View Full Version : eerste golf 2 aanschaffen
Hallo,
Ik denk er over om een golf 2 aan te gaan schaffen. Waarschijnlijk een Golf2 GTI G60. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten als ik er een koop en wat voor n prijs is redelijk? Zoek er eigenlijk een met nog wat werk er aan maar ik ben geen top monteur. Dus het liefst wil ik wel weten dat de remmen, verrsnellingsbak, motor en vooral de g-lader in redelijke staat zijn. Zijn er trucs om de zien/horen ofzo of deze onderdelen nog goed zijn? Nu ik het toch over die onderdelen heb, wat is een redelijke kilometerstand? Mijn online zoek toch leverde resultaten op die varieerde van 180000 tot 220000 km. Mijn gevoel zegt echter dan meer als 200.000 erg veel is vooral omdat ik er waarschijnlijk veel kilometers mee ga maken (reken op n 500 km of meer per week). Zoals ik al eerder zei ben ik geen top monteur, maar mag er toch wel wat werk aan de auto zitten. Dit, omdat ik vind dat het dan meer mijn auto word in plaats van gewoon een auto. Natuurlijk ook om de kosten iets te verspreiden zodat het me niet zo opvalt dat ik er te veel geld in stop. Zit echter wel een maar aan moet niet een project zijn waar ik nog een aantal jaar me bezig ben. Ben nu 17 en rij met begeleider, maar zo gouw als ik zelf kan rijden wil ik m gebruiken als dagelijks vervoer (inplaats van de hele tijd met de trein naar school). Dit betekend dat de auto ergens aan het eind van dit jaar moet kunnen rijden en het liefst ook gewoon af is.
Iemand nog andere goede suggesties? Het liefst wel eenigzinds orgineel en met een beetje vermogen wat ik denk niet dat ik het trek om na een jaar in een bmw x5 rond te hebben gereden in een golf je te gaan rijden met maar 53 pk en dan de hele tijd overal achter te blijven plakken, omdat ik het vermogen mis om even snel in te halen.
Zal vast nog n hele boel dingen zijn vergeten te vragen en te vertellen, maarja dat zet ik anders nog wel in reactie der bij ofzo.
Alvast bedankt voor de antwoorden en andere berichten.
Gr. Klaas
VdubMKII
20-04-2013, 15:30
Als je veel kilometers gaat maken zou ik geen g60 pakken.
jorg-maashees
20-04-2013, 15:55
Als je zoveel km's gaat rijden, waarom koop je dan geen diesel?
Snelle tdi's zijn er genoeg, en anders zijn ze relatief makkelijk snel te maken.
:thumbup:
Daar hebben jullie inderdaad n punt, maar ik vind de g60 kwa uiterlijk en geluid erg mooi. Maar behalve dat de prijs van diesel lager is dan benzine. Wat zijn dan nog meer voordelen van n diesel ?
golf2 abuh
20-04-2013, 19:27
G60 zou ik ook niet kopen als je m voor dagelijks gebruik neemt! (vooral omdat er een x aantal km's voor staan, om de G-lader te laten nakijken! ik heb zelf een gti 16v kr, en zelfs dat zou ik niet aanraden voor dagelijks gebruik, (al heb ik m nu wel voor dagelijks gebruik) maar wil binnekort een goedkoop bakkie erbij kopen.
ook niet alle G60 golfjes hebben de zelfde sound hoor, als je het mij vraagt.. de G-lader misschien dat die n rol speelt, maar soort uitlaat systeem speelt ook mee!
en wat zijn meer voordelen van een diesel.. ja de kosten van de diesel dan, en dat ie wss wat zuiniger rijd. maar daarintegen is de wegenbelasting wel duurder, maar als je veel rijd, heb je die kusten er redelijk snel uit!
succes met je zoektocht!
mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).
Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.
Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt :D .
mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).
Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.
Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt :D .
:iamwithst
EnVeeZee
20-04-2013, 20:33
Verstandig snelle mk2, 1.8 20vt. Qua emotie kan er voor mij weinig tippen aan de g-lader.. Hoeveel km denk je te gaan rijden en wat voor budget heb je in gedachten voor de eerste aankoop? Als je 10k per jaar gaat rijden en dan eens in de paar jaar je g-lader moet reviseren is dat heel anders als 30k..
Succes!
Spierings
20-04-2013, 22:00
Vergeet de verzekerings kosten niet, een 18 jarige en een g60 is meestal een dure combo als de verzekering je wilt verzekeren.
Persoonlijk zou ik eerst in een goedkope auto rondrijden, vaak is een ongelukje zo gemaakt als beginnend bestuurder
Zeker met 150+ pk
golf2 abuh
20-04-2013, 22:01
ja dat is zeker zo! zoiezo wordt het aanbod van goed lopende/goed onderhoude gti tjes steeds minder! en helaas heeft er denk ik veel volk in gereden, die ze nogal af hebben getrapt, daar ben ik allang achter gekomen!. wil je echt een goede gti 16v hebben, moet je er of een hebben van een echte liefhebber, of de motor uit elkaar halen en reviseren, en evt ombouwen naar digifant injectie, met evt een snellete chip erin. daar zijn veel minder tot geen, problemen mee, tegenover de kjetronic.
Vergeet de verzekerings kosten niet, een 18 jarige en een g60 is meestal een dure combo als de verzekering je wilt verzekeren.
Persoonlijk zou ik eerst in een goedkope auto rondrijden, vaak is een ongelukje zo gemaakt als beginnend bestuurder
Zeker met 150+ pk
goede tip had ik nog niet aan gedacht maar miss dat ik m dan op me ouders naam zet ofzo. En wat de ongelukjes betreft, kan altijd gebeuren toch. Tegen de tijd dat ik er in ga rijden heb ik ook al aardig wat kilometers gereden met 300+ pk x5 dus over die 150+ pk maak ik me niet druk.
ehm als ik dit zo hoor moet ik miss toch maar n's bij m'n opa langs gaan om te kijken of die z'n golf 2 volgens mij een diesel al wil afstaan. Of bij me oom informeren of die z'n golf 1 caddy nog heeft staan en zo ja of ik die voor n leuk prijsje kan krijgen. Als die te minsten na al die jaren in de loods nog rijd (of moet ik niet aan een golf 1 caddy beginnen?) Kan ik dan een G60 ofzo als project erbij nemen.
Verstandig snelle mk2, 1.8 20vt. Qua emotie kan er voor mij weinig tippen aan de g-lader.. Hoeveel km denk je te gaan rijden en wat voor budget heb je in gedachten voor de eerste aankoop? Als je 10k per jaar gaat rijden en dan eens in de paar jaar je g-lader moet reviseren is dat heel anders als 30k..
