View Full Version : polo 9n 1.9 tdi blijft storing geven
storing p0101 lmm blijft terug komen.
vervangen pakkingen inlaat uitlaat spuitstuk
roetfilter laten reinigen
lmm vervagen
egr gereinigd / inlaat spuitstuk gereinigd
n75 vervangen
turbo nagekeken
statonair netjes lopen
tussen de 1800 en 2300 toeren erg onrustig net of de 3 cillinders loopt
na een poos rijden in de noodloop zonder mil gaat branden
wie weet wat het kan zijn
Spierings
07-04-2013, 20:37
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257
Zou de inlaat/intercooler verder op lekkages controleren en eventueel af laten persen.
Ook zou je de bedrading van de lmm door kunnen meten en eventueel bypassen.
Johan1982MK1
07-04-2013, 20:51
Je zou idd het kabelboompje van de lmm kunnen checken maar ook die in de cilinderkop zit voor de verstuivers. Heb ik al een aantal keer vervangen alleen dan springt er meestal geen storingslampje aan.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257
Zou de inlaat/intercooler verder op lekkages controleren en eventueel af laten persen.
Ook zou je de bedrading van de lmm door kunnen meten en eventueel bypassen.
draden van lmm naar ecu gecontroleerd geen onderbreking
Je zou idd het kabelboompje van de lmm kunnen checken maar ook die in de cilinderkop zit voor de verstuivers. Heb ik al een aantal keer vervangen alleen dan springt er meestal geen storingslampje aan.
kebe;boom wel met het oog gecheckt, als deze defect is krijg je dan ook geen storing?
Spierings
07-04-2013, 21:08
draden van lmm naar ecu gecontroleerd geen onderbreking
Kunnen nog een lichte overgangsweerstand hebben welke je met een een weerstandsmeeting niet meet.
Dit omdat je ze onbelast meet.
Vandaar de eventuele bypass om het 100%uit te sluiten.
Johan1982MK1
07-04-2013, 21:10
Laatst een a4 tdi sloeg ook zo nu en dan over. Kabelboom in de kop op sommige stukjen wat uitgehard. Vervangen door een nieuwe en klaar. En gaf op vagcom en in de auto geen enkele storing.
Maar weet natuurlijk niet zeker of dit bij die van jou het geval is icm met die lmm storing.
Ik noem dit even omdat het vrij vaak voorkomt dat overslaan van de motor.dus misschien heb je er wat aan.
Spierings
07-04-2013, 21:11
kebe;boom wel met het oog gecheckt, als deze defect is krijg je dan ook geen storing?
Niet altijd het geval, maar dan krijg je meen ik niet dit type storing.
Jouw storing krijg je als het signaal van de lmm niet aannemelijk is, iets wat meestal niet veranderd met een haperende verstuiver.
Dokter D
07-04-2013, 21:35
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16485.html
Laatst een a4 tdi sloeg ook zo nu en dan over. Kabelboom in de kop op sommige stukjen wat uitgehard. Vervangen door een nieuwe en klaar. En gaf op vagcom en in de auto geen enkele storing.
Maar weet natuurlijk niet zeker of dit bij die van jou het geval is icm met die lmm storing.
Ik noem dit even omdat het vrij vaak voorkomt dat overslaan van de motor.dus misschien heb je er wat aan.
is niet af en toe maar iedere keer tussen de 1800 en 2300 toeren
.
Kunnen nog een lichte overgangsweerstand hebben welke je met een een weerstandsmeeting niet meet.
Dit omdat je ze onbelast meet.
Vandaar de eventuele bypass om het 100%uit te sluiten.
bypass? gewoon even nieuwe draden trekken?
Spierings
07-04-2013, 21:58
bypass? gewoon even nieuwe draden trekken?
inderdaad, is de enigste manier om het helemaal uit te sluiten.
inderdaad, is de enigste manier om het helemaal uit te sluiten.
morgen maar een draden trekken en intercooler nakijken!
hoop dat dit het is wordt er een beetje gek van.
toevallig iemand overzicht van welke pinnen er op de ecu van lmm zijn?
Ik geloof nooit dat dit soort storingen in de bedrading zit. De kabelboom in de kop kan vreemde storingen opleveren, echter hier brand toch een lampje? Is de auto uitgelezen? Bekijk anders het brandstoffilter eens.
Jos.
oorzaak gevonden nokkenas versleten. bedankt iedereen voor het meedenken .
Spierings
08-04-2013, 20:03
oorzaak gevonden nokkenas versleten. bedankt iedereen voor het meedenken .
Stoters ook helemaal bol gedrukt ??
Check je oliepeil eens, heel vaak staat deze dan te hoog doordat er diesel bij zit.
Dat is bij 4 cilinders vaak het geval door een lekke opvoerpomp op de kop.
Stoters ook helemaal bol gedrukt ??
Check je oliepeil eens, heel vaak staat deze dan te hoog doordat er diesel bij zit.
Dat is bij 4 cilinders vaak het geval door een lekke opvoerpomp op de kop.
stoters inderdaard bol gedruk, waarbij 1 zelfs een gaatje in zat.
Olie peil is en was normaal waarschijnlijk verkeerde merk olie gebruikt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.