste net aan op de remmentest bank :D en de keurmeesters konden er om lachen haha ze verklaarde me voor gek dat hij zo laag is maar het was technisch dik voor elkaar.
Custom 2 1.9
12-11-2013, 08:19
Het kon ook niet anders dat hij zo door de keuring heen ging hij was net nog APK gekeurd en ik had er al ruim een mee gereden en tijdens het opbouwen hulp gehad van een keurmeester dus dit kon niet fout zijn
Custom 2 1.9
12-11-2013, 08:20
Het kon ook niet anders dat hij zo door de keuring heen ging hij was net nog APK gekeurd en ik had er al ruim een jaar mee gereden en tijdens het opbouwen hulp gehad van een keurmeester dus dit kon niet fout zijn
loco-vr6
12-11-2013, 16:15
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20131107-WA0023.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20131107-WA0025.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20131107-WA0021.jpg
Succes met het aanvechten, wel even alle kosten en tijd bij elkaar tellen. :thumbup:
loco-vr6
13-11-2013, 19:16
Kosten en tijd neem ik voor lief. Die bekeuring vecht ik aan tot het uiterste die is gewoon onwettig.
Papieren vandaag van de rdw mogen ontvangen dus ik kan weer rijden :D
Ze zijn alleen vergeten de kleur van de auto aan tte passen dus ik kan weer de papieren opsturen:s
loco-vr6
24-11-2013, 22:29
http://i73.photobucket.com/albums/i206/shortfusejetta/golf20118mq.jpg
ik zag deze ombouw voorbij komen en smolt half. corrado koplampen en netjes uitgevoerd. doen of niet doen?
VwGolfMK2VW
24-11-2013, 22:32
Op de koplampen en ruitenwisser na.. Doen:)
loco-vr6
24-11-2013, 23:16
Op de koplampen en ruitenwisser na.. Doen:)
:D
Ik heb nog wel een corrado front liggen evt
johnnieb
25-11-2013, 15:21
Van welke auto komt dat schuif/kanteldak?
Dat vind ik wel een leuke optie.
vroeger reed er hier in de buurt een complete neus ombouw van een corrado.. wat een top golf was dat toen
VdubMKII
25-11-2013, 16:22
Van welke auto komt dat schuif/kanteldak?
Dat vind ik wel een leuke optie.
Geloof van een scirocco 2 als ik me niet vergis, ziet wel gaaf uit ja.
loco-vr6
25-11-2013, 21:14
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG-20131108-WA0001.jpg
wat moet ik doen met de kleur van de borbets er zitten inmiddels vlakke naafdeksels op.
suggesties zijn welkom!
loco-vr6
25-11-2013, 21:40
http://img512.imageshack.us/img512/9699/vwstylegolfmk2092nw8.jpg
cor bumper geslaagd op een golf 2 of niet? ik vindt t wel wat hebben
Dokter D
25-11-2013, 21:56
http://i73.photobucket.com/albums/i206/shortfusejetta/golf20118mq.jpg
Vind deze mooier maar een corrado bumper maakt m wel unieker.
VdubMKII
25-11-2013, 22:00
Vind een golf bumper icm corrado lampen beter uitzien.
loco-vr6
25-11-2013, 22:21
Vind deze mooier maar een corrado bumper maakt m wel unieker.
ding van mij wijkt toch al flink af van de OEM plus look, dus moet wel kunnen denk ik toch
http://img250.imageshack.us/img250/6166/00638sdvx7.jpg
loco-vr6
25-11-2013, 23:15
http://img250.imageshack.us/img250/6166/00638sdvx7.jpg
:eek:
ok ok ok, t is duidelijk....
geen cor bumpert op de golf.
thnx voor de eye-opener richard :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.