Succes!
denk rond de 20k maar licht er een beetje aan of ik volgend jaar eindexamen haal en ga studeren, want dan zal het veel lager uit vallen. Dit omdat ik er dan geen 5 dagen in de week 60 km heen en weer naar school meer mee hoef te rijden. Heb geen vast budget, als een auto meer waard is wil er best meer voor uitgeven. Budget licht dus erg aan de staat van de auto. Weet je trouwens ook hoeveel een revisie van n G-lader ongeveer kost?
mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).
Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.
Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt :D .
ik kies inderdaad meer met me hart, zit gewoon in me. Zo'n GTI 8V is wel iets om voor te kijken natuurlijk. bedankt voor de tip :thumbup:
Thnx voor al de reacties, helpt me echt met het maken van een goede keuzen.
Maar om ff te stoppen met al de reden waarom ik GEEN G60 moet kopen =P
(natuurlijk hoor ik nog steeds graag waarom ik volgens jullie geen G60 moet nemen)
Stel ik koop een dieseltje waar moet ik dan opletten?
golf2 abuh
21-04-2013, 05:37
je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je koopt! een G-60 is n leuk stuk speelgoed, maar niet als je m voor dagelijks gebruik gaat rijden! kosten van een revisie van de G lader, zal je al sneel een paar honderd kosten denk ik zo!!
diesel is leuk, en goedkoop tegenover benzine! mits je veel km's rijd! waar je op moet letten is denk ik hetzelfde als bij benzine, motortje moet in mijn ogen niet teveel op de teller hebben, dus tussen de 150.000 / 200.000 (al kan een diesel vaak wat langer mee) en goed letten op evt lekkages, en de motor moet gewoon soepel lopen, en niet te veel getik hebben/maken. dat is mijn mening iniedergeval!
succes :thumbup:
je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je koopt! een G-60 is n leuk stuk speelgoed, maar niet als je m voor dagelijks gebruik gaat rijden! kosten van een revisie van de G lader, zal je al sneel een paar honderd kosten denk ik zo!!
diesel is leuk, en goedkoop tegenover benzine! mits je veel km's rijd! waar je op moet letten is denk ik hetzelfde als bij benzine, motortje moet in mijn ogen niet teveel op de teller hebben, dus tussen de 150.000 / 200.000 (al kan een diesel vaak wat langer mee) en goed letten op evt lekkages, en de motor moet gewoon soepel lopen, en niet te veel getik hebben/maken. dat is mijn mening iniedergeval!
succes :thumbup:
oke ja ik denk dat ik toch de golf van me opa ga nemen als dagelijks vervoer weet niet wat er op de teller staat enzo maarja waarschijnlijk krijg ik die gratis. niemand anders wil m dus als dan zou die wss naar de sloop gaan. Denk alleen wel dat ik die wat zal moeten op voeren of een ander blok ofzo want ik gok dat er een 1.3 blokje in ligt. Dat n G-lader revisie al snel n paar honderd euro kosten had ik niet gedacht :( Bedankt voor de tips over de kilometerstand enzo :)
Berrychello
21-04-2013, 16:31
Waarom is een 1.3 te traag? Ik vind dat er niks mis is met een 1.3. Zolang je er niet met 5 man + bagage + aanhangwagen mee op pad gaat heb je ruim voldoende vermogen.
Oke, zou kunnen en ik geloof ook best dat een 1.3 gwn 120 km per uur haalt enzo. Maar verwacht niet dat je er snel even iemand mee kan inhalen (tell me if I'm wrong). Heb een nog al vlotte rijstijl, omdat ik zo vaak en lang op de weg ben heen en weer naar maastricht en rotterdam. Ook denk ik dat ik de auto vaak wel vol heb en dan alleen geen aanhanger. Heb er nog nooit in gereden dus ik kan me vergissen.
golfjes zijn wel licht, dus 1.3 hoeft niet perse traag te zijn...x5 weegt zowat het dubbele..
Berrychello
21-04-2013, 19:39
Ik heb alleen maar ervaring met de 1.3 en ik vind het best meevallen. Hij heeft maar 4 versnellingen en in al die versnellingen wel trekkracht. Het enige nadeel vind ik het ontbreken van de 5, vooral op lange wegen of snelwegen.
Het verschil tussen 55pk/98nm en 90pk/142nm is in mijn beleving dusdanig groot dat het gewoon ontspannender rijd. Niet het gevoel op de rijksweg dat de motor alles uit de kast moet halen om het tempo vast te houden. laat staan "ffe door te rijden".
kan ook zeker de 1.8 injectie aanraden, (motorcode RP) geen ge-emmer met de afstelling, dit doet de computer allemaal voor je. Met een verbruik van 1/14/ 1/15 met normale rijstijl. Urenlang tegen de 150 a 160km/h rijden gaat prima.
maar, als je een redelijke KM vreter bent zou ik voor een TD gaan, die rijden al lekker vlot en kunnen 1/20 halen met normaal rijden.
mijn 2 cent..
Wouter42
21-04-2013, 21:31
golfjes zijn wel licht, dus 1.3 hoeft niet perse traag te zijn...x5 weegt zowat het dubbele..
Ruim het dubbele! De 1.3tjes wegen 825 kilo, terwijl het instapmodel van de X5 al bijna aan de 2.000 zit.
En verder is er met een Golf 1.3 niks mis! Natuurlijk moet je geen raceauto verachten, maar zo'n Golfje kan goed meekomen in het verkeer. Per maand kost die je ook niet zo veel, 58,- aan belasting per kwartaal, ik heb de mijne via mijn werk verzekerd voor nog geen 26,- per maand. 1 op 10-12 moet makkelijk lukken.
Aanschaf is lager dan een G60, onderhoud is lager dan een G60, verbruik is (volgens mij) beter dan een G60, het enige wat verschilt is het vermogen en de looks, en daar betaal je ook voor.
golfjes zijn wel licht, dus 1.3 hoeft niet perse traag te zijn...x5 weegt zowat het dubbele..
Tuurijk maar 53 pk op 1000 kg s wel wat anders dan 300+ pk op 2500+ kg. verwacht ook niet de zelfde prestaties, aangezien dit gewoon niet haalbaar is. Maar zoals ik al in een eerder reactie zei heb ik er nog nooit mee gereden, dus misschien valt het allemaal wel mee.
Ruim het dubbele! De 1.3tjes wegen 825 kilo, terwijl het instapmodel van de X5 al bijna aan de 2.000 zit.
En verder is er met een Golf 1.3 niks mis! Natuurlijk moet je geen raceauto verachten, maar zo'n Golfje kan goed meekomen in het verkeer. Per maand kost die je ook niet zo veel, 58,- aan belasting per kwartaal, ik heb de mijne via mijn werk verzekerd voor nog geen 26,- per maand. 1 op 10-12 moet makkelijk lukken.
Aanschaf is lager dan een G60, onderhoud is lager dan een G60, verbruik is (volgens mij) beter dan een G60, het enige wat verschilt is het vermogen en de looks, en daar betaal je ook voor.
Voor de kosten van verzekering enzo doe ik het niet en verbruik ook nog niet zolang het maar geen 1 op 5 is want dan kan ik net zongoed n pick-up gaan rijden. Dat g60 duurder is in aanschaf heb ik er voor over maar ik denk dat de kosten van het onderhoud me samen met de rest te duur gaan worden :(
Het verschil tussen 55pk/98nm en 90pk/142nm is in mijn beleving dusdanig groot dat het gewoon ontspannender rijd. Niet het gevoel op de rijksweg dat de motor alles uit de kast moet halen om het tempo vast te houden. laat staan "ffe door te rijden".
kan ook zeker de 1.8 injectie aanraden, (motorcode RP) geen ge-emmer met de afstelling, dit doet de computer allemaal voor je. Met een verbruik van 1/14/ 1/15 met normale rijstijl. Urenlang tegen de 150 a 160km/h rijden gaat prima.
maar, als je een redelijke KM vreter bent zou ik voor een TD gaan, die rijden al lekker vlot en kunnen 1/20 halen met normaal rijden.
mijn 2 cent..
Kijk dit is wat ik bedoel gwn een auto waar je ontspannen in kan rijden. 150/160 km/h is zal ik wss niet doen, ben ik dat roze pasje te snel weer kwijt :p Bij 130km/h moet het echter geen al te groot probleem zijn om iemand in te halen die de hele tijd net te langzaam rijd (kan ik echt niet uitstaan). Vooral voor de ritjes van 2,5 uur naar Rotterdam is dit ontspannen rijden belangrijk. Voor zo'n TD zal ik ook n's kijken deze week.
Minomatic
22-04-2013, 09:55
Ik heb ook met mijn gevoel een G60 gekocht, en ondanks dat ik er lol van heb gehad, bleek het niet verstandig.
Grappig om te lezen over hoe je rijdt, met mijn G60 wilde ik ook altijd nog net even inhalen en zo, omdat het kon, niet omdat het echt nodig was, laat staan veilig.
Met mijn huidige oldtimer automaatje blijf ik er gewoon achter... en kom ik de altijd gehaaste X5 mannen 20 seconden later weer tegen bij het volgende stoplicht... maakt dus geen bal uit. Ja behalve dat ik veel meer relaxed ben geworden.
G60 is prachtig, ik mis de fluittoon nog steeds bij het pakken van een snelwegoprit. De mijne bleek helaas wel redelijk afgetrapt, zat ook boven de 180.000 km, en ondanks dat ik netjes reed, toch wel een aantal keer naast de weg gestaan er mee. Mijn G-lader revisie kostte me 800 euro, omdat het geen revisie werd maar een vervanging (was te diep ingesleten).
Met mijn ervaringen zou ik niet lekker rijden in een G60 als dagelijkse auto. Oh man, hoe heet hij kon worden in files... enz. Maar mocht het kunnen; koop er een als 2e auto zodra je de kans krijgt.
Ik heb nu 2 benzine auto's en 2 diesels, en het valt me altijd weer enorm tegen wat ik kwijt ben aan brandstof, heb er nu een bmw e36 320 24v bij voor de lol, maar was in twee en een halve dag weer 60e brandstof kwijt, bah, mn 325tds diesel doet daar ruim een week mee, en is nog stukken sneller ook.
Als je redelijk wat rijdt, dan is een goede tdi in jouw geval wel het meest gustige, zijn erg vlot, en simpel nog vlotter te maken, en onderhoudskosten zijn ook goed te doen!
Verschil in mrb valt erg snel overheen te komen als je een paar km's vlot doorrijd!
Succes met de keuze!
EnVeeZee
22-04-2013, 11:48
Mooie discussie :thumbup:
Maar er zit nog wel wat keuze tussen g60 en 1.3, uitersten vergelijken imho!
Een 300pk x5 is imho niet snel, maar lekker gemotoriseerd voor z'n gewicht en omvang. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om veel snelweg te doen in een "trage" auto, en dat is dan weer relatief aan gewicht".. en gewenning natuurlijk.
Wat dacht je van een gewone" gti 8v of 16v en daar lekker mee gaan rijden, kan je er altijd nog een g60 of 20vt in knopen als je gewend bent (en je budget misschien wat hoger ligt).
Als je aan een g60 begint moet je niet bang zijn om af en toe eens een paar honderd te verliezen, naast de eerste investering.. ;) Ken er wel degelijk die dagelijks in een (g60) geladen motor rijden en kan prima, maar dan moet je wel een fatsoenlijke en wat inzicht hebben, terwijl je beseft dat het geen nieuwe f1 is :D
SelimGTI
22-04-2013, 11:51
Als de MRB regeling zo blijft zou i kje adviseren een oldtimer Golf 2 te halen, maakt niet veel uit welke motor, je verdient meestal de brandstofkosten terug door geen belasting en lage verzekering...
EnVeeZee
22-04-2013, 12:40
wat dacht je van zoiets bijvoorbeeld?
"Fokking dikke gti" (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113618)
Ik heb ook met mijn gevoel een G60 gekocht, en ondanks dat ik er lol van heb gehad, bleek het niet verstandig.
Grappig om te lezen over hoe je rijdt, met mijn G60 wilde ik ook altijd nog net even inhalen en zo, omdat het kon, niet omdat het echt nodig was, laat staan veilig.
Met mijn huidige oldtimer automaatje blijf ik er gewoon achter... en kom ik de altijd gehaaste X5 mannen 20 seconden later weer tegen bij het volgende stoplicht... maakt dus geen bal uit. Ja behalve dat ik veel meer relaxed ben geworden.
G60 is prachtig, ik mis de fluittoon nog steeds bij het pakken van een snelwegoprit. De mijne bleek helaas wel redelijk afgetrapt, zat ook boven de 180.000 km, en ondanks dat ik netjes reed, toch wel een aantal keer naast de weg gestaan er mee. Mijn G-lader revisie kostte me 800 euro, omdat het geen revisie werd maar een vervanging (was te diep ingesleten).
Met mijn ervaringen zou ik niet lekker rijden in een G60 als dagelijkse auto. Oh man, hoe heet hij kon worden in files... enz. Maar mocht het kunnen; koop er een als 2e auto zodra je de kans krijgt.
Haha op de rijksweg blijf ik er wel achter rijden ze meestal toch wel door of er staan van die flitsjes naast de weg. Kan ik er beter achter blijven zodat ik niet te hard kan rijden :) Ben alleen vaak op de snelweg te vinden en daar help in halen naar mijn idee meestal wel zeker op ritjes van 2,5 uur enzo.
800 euro voor n gereviseerde G-lader is wel n hoop geld toch maar n's wat meer info over halen in verband met onderhoud enzo voor ik er een zou aanschaffen. Krijg van me mams n abbonementje op de ANWB dus langs de weg staan zal het probleem niet zijn, behalve dat het gwn heel erg irritant is -.- . Maar volgens mij vond me mam het niet leuk als ik naast n diesel ook nog n G60 op de oprit zette. Gelukkig heb ik nog wel even om te beslissen dus wacht ik nu eerst om te zien of ik dit jaar haal. Als ik dit jaar haal zou naar mijn idee n G60 moeten kunnen omdat ik er dan na zo'n 6 maanden niet meer zo veel mee verwacht te rijden (300 km of meer minder per week). Vanwegen het feit dat ik dan ga studeren en niet meer zo ver weg woon. Anders ga ik n jaar rond rijden in me opa's golf (die wss n rat/skatelook krijgt ligt n beetje aan hoe erg de roest is) kan ik rustig wachten tot er n goede G60 voorbij komt.
Leuke reactie trouwens :thumbup:
Als de MRB regeling zo blijft zou i kje adviseren een oldtimer Golf 2 te halen, maakt niet veel uit welke motor, je verdient meestal de brandstofkosten terug door geen belasting en lage verzekering...
wilde eerst ook n oldtimer, dat is de reden dat ik überhaubt een golf 2 wilde in de eerste plaats. Alleen kreeg ik steeds meer liefde voor de oude golfjes en wil ik er nu gwn een omdat ik ze mooi vind ;) vroeger vond ik dat hoekig echt verschrikkelijk en nu moet ik juist niks van al dat ronde gedoe hebben :)
wat dacht je van zoiets bijvoorbeeld?
"Fokking dikke gti" (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113618)
De naam klinkt wel chill, maar de link werkt niet =( . Heb je miss nog n andere link?
wat dacht je van zoiets bijvoorbeeld?
"Fokking dikke gti" (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113618)
Dat is zeker geen "eerste auto"
Heb volgens mij, een van me goede vrienden nu ook aangestoken met het VW Golf 2 virus :) Wilde eerst altijd een mini, maar dan maar met een veel zwaarder blok of hyabusa. Was niet echt kosten effectief, inverband met ombouwkosten en opnieuw goed keuren. Na dat ik hem de trailer van Volksdub (als we tijd hebben zijn we als visitors van de partij) liet zien begon het zoeken naar golf 2's. Aangezien dit n veel beter kosten plaatje heeft.
Niet dat dit nou echt on topic is maar ik vond het gwn leuk om te vertellen.
Mooie discussie :thumbup:
Maar er zit nog wel wat keuze tussen g60 en 1.3, uitersten vergelijken imho!
Een 300pk x5 is imho niet snel, maar lekker gemotoriseerd voor z'n gewicht en omvang. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om veel snelweg te doen in een "trage" auto, en dat is dan weer relatief aan gewicht".. en gewenning natuurlijk.
Wat dacht je van een gewone" gti 8v of 16v en daar lekker mee gaan rijden, kan je er altijd nog een g60 of 20vt in knopen als je gewend bent (en je budget misschien wat hoger ligt).
Als je aan een g60 begint moet je niet bang zijn om af en toe eens een paar honderd te verliezen, naast de eerste investering.. ;) Ken er wel degelijk die dagelijks in een (g60) geladen motor rijden en kan prima, maar dan moet je wel een fatsoenlijke en wat inzicht hebben, terwijl je beseft dat het geen nieuwe f1 is :D
idd, GTI 8v of 16v is ook n optie, maar ik ga der nog n maandje of 2 overdenken. Weet ik ook of de kilometers die ik er mee ga rijden miss al na n half jaar ruim gehalveerd worden doordat ik ga studeren en daardoor niet meer iedere dag met de auto naar school hoef. scheelt al gauw 300+ km per week ofzo. Ook heb ik dan ook nog ff tijd om alle door jullie aangedragen opties na te lopen, en te laten bezinken. N paar honderd verliezen zal niemand leuk vinden ik ook niet maar ja als je veel rijd of je auto tuned en al helemaal met zo'n ouwe beestjes moet je maar ff door de zure appel heen bijten en denken dat hoord bij het spelletje.
EnVeeZee
22-04-2013, 20:13
Dat is zeker geen "eerste auto"
Hoezo niet? Te dik? Te snel zal wel meevallen toch, lijkt me een zeer fatsoenlijke gti 8v :D
Vind ehm der opzich wel dik uit zien =) , alleen jammer dat er geen foto's van onder de kap en het interieur bij zitten. alleen een vraagje wat zijn nou de voordelen ten op zichten van een G60 behalve dat er geen g-lader opzit die veel centjes kan kosten ? is toch ook n 1,8 8v blok?
Hoezo niet? Te dik? Te snel zal wel meevallen toch, lijkt me een zeer fatsoenlijke gti 8v :D
Een 84-er is een liefhebbers auto. Van dagelijks gebruik word hij niet beter
Een 84-er is een liefhebbers auto. Van dagelijks gebruik word hij niet beter
oke daar heb je gelijk in, maar wat is dan wel n fatsoenlijke golf om mee te beginnen?
Elk ander bouwjaar GTI.
Maar zoals eerder vermeld. Als je hem zelf wilt verzekeren schrikken de maatschappijen enorm van het woord GTI.
Dan is bijvoorbeeld een 1.8 monopoint een prima keus. 90pk en onverwoestbaar.
Of een Jetta GT. Heeft een GTI blok maar kost nog niet de helft voor de verzekering.
EnVeeZee
22-04-2013, 22:30
Goed punt!
Elk ander bouwjaar GTI.
Maar zoals eerder vermeld. Als je hem zelf wilt verzekeren schrikken de maatschappijen enorm van het woord GTI.
Dan is bijvoorbeeld een 1.8 monopoint een prima keus. 90pk en onverwoestbaar.
Of een Jetta GT. Heeft een GTI blok maar kost nog niet de helft voor de verzekering.
Ondanks dat ik vind dat Jetta's ook echt wel chill zijn, denk ik niet dat het iets is voor mij. Waar moet ik aan denken kwa kosten bij verzekering?
GTI_Venlo
23-04-2013, 08:45
Gti,16v of g60 is niet te betalen als 18 jarig jochie.
Betaalde voor mijn vr6 150 euro verzekering per maand toen ik 18 was.
Jaren later is t meer een 2e auto geworden.
Beter haal je een mk3 1.6
Zijn er genoeg van te vinden
Gti,16v of g60 is niet te betalen als 18 jarig jochie.
Betaalde voor mijn vr6 150 euro verzekering per maand toen ik 18 was.
Jaren later is t meer een 2e auto geworden.
Beter haal je een mk3 1.6
Zijn er genoeg van te vinden
Haha dit 17 jarige "jochie" heeft n paar ouders voor dingen die onbetaalbaar zijn. Als je weet wat er bij ons allemaal op de op rit staat is n gti, 16v of g60 eigenlijk 3 keer niks xD. Mk3 word het zowiezo niet, vind die vormen niet mooi.
vwjohnny
23-04-2013, 09:35
Beter betaal je gewoon zelf. Zul je later ook moeten. Ik betaal voor m'n Polo 9n 1.9 TDI als 22 jarige 77 euro in de maand. Dit wordt alleen maar goedkoper als je nu je ouders laat betalen kom je straks zelf als nog duur aan het betalen omdat je geen schadevrije jaren hebt opgebouwd.
Beter betaal je gewoon zelf. Zul je later ook moeten. Ik betaal voor m'n Polo 9n 1.9 TDI als 22 jarige 77 euro in de maand. Dit wordt alleen maar goedkoper als je nu je ouders laat betalen kom je straks zelf als nog duur aan het betalen omdat je geen schadevrije jaren hebt opgebouwd.
Beter bemoei jij je niet met hoe ik mijn dingen betaal. Dat is niet waar dit topic omdraait, het gaat er hier om waar je op moet letten bij de aanschaf. Tuurlijk hoort het verzekeren hierbij. Maar dat je hierop moet letten is genoeg hoog uit nog n prijs der bij maar hoe ik het allemaal regel moet je je niet mee bemoeien.
Als geld een minder belangrijke rol speelt dan zou ik gelijk een goeie (evt gerestaureerde) kopen die een paar knaken mag kosten. Eentje die van een liefhebber is geweest. Dan hoef je je om evt. "zwakke punten" geen zorgen te maken.
Staan her en der wel een paar te koop denk ik.
Haha dit 17 jarige "jochie" heeft n paar ouders voor dingen die onbetaalbaar zijn. Als je weet wat er bij ons allemaal op de op rit staat is n gti, 16v of g60 eigenlijk 3 keer niks xD. Mk3 word het zowiezo niet, vind die vormen niet mooi.
Popie Jopie!
vwjohnny
23-04-2013, 10:11
:goodpost:
Popie Jopie!
nou inderdaad!!
het klinkt nogal 'arrogant' :rolleyes:
Als geld een minder belangrijke rol speelt dan zou ik gelijk een goeie (evt gerestaureerde) kopen die een paar knaken mag kosten. Eentje die van een liefhebber is geweest. Dan hoef je je om evt. "zwakke punten" geen zorgen te maken.
Staan her en der wel een paar te koop denk ik.
Tuurlijk speeld geld wel n rol, maar me ouders zijn best bereid flink bij de springen. Als geld geen rol speelde reed ik een pick-up die een op 5 rijd. Maar je hebt gelijk in vergelijking met de meeste jongeren die een golf kopen speelt geld niet echt n rol. Het geen zorgen maken over evt. Zwakke punten is natuurlijk super relaxt. Ik wil echter al heel lang zelf een auto om aan te sleutel dus daarom mag der best nog wat werk aan zitten.
edit: ik las op m'n telefoon als geld geen rol speelt inplaats van een minder belangrijke rol, vandaar die eerste twee regels die niet haat dragend maar meer illustratief bedoeld zijn.
ff voor de duidelijk he, ik ben echt geen "arrogante popie jopie" maar ik pik het niet zomaar dat mensen mij hier een jochie noemen en zich er mee gaan bemoeien hoe ik mijn golf ga betalen. Dan schrijf ik ook gwn iets terug wat jullie wss niet leuk vinden.
Ik heb echter geen zin in een topic met allemaal ruzie/haat reacties enz. dus laten we gwn terug on topic gaan en weer gezellig met z'n alle praten over waar je op moet letten bij de eerste aanschaf enzo. Denk dat dit het gezelligste is voor iedereen. Als je hier niet in kan vinden en me nog steeds die "arrogante popie jopie" vind. Je bent totaal niet verplicht om hier op dit topic te blijven en/of te posten, dus wees dan zo sportief om dit topic gwn te verlaten en het zo voor de mensen die hier niks mee te maken hebben ook nog gezellig te houden.
Wat een agressie in je bericht, wie heeft het erover dat de auto's hier niets voorstellen vergeleken bij jullie autos op de dam? Wie heeft het over pappie en mammie? En jij zegt zelf dit jochie!
Wat een agressie in je bericht, wie heeft het erover dat de auto's hier niets voorstellen vergeleken bij jullie autos op de dam? Wie heeft het over pappie en mammie? En jij zegt zelf dit jochie!
Is niet agressie bedoeld maar de reactie van "gti-venlo" Vond ik niet zo gepast en hij noemde me een "18 jarig jochie" dus citeerde ik het woord jochie in mijn reactie. En wat moet ik dan zeggen dat ik het niet plezant vind dat hij zo reactie schrijft ? Was Achter af gezien beter, maarja dat kwam er toen niet uit. Ik heb nooit gezegt dat de auto's hier allemaal niks voor stellen, ik hou net als jullie van VW's. Ik snap dat je miss begrepen hebt dat ik alle auto's hier op het forum aanviel, dit was niet de bedoeling, hiervoor mijn excuus. Wat ik wel bedoelde was dat de kosten voor een gti, 16v en g60 niet zoveel voorstellen met de auto's bij ons op de dam. Jochie heb ik geciteerd en niet zelf als eerste genoemd.
Ik hoop dat we het voor gevallen conflict kunnen vergeten en vergeven, zodat we het hier weer gezellig over VW's kunnen hebben. Ik snap dat je, zoals uit je bericht te begrijpen is wss boos op mij bent, maar dit is naar mijn idee ook deels op misverstanden gebazeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen vergeten voor mijn reacties, net zoals ik jullie reacties vergeet en vergeef.
Heb helemaal geen rancune hoor!
Even terugkomend op jou zoektocht, zou als ik jou was geen snelle bolide aanschaffen. Probeer één zo mogelijk originele te kopen waar jezelf heerlijk van alles aan kan doen.
Heb helemaal geen rancune hoor!
Even terugkomend op jou zoektocht, zou als ik jou was geen snelle bolide aanschaffen. Probeer één zo mogelijk originele te kopen waar jezelf heerlijk van alles aan kan doen.
oke fijn om te horen =)
wil ook geen opgevoerde golf, heb weinig zin om als er wat stuk gaat iemand anders z'n werk uit te moeten zoeken en tegen allerlei problemen aan te lopen ofzo. Niet dat er iets mis is met opgevoerde motoren ofzo, maar ik wil gwn graag weten wat er wel en niet aangedaan is enzo. Wil zelf m'n golf als het n GTI ofzo is wss zoveel mogenlijk orgineel houden. Zijn meestal toch of te bijzonder of al snel genoeg.
Ik zou voor een Golf mk2 GTI Edition Blue of edition one gaan. Edition one in een 8v PF blok variant voor de betrouwbaarheid. Zijn er nog wel een aantal leuke van te vinden met toch wel wat werk maar niet teveel. Je koopt zo toch iets anders dan een gewone GTI.
Ik zou voor een Golf mk2 GTI Edition Blue of edition one gaan. Edition one in een 8v PF blok variant voor de betrouwbaarheid. Zijn er nog wel een aantal leuke van te vinden met toch wel wat werk maar niet teveel. Je koopt zo toch iets anders dan een gewone GTI.
Wat is edition blue? Van edition one heb ik al wel vaker gehoord maar wat houd het precies in ?
SelimGTI
23-04-2013, 16:20
Verzekering valt reuze mee, mijn GTI 8v'tje is verzekerd op mijn zus haar naam, 56 Euro in de maand is niet zo gek veel...
Had hem lager verwacht aangezien het een oldtimer is maar iemand die pas net rijbewijs heeft betaald altijd meer :P
goede tip had ik nog niet aan gedacht maar miss dat ik m dan op me ouders naam zet ofzo. En wat de ongelukjes betreft, kan altijd gebeuren toch. Tegen de tijd dat ik er in ga rijden heb ik ook al aardig wat kilometers gereden met 300+ pk x5 dus over die 150+ pk maak ik me niet druk.
Hou er wel rekening mee, als je op de naam van je ouders zet dat je geen NO-claim(schadevrije jaren) opbouwt. Kortom over 5 jaar betaal je nog aardig veel voor een verzekering etc.
Rij zelf lekker simpel en klein een golf 1 1.6, betaal 25euro(op eigen naam :) ) in de maand verzekering en dat is het :D en daar kun je 'vrij makkelijk' nog een dikke motor er in gooien als het te langzaam gaat(of juist een zuinigere).
http://www.golfmk2.be/infoportaal/modellen/edition-one/
dat is alle info over een edition one. Edition one is vooral mooi in de kleur dark burgundy, die is alleen geleverd op de edition one.
Edition blue is volgens mij gewoon nog luxer. Leren stoelen, stoelverwarming, alles erop en eraan. Vrij moeilijk te vinden en erg prijzig nog, daarvoor haal je al makkelijk een G60.
Verzekering valt reuze mee, mijn GTI 8v'tje is verzekerd op mijn zus haar naam, 56 Euro in de maand is niet zo gek veel...
Had hem lager verwacht aangezien het een oldtimer is maar iemand die pas net rijbewijs heeft betaald altijd meer :P
56 euro vind ik inderdaad ook niet te veel is best de doen, en ik hoef me toch niet zo super goed verzekerd. Als ie maar verzekerd is dat je er de weg mee op mag. Als er iets mee gebeurd krijg je wss toch n dag waarde ofzo terug. Denk niet, dat de dag waarde er veel zal zijn. Vanwege het feit dat het zulke oude auto's zijn. Of vergis ik me daarin? En tuneonderdelen zijn volgens mij meestal ook niet verzekerd ofwel ? Tegen de tijd dat ik er zelf in mag rijden heb ik me rijbewijs al bijna n jaar, omdat ik mee doe aan dat rijden onderbegeleiding. Misschien dat ik daardoor nog voordeel kan krijgen bij de verzekering.
Hou er wel rekening mee, als je op de naam van je ouders zet dat je geen NO-claim(schadevrije jaren) opbouwt. Kortom over 5 jaar betaal je nog aardig veel voor een verzekering etc.
Rij zelf lekker simpel en klein een golf 1 1.6, betaal 25euro(op eigen naam :) ) in de maand verzekering en dat is het :D en daar kun je 'vrij makkelijk' nog een dikke motor er in gooien als het te langzaam gaat(of juist een zuinigere).
Ja, idd das wel n nadeel die NO-claim. Alleen zolang de verzekering op mijn naam staat, maakt het toch niet uit wie het betaald dus dan kunnen me ouders toch n gedeelte betalen en krijg ik als nog NO-claim. Zou in ieder geval mijn en wss ook de oplossing van me ouders zijn. Golf 1 is echt chill, alleen zie ik de meeste op internet met veel roest en dan voor prijzen van rond de 1000 euro. Vooral die roest is n probleem voor mij omdat ik er binnen jaar mee wil kunnen rijden. Heb me voor genomen om als ik de tijd en ruimte heb om n aantal jaar aan n 1 te werken dat ik er aan begin. 25 euro voor de verzekering is idd super chill =) Heel misschien heeft me oom nog n golf 1 caddy in de loods staan die het doet en niet al te door geroest is. Zou wel chill zijn als ik die voor de juiste prijs kon overnemen en er dan n pick-up van maken =)
Ja, idd das wel n nadeel die NO-claim. Alleen zolang de verzekering op mijn naam staat, maakt het toch niet uit wie het betaald dus dan kunnen me ouders toch n gedeelte betalen en krijg ik als nog NO-claim. Zou in ieder geval mijn en wss ook de oplossing van me ouders zijn. Golf 1 is echt chill, alleen zie ik de meeste op internet met veel roest en dan voor prijzen van rond de 1000 euro. Vooral die roest is n probleem voor mij omdat ik er binnen jaar mee wil kunnen rijden. Heb me voor genomen om als ik de tijd en ruimte heb om n aantal jaar aan n 1 te werken dat ik er aan begin. 25 euro voor de verzekering is idd super chill =) Heel misschien heeft me oom nog n golf 1 caddy in de loods staan die het doet en niet al te door geroest is. Zou wel chill zijn als ik die voor de juiste prijs kon overnemen en er dan n pick-up van maken =)
Het hangt er maar net vanaf wat je kunt besteden, als je een wilt zonder te veel roest die netjes is zit je toch al rond de 3,500 a 4,000. Maar zoals ik bijv kon dat net niet missen als student dus heb rond de 2 a 2,5 gekeken. Niet perfect hier en daar krassen en vliegroest maar niks ergs en aangezien hij prima rijd en het een daily is...
Caddy zijn zeker ook leuk :) gewoon even een klein magneetje meenemen en bij de bekende plekken kijken of hij er op blijft hangen, zo niet zit hij vol met plamuur.
http://www.golfmk2.be/infoportaal/modellen/edition-one/
dat is alle info over een edition one. Edition one is vooral mooi in de kleur dark burgundy, die is alleen geleverd op de edition one.
Edition blue is volgens mij gewoon nog luxer. Leren stoelen, stoelverwarming, alles erop en eraan. Vrij moeilijk te vinden en erg prijzig nog, daarvoor haal je al makkelijk een G60.
Bendankt voor de info :thumbup: Woon op maar n paar kilometer van de duitse grens en daar zullen er nog wel n aantal rond rijden =) moet niet al te moeilijk zijn om daar een edition one te vinden. klopt het dat Wolfsburg edition en edition one het zelfde is? Aangezien de edition one de wolfsburg emblemen op de voorste zijpanelen heeft. Als edition blue alleen maar luxe is koop ik liever n G60 van dat geld. Heb niet zo veel op met luxe, luxe leid voor mij alleen maar af van waar het om gaat, RIJDEN ! Ben er ook nog steeds niet uit of ik n goede stereo in m'n golf wil. Aan de eene kan luister je dan bijna nooit meer naar het geluid van de motor. Aan de andere kan houd flinke door dreun muziek me wel lekker wakker als ik eindeloos rechtdoor rij op de snelweg. Dilemma :redface:
Het hangt er maar net vanaf wat je kunt besteden, als je een wilt zonder te veel roest die netjes is zit je toch al rond de 3,500 a 4,000. Maar zoals ik bijv kon dat net niet missen als student dus heb rond de 2 a 2,5 gekeken. Niet perfect hier en daar krassen en vliegroest maar niks ergs en aangezien hij prima rijd en het een daily is...
Caddy zijn zeker ook leuk :) gewoon even een klein magneetje meenemen en bij de bekende plekken kijken of hij er op blijft hangen, zo niet zit hij vol met plamuur.
Vind 3,500/4000 toch denk ik net iets te veel voor n golf 1. Ook al zullen ze dit vast wel waard zijn, maar tegen de tijd dat ik, die enorme uitgaven heb terug verdiend op de besparing in verzekering, brandstof etc. ben ik wss nog wel n paar jaar bezig. Volgens mij kan ik voor deze bedragen ook gwn MK2 GTI kopen en dat doe ik dan eerlijk gezegt liever. De caddy is vroeger volgens mij als bedrijfs auto gebruikt, me oom was wss de eerste eigenaar en hij is toen in de loods verdwenen omplaats te maken voor iets nieuws. Ik denk de Golf 2 van m'n opa die ook op grijskenteken staat, is toen aangeschaft door m'n oom voor n werknemer inplaats van reiskostenvergoeding. Deze verwachte een audi (een of ander snel gevalletje) omdat m'n oom gezegd had roep maar wat je wil en die krijg je. Hierdoor is er toen maar enkele honderde kilometers me gereden voor deze door n m'n opa in gebruik werd genomen als daily. Opa is inmiddels ruim in de 80 en rijd liever mee naar de kerk inplaats van zelf. Dus had de auto bij de laatste APK n kilometerstand die maar met 140 km was toe genomen ofzo. Enige reden voor m'n opa om m te houden is dat ie zelf nog n rijbewijs heeft. Maar nu heb ik n hele boel vertelt terwijl ik eigenlijk alleen maar wilde zeggen dat ik alleen een keer van de magneet tip had gehoord en ik m'n oom eigenlijk wel op z'n woord vertrouw. Zou toch ook gek zijn als ik dat niet deed toch? wat zijn de bekende plekken eigenlijk voor n golf 1? mocht de auto toch niet alleen m'n oom als eigenaar gehad hebben. Dan wil ik natuurlijk wel ff controleren of alles klopt. Mocht m'n oom dit niet uit gebreid hebben gedaan bij de aankoop. M'n opa en oma woonde vroeger naast n autosloper, waar m'n oom ook vaak te vinden was. Heeft hij ook nog steeds goede connecties dus aan onderdelen komen moet ook niet al te moeilijk worden =)
Het hangt er maar net vanaf wat je kunt besteden, als je een wilt zonder te veel roest die netjes is zit je toch al rond de 3,500 a 4,000. Maar zoals ik bijv kon dat net niet missen als student dus heb rond de 2 a 2,5 gekeken. Niet perfect hier en daar krassen en vliegroest maar niks ergs en aangezien hij prima rijd en het een daily is...
Caddy zijn zeker ook leuk :) gewoon even een klein magneetje meenemen en bij de bekende plekken kijken of hij er op blijft hangen, zo niet zit hij vol met plamuur.
als straks de belastingvrije regel weggaat, gaan die golfjes 1 natuurlijk ook zakken qua prijs...het is dan geen ruk meer waard!
en je moet ook echt geluk hebben dat je een goeie auto tegenkomt, mijn golf II zit bijna geen roest op,bodem keihard en hier en daar een roestplekje, heb er iets meer als 300 voor betaald :D maar dat gebeurt me denk ik niet een tweede keer...
als straks de belastingvrije regel weggaat, gaan die golfjes 1 natuurlijk ook zakken qua prijs...het is dan geen ruk meer waard!
en je moet ook echt geluk hebben dat je een goeie auto tegenkomt, mijn golf II zit bijna geen roest op,bodem keihard en hier en daar een roestplekje, heb er iets meer als 300 voor betaald :D maar dat gebeurt me denk ik niet een tweede keer...
Moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt in geloof dat die regel door gaat. Zou 2 jaar geleden al ingevoerd moeten zijn, en het gaat de regering alleen om die geïmporteerde Mercedes auto's van bj 1986. Als het door gaat gooien ze heel veel bedrijven enzv de diep gang, gaat meer geld kosten dan opleveren!
Je hebt inderdaad heel mazzel gehad dan met je II, veel zijn 'uitgeleefde hokken' geworden of vol geplakt met plastic bumpers die niet passen :screwy:
That's bullshit man, een 1.3 benzine die traag is.. Mijn 1.6 plat diesel (54pk) trekt heel goed op naar mijn mening, sommige mensen staan zelfs versteld als ze een inhaal poging doen :p
zelfs als ik hem op de 5de versnelling zet trekt ie heel goed door tot +- 170kp/h op de teller. (Waarschijnlijk 165 op de gps.)
Ps: Diesels zijn goedkoop te onderhouden. ;)
hangt ervanaf hoe dat de diesel is afgesteld
is 'propere' keuringsmodus doet de mijne 0-100 in 33sec :D
als ik de roetstop dan weer iets verdraai, rookt die iets meer, maar haal ik 0-100 in onder de 15sec.
in keuringsmodus geraak ik met moeite aan 140, in de andere ga ik ook vlot naar 160.
diesels zijn goedkoop in aankoop (iedereen wil altijd de 16V), hebben amper onderhoud nodig, geen miserie met 'slechte carbus' of ontsteking. eens die lopen, dan lopen ze :D . en ZUINIG
daarbij niet vergeten dat een golfke licht is. een kleine naft zit op een 800kg. als je daar 55pk hebt uit een 1.3 (en das zelf iets te tunen).
55pk/800kg = ongeveer 70pk/ton
da komt overeen met ne nieuwe huidige auto (bv mijne clio van t werk was 1250kg), dan is da wel een 85-90pk/1250kg.
nen diesel is wel al over de 900kg, die zijn 54pk gaat zoveel niet doen.
ge kunt u daar ook mee amuseren, met zo een 'tragere' autos, en ge zijt u rijbewijs zo snel niet kwijt
als straks de belastingvrije regel weggaat, gaan die golfjes 1 natuurlijk ook zakken qua prijs...het is dan geen ruk meer waard!
en je moet ook echt geluk hebben dat je een goeie auto tegenkomt, mijn golf II zit bijna geen roest op,bodem keihard en hier en daar een roestplekje, heb er iets meer als 300 voor betaald :D maar dat gebeurt me denk ik niet een tweede keer...
Ja met die belastingvrije regel is opzich wel chill alleen als die al blijft, dan moet je ook nog n golf van 1983 of eerder volgens mij. Om daarin n goede te vinden om ook daily te rijden enzo word denk ik redelijk lastig. Is natuurlijk voor n project wel chill belastingvrij, maar dat komt nog wel n keer tijdens of na m'n studie :)
Weet iemand trouwens hoe dat zit met belasting als je n golf in voert uit Duitsland of België. Op internet vond ik zo'n site waar je je dat kon uitrekenen en daar kwam uit dat het gratis was. Volgens mij, omdat ze al zo auto waren. Hoe zit dat dan met overschrijven naar nl-kenteken is dat gwn laten keuren bij de rdw en dan geregeld of zitten hier ook nog extra kosten aan verbonden?
300 voor n golf 2 met n harde bodem en bijna geen roest is inderdaad super chill =D
nou als de regeling erdoor komt zoals t er nu naar uitziet, maak er dan maar 1973 van ;)
uhm ja heb er wel geluk mee gehad, maarja ik had een goede onderhandelaar mee(mijn broer) en er moest wel veel aan gebeuren,dus er is nog best wel wat geld ingestopt :) maar toch voor de helft van de vraagprijs meegenomen dus mag echt niet klagen!
That's bullshit man, een 1.3 benzine die traag is.. Mijn 1.6 plat diesel (54pk) trekt heel goed op naar mijn mening, sommige mensen staan zelfs versteld als ze een inhaal poging doen :p
zelfs als ik hem op de 5de versnelling zet trekt ie heel goed door tot +- 170kp/h op de teller. (Waarschijnlijk 165 op de gps.)
Ps: Diesels zijn goedkoop te onderhouden. ;)
Oke, zou kunnen zoals ik al eerder op dit topic heb gezegt heb ik nog nooit in n 1.3 golf heb gereden. Heb er dus geen verstand van, maar uit eindelijk is het voor iedereen anders denk ik en kan het best meevallen. De 1.3 van m'n opa is wss wel n diesel. Weet niet of dit n verschil maakt. Denk dat ik binnenkort n's aan m'n opa ga vragen of ik n stukje in z'n golf mag rijden om m aan te voelen.
1.3 is geen diesel. Golf 2 is altijd een 1.6 diesel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf#Golf_II_.281983-1992.29
hangt ervanaf hoe dat de diesel is afgesteld
is 'propere' keuringsmodus doet de mijne 0-100 in 33sec :D
als ik de roetstop dan weer iets verdraai, rookt die iets meer, maar haal ik 0-100 in onder de 15sec.
in keuringsmodus geraak ik met moeite aan 140, in de andere ga ik ook vlot naar 160.
diesels zijn goedkoop in aankoop (iedereen wil altijd de 16V), hebben amper onderhoud nodig, geen miserie met 'slechte carbus' of ontsteking. eens die lopen, dan lopen ze :D . en ZUINIG
daarbij niet vergeten dat een golfke licht is. een kleine naft zit op een 800kg. als je daar 55pk hebt uit een 1.3 (en das zelf iets te tunen).
55pk/800kg = ongeveer 70pk/ton
da komt overeen met ne nieuwe huidige auto (bv mijne clio van t werk was 1250kg), dan is da wel een 85-90pk/1250kg.
nen diesel is wel al over de 900kg, die zijn 54pk gaat zoveel niet doen.
ge kunt u daar ook mee amuseren, met zo een 'tragere' autos, en ge zijt u rijbewijs zo snel niet kwijt
bedankt voor de tips :) ik weet nog niet of ik voor wat voor een ik ga neem na alle jullie adviezen zeker nog even de tijd om ze allemaal na te lopen en te kijken wat het beste bij mij past. Tuurlijk zijn golfjes niet al te zwaar en hoeven er dus ook niet zoveel pk's in als in nieuwe zwaardere auto's. Tuurlijk kan je je amuseren met n tragere auto, alleen wil ik er echt daily mee rijden en ook vaak langere ritten van meer als 2 uur dus dan is n iets snellere auto wel zo plezant :). Te hard rijden doe ik eigenlijk bijna niet, alleen bij het inhalen, inverband met mijn punten rijbewijs. Gaat bij mij dus meer omdat beetje extra voor bij het inhalen.
1.3 is geen diesel. Golf 2 is altijd een 1.6 diesel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf#Golf_II_.281983-1992.29
oh oke ik dacht dat 1.3 juist diesel was, mijn fout :thumbup: . Heb ook nog niet onder de kap gekeken dus ik weet ook niet wat er in ligt, 1.3 was n gokje.
nou als de regeling erdoor komt zoals t er nu naar uitziet, maak er dan maar 1973 van ;)
uhm ja heb er wel geluk mee gehad, maarja ik had een goede onderhandelaar mee(mijn broer) en er moest wel veel aan gebeuren,dus er is nog best wel wat geld ingestopt :) maar toch voor de helft van de vraagprijs meegenomen dus mag echt niet klagen!
Als het 1973 word is het niet meer te doen, maar ik had me er toch al bij neer gelegd om geen belastingvrije golf te kopen. Gewoon omdat deze al zolang op de weg zijn en daardoor waarschijnlijk meestal meer uit geleefd zijn dan de nieuwere. Ik hoop dat ik het onderhandelinstinct heb net als de rest van de fam. :) Denk dat ik er ook nog best wel wat geld in zal gaan stoppen, alleen geen mega bedragen in een keer, wss iedere keer weer n klein beetje zodat het me niet zo op valt.
Gewoon een GTI 8v halen. Daar staan er best wel wat van te koop.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113655
Hier. Perfect voor jouw. Zit wat werk aan maar ook weer niet teveel. Prijs is ook niet gek en ziet er gewoon al leuk uit!
GTI_Venlo
26-04-2013, 18:16
Gewoon een GTI 8v halen. Daar staan er best wel wat van te koop.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113655
Hier. Perfect voor jouw. Zit wat werk aan maar ook weer niet teveel. Prijs is ook niet gek en ziet er gewoon al leuk uit!
Die auto rijdt erg leuk, heb er n paar weken in mogen rijden, als ik genoeg geld had wist ik t wel ;)
Ziet er ook gewoon leuk uit. Zijn wel wat dingetjes wat je moet doen staat erin maar voor iemand wat een jaartje rustig aan alles een beetje wil aanpakken is dat echt een top ding. En de prijs is ook niet al te gek!
Oke, zou kunnen zoals ik al eerder op dit topic heb gezegt heb ik nog nooit in n 1.3 golf heb gereden. Heb er dus geen verstand van, maar uit eindelijk is het voor iedereen anders denk ik en kan het best meevallen. De 1.3 van m'n opa is wss wel n diesel. Weet niet of dit n verschil maakt. Denk dat ik binnenkort n's aan m'n opa ga vragen of ik n stukje in z'n golf mag rijden om m aan te voelen.
Brandstof verbruik is zowiezo verschillend dan een Benzine btw.
ik tank 14 liter per week en kan daar ongeveer 300km mee maken, met een kwart opengedraaide dieselpomp. Greetingss
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